Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 maart 2010, 00:17   #1
_Michelle_
Vreemdeling

Standaard Voelen moslima's zich vrouwelijk?

Stel je even voor dat je een hoofddoek, of in extremere mate een boerka/nijab draagt, kan je je dan nog vrouwelijk/trots/zelfzeker voelen? Ik vraag het me zo af.

Kunnen vrouwen in die situatie zich nog identificeren als vrouw of voelen ze zich gewoon een object? Hebben ze nog wel zin om van zich te laten horen en de moed om dat te doen?

Men beweert dat er een hoop vrijgevochten moslima's zijn die zelf voor de hoofddoek/boerka kiezen, maar is dat echt zo of zijn het enkel de onderdrukte exemplaren die dat ding dragen? Om welke reden zouden ze daarvoor kiezen?

Wie kan me helpen de ondertussen bijna meerderheid van de bevolking te begrijpen?
_Michelle_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2010, 00:20   #2
Retribution
Banneling

Standaard

Vraag het eens. Of schrikt het u af? Ik denk niet dat ge hier veel zinnigs te horen zult krijgen.
Retribution is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2010, 00:39   #3
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door _Michelle_ Bekijk bericht
Stel je even voor dat je een hoofddoek, of in extremere mate een boerka/nijab draagt, kan je je dan nog vrouwelijk/trots/zelfzeker voelen? Ik vraag het me zo af.

Kunnen vrouwen in die situatie zich nog identificeren als vrouw of voelen ze zich gewoon een object? Hebben ze nog wel zin om van zich te laten horen en de moed om dat te doen?

Men beweert dat er een hoop vrijgevochten moslima's zijn die zelf voor de hoofddoek/boerka kiezen, maar is dat echt zo of zijn het enkel de onderdrukte exemplaren die dat ding dragen? Om welke reden zouden ze daarvoor kiezen?
Dat zal U aan hun man moeten vragen,en wat de ongetrouwde exemplaren betreft aan hun papa...

Dat hoofddoekje is het gevolg van gelovig kuddegedrag...
Die moslima die dit niet op haar hoofd heeft wordt door haar eigen geloofsgroep met een scheef oog bekeken....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2010, 00:40   #4
Retribution
Banneling

Standaard

Nu hoort ge het ook eens van een moslima!
Oud 20 maart 2010, 00:49   #5
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wie kan me helpen de ondertussen bijna meerderheid van de bevolking te begrijpen?
Ik wist niet dat moslima's (3% van de bevolking) hier bijna een meerderheid vormden...

Persoonlijk ken ik een moslima mét hidjab en dat is een intelligente, gedreven en zelfbewuste vrouw die perfect Nederlandstalig is. Het zou natuurlijk allemaal veel simpeler zijn als ze een bange kwezel was die hoop en al twee schimmige woordjes Vlaams kan prevelen, maar zo simpel wordt het (helaas/gelukkig) nooit. En ja, ze ziet die hoofddoek oprecht als een symbool van haar vrije keuze.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2010, 00:55   #6
Retribution
Banneling

Standaard

Waarom aan derden vragen om een mening te vormen, wetende dat er hier allicht geen zitten, gaat er bij mij niet in.

Een phobietje?
Oud 20 maart 2010, 01:00   #7
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het antwoord is 'ja' maar vraag het gerust eens aan een moslima: die bijten niet, weet je.
(mij toch niet.)

Surf gerust naar een Marokkaans forum http://www.bladi.net/forum/ bvb. (franstalig) of http://www.maroc.nl/forums/

Vermits ze (volgens jou!) "hier bijna de meerderheid vormen" ken je er zeker: spreek er eens mee.

Laatst gewijzigd door filosoof : 20 maart 2010 om 01:09.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2010, 01:14   #8
_Michelle_
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Retribution Bekijk bericht
Waarom aan derden vragen om een mening te vormen, wetende dat er hier allicht geen zitten, gaat er bij mij niet in.

Een phobietje?
Omdat ik graag zou willen weten hou buitenstaanders erover denken, of is dat zo mis?
Oud 20 maart 2010, 01:16   #9
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat ik graag zou willen weten hou buitenstaanders erover denken, of is dat zo mis?
Buitenstaanders? Ben jij dan een moslima? Of wil je weten wat men op dit forum denkt wat moslimas wel zouden kunnen denken? Daarmee riskeer je veel vreemde antwoorden

Laatst gewijzigd door filosoof : 20 maart 2010 om 01:18.
Oud 20 maart 2010, 01:18   #10
_Michelle_
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ik wist niet dat moslima's (3% van de bevolking) hier bijna een meerderheid vormden...
Het zal toch niet veel schelen of ze zorgen hier voor de meerderheid van de vrevel: het hoofddoekendebat, halalvlees, een onschulig cartoontje, de AEL, moskeeën die persé hoge toppen moeten scheren, ... Noem maar op!

