Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 14 mei 2010, 14:29   #81
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Wat was er dan zo verkeerd aan zijn communicatie ?
Als we eens beginnen met hun gezegde dat ze niets toegeven. Dan moeten ze al de absolute meerderheid hebben in België. Want wanneer je een regering wilt oprichten zal je hoe dan ook compromissen moeten sluiten. Hij valt iedereen aan en gooit met modder dat het niet schoon meer is. 2 minuten later is hij aan het zalven om samen één front te vormen. Als je de eerste uitspraak leest weet je dat het volgens zijn regels zal moeten gaan. Iedereen zal onmiddellijk zeggen: " Wij zetten ons programma opzij om samen met het VB een coalitie te vormen. "
Er is even gesproken bij het VB om de manier van communiceren anders aan te pakken. De gevolgen zijn dat een aantal voormalige topmensen aan de kant geschoven zijn en dat ze communiceren zoals voordien.
Den Bal is offline  
Oud 14 mei 2010, 15:11   #82
De Koninck
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
De verkiezingsoverwinning van de N-VA betekende enkel op psychologisch vlak al de hergeboorte van een mainstream Vlaams-nationalisme dat men niet kon doodnegeren onder de noemer 'verzuurdheid' of 'racisme'. Dat alleen al is van onschatbaar belang.
De nagel op de kop!

Het succes van het VB is onrechtstreek de beste garantie op het voortbestaan van, België in zijn huidige vorm. Dankzij het VB hangt er een vies geurtje aan vlaamsgezindheid ...
De Koninck is offline  
Oud 14 mei 2010, 15:54   #83
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Koninck Bekijk bericht
De nagel op de kop!

Het succes van het VB is onrechtstreek de beste garantie op het voortbestaan van, België in zijn huidige vorm. Dankzij het VB hangt er een vies geurtje aan vlaamsgezindheid ...
Stop eens met zo te liegen vriend, seffens barst je nog uiteen van de leugens.

Er hing - Volgens de belgische anti-Vlamingen dan, al een stank aan het Vlaams gezind zijn lang voor het Vb is opgericht. Er was een tijd dat de VU'ers de Vb'ers waren.

Dus stop maar met uw leugens, je bent de enige die ze gelooft.
Xenophon is offline  
Oud 14 mei 2010, 16:02   #84
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De nagel op de kop!

klopt. niet toevallig dus dat de N-VA succes kent.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 14 mei 2010, 17:09   #85
De Koninck
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Stop eens met zo te liegen vriend, seffens barst je nog uiteen van de leugens.
Stel je zoiets voor ... Dat is geen leugen maar een eenvoudige vaststelling. Wat is er gebeurd in het voordeel van de Vlamingen sinds de zwarte zondag in '91 ? niks, noppes, nougabollen, ...
Wat is er veranderd sinds de verkiezinsoverwinning van het kartel CD&V - NVA in 2007? Nog niet genoeg, eigenlijk zelfs nog niets. We waren al wel blij met het feit dat er in tegenstelling tot de paars-groene regering het been stijf gehouden werd langs vlaamse kant ...
Het opgeven van het kartel zal de CD&V zuur opbreken ... de schrik zit er nu duidelijk in. Als straks de NVA de grootste parij wordt zit het establishment pas echt met een probleem!

Laatst gewijzigd door De Koninck : 14 mei 2010 om 17:12.
De Koninck is offline  
Oud 14 mei 2010, 17:32   #86
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Man man man...terwijl er een hele schare nitwits zijn die daar grof geld aan verdienen om zulke onzin te slijten doe jij dat hier gratis...'t is niet eerlijk verdeeld zeg ik altijd...
Oud 14 mei 2010, 17:49   #87
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Stel je zoiets voor ... Dat is geen leugen maar een eenvoudige vaststelling. Wat is er gebeurd in het voordeel van de Vlamingen sinds de zwarte zondag in '91 ? niks, noppes, nougabollen, ...
Wat is er veranderd sinds de verkiezinsoverwinning van het kartel CD&V - NVA in 2007? Nog niet genoeg, eigenlijk zelfs nog niets. We waren al wel blij met het feit dat er in tegenstelling tot de paars-groene regering het been stijf gehouden werd langs vlaamse kant ...
Het opgeven van het kartel zal de CD&V zuur opbreken ... de schrik zit er nu duidelijk in. Als straks de NVA de grootste parij wordt zit het establishment pas echt met een probleem!
Ik zie het probleem niet. Als - ik geloof het niet maar stel, de NVA de grootste wordt, dan staan we nog nergens. Want al hun leve Belgie geroep tenspijt, zullen de Walen niet met de NVA onderhandelen, laat staan een regering vormen.

Want wat gaan ze doen, de NVA? Zwijgen over BHV? Zwijgen over een staatshervorming?

In geen duizend jaar zal de NVA gevraagd worden om een federale regering te vormen.

Tenzij ze, VU gewijze, Vlaanderen nog eens verraden. Voor de zoveelste keer.
Xenophon is offline  
Oud 14 mei 2010, 19:10   #88
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zie het probleem niet. Als - ik geloof het niet maar stel, de NVA de grootste wordt, dan staan we nog nergens. Want al hun leve Belgie geroep tenspijt, zullen de Walen niet met de NVA onderhandelen, laat staan een regering vormen.

Want wat gaan ze doen, de NVA? Zwijgen over BHV? Zwijgen over een staatshervorming?

In geen duizend jaar zal de NVA gevraagd worden om een federale regering te vormen.

Tenzij ze, VU gewijze, Vlaanderen nog eens verraden. Voor de zoveelste keer.
Xeno, ik vrees dat je gelijk hebt .
Anderzijds zijn er onder de politiekers enkele mensen met een heel grote creativiteit..."Nooit opgeven" (hm, hm)
Ik denk NIET dat die creatieven bij de "Nooit opgevers" zitten...
Boduo is offline  
Oud 14 mei 2010, 21:01   #89
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We zullen zien na de verkiezingen ofdat uw herboren mainstream Vlaams-nationalisme dat men niet kon doodnegeren onder de noemer 'verzuurdheid' of 'racisme' uitgenodigd gaat worden op het paleis.

We zullen zien ofdat de Walen gaan onderhandelen met de NVA. De euforie van "wij zijn de goede Vlaams-nationalisten" zal snel bekoeld zijn.

Je weet het nu nog niet blijkbaar, maar ik heet de NVA welkom in het cordon.
Het cordon is toch nog wel wat anders hoor:

Het VB wordt behandeld als een "drol", ze kunnen aan géén enkele coalitiegesprekken deelnemen, met geen enkele partij op geen enkel niveau: Niet nationaal, niet regionaal, niet gemeentelijk.

Dan zit het NVA toch wel op een andere stoel, nietwaar?

Niet dat ik dat "cordon" fair vind, zeker niet, maar het is wel duidelijk dat De Winter het liefst zo heeft. Blij dat hij nergens moet meebsturen wegens onbekwaam? Of wat moeten we er van denken? Ik ben een fan van vele standpunten van het VB, en zeker en vast velen met mij, maar de manier waarop die partij politiek voert, zal hen altijd in het verdomhoekje blijven plaatsen. Kalimero als excuus, om zelf niks te moeten doen, want als je zelf wat moet doen, zal je fouten maken (IEDEREEN!). Bang? Of echt niet beter weten hoe met collega parlementairen om te gaan?

Jammer dat een Talent als Annemans zichzelf wel waarmaakt, maar nooit wat zal kunnen echt uitvoeren dan goeie replieken leveren. Als die in een andere partij had gezeten, had die al premier kunnen zijn. Dat kan niet gezegd worden van Dewinter...
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 14 mei 2010, 21:21   #90
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Het cordon is toch nog wel wat anders hoor:

Het VB wordt behandeld als een "drol", ze kunnen aan géén enkele coalitiegesprekken deelnemen, met geen enkele partij op geen enkel niveau: Niet nationaal, niet regionaal, niet gemeentelijk.
Inderdaad, ook door de NVA.

Citaat:
Dan zit het NVA toch wel op een andere stoel, nietwaar?
Dat zal nog moeten blijken Eddy, we gaan zien na de verkiezing. Ik hoop zelfs dat elke VB'er NVA stemt. Op die manier zal duidelijk worden voor u - en anderen, dat NVA in het "cordon federale" vliegt.

