Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 26 mei 2010, 21:11   #301
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deepak Lal Bekijk bericht
Me dunkt dat 37% van de Vlaamse stemmen niet overeenstemt met meer dan 33% van de Belgische stemmen (spijtig genoeg).
Neen, dat klopt waarmee ook meteen het fundamenteel oneerlijke van Belziek nog maar eens bewezen is. Dit is een zogezegd democratisch land waarin het zelfs voor een meerderheid der belgen onmogelijk is om het geheel in vraag te stellen.

Hetgene wat je kunt, en zelfs moet doen met een groot V-front is de Vlaamse zijde op alle mogelijke manieren onder dermate hoge druk plaatsen dat hetgeen niet dat je front wil toedreden het zich niet kan veroorloven om een koers er wars van te varen.

Een groot V front werkt dan ook alleen maar als we de meerderheid verwerven in de Nederlandstalige taalgroep. Want je tweederde meerderheid is 1, je moet ook nog eens meer dan de helft van je taalgroep achter je krijgen.

Ik hoop dat iedereen hiermee doorheeft hoe onzinnig het is van nva stemmers om op te roepen om zonder VB te gaan of om zelfs maar te opperen dat ze hun stemmen bij ons moeten komen halen.
Oud 26 mei 2010, 21:12   #302
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ja, dat zou ik ook wel eens willen weten. Ze zijn allemaal zo vies aan het VB maar het VB zou het VB niet zijn waren er geen VB kiezers. En nu juist uitgerekend die VB kiezers, daar zitten ze allemaal op te hazen. Raar hé? Dan, , zijn die zogezegde racisten goed genoeg.
Niet alleen op onze kiezers zijn ze tuk, ook op onze mandatarissen... Nog maar eens een bewijs waar het hen om te doen is: het 'vlaams belang' afblokken, en dan bedoel ik niet de partijnaam.
Oud 26 mei 2010, 21:13   #303
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dominatrix Bekijk bericht
Een nva stem? Neen bedankt. Laat het een les voor U zijn: De nva kan veel stemmen uit de V-vijver halen maar nooit allemaal. Ge hebt gelijk, dit is haar momentum, nu moet ze het doen. Maar maak U geen illusies, ze zullen het nu ook weer niet doen.
NVA heeft al meer bereikt in haar korte periode dan het VB bij elkaar.

Citaat:
Om Morpheus te citeren: Nva doorbreken dat cordon met VBL. Dat is de oplossing, al de rest is zever in pakskes: Zoals Luc Broes het zegt: De nva spreekt met haar intellectueel taaltje nooit de mensen aan die wij wel kunnen aanspreken. Ons kapot maken is evenzo die stemmen voor het Vlaams nationalisme verkwanselen.
Probleem: programma van VB is radicaal verschillend, wil het VB een compromis sluiten? 2e probleem enkele kopstukken van het VB passen gewoonweg niet thuis inzo'n verbond en dan denk ik aan de winter en co . 3e probleem: het is vooral vanuit het VB dat er aanvallen komen richting NVA dt forum en de commentaren van het VB staan er vol van.

Als het VB een grote stap zet richting dit alles misschien, maar dat doen ze nooit, waarom zou poenpakker de winter zijn vet betaalde postje opgeven? Het enige wat hij moet doen is af en toe eens uithalen naar migranten.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 26 mei 2010, 21:14   #304
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
dat was een val die ik zette. Een Vlaamse stem is minder waard dan een Waalse. Het is grondwettelijk bepaald dat een Vlaming minderwaardig is als die moet stemmen.
Waarmee je ook meteen zegt dat het enige legitieme parlement het Vlaamse is. Vandaaruit zal de actie dus moeten komen, of op zijn minst gedragen worden.
Oud 26 mei 2010, 21:14   #305
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JanZonderVrees Bekijk bericht
Best Vlaams Belangkiezer,

10,3% van de stemmen zal terug in de vuilnisbak belanden, wegens... je weet wel
Overweeg aub toch eens om jullie stem niet weg te gooien en stem voor 1 keer op de NVA die een deel van jullie Vlaamse programma zal kunnen uitvoeren als ze genoeg draagkracht krijgt. Dan worden ze zeker 'incontournable' en zal er MOETEN GELUISTERD worden. Met een monsterscore krijgen we de Franstaligen op de knieën. Het zal buigen zijn of barsten. Met beide kunnen jullie toch leven, niet ?
Nooit. Eerst vergiffenis vragen voor de verwijten naar ons toe. Ik stem VB, ook al voorspellen ze morgen dat we nog maar 2 procent gaan halen.
Pericles is offline  
Oud 26 mei 2010, 21:18   #306
JanZonderVrees
Vreemdeling

JanZonderVrees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hoe rijm je dat met de uitspraken van Bracke dat ze het land gaan redden en draaiende houden?

En waarom vraag je de samenwerking van de VB-stemmers als je hen mesthoopkiezers noemt? Waarom verwacht je samenwerking van mensen waar je zelf niet mee wil samenwerken?
Mesthoopkiezers? Komt die uitspraak van de NVA?
Een mesthooppartij ja, daar kan ik inkomen. Op zich kan ik die kiezers niks verwijten. Dat zijn niet allemaal racisten. Velen stemmen voor een partij die hun een onafhankelijk vlaanderen belooft, en/of meer repressie en/of een cordatere optreden tegenover migranten. Daar hebben ze alle recht toe. Maar laten we realistisch wezen. Hun stem zal voor niks dienen wegens het cordon.
Dat eerste (altans een veel grotere autonomie) kan via de NVA gerealiseerd worden met hun stem. Voor een onafh. Vlaanderen is Vlaanderen nog niet rijp.
Oud 26 mei 2010, 21:21   #307
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deepak Lal Bekijk bericht
Me dunkt dat 37% van de Vlaamse stemmen niet overeenstemt met meer dan 33% van de Belgische stemmen (spijtig genoeg).
nee, en is ook geen 50% (2/3 én 50% in elke taalgroep)
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 26 mei 2010, 21:21   #308
JanZonderVrees
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Nooit. Eerst vergiffenis vragen voor de verwijten naar ons toe. Ik stem VB, ook al voorspellen ze morgen dat we nog maar 2 procent gaan halen.
Vergiffenis? Man toch. Elke partij stuur verwijten naar de andere. Da's het politieke spel. Zet dat gewoon opzij en denk aan het resultaat!
Oud 26 mei 2010, 21:25   #309
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een mesthooppartij ja, daar kan ik inkomen. Op zich kan ik die kiezers niks verwijten. Dat zijn niet allemaal racisten. Velen stemmen voor een partij die hun een onafhankelijk vlaanderen belooft, en/of meer repressie en/of een cordatere optreden tegenover migranten. Daar hebben ze alle recht toe. Maar laten we realistisch wezen. Hun stem zal voor niks dienen wegens het cordon.
Dat eerste (altans een veel grotere autonomie) kan via de NVA gerealiseerd worden met hun stem. Voor een onafh. Vlaanderen is Vlaanderen nog niet rijp.
En dan? Een mens mag toch zijn principes hebben.
De NVA gaat juist niets realiseren. Federaal zitten ze evenzeer in het cordon, zelfs met 25 procent van de stemmen. Ofwel samenwerken met het VB op gelijke voet, ofwel de pot op.
Pericles is offline  
Oud 26 mei 2010, 21:26   #310
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Mannekes (en vrouwkes) STOP met lullen over NVA contra VB. De echte Vlamingen hebben BEIDE nodig. Dat er wat van de ene naar de andere oversteken is niet zo erg, maar de bedoeling moet zijn stemmen te ronselen van de KLASSIEKE partijen!

NVA kan NOOIT samenwerken met het VB, wegens het cordon, maar als ze samen 50,1% halen kan niks nog bougeren in de grondwet zonder de goedkeuring van een van beiden.

Geen samenwerking dus, maar zeker GEEN vijandschap! Dit soort holle discussies doet nu net de Waalse hoop opleven en doen denken dat ze cordonnetjes kunnen maken naar believen.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 26 mei 2010, 21:26   #311
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
richting NVA dt forum en de commentaren van het VB staan er vol van.

Als het VB een grote stap zet richting dit alles misschien, maar dat doen ze nooit, waarom zou poenpakker de winter zijn vet betaalde postje opgeven? Het enige wat hij moet doen is af en toe eens uithalen naar migranten.
Dat voor jou de les te moeilijk is weten we als sedert verleden jaar met je onophoudelijke uithalen richting VB. Jij gelooft nog steeds dat je met de traditionelen de Vlamingen kan geven waar ze recht op hebben. Terwijl het voor iedereen zowat zonneklaar moet zijn dat het juist met die traditionelen zover is kunnen komen dat de Vlamingen tweederangsburgers zijn geworden.

Je hebt wel een punt, maar niet van boeeeeeeeh jullie zijn begonnen en blablabla. We zouden beter met elkaar samen werken dan elkaar bekampen. Maar vooreerst moet jij NOOIT VERGETEN DAT HET INITIEEL BOURGEOIS WAS DIE ONS GEWOONWEG WILDE VERBIEDEN zoals ik in het verleden al uitvoerig aan je bewezen heb. Vraag mij dus niet om lief te knikken en te glimlachen als iemand die mijn mening wil verbieden op mij inhakt.

