![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gewoon zoveel mogelijk sluikstorten, dat kost enorm veel aan de overheid.
Dwarsliggen waar je maar kan, een Vlaamse plicht! Ik persoonlijk steek altijd mijn oud papier in de glascontainer. Regelmatig koop ik me 20 dozen sardienen en die gooi ik dan geopend tussen het oud papier dat op straat gereed staat voor de ophaling. Op die manier kan het niet meer gerecycleerd worden. Zo draag ik toch ook mijn steentje bij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Daar durven ze appels, etc in zo van die schuimbakjes te verpakken met shrinkwrap. Hetzelfde voor vlees en brood. In de supermarkt allemaal voorverpakt in plastiek.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In mijn landelijke gemeente (Ledegem,WVL) heeft men in april twee halve dagen zwerfvuil geruimd.(vrijwilligers en gemeentelijke diensten)..
De "oogst" was ongeveer 10 kubieke meter(ik hoef niet te vertellen welk type bierblik het meest voorkomt) .Er werd ook een "speciaal stortartikel" gevonden,namelijk een dode geit ..... Ik lees in het gemeenteblad dat het grapje de gemeente nog steeds 600 Euro zal kosten om te verwijderen (en nog een geluk dat het vooral vrijwilligers waren die het werk deden)... Ja,ik begrijp de aktie van een stads-burgemeester als Somers wel...de schaal van het probleem moet nog zoveel groter zijn.Sluikstorten is "totally f*cked up" ![]() Laatst gewijzigd door kelt : 9 mei 2010 om 14:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Typische wereldvreemde groene praat van rijkeluizen met huizen met tuinen en kippen. Nee, dan kan ik me voorstellen dat die kostprijs voor die zakken geen verschil maakt. Een beetje zoals met die zonnepanelen. Als ik eens lief lach naar onze huisbaas kan ik misschien de gevel laten bekleden met zulke panelen. Nope, opnieuw mogen mensen in appartementjes opdraaien voor de groene fantasietjes van de huizenbezitter. Enorm sociale partij, die groenen. Nu even over naar de realiteit: een grote restafvalzak elke week en een PMD-zak elke twee weken. Die staat dan prachtig te blinken in de hoek van de slaapkamer. En wij werken dan nog met twee. Ik kan me best voorstellen dat mensen die het minder breed hebben hun afval dan dumpen in de vuilbakken op straat (die men in Antwerpen systematisch niet leegt, "omdat anders mensen hun afval daarin gooien", ooit zelf te horen gekregen toen ik belde om te klagen over overvolle vuilnisbakken), of in een gemeentelijk park. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() De goede ouwe tijd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
Dat is geen compliment. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Men maakt ons wijs dat dit ter vermindering van het produceren van afval maar in weze is het niet meer dan dat je als consument of doorsnee burger de rekening betaalt voor het probleem. Oplossen doen we er geen moer mee. Het is hoe dat producten verpakt zijn vandaag de dag en hoe dat komt; daar zit het probleem. Kun je het nog herinneren de dag dat ze geen zakjes meer gratis gaven in de Delhaize en nadien andere winkels? De opkomst van de zogezegde millieu vriendelijke herbruikbare plastieken boodschappentas? De kroon in absurdheid spande Carrefour/GB: vleeswaren in piepschuimen bakjes met vershoudfolie erover verpakt gingen in een doorschijnend plastiek zakje plots. Reden?; hygiene. Ecologisch een slag in je gezicht want jij moet je zakje wel betalen maar zij gaan nog eens extra afval bijmaken?!! Gelukkig zijn ze terug van afgestapt. Reality check: Het gaat niet zozeer over die prijs van de vuilzak zelf maar het achterliggende principe maar dat is blijkbaar weer ontgaan. En een politieke kleur heeft er geen zak met te zien trouwens. Het hele systeem van de vervuiler betaald is een rechtvaardige gedachte maar is beetje uit zijn context gerukt geraakt. Ook zit het probleem maatschappelijk; wegwerpverpakkingen zijn enorm handig maar leveren afvalproblemen. Dit is deels gegroeid uit de vraaag van de consument naar handige verpakking maar gretig toegejuichd door de verpakkings producerende bedrijven. Dit maakt een soort van vicieuze cirkel die niet doorbroken raakt. Het zijn daar dat keuzes gemaakt moeten worden.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De prijs die we er nu voor betalen is dus historisch gegroeid maar heeft tot op heden nog niets aan de oorzaak gedaan.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben nog net oud genoeg om mij "het gemeentelijk stort" te herinneren uit de tijd dat de Intercommunales voor vuilverwerking nog niet bestonden.Als de wind verkeerd zat,en bij iets warmer weer, kon de ganse parochie zichzelf ruiken ![]() Maar er zijn nog steeds mensen die hun eigen (of andermans-) gemeente willen veranderen in een soort gaza-strook....waarom?....ik begrijp het niet,en ik WIL dat ook niet begrijpen... Laatst gewijzigd door kelt : 9 mei 2010 om 16:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je schijnt een en ander ook nogal serieus te nemen, misschien is dat niet altijd verstandig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |