![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand heeft een tijdje terug een topic gestart waarin hij kwam verkondigen dat de dollar ten onder ging en dat de euro zo goed was. Ik vraag gewoon wie dat was, ik geef aan dat de euro nog maar 10 jaar bestaat en op de wankel is...dat is geen straffe uitspraak maar een feit. ![]() Waarom verdraaien er hier toch zoveel mensen de woorden van anderen? Ik vraag me af wat ze erbij denken te winnen. Wat ik wel denk is dat de Euro eerder KAN verdwijnen dan de dollar. Niet omwille van hoe sterk de munt opzich staat, maar wel doordat sommige landen hebben laten merken de vorige week dat ze eigenlijk niet zoveel voelen voor de euro als munt. Nederland bv, Engeland wil er zowiezo niets van weten. Men was al bezig om landen terug uit de Euro te zetten...dit zijn dingen die in de VS niet snel zullen gebeuren. Dat de dollar enorm in waarde kan verliezen...dat kan altijd. Maar verdwijnen...? Ik denk van niet.
Laatst gewijzigd door illwill : 10 mei 2010 om 11:10. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Let's face it. Sinds de financiële crisis is de volatiliteit op alle vlakken toegenomen, en de EUR blijft daar niet gespaard van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En UITERAARD suggeert u die dingen wel, het feit dat je er een topic over opstart zegt gewoon alles. En misschien leef je nog in het verleden, maar als je het nieuws afgelopen weekend zou gevolgd hebben dan zou je je nu misschien minder belachelijk maken. De Eurolanden hebben een krachtig signaal gegeven ter ondersteuning van die EURO en de speculanten dimmen serieus. Engeland is geen enkel argument, natuurlijk zijn die tegen de EURO want die munt betekent een te grote concurrentie voor hun heilige pond. Daarenboven, als je het internationale nieuws van de afgelopen maanden zou gevolgd hebben dan zou je misschien ook weten dat de Chinezen heel wat vraagtekens plaatsen bij het voortbestaan van de dollar als primaire reservemunt. Laatst gewijzigd door fox : 10 mei 2010 om 11:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Zo zo, een zelfhatende Europeaan die de kritiek op de VS beu is. En niks beter gevonden dan hoe sterk de dollar wel zou zijn. Serieuse beledeging voor de Amerikanen als je het mij vraagt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Illwill is geen europeaan, dat lijkt me duidelijk
Hij mist nog een paar evolutionaire stappen. Ondertussen herstelt de Euro zich na het EU-IMF akkoord van vannacht. Het is niet slecht dat er af en toe een beetje druk op de Euro komt, dat zorgt er uiteindelijk voor dat de rangen gesloten worden en men politieke en fiscale maatregelen treft voor verdere integratie en discipline. Nu nog een europees rating agency en we staan weer een stap verder. ![]() http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...eurzen_herstel Citaat:
Laatst gewijzigd door parcifal : 10 mei 2010 om 12:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Vreemdeling
|
![]() ratingbureau's verbieden en short selling verbieden.
that's it, problem solved! |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tja, las jij beter denkt te weten wat ik zeg en ermee bedoel...dan zijn we uitgepraat. Kan ik ook, jij suggereerd nm dat de Duitsers nooit Joden hebben vergast. ![]() Primaire reservemunt is nog iets anders dan verdwijnen. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben idd geen Europeaan. En? Blijkbaar staan alle andere landen achter op de evolutionaire ladder volgens Parcifal.
Laatst gewijzigd door illwill : 10 mei 2010 om 13:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ale, hoe lang kan je nu op dit forum blijven voor je een ban krijgt?
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U suggereert dat de dollar sterker is dan de Euro. Dat ontkennen is belachelijk want aan semantische spelletjes doe ik niet mee, dat is voor kleuters, maar ik heb al gemerkt dat u daar wel vaker in vervalt als u blok zit Uw 2e opmerking is natuurlijk te belachelijk voor woorden, alweer kleutermentaliteit. Als de chinezen de dollar loslaten dan is het hek helemaal van de dam, maar als u zelfs dat niet beseft, tjah... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Waar komt ge dan vandaan, buitenlander?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De kansen lijken miniem omdat de Chinezen dan uiteraard ook in hun eigen vel snijden, maar er gaan de laatste maanden toch veel stemmen op, vooral vanuit de Chinese centrale bank. Ik zou er toch niet volledig op gerust zijn hoor. En ja, de dollar zou het wel overleven maar zou volgens mij zijn status als wereldmunt volledig verloren zien gaan ten nadele van de euro en de yuan
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Aan de boeren in het binnenland? Not likely. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ja, en de Chinezen zullen iets doen waardoor hun eigen economie instort. ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mag vragen stellen misschien niet meer? Waarom zou ik in godsnaam elke opmerking over de VS als anti-amerikaans beschouwen? Of ben jij zo een sujet die zowat elke opmerking over de VS als pro-amerikaans en anti-europeaans beschouwd?
![]() |
![]() |