![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Meer dan win win, de Vlaamse horeca zal er wel bij varen. In Brussel : nog meer faillisementen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#262 |
Banneling
|
![]() die muur rond Brussel, dat gaat ook nog behoorlijk wat jobs opleveren natuurlijk
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#263 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#264 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk dat je fout hebt gelezen ......Brussel biedt werk aan naar schatting 650.000 mensen. Ongeveer de helft van de arbeidsplaatsen wordt ingenomen door Brusselaars, de andere helft door"‘pendelaar"’, waarvan een meerderheid uit Vlaanderen komt. Dagelijks verplaatsen zich ongeveer een kwart miljoen Vlamingen richting het grondgebied van het Brussels hoofdstedelijk gewest. Iets kapot maken kan simpel zijn maar de gevolgen inschatten niet .... de gevolgen inschatten zal dus door olijke bart en consoorten ook niet gebeuren . Wie gaat daarvan de pineut zijn . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#265 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Of is het een emotionele inschatting? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#266 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarvan ik mij trouwens afvraag, waarom de Brusselaars zelf deze taken niet kunnen uitoefenen ? De overblijvende pendelaars, zouden dan in Vlaanderen kunnen gebruikt worden om knelpuntberoepen uit te oefenen. Dan moeten hier, bedrijven zoals Colruyt... geen massa Indische ICT'ers meer gaan aanwerven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#267 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe schat jij het dan in ? Ik heb het hier al een paar keer tevergeefs trachten te vragen .... zonder antw... Emotionele inschatting ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#268 |
Banneling
|
![]() Wat een illusies allemaal. Het is er wel aan te zien dat u kastelen aan het bouwen bent in Spanje. Niet dat ik er u van zal weerhouden. Alleen, die kastelen bestaan niet. Vlaanderen zou beter zijn industriepark drastisch vernieuwen in plaats van krampachtig vast te houden aan zijn verouderde 'auto-assemblages'. Want Vlaanderen is voor het ogenblijk achteruit aan het boeren, niettegenstaande het zelf de macht heeft om de investeerders aan te trekken en een goed economisch klimaat te scheppen.
Laatst gewijzigd door system : 29 april 2010 om 11:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#269 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#270 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zou een willen gezien hebben wat Vlaanderen zou hebben kunnen doen bij de recente bankencrisis. Dan waren we onze spaarcenten gewoon kwijt geweest. En het is dank zij Leterme en zijn regeringsploeg (ere wie ere toekomt) dat we onze spaarcenten nog hebben. Laatst gewijzigd door system : 29 april 2010 om 11:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#271 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik heb er werkelijk geen idee van. Ik weet enkel dat angst erg vaak wordt gebruikt als motivator van gedrag (al dan niet angst gebaseerd op feiten of fictie: mexicaanse griep, atoomoorlogen, moslims, klimaatopwarming, splitsing Belgie) Soms is die angst terecht,vaak niet en wordt ze door lobbygroepen gebruikt om kiesvee voor hun kar te spannen. Wees gerust: het zal allemaal zo'n vaart niet lopen bij een eventuele splitsing van Belgie. De tsjechen dachten ook dat de zon niet meer ging opgaan bij een splitsing van het land.... ben er vorig jaar nog gaan zonnebaden. En over dat Nationalisme: "echte" belgicisten en flaminganten hebben vooral een uitwerking op mijn lachspieren: in korte broek marcheren, liedjes zingen in het Sportpalies, met medailles staan pronken voor een monarch, Vlagjes zwaaien op 21 juli of Vendels zwaaien in Diksmuide, als pubers de Vlaamse Leeuw zingen in een wanhopige poging om de aandacht op u te vestigen; het zal me allemaal worst wezen en ik zal er vooral eens goed mee lachen. Wat voor mij telt is dat mijn dochter recht heeft op een kader waarin ze haar sociale +economische ontwikkeling ten volle kan ontplooien. Dat ze het recht heeft op te groeien in een land waarin ze een toekomst heeft omdat de politiek beslissingen neemt. Met Belgie (moeten we vaststellen) gaat dat niet meer. Et alors? Dan maar Vlaanderen zeker? Who cares; binnen 500 jaar noemt het grondgebied hier misschien wel China-Bad; ik lig er alleszins niet wakker van. De echt zieke nationalisten zijn Belgisch-nationalisten die 2 volkeren meesleuren omdat ze zo 'trots' zijn op hun vorst en land. En natuurlijk omdat die Vlaamse beweging werd gemonopoliseerd door een aantal zwartzakken is het makkelijk om de legitieme vraag naar zelfbestuur af te doen als een satanisch complot. Laatst gewijzigd door Francis Vere : 29 april 2010 om 11:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#272 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#273 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor u zijn het mss 2 volkeren voor mij is dat niet .... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#274 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#275 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#276 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#277 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom zo op uw tenen getrapt ...??? ![]() Komt de ware" vlaamse leeuw brullende, short en lederhosen dragende" flamigant in u naar boven? ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Wisord : 29 april 2010 om 11:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#278 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#279 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#280 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Waarom zou ik? Maar als jij beweert dat in Belgie geen 2 volkeren leven... Tja, ik wil wel helpen tot inzicht komen, maar ik ben ook geen tovenaar. Je stelde dan ook dat volgens U het geen 2 volkeren zijn; elk zijn mening. Maar graag uw argumenten om die mening te staven. Anders blijft het een mening die van alle realiteitszin is ontdaan en heeft de angst blijkbaar goed gewerkt. |
|
![]() |
![]() |