![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Moeten we werklozen, die liever niet werken, met rust laten met een dop? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
8 | 21,62% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
24 | 64,86% |
oei dat is moeilijk |
![]() ![]() ![]() |
1 | 2,70% |
variante oplossingen |
![]() ![]() ![]() |
4 | 10,81% |
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wel stel ik eisen over het soort werk. Maar het probleem stelt zich niet. Want er zijn zo goed als geen vacatures voor ouderen, in geen enkel soort werk. Bazen nemen geen ouderen aan. Bovendien: De laatste zeven jaar dat ik gewerkt heb, moets ik al mijn spaargeld aanspreken en afdragen aan de criminele belastingen op minimumlonen... Achtduizend frank per maand, om concreet te zijn, kwam ik werkend tekort tekort om mijn basisbehoeften te dekken, die miniem zijn. Om aan de werkloosheid te ontsnappen, was ik zelfs van bediendenstatuut naar arbeidersstatuut overgestapt. Mijn zieligheid is dus nog veel groter, dan zij die hier komen spotten dat ik zelf "mijn kost niet kan verdienen" als werkloze: ik kan zelfs de kost niet verdienen als werkende... Maar de zieligheid van dat soort toestanden ligt natuurlijk niet bij mij, maar bij de scheve arbeidsverhoudingen. Maar zo hebben die spottertjes dat niet begrepen... Laatst gewijzigd door eno2 : 28 februari 2008 om 15:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Banneling
|
![]() Mag ik er ook eens op wijzen dat zelfs een werklozenjager als Vandenbroucke er nog niet aan toe is de vijftig plussers te (re-)activeren....
Indie categorie zitten er nochtans véél, die liever niet meer werken. Laatst gewijzigd door eno2 : 28 februari 2008 om 15:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#145 |
Banneling
|
![]() Heb ik ooit anders beweerd?
![]() Heb ik ooit beweerd dat hij, sinds hij werkloos is- nu zo'n 12-13 jaar - geleden de mooiste tijd van zijn leven heeft en dat hij 'dat' (=werkloosheid) door niemand meer laat afnemen? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nog geen reden om me om de haverklap deze acute provocatie van mij (veroorzaakt door jouw spamstalking) om de haverklap voor mijn voeten te werpen. Ik heb er trouwens al verschilende keren in bovenstaande zin op gereageerd. Maar persoonlijk worden en aanvallen is nu eenmaal je doel in elke thread. Laatst gewijzigd door eno2 : 28 februari 2008 om 16:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Banneling
|
![]() Maw je bent een ordinaire spamstalker.
Voor zover ordinaire spamstalkers doof en blind zijn. Laatst gewijzigd door eno2 : 28 februari 2008 om 17:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zitten rond dit onderwerp wel nog wat meer addertjes onder het gras. Véél meer. Maw...het is een cliché-valkuil voor idioten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Sociale zekerheid na al die jaren weghalen is om problemen vragen. Niemand kan nog voor zichzelf zorgen.
![]() |
#151 |
Burgemeester
|
![]() werklozen die niet "willen" werken, og geen moeite doen onmiddelijk schorsen...
![]() |
#152 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |