Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 mei 2010, 11:06   #21
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Uw bericht suggereert dat de dollar sterker is als de euro en dat de euro wel eens zou kunnen eindigen. Dit is een zeer straffe uitspraak zonder 1 enkele argument die deze stelling moet onderbouwen.

http://en.wikipedia.org/wiki/Propaganda

Dus ja, uw bericht is een schoolvoorbeeld van propaganda.
Dat maak jij ervan. Ik suggereer niets, ik gebruik zelfs nergens het woord "Dollar". Ik heb dergelijk argument niet nodig omdat ik dat simpelweg niet suggereerd of beweerde. Nogmaals, dat zijn jouw verzinsels, niet de mijne.

Iemand heeft een tijdje terug een topic gestart waarin hij kwam verkondigen dat de dollar ten onder ging en dat de euro zo goed was. Ik vraag gewoon wie dat was, ik geef aan dat de euro nog maar 10 jaar bestaat en op de wankel is...dat is geen straffe uitspraak maar een feit.

Waarom verdraaien er hier toch zoveel mensen de woorden van anderen? Ik vraag me af wat ze erbij denken te winnen.

Wat ik wel denk is dat de Euro eerder KAN verdwijnen dan de dollar. Niet omwille van hoe sterk de munt opzich staat, maar wel doordat sommige landen hebben laten merken de vorige week dat ze eigenlijk niet zoveel voelen voor de euro als munt. Nederland bv, Engeland wil er zowiezo niets van weten. Men was al bezig om landen terug uit de Euro te zetten...dit zijn dingen die in de VS niet snel zullen gebeuren. Dat de dollar enorm in waarde kan verliezen...dat kan altijd. Maar verdwijnen...? Ik denk van niet.

Laatst gewijzigd door illwill : 10 mei 2010 om 11:10.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2010, 11:11   #22
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kom kom, jij doet niet anders dan propaganda spuien op dit forum en fulmineren tegen alles en iedereen die eens een negatief bericht schrijft over de USA. Dat u ondertussen vaak niet weet waarover u praat is ook meer dan duidelijk. De dollar is helemaal niet sterk, de EURO kent gewoon een dipje, maar die komt er wel uit. De dollar heeft veel grotere fundamentele problemen dan de EURO.
De kranten stonden deze dagen vol met berichten of de euro überhaupt nog wel zou overleven. De euro kent ook niet gewoon een dipje, maar verloor de voorbije dagen bijzonder snel z'n waarde t.o.v. de euro. Als je gaat kijken vanaf pakweg 2000 staat de EUR nog altijd sterk t.o.v. de USD, maar relatief bekeken is de USD al goed terug gestegen.

Let's face it. Sinds de financiële crisis is de volatiliteit op alle vlakken toegenomen, en de EUR blijft daar niet gespaard van.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2010, 11:14   #23
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Dat maak jij ervan. Ik suggereer niets, ik gebruik zelfs nergens het woord "Dollar".

Iemand heeft een tijdje terug een topic gestart waarin hij kwam verkondigen dat de dollar ten onder ging en dat de euro zo goed was. Ik vraag gewoon wie dat was, ik geef aan dat de euro nog maar 10 jaar bestaat en op de wankel is...dat is geen straffe uitspraak maar een feit.

Waarom verdraaien er hier toch zoveel mensen de woorden van anderen? Ik vraag me af wat ze erbij denken te winnen.

Wat ik wel denk is dat de Euro eerder KAN verdwijnen dan de dollar. Niet omwille van hoe sterk de munt opzich staat, maar wel doordat sommige landen hebben laten merken de vorige week dat ze eigenlijk niet zoveel voelen voor de euro als munt. Nederland bv, Engeland wil er zowiezo niets van weten. Men was al bezig om landen terug uit de Euro te zetten...dit zijn dingen die in de VS niet snel zullen gebeuren. Dat de dollar enorm in waarde kan verliezen...dat kan altijd. Maar verdwijnen...? Ik denk van niet.
U gebruikt WEL het woord dollar. Dat staat zelfs zwart op wit in uw openingspost. Dat u zelfs dat nu begint te ontkennen is hallucinant.

En UITERAARD suggeert u die dingen wel, het feit dat je er een topic over opstart zegt gewoon alles.

En misschien leef je nog in het verleden, maar als je het nieuws afgelopen weekend zou gevolgd hebben dan zou je je nu misschien minder belachelijk maken. De Eurolanden hebben een krachtig signaal gegeven ter ondersteuning van die EURO en de speculanten dimmen serieus. Engeland is geen enkel argument, natuurlijk zijn die tegen de EURO want die munt betekent een te grote concurrentie voor hun heilige pond.

Daarenboven, als je het internationale nieuws van de afgelopen maanden zou gevolgd hebben dan zou je misschien ook weten dat de Chinezen heel wat vraagtekens plaatsen bij het voortbestaan van de dollar als primaire reservemunt.

Laatst gewijzigd door fox : 10 mei 2010 om 11:15.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2010, 11:33   #24
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
De kranten stonden deze dagen vol met berichten of de euro überhaupt nog wel zou overleven. De euro kent ook niet gewoon een dipje, maar verloor de voorbije dagen bijzonder snel z'n waarde t.o.v. de euro. Als je gaat kijken vanaf pakweg 2000 staat de EUR nog altijd sterk t.o.v. de USD, maar relatief bekeken is de USD al goed terug gestegen.

Let's face it. Sinds de financiële crisis is de volatiliteit op alle vlakken toegenomen, en de EUR blijft daar niet gespaard van.
Natuurlijk niet, maar ik stel gewoon dat de USD met grotere fundamentele problemen te kampen heeft dan de EURO. Vandaar dat ik zeg dat de EURO op lange termijn sterk zal blijven ten opzichte van dollar.
Oud 10 mei 2010, 11:56   #25
°°° Public Enemy °°°
Banneling

Standaard

Zo zo, een zelfhatende Europeaan die de kritiek op de VS beu is. En niks beter gevonden dan hoe sterk de dollar wel zou zijn. Serieuse beledeging voor de Amerikanen als je het mij vraagt.
°°° Public Enemy °°° is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2010, 12:18   #26
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Illwill is geen europeaan, dat lijkt me duidelijk
Hij mist nog een paar evolutionaire stappen.

Ondertussen herstelt de Euro zich na het EU-IMF akkoord van vannacht.
Het is niet slecht dat er af en toe een beetje druk op de Euro komt, dat zorgt er uiteindelijk voor dat de rangen gesloten worden en men politieke en fiscale maatregelen treft voor verdere integratie en discipline.

Nu nog een europees rating agency en we staan weer een stap verder.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...eurzen_herstel

Citaat:
Euro hoger, Griekse rente lager
Net als de aandelen heeft ook de koers van de euro zich fors herpakt na het EU-IMF-akkoord van vannacht. Een euro is nu opnieuw 1,30 Amerikaanse dollar waard. Vorige week was die waarde gezakt van 1,33 naar 1,25 dollar. Het vertrouwen in de Europese munt lijkt zich dus te herstellen. Na het EU-steunpakket voor Griekenland het vorige weekend was dat niet zo.

Ook keert de rust op de obligatiemarkt terug. De langetermijnrente voor de Griekse staatsbons op tien jaar is gedaald van meer dan 12 naar 6,57%. De rente voor Spaans en Portugees overheidspapier is ook gedaald. Blijkbaar heeft het EU-IMF-akkoord van vannacht ook de speculanten ontmoedigd

Laatst gewijzigd door parcifal : 10 mei 2010 om 12:22.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2010, 12:31   #27
Bill Clinton
Vreemdeling

Standaard

ratingbureau's verbieden en short selling verbieden.

that's it, problem solved!
Bill Clinton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2010, 12:56   #28
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U gebruikt WEL het woord dollar. Dat staat zelfs zwart op wit in uw openingspost. Dat u zelfs dat nu begint te ontkennen is hallucinant.

En UITERAARD suggeert u die dingen wel, het feit dat je er een topic over opstart zegt gewoon alles.

En misschien leef je nog in het verleden, maar als je het nieuws afgelopen weekend zou gevolgd hebben dan zou je je nu misschien minder belachelijk maken. De Eurolanden hebben een krachtig signaal gegeven ter ondersteuning van die EURO en de speculanten dimmen serieus. Engeland is geen enkel argument, natuurlijk zijn die tegen de EURO want die munt betekent een te grote concurrentie voor hun heilige pond.

Daarenboven, als je het internationale nieuws van de afgelopen maanden zou gevolgd hebben dan zou je misschien ook weten dat de Chinezen heel wat vraagtekens plaatsen bij het voortbestaan van de dollar als primaire reservemunt.
En wat zeg ik dan precies over de dollar in deze openingspost?

Tja, las jij beter denkt te weten wat ik zeg en ermee bedoel...dan zijn we uitgepraat. Kan ik ook, jij suggereerd nm dat de Duitsers nooit Joden hebben vergast.

Primaire reservemunt is nog iets anders dan verdwijnen.
Oud 10 mei 2010, 12:56   #29
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk niet, maar ik stel gewoon dat de USD met grotere fundamentele problemen te kampen heeft dan de EURO. Vandaar dat ik zeg dat de EURO op lange termijn sterk zal blijven ten opzichte van dollar.
Was jij het misschien welke deze topic een tijdje terug heeft geopent?
Oud 10 mei 2010, 12:59   #30
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik ben idd geen Europeaan. En? Blijkbaar staan alle andere landen achter op de evolutionaire ladder volgens Parcifal.

Laatst gewijzigd door illwill : 10 mei 2010 om 13:00.
Oud 10 mei 2010, 13:01   #31
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door °°° Public Enemy °°° Bekijk bericht
Zo zo, een zelfhatende Europeaan die de kritiek op de VS beu is. En niks beter gevonden dan hoe sterk de dollar wel zou zijn. Serieuse beledeging voor de Amerikanen als je het mij vraagt.
Ale, hoe lang kan je nu op dit forum blijven voor je een ban krijgt?
Oud 10 mei 2010, 13:04   #32
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En wat zeg ik dan precies over de dollar in deze openingspost?

Tja, las jij beter denkt te weten wat ik zeg en ermee bedoel...dan zijn we uitgepraat. Kan ik ook, jij suggereerd nm dat de Duitsers nooit Joden hebben vergast.

Primaire reservemunt is nog iets anders dan verdwijnen.

U suggereert dat de dollar sterker is dan de Euro. Dat ontkennen is belachelijk want aan semantische spelletjes doe ik niet mee, dat is voor kleuters, maar ik heb al gemerkt dat u daar wel vaker in vervalt als u blok zit

Uw 2e opmerking is natuurlijk te belachelijk voor woorden, alweer kleutermentaliteit.

Als de chinezen de dollar loslaten dan is het hek helemaal van de dam, maar als u zelfs dat niet beseft, tjah...
Oud 10 mei 2010, 13:07   #33
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Was jij het misschien welke deze topic een tijdje terug heeft geopent?

waarom zou ik dat nu in godsnaam geopend hebben? Of bent u ook zo een sujet die zowat elke opmerking over de amerikaanse economie als anti-amerikaans beschouwd?
Oud 10 mei 2010, 13:17   #34
°°° Public Enemy °°°
Banneling

Standaard

Waar komt ge dan vandaan, buitenlander?
°°° Public Enemy °°° is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2010, 13:22   #35
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U suggereert dat de dollar sterker is dan de Euro. Dat ontkennen is belachelijk want aan semantische spelletjes doe ik niet mee, dat is voor kleuters, maar ik heb al gemerkt dat u daar wel vaker in vervalt als u blok zit

Uw 2e opmerking is natuurlijk te belachelijk voor woorden, alweer kleutermentaliteit.

Als de chinezen de dollar loslaten dan is het hek helemaal van de dam, maar als u zelfs dat niet beseft, tjah...
De kansen dat dat gebeuren zijn miniem ... En zelfs dan nog, de dollar zou klappen krijgen, maar het wel overleven.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2010, 14:25   #36
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
De kansen dat dat gebeuren zijn miniem ... En zelfs dan nog, de dollar zou klappen krijgen, maar het wel overleven.
De kansen lijken miniem omdat de Chinezen dan uiteraard ook in hun eigen vel snijden, maar er gaan de laatste maanden toch veel stemmen op, vooral vanuit de Chinese centrale bank. Ik zou er toch niet volledig op gerust zijn hoor. En ja, de dollar zou het wel overleven maar zou volgens mij zijn status als wereldmunt volledig verloren zien gaan ten nadele van de euro en de yuan
Oud 10 mei 2010, 16:14   #37
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De kansen lijken miniem omdat de Chinezen dan uiteraard ook in hun eigen vel snijden, maar er gaan de laatste maanden toch veel stemmen op, vooral vanuit de Chinese centrale bank. Ik zou er toch niet volledig op gerust zijn hoor. En ja, de dollar zou het wel overleven maar zou volgens mij zijn status als wereldmunt volledig verloren zien gaan ten nadele van de euro en de yuan
Daar ben ik nog zo zeker niet van. De waarde van hun dollars zou vernietigd zijn, maar kan ruimschoots gecompenseerd worden door de waardestijging van de yüan, die dan de munt wordt waarin de olie wordt betaald. En wij zullen in de winter zitten te bibberen en onze auto's zoals Fred Flintstone moeten aandrijven, want dollar kaputt, euro bankroet!
Oud 10 mei 2010, 16:24   #38
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Daar ben ik nog zo zeker niet van. De waarde van hun dollars zou vernietigd zijn, maar kan ruimschoots gecompenseerd worden door de waardestijging van de yüan, die dan de munt wordt waarin de olie wordt betaald. En wij zullen in de winter zitten te bibberen en onze auto's zoals Fred Flintstone moeten aandrijven, want dollar kaputt, euro bankroet!
En aan wie gaan de chinezen dan de producten uit hun fabrieken in Guangdong en de andere kustprovincies en moeten verkopen?
Aan de boeren in het binnenland? Not likely.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2010, 16:31   #39
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Uw 2e opmerking is natuurlijk te belachelijk voor woorden, alweer kleuter_mentaliteit.

Dat suggereer ik niet. Dat maak jij van de openingspost...hoe je dat doet is een raadsel. Nogmaals, ik zal toch wel beter weten dan jij wat mijn mening is zeker en wat ik zeg en ermee bedoel. Maar goed, blijkbaar denk jij het beter te weten dan mezelf. Over kleuter mentaliteit gesproken...

Ja, en de Chinezen zullen iets doen waardoor hun eigen economie instort. Echt ja.
Oud 10 mei 2010, 16:34   #40
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
waarom zou ik dat nu in godsnaam geopend hebben? Of bent u ook zo een sujet die zowat elke opmerking over de amerikaanse economie als anti-amerikaans beschouwd?
Wat heeft dat er nu weer mee te maken? Doe jij ooit iets anders dan mensen persoonlijk aanvallen? Kleuter mentaliteit...
Mag vragen stellen misschien niet meer?

Waarom zou ik in godsnaam elke opmerking over de VS als anti-amerikaans beschouwen? Of ben jij zo een sujet die zowat elke opmerking over de VS als pro-amerikaans en anti-europeaans beschouwd?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be