Citaat:
Niet dat ik dat "cordon" fair vind, zeker niet, maar het is wel duidelijk dat De Winter het liefst zo heeft. Blij dat hij nergens moet meebsturen wegens onbekwaam? Of wat moeten we er van denken? Ik ben een fan van vele standpunten van het VB, en zeker en vast velen met mij, maar de manier waarop die partij politiek voert, zal hen altijd in het verdomhoekje blijven plaatsen. Kalimero als excuus, om zelf niks te moeten doen, want als je zelf wat moet doen, zal je fouten maken (IEDEREEN!). Bang? Of echt niet beter weten hoe met collega parlementairen om te gaan?

Eddy, heel het vb is maar voor een ding goed, onafhankelijkheid.
Citaat:
Jammer dat een Talent als Annemans zichzelf wel waarmaakt, maar nooit wat zal kunnen echt uitvoeren dan goeie replieken leveren. Als die in een andere partij had gezeten, had die al premier kunnen zijn. Dat kan niet gezegd worden van Dewinter...
Opnieuw Eddy, heel het VB is voor mij goed voor onafhankelijkheid. Als ik in coalitie moet gaan met de duivel dan is dat wat ik zal doen.
Xenophon is offline  
Oud 14 mei 2010, 21:26   #91
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Bal Bekijk bericht
Als we eens beginnen met hun gezegde dat ze niets toegeven. Dan moeten ze al de absolute meerderheid hebben in België. Want wanneer je een regering wilt oprichten zal je hoe dan ook compromissen moeten sluiten. Hij valt iedereen aan en gooit met modder dat het niet schoon meer is. 2 minuten later is hij aan het zalven om samen één front te vormen. Als je de eerste uitspraak leest weet je dat het volgens zijn regels zal moeten gaan. Iedereen zal onmiddellijk zeggen: " Wij zetten ons programma opzij om samen met het VB een coalitie te vormen. "
Er is even gesproken bij het VB om de manier van communiceren anders aan te pakken. De gevolgen zijn dat een aantal voormalige topmensen aan de kant geschoven zijn en dat ze communiceren zoals voordien.
U zegt dat.
Men mag een beetje water in de wijn doen , maar de smaak van de wijn moet blijven hé. Men vraagt dat het VB de kern van zijn programma verloochent en dat kunnen ze uiteraard niet doen.
Hij gooit met modder zegt u, wat doet de rest dan , gooien met de hele varkenstroch ? Cools kon het zelfs niet opbrengen , als interviewer een zweem van respect op te brengen.
Pericles is offline  
Oud 14 mei 2010, 21:34   #92
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U zegt dat.
Men mag een beetje water in de wijn doen , maar de smaak van de wijn moet blijven hé. Men vraagt dat het VB de kern van zijn programma verloochent en dat kunnen ze uiteraard niet doen.
Hij gooit met modder zegt u, wat doet de rest dan , gooien met de hele varkenstroch ? Cools kon het zelfs niet opbrengen , als interviewer een zweem van respect op te brengen.
Ik ervaar het ook zo dat dat wijf Cools een Vlamingenhaatser is. Wellicht wil ze nog karriëre maken in de VRT.

Maar met het aanhoren van De Winter, kan ik ook voor hem niet het minste respekt opbrengen. Die man luistert niet naar de argumenten van iemand anders; zodat hij de andere ook niet kan overtuigen van zijn gedacht over die argumenten.
De Winter zal nooit één stem ekstra opbrengen voor het Belang.
Als het Belang een stem ekstra krijgt, dan zal het aan iets anders gelegen zijn.

Kijk, dat is mijn gedacht hé.
Je mag replikeren en proberen mij op een ander gedacht te doen brengen, maar dan gaat ge met argumenten moeten komen. En niet met diktaten.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 14 mei 2010, 21:37   #93
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik ervaar het ook zo dat dat wijf Cools een Vlamingenhaatser is. Wellicht wil ze nog karriëre maken in de VRT.

Maar met het aanhoren van De Winter, kan ik ook voor hem niet het minste respekt opbrengen. Die man luistert niet naar de argumenten van iemand anders; zodat hij de andere ook niet kan overtuigen van zijn gedacht over die argumenten.
De Winter zal nooit één stem ekstra opbrengen voor het Belang.
Als het Belang een stem ekstra krijgt, dan zal het aan iets anders gelegen zijn.

Kijk, dat is mijn gedacht hé.
Je mag replikeren en proberen mij op een ander gedacht te doen brengen, maar dan gaat ge met argumenten moeten komen. En niet met diktaten.
Ieder zijn gedacht hé Schoof. De feiten zijn zijn argumenten.
Pericles is offline  
Oud 14 mei 2010, 21:46   #94
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ieder zijn gedacht hé Schoof. De feiten zijn zijn argumenten.
Het is voor mij een feit hoe ik gezien heb in dat tv-programma, hoe De Winter replikeerde op zaken die aangehaald werden door het Weverke.
Namelijk: "niets".

Verstaat ge het niet goed ?
Het Weverke zei "probleem A zie ik zo"
De Winter antwoordde "het probleem X wordt opgelost op die wijze".
Het Weverke probeerde "probleem B geeft dat als pijnpunt"
De Winter antwoordde "het probleem X wordt opgelost op die wijze".

Bovendien nog op redelijk onbeleefde wijze.
Ik ben er echt van overtuigd geraakt dat die man psichopaat is.

Kijk, dat is nu mijn overtuiging, en met die overtuiging ga ik, zoals het mijn demokratisch recht is, naar het kieshokje moeten gaan.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 14 mei 2010, 21:56   #95
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is voor mij een feit hoe ik gezien heb in dat tv-programma, hoe De Winter replikeerde op zaken die aangehaald werden door het Weverke.
.

Laat er geen twijfel over bestaan, ook ik vind Dewever een welbespraakt politicus.

Maar toen De Winter onderstaande aanhaalde en Dewever enkel kon uitbrengen: '' zijde daar nu weer met uw leugens'' was dit maar een povere repliek op iet wat de waarheid is.

Citaat:
Men herinnert zich dat het eerste federaal regeerakkoord van Yves Leterme (maart 2008) het principe van een tweede regularisatieronde vastlegde. CD&V, N-VA en Open VLD stemden voor en zagen er dus geen graten in om tienduizenden illegale vreemdelingen een verblijfsvergunning te geven.

Laatst gewijzigd door daiwa : 14 mei 2010 om 21:57.
daiwa is offline  
Oud 14 mei 2010, 22:07   #96
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Laat er geen twijfel over bestaan, ook ik vind Dewever een welbespraakt politicus.

Maar toen De Winter onderstaande aanhaalde en Dewever enkel kon uitbrengen: '' zijde daar nu weer met uw leugens'' was dit maar een povere repliek op iet wat de waarheid is.
Arme BDW, gereduceerd tot een belgisch leugenareke.
Xenophon is offline  
Oud 14 mei 2010, 22:08   #97
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Aan nr 2 was ik je gedram al beu.
Denk je echt om één zieltje te winnen op die manier ??

Ik zal dus nva blijven stemmen.
Ik had ook niet anders verwacht. Men wordt geëerd met wie men verkeerd.
Garry is offline  
Oud 14 mei 2010, 22:10   #98
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
De ware aard van het Vlaams Belang komt boven: aan de vooravond van een mogelijke doorbraak voor een zelfstandig Vlaanderen, beschimpen ze de partij die dit misschien kan verwezenlijken.
Misschien, maar met meer zekerheid, niet. Maar ja, zoals altijd, de kater komt later.
Garry is offline  
Oud 14 mei 2010, 22:14   #99
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Sommige VB'ers zijn echt helemaal in paniek aan het raken
Nee, Vlamingen. Omdat ze zien dat er een Belgicistische wolf in een schapenvacht rond kruipt en omdat er een groot deel Vlamingen te dom zijn om dat te merken.
Garry is offline  
Oud 14 mei 2010, 22:20   #100
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, ook door de NVA.

Dat zal nog moeten blijken Eddy, we gaan zien na de verkiezing. Ik hoop zelfs dat elke VB'er NVA stemt. Op die manier zal duidelijk worden voor u - en anderen, dat NVA in het "cordon federale" vliegt.

Eddy, heel het vb is maar voor een ding goed, onafhankelijkheid.

Opnieuw Eddy, heel het VB is voor mij goed voor onafhankelijkheid. Als ik in coalitie moet gaan met de duivel dan is dat wat ik zal doen.
Idd. Liever heerser met de duivel dan knecht met God
Garry is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be