Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 april 2010, 11:37   #561
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khwajagan Bekijk bericht
maar goed hier een lezing van hem:

http://video.google.com/videoplay?do...precht&view=3#

langer dan een uur dus graag stilte anders neem ik je echt niet meer serieus

Deze zal ik dit weekend eens bekijken.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 11:38   #562
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Jawel, maar dat is gewoon een legitieme vraag die we ons daar bij kunnen stellen. Een vraag die niet beantwoord wordt in uw link. Er wordt enkel vermeld dat de aarde wel eens minder zou kunnen wegen dan oorspronkelijk gedacht. Welke onderzoeken dit ondersteunen wordt niet vermeld en of de schil dan wel sterk genoeg zou zijn wordt ook nergens bewezen. Daar mag toch wel dieper op ingegaan worden denk ik want de theorie valt of staat met het feit of de schil het gewicht al dan niet kan dragen.
in veel te korte tijd doet U uitspraken terwijl U in die korte tijd niog niet echt gegraven kan hebben, dus neem ik Uw opmerking OP DIT MOMENT totaal niet serieus.

ik zou zeggen ga de lezing eens bekijken? of is uw cognitieve dissonantie zo sterk dat U niet durft te kijken?

aha!

Laatst gewijzigd door Khwajagan : 2 april 2010 om 11:39.
Khwajagan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 11:43   #563
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
in veel te korte tijd doet U uitspraken terwijl U in die korte tijd niog niet echt gegraven kan hebben, dus neem ik Uw opmerking OP DIT MOMENT totaal niet serieus.

ik zou zeggen ga de lezing eens bekijken? of is uw cognitieve dissonantie zo sterk dat U niet durft te kijken?

aha!

Euhm, ik ben aan het graven. Aangezien u een grote bron van kennis bent over de holle aarde vraag ik het aan u.

Uit welke onderzoeken blijkt dat de aarde minder weegt dan gedacht?
Waaruit blijkt dat dit mindere gewicht wel gedragen kan worden door de schil en niet implodeert?

Dat lijken met toch legitieme vragen? Of niet?

Aan de aanhangers van de niet holle aarde vraag ik het volgende

Als de aardkorst afkoelt, waarom blijft de aarde dan warm genoeg om op te leven?

Kijk Kwhajahan, ik vraag aan beide kanten dingen die niet duidelijk zijn voor mij. Ik ben er zeker van dat ik van de ene kant een poging tot verklaring zal zien. Mag ik van u hetzelfde verwachten of zal u weer gewoon hervallen door te zeggen dat ik geindoctrineerd ben?
Oud 2 april 2010, 11:50   #564
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als de aardkorst afkoelt, waarom blijft de aarde dan warm genoeg om op te leven?
vraag je nu waarom de warmte aan het aardoppervlak relatief constant
blijft?
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.

Laatst gewijzigd door Pieke : 2 april 2010 om 11:53.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 11:53   #565
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Euhm, ik ben aan het graven. Aangezien u een grote bron van kennis bent over de holle aarde vraag ik het aan u.

Waaruit blijkt dat dit mindere gewicht wel gedragen kan worden door de schil en niet implodeert?

Dat lijken met toch legitieme vragen? Of niet?

Kijk Kwhajahan, ik vraag aan beide kanten dingen die niet duidelijk zijn voor mij. Ik ben er zeker van dat ik van de ene kant een poging tot verklaring zal zien. Mag ik van u hetzelfde verwachten of zal u weer gewoon hervallen door te zeggen dat ik geindoctrineerd ben?
De warmte van de aardomgeving heeft minder te maken met de warmte bron in de aarde dan met de zon en de atmosfeer.

Onze belangrijkste warmte bron is namelijk de zon.

En onze atmosfeer werkt zoals het glazen omhulsel van een serre.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 11:54   #566
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
link dus ook niet echt gelezen.
Tuurlijk niet. Moest ik alle zever moeten lezen die men overal over schrijft, dan deed ik niks anders. Mijn overweging had niks met een link te maken, maar met een onmiddellijk probleem dat opkomt als het idee van "holle aarde" gepresenteerd wordt. Dat doet bijna elke wetenschapper op bvb een conferentie: als iemand iets beweert, dan ga je zelf nadenken over wat zoiets impliceert, en als je een probleem ziet, dan vraag je dat (tijdens de commentaren na de talk bvb). De reden is dat je namelijk veronderstelt dat de eerste problemen die in je hoofd opkomen, ook geanalyseerd werden door de voorsteller van het idee. De presentator zal natuurlijk daarop ingaan. Niks genanter dan door de mand te vallen op zo een ogenblik...

Als jij dus het antwoord op die elementaire vraag die je jezelf natuurlijk OOK gesteld hebt goed begrepen hebt op zulke wijze dat het je scepcis die hierdoor zou moeten opgewekt zijn, dan kan je dat hier even samenvatten. Niet in alle details uitwerken, maar de grote lijnen van het argument schetsen. Zoals de presentator van een idee op een conferentie. Voor details kan je eventueel naar bijkomende bronnen verwijzen natuurlijk, maar de grote lijnen van de redenering kunnen altijd neergeschreven worden in enkele paragrafen.
Oud 2 april 2010, 11:58   #567
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De aarde kan geen veel kleiner gewicht hebben dan dewelke men standaard aanneemt, he, want uit de gravitatiemetingen volgt dat:

de gravitatieversnelling aan het aardoppervlak is gelijk aan g = G M / R^2
waar G de gravitatieconstante is, M de fameuze massa van de aarde, en R de straal van de aarde. G haalt men uit Eotvos experimenten, R kent men, he (de straal van de aarde: omtrek van de aarde gedeeld door pi), g kent men 9.8 m/s^2.

Daar volgt dus M uit, zonder mogelijkheid van sjoemelen.

Tenzij de gravitatiewet van Newton niet telt, natuurlijk.... en dan hebben we veel meer verklaringswerk te doen
Oud 2 april 2010, 12:00   #568
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Tuurlijk niet. Moest ik alle zever moeten lezen die men overal over schrijft, dan deed ik niks anders. Mijn overweging had niks met een link te maken, maar met een onmiddellijk probleem dat opkomt als het idee van "holle aarde" gepresenteerd wordt. Dat doet bijna elke wetenschapper op bvb een conferentie: als iemand iets beweert, dan ga je zelf nadenken over wat zoiets impliceert, en als je een probleem ziet, dan vraag je dat (tijdens de commentaren na de talk bvb). De reden is dat je namelijk veronderstelt dat de eerste problemen die in je hoofd opkomen, ook geanalyseerd werden door de voorsteller van het idee. De presentator zal natuurlijk daarop ingaan. Niks genanter dan door de mand te vallen op zo een ogenblik...

Als jij dus het antwoord op die elementaire vraag die je jezelf natuurlijk OOK gesteld hebt goed begrepen hebt op zulke wijze dat het je scepcis die hierdoor zou moeten opgewekt zijn, dan kan je dat hier even samenvatten. Niet in alle details uitwerken, maar de grote lijnen van het argument schetsen. Zoals de presentator van een idee op een conferentie. Voor details kan je eventueel naar bijkomende bronnen verwijzen natuurlijk, maar de grote lijnen van de redenering kunnen altijd neergeschreven worden in enkele paragrafen.
Q.E.D

dan heb je mijns insziens ook het recht verloren er over mee te praten
Oud 2 april 2010, 12:05   #569
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
maar goed hier een lezing van hem:

http://video.google.com/videoplay?do...precht&view=3#

langer dan een uur dus graag stilte anders neem ik je echt niet meer serieus
Ik heb naar de eerste 17 minuten gekeken, en dat bevat al zoveel fouten, dat het de moeite niet is om verder te luisteren.
Oud 2 april 2010, 12:06   #570
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Q.E.D

dan heb je mijns insziens ook het recht verloren er over mee te praten
Maar ik trek mij dan ook niet veel aan van jouw inziens, he
Oud 2 april 2010, 12:07   #571
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb naar de eerste 17 minuten gekeken, en dat bevat al zoveel fouten, dat het de moeite niet is om verder te luisteren.
o ja? gossie knap zeg. welke fouten zijn dat dan wel niet?

Ik heb eerder het idee dat het tegen je wereldbeeld opbotst
Oud 2 april 2010, 12:08   #572
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar ik trek mij dan ook niet veel aan van jouw inziens, he
i don't care
Oud 2 april 2010, 12:27   #573
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik zal maar 1 dingetje zeggen over die grappige toespraak van die gast:

hij denkt dus dat een deel van de gravitationele werking gecompenseerd wordt door een elektrische lading (repulsief dus). Maw, de "echte" gravitatie is veel sterker, maar doordat alles (bijvoorbeeld) positief geladen is, wordt dat op dezelfde wijze gecompenseerd. Dat zou bijvoorbeeld denkbaar zijn mochten protonen systematisch een beetje meer geladen zijn dan electronen, zodat materie systematisch positief geladen is.

Wel, men heeft dat nagegaan door de eotvos experimenten (of Cavendish experimenten als men wil) te doen met bollen met verschillende isotopische samenstelling. De ratio tussen massa en lading is daarvoor anders, en dus zou men een verschillend effectief gedrag moeten zien... wat niet het geval is geweest.

Maar er is nog een andere reden: als gravitatie gedeeltelijk gecompenseerd wordt door electrische lading, dan zouden we overal elektrische velden moeten hebben, wat wel degelijk merkbaar zou zijn: op de beweging van electronen en ionen bijvoorbeeld, maar ook op de beweging van geleiders in dewelke er stroom zou geinduceerd worden.

Al dat kan weer misschien aangepast worden door gaan te sjoemelen met de Maxwell vergelijkingen. Maar dan komt men weer andere moeilijkheden tegen.

Met andere woorden, de hypothese veroorzaakt veel meer moeilijkheden dan ze oplost (ze lost eigenlijk niks op).

En mijn initiele opmerking blijft geldig. Zelfs een schil van zeg maar 10 kilometer dik, dat kan je niet maken met gewone materie. Probeer eens een overspannen "brug" te maken die het gewicht van de atlantische oceaan zou kunnen dragen... Uit wat voor materiaal maak je zoiets ? Kryptoniet of zo ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 2 april 2010 om 12:33.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2010, 12:34   #574
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Bon, Khawajagan, ik heb mijn antwoorden nu reeds gekregen van de aanhangers van de niet holle aarde, nu wacht ik op de uwe.

Ik heb nog een extra vraagje. Er is volgens de theorie een ingang aan de zuid en noordpool. Ik heb toch een vraag ivm de ingang in de buurt van de noordpool. Aan de noordpool is er een zee heb ik begrepen (correct?). Als daar een gat is naar de holle aarde, moet het water daar dan niet inlopen? Wat mis ik hier? Het kan een simpele verklaring zijn hoor, dat geef ik toe, maar wil je ze me toch eens geven?
Oud 2 april 2010, 12:36   #575
Khwajagan
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zal maar 1 dingetje zeggen over die grappige toespraak van die gast:

hij denkt dus dat een deel van de gravitationele werking gecompenseerd wordt door een elektrische lading (repulsief dus). Maw, de "echte" gravitatie is veel sterker, maar doordat alles (bijvoorbeeld) positief geladen is, wordt dat op dezelfde wijze gecompenseerd. Dat zou bijvoorbeeld denkbaar zijn mochten protonen systematisch een beetje meer geladen zijn dan electronen, zodat materie systematisch positief geladen is.

Wel, men heeft dat nagegaan door de eotvos experimenten (of Cavendish experimenten als men wil) te doen met bollen met verschillende isotopische samenstelling. De ratio tussen massa en lading is daarvoor anders, en dus zou men een verschillend effectief gedrag moeten zien... wat niet het geval is geweest.

Maar er is nog een andere reden: als gravitatie gedeeltelijk gecompenseerd wordt door electrische lading, dan zouden we overal elektrische velden moeten hebben, wat wel degelijk merkbaar zou zijn: op de beweging van electronen en ionen bijvoorbeeld, maar ook op de beweging van geleiders in dewelke er stroom zou geinduceerd worden.

Al dat kan weer misschien aangepast worden door gaan te sjoemelen met de Maxwell vergelijkingen. Maar dan komt men weer andere moeilijkheden tegen.

Met andere woorden, de hypothese veroorzaakt veel meer moeilijkheden dan ze oplost (ze lost eigenlijk niks op).

En mijn initiele opmerking blijft geldig. Zelfs een schil van zeg maar 10 kilometer dik, dat kan je niet maken met gewone materie. Probeer eens een overspannen "brug" te maken die het gewicht van de atlantische oceaan zou kunnen dragen... Uit wat voor materiaal maak je zoiets ? Kryptoniet of zo ?
o ok ja sorry je kent de theorie van Zirbes nog niet?
Oud 2 april 2010, 12:40   #576
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
o ok ja sorry je kent de theorie van Zirbes nog niet?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
sorry, naam is Lloyd Zirbes.

Brian Desborough heeft een en ander van hem.

http://www.briansbetterworld.com/

Dit is een quote van Lloyd Zirbes:

Citaat:
The reverence for the truth demands we say again: Galileo was incorrect, Newton was incorrect, and Einstein was incorrect. Clearly, the electron theory is wrong, and nuclear theory is very, very wrong. We have proven them invalid.
- Lloyd Zirbes
[size=2]En als je gaat spitten dan ga je dus zien dat bovenstaande klopt!

Voor de disbelievers, natuurlijk is bovenstaande geen bewijs, het is

een richtingaanwijzer. [/size]

met vriendelijke groeten

Pindar
Oud 2 april 2010, 12:43   #577
Khwajagan
Banneling

Standaard

he da's grappig! er zijn er dus meer die hem kennen!

BRAVO!

Laatst gewijzigd door Khwajagan : 2 april 2010 om 12:43.
Oud 2 april 2010, 12:52   #578
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
...
Haha, die kende ik nog niet. Het volstaat om dit hier te lezen op die site om te zien wat voor een halve gare dat is

Citaat:
Occasionally however, a person feels so
strongly about a situation that he or she is compelled to bring the subject
to the general public. Such a person is David Icke, who is to be commended
for courageously revealing the covert and evil reptilian agenda, enduring
much scorn and harassment in the process.
Oud 2 april 2010, 12:56   #579
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Since the Zirbes research material has never been officially
published,
*zucht*
Oud 2 april 2010, 12:56   #580
Khwajagan
Banneling

Standaard

waarom is dat een halve gare?

heb je zijn cv al gelezen? jij komt niet eens in de buurt!!

Laatst gewijzigd door Khwajagan : 2 april 2010 om 12:57.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be