Je hoeft mijn mening niet te delen, maar zo komt het bij mij toch over.
Oud 20 maart 2010, 01:20   #11
_Michelle_
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Buitenstaanders? Ben jij dan een moslima? Of wil je weten wat men op dit forum denkt wat moslimas wel zouden kunnen denken? Daarmee riskeer je veel vreemde antwoorden
Welk beeld heeft een Westerse vrouw van zo'n spook? Hoe zouden zij zich voelen in hun plaats? Dat is het enige wat ik wil weten.
Oud 20 maart 2010, 01:21   #12
Retribution
Banneling

Standaard

Citaat:
Die kan je erna nog consulteren.
Oud 20 maart 2010, 01:35   #13
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Welk beeld heeft een Westerse vrouw van zo'n spook? Hoe zouden zij zich voelen in hun plaats? Dat is het enige wat ik wil weten.
Al een héél verschillende vraag...en de (pakweg) 15 antwoorden op politics.be zouden jou dat bewijzen ? Er is al een draad voor jou.

Laatst gewijzigd door filosoof : 20 maart 2010 om 01:39.
Oud 20 maart 2010, 11:38   #14
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De éne hoofddoek is de andere niet, hoor. Ik ben absoluut geen kenner maar ik zie toch grote verschillen.
Ik kan me niet voorstellen dat een vrouw die van kop tot teen in een vormeloze zwarte doek gewikkeld is zich erg sexy voelt. Ook dames met een lange donkere mantel en dan een grote donkere sjaal over het hoofd zijn weinig elegant.
Maar er lopen ook jonge meisjes rond met bijvoorbeeld een dunne witte sjaal over het hoofd waarin men de knot van hun haar duidelijk ziet. Deze sjaal past gewoonlijk perfect bij de rest van hun kleding. Zij zijn dikwijls heel mooi zijn en komen beslist niet kwezelachtig over.
Als u eens gaat kijken in Google Afbeeldingen onder moslima mode vindt u heel wat elegante dames.
Als onderdeel van een folkloristische dracht die aan de moderne tijd is aangepast èn in de privé-sfeer is er weinig aan te merken op de hoofddoek.
Het probleem begint als fanatieke of gehersenspoelde (?) vrouwen hun hoofddoek beginnen uit te spelen als een provocerend symbool waardoor ze zich zelfs beter voelen dan niet-gehoofddoekte vrouwen.
Oud 20 maart 2010, 11:58   #15
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het antwoord is 'ja' maar vraag het gerust eens aan een moslima: die bijten niet, weet je.
(mij toch niet.)

Surf gerust naar een Marokkaans forum http://www.bladi.net/forum/ bvb. (franstalig) of http://www.maroc.nl/forums/

Vermits ze (volgens jou!) "hier bijna de meerderheid vormen" ken je er zeker: spreek er eens mee.
je vergeet http://forums.marokko.nl/
Oud 20 maart 2010, 12:18   #16
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Hier een antwoord (van een moslima)
http://www.youtube.com/watch?v=CWsXlBUizTg

Een vrouw (alle vrouwen) moslim of niet moslim kan op elk moment kiezen en beslissen wie ze wil aanbidden: haar God Schepper of bedrijven, tijdschriften en zij die haar "sexier and more sexier" willen zien.

Een vrouw (alle vrouwen) moslim of niet moslim kan op elk tijdstip beslissen in de armen van welke cultuur zij graag wil leven: een cultuur die collectief geproduceerd wordt door mensen en mens zijn, of een cultuur gemaakt door bedrijven, marketing en media.

Nog een antwoord (van een moslima)
http://www.youtube.com/watch?v=eeuqNjAMUNk

Laatst gewijzigd door porpo : 20 maart 2010 om 12:18.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2010, 12:35   #17
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
(mij toch niet.)
Nee maar praten met vreemde mannen ook niet.
(behalve met u of als ze iets moeten vragen omdat hun man geen nederlands spreekt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2010, 16:38   #18
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Nee maar praten met vreemde mannen ook niet.
(behalve met u of als ze iets moeten vragen omdat hun man geen Nederlands spreekt.
Ach zo? Daar merk ik toch niets van. Bovendien is Michelle toch een meiske, hé? Dus geen "vreemde man"

Laatst gewijzigd door filosoof : 20 maart 2010 om 16:46.
Oud 20 maart 2010, 17:35   #19
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach zo? Daar merk ik toch niets van. Bovendien is Michelle toch een meiske, hé? Dus geen "vreemde man"
Waarom verwondert mij dat niet ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2010, 17:57   #20
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Waarom verwondert mij dat niet ?
Weet ik veel? Misschien je wereldvisie? Of je ?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be