Je moet mij trouwens eens zeggen wat het nva dan wel allemaal niet effectief bereikt zou hebben? Als ik bijvoorbeeld kijk naar Vlaanderen moet ik zelfs constateren dat onder een NVA minister de beperkte fiscale bevoegdheid binnen de personenbelasting niet gebruikt worden. U hoort het goed, dat kleine beetje autonomie dat we hebben wordt dus niet eens helemaal gebruikt! Toegegeven onder paars werden ze niet benut, door de jobkorting ging het heel even omhoog in 2009. Maar wat zien we in 2010: slechts 0,35% of 78,5 miljoen euro voorziet Muyters nog voor maatregelen. Goed wetende dat hij sinds 2004 een marge van 6,75 procent heeft!

Laatst gewijzigd door dominatrix : 26 mei 2010 om 21:27.
dominatrix is offline  
Oud 26 mei 2010, 21:32   #312
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Ik geniet echt van dit topic. Henri1, Tejokus en system die zich verslikken in hun zuur als Bart De Wever de meest populaire politicus van Vlaanderen blijkt te zijn. Het schuim op hun lippen is goud waard. Als zicht dan... het schuim op zichzelf niet.

Ik zou willen dat ze momenteel in K&K een huidig camera beeldje gaan posten in de "plaats-een-foto-van-jezelf" draad. Dat is zowat de beste manier om te zorgen dat ze een aantal Vlaams-nationalisten kunnen mollen door hen dood te laten lachen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 26 mei 2010, 21:33   #313
JanZonderVrees
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
En dan? Een mens mag toch zijn principes hebben.
De NVA gaat juist niets realiseren. Federaal zitten ze evenzeer in het cordon, zelfs met 25 procent van de stemmen. Ofwel samenwerken met het VB op gelijke voet, ofwel de pot op.
Ik denk dat jij tot het deel van de kiezers van het VLB behoort dat in een bruine Antwerpse kroeg aan de toog elke makak en zwarte verwijt je verwenst. Blijf jij maar bij je vuilnisbakpartij. 't zijn niet die kiezers die we willen. Veel succes! Er zijn er nog genoeg over die minder racistisch zijn en meer vlaams-nationalistisch. Die zijn welkom.

Laatst gewijzigd door JanZonderVrees : 26 mei 2010 om 21:39.
JanZonderVrees is offline  
Oud 26 mei 2010, 21:35   #314
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Volgens Henri zullen de Walen ons bijstaan om onze vergrijzing op te lossen!!

henri kan echt soms plezant uit de hoek komen!
U moet dringend een cursus begrijpend lezen volgen.

Er staat dat vlaanderen aan het vergrijzen is.
De rest fantaseert U er zelf bij.
Henri1 is offline  
Oud 26 mei 2010, 21:36   #315
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij heeft ook eens iets gehoord op kanaal Z. De Walen gaan trouwens serieus mogen kweken & uiteraard hun gebroed massaal aan het werk krijgen om onze openstaande rekeningen ooit terug te betalen...

Ben trouwens eens benieuwd of ze dat wel zouden zien zitten daar in het Zuiden: 12 en een half miljard per jaar terug betalen aan het grijze Vlaanderen....
Nr 2 voor die cursus.
We krijgen toch al bijna een klas vol met vlaams nationalisten.
Henri1 is offline  
Oud 26 mei 2010, 21:36   #316
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Henri gelooft nog in Sinterklaas. Kinderlijke naïviteit is mooi hé.
Nr 3......
Henri1 is offline  
Oud 26 mei 2010, 21:38   #317
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zozozo... een mesthooppartij... dank U. En iemand die dat zegt over de partij waarop ik nu stem moet ik maar meteen volgen naar zijn partij. Mooi niet Jan!

Vooreerst is er een groot verschil tussen rijpheid en noodzakelijkheid.

Tweedes; ik weet in ieder geval zeer goed dat je de goegemeente in het heetst van de strijd best geen confederalistische hersenspinsels wijsmaakt. Hersenspinsels waarvan ook JIJ weet dat ze niet realistisch zijn kun je beter niet loslaten op een samenleving die snakt naar duidelijkheid en zeker en vast nood heeft aan onafhankelijkheid. Ook al weten ze het niet altijd zelf. Vandaar de nood om duidelijk reclame te maken voor de enige oplossing mogelijk: ONAFHANKELIJKHEID.

De zaden die jullie nu zaaien zullen het latere onkruid zijn tussen je onafhankelijkheidsplantjes. Veel succes met het verdelgen ervan nadien. Als jullie nog echt onafhankelijkheid willen., natuurlijk, misschien, ooit ... eens?

"Open staan voor een ander en hoger gedachtengoed, waarvan de waarden niet gemeten worden in het stemhokje" , dixit Karel Dillen, is een eer. Het gaat niet altijd om de stemmetjes, er is meer, er is iets hoger. Je zult het echter zelf nooit te weten te komen als je zegt dat een deel van onze kiezers gewoon standpunten hebben die rascistisch zijn. Het is een pertinente leugen om rascisme en realisme te verwarren.

De veel grotere autonomie, zelfs het confederalisme, letterlijk het confederalisme, wat de VU ooit beloofde. Zelfs letterlijk afficheerde kennen we. Ook, en vooral, de prijs die we ervoor betaalden. Brussel is vandaag een gewest, morgen een staat? Neen bedankt!

Ik blijf bij mijn ouwe getrouwe verzetsbeweging! Ik heb een geweten. Al is dat, dixit mijn collega straks maar 2procent, het is het mijne, het is het hogere.

Laatst gewijzigd door dominatrix : 26 mei 2010 om 21:40.
dominatrix is offline  
Oud 26 mei 2010, 21:39   #318
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Mannekes (en vrouwkes) STOP met lullen over NVA contra VB. De echte Vlamingen hebben BEIDE nodig. Dat er wat van de ene naar de andere oversteken is niet zo erg, maar de bedoeling moet zijn stemmen te ronselen van de KLASSIEKE partijen!

NVA kan NOOIT samenwerken met het VB, wegens het cordon, maar als ze samen 50,1% halen kan niks nog bougeren in de grondwet zonder de goedkeuring van een van beiden.

Geen samenwerking dus, maar zeker GEEN vijandschap! Dit soort holle discussies doet nu net de Waalse hoop opleven en doen denken dat ze cordonnetjes kunnen maken naar believen.
En dan krijg ik maar bakken van kritiek dat ik de term "echte vlamingen" zou uitgevonden hebben.

Er zijn nochtans echte vlamingen die zich verheven voelen boven alle vlamingen.....
Henri1 is offline  
Oud 26 mei 2010, 21:39   #319
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat voor jou de les te moeilijk is weten we als sedert verleden jaar met je onophoudelijke uithalen richting VB. Jij gelooft nog steeds dat je met de traditionelen de Vlamingen kan geven waar ze recht op hebben. Terwijl het voor iedereen zowat zonneklaar moet zijn dat het juist met die traditionelen zover is kunnen komen dat de Vlamingen tweederangsburgers zijn geworden.

Je hebt wel een punt, maar niet van boeeeeeeeh jullie zijn begonnen en blablabla. We zouden beter met elkaar samen werken dan elkaar bekampen. Maar vooreerst moet jij NOOIT VERGETEN DAT HET INITIEEL BOURGEOIS WAS DIE ONS GEWOONWEG WILDE VERBIEDEN zoals ik in het verleden al uitvoerig aan je bewezen heb. Vraag mij dus niet om lief te knikken en te glimlachen als iemand die mijn mening wil verbieden op mij inhakt.

Je moet mij trouwens eens zeggen wat het nva dan wel allemaal niet effectief bereikt zou hebben? Als ik bijvoorbeeld kijk naar Vlaanderen moet ik zelfs constateren dat onder een NVA minister de beperkte fiscale bevoegdheid binnen de personenbelasting niet gebruikt worden. U hoort het goed, dat kleine beetje autonomie dat we hebben wordt dus niet eens helemaal gebruikt! Toegegeven onder paars werden ze niet benut, door de jobkorting ging het heel even omhoog in 2009. Maar wat zien we in 2010: slechts 0,35% of 78,5 miljoen euro voorziet Muyters nog voor maatregelen. Goed wetende dat hij sinds 2004 een marge van 6,75 procent heeft!
Juist, eerst moet Bourgeois op zijn blote kniëen vergiffenis vragen , want het VB gaat hoedanook nog altijd redelijk wat kiezers vertegenwoordigen. Zonder ons gaat Dewever ook geen deuk in een pakske boter slaan. Dus respect voor ons en dan kan er gepraat worden.
Pericles is offline  
Oud 26 mei 2010, 21:40   #320
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik geniet echt van dit topic. Henri1, Tejokus en system die zich verslikken in hun zuur als Bart De Wever de meest populaire politicus van Vlaanderen blijkt te zijn. Het schuim op hun lippen is goud waard. Als zicht dan... het schuim op zichzelf niet.

Ik zou willen dat ze momenteel in K&K een huidig camera beeldje gaan posten in de "plaats-een-foto-van-jezelf" draad. Dat is zowat de beste manier om te zorgen dat ze een aantal Vlaams-nationalisten kunnen mollen door hen dood te laten lachen.
Wacht rustig de verkiezingen af.

Iedereen is het hiere blijkbaar al eens over het feit dat Olijke Bart geen verantwoordelijkheid gaat opnemen.
Henri1 is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be