![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 20 februari 2010 om 21:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Staatssecretaris
|
![]() ha dat noemt gij bronnen ???? wow.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nicodemus is wel degelijk erkend als heilige in de katholieke kerk, en wordt aangehaald in het evangelie van Johannes. Referenties naar het geschrift dat Evangelie van Nicodemus wordt genoemd duiken pas op in de 4de eeuw n.c. Het is niet mogelijk de authenticiteit van de tekst vast te stellen. Het deel over het rechtsgeding spreekt in ieder geval het nieuwe testament niet tegen. Het deel over de hellevaart is in geen andere vorm bekend geworden. De oorsprong van de boeken van Henoch is nooit vastgesteld, je kan de kerk moeilijk verwijten dat ze die niet officieel in de Bijbel hebben opgenomen. Net alsof ze eender welke fabel dan maar hadden moeten opnemen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe zou jij dat noemen misschien?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom de ene fabel wel en de andere niet? Fabels over het opwekken van mensen uit de dood, over het veranderen van water in wijn, over het vermenigvuldigen van brood en vis? De bijbel staat vol fabeltjes. Op eentje meer of minder komt het dan toch niet aan, zou ik zo denken...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
De evangelies, dat was uitendelijk pas véél later, door Hiëronymus. Laatst gewijzigd door filosoof : 20 februari 2010 om 22:30. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat hebben historici al lang voor mij gedaan. En het staat allemaal op het Internet, je moet alleen maar zelf een klein beetje moeite doen om je behoorlijk te informeren in plaats van als een papegaai de domme achterlijke onzin van atheïstische schimp-sites na te klappen.
Citaat:
Laatst gewijzigd door fonne : 20 februari 2010 om 22:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2. Heeft hij genezen? 2. Werd hij veroordeeld? 3.Werd hij terechtgesteld? Je gelooft het of niet, meer niet. PS, volgens de bijbel was hij een vraat en een zuiper.(Mat11 en Luk7) Laatst gewijzigd door filosoof : 20 februari 2010 om 22:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() Ach, magus, Jezus was een veelvoorkomende naam bij Joden. Er zal dus sowieso wel een Jezus hebben rondgelopen rond die tijd. En mensen die beweerden de messias te zijn waren er ook met hopen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De 4 evangelies vormden al vanaf de 2de eeuw na christus een duidelijke eenheid, en ze stonden wel degelijk op papier. Een van de evangelieën is eigenlijk een verzameling brieven. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En toch is er maar één die door de messianistisch gezinde Joden werd erkend als de echte Messiah. Hoe zou dat toch komen, rara?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nee, als een papegaai de domme achterlijke onzin van katholieke bullshit-sites na "klappen", is natuurlijk véél beter. Citaat:
![]()
||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, waarom zouden ze anders moeite gedaan hebben om erover te schrijven? Vooral omdat de Joden de aanhangers van Jezus actief vervolgden, en er dus wel degelijk behoorlijke risicos aan vasthingen.
Ja, want daar is hij voor veroordeeld. Onwettige uitoefening van de geneeskunde op de Sabbath. Leer tellen. Natuurlijk werd hij veroordeeld, hij had immers de Joodse Wet overtreden. Op godslastering stond nu eenmaal de doodstraf, dus ja, hij werd terechtgesteld. Je ziet de waarheid, of je doet aan Godslastering. Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Staatssecretaris
|
![]() veronderstellingen ? Gissingen ? enz
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien slaat dit op een andere Jezus,namelijk Jezus shirach uit 180 VC... De dode zeerollen gaan vooral over het oude joodse geloof.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik denk dat jij de betekenis van het woordje "bron" niet helemaal begrepen hebt.
Neem hier eens een kijkje: http://www.vandale.nl
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor U wél mijn beste ,voor ons echter niet,hoe zou het ook,wij zijn immers zélf goden...
Citaat:
En toch is er buiten die hele bijbel verder géén spoor meer van hem terug te vinden in tegenstelling tot pontius pilatus..... Laatst gewijzigd door Svennies : 21 februari 2010 om 00:37. |
|
![]() |
![]() |