![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb voor de zottigheid eens naar de website gekeken van de belgische ambassade in Frankrijk, omdat ik vond dat ik mijn stembrief nog altijd niet ontvangen had en dat het krap zou worden om dat nog voor de 13 gegarandeerd ontvangen te krijgen en tot mijn grote verbazing kon ik daar lezen dat ik mij had moeten inschrijven voor de verkiezingen voor de 17de mei.
Een telefoontje heeft mij dat bevestigd. Ik ben natuurlijk ingeschreven bij de ambassade als Belg in het buitenland, en de laatste keer (in 2007) heb ik zelfs mijn stembrief toegestuurd gekregen waarbij een briefje zat dat de stemming VERPLICHT was, ook voor Belgen in het buitenland. Maar deze keer heb ik dus inderdaad geen stemrecht, want ik heb een mailtje over het hoofd gezien, mij toegestuurd de 12de mei, dat ik mij voor de 17de moest inschrijven (terwijl ik met vakantie was die week...), en ben voor mijn werk op missie geweest de week daarop. Hier is de inhoud van dat mailtje, ontvangen de TWAALFDE MEI in de namiddag: Citaat:
Met andere woorden, ik had dus blijkbaar VIJF DAGEN (toevallig samenvallend met de hemelvaartsvakantiedagen) om mij in te schrijven (terwijl ik al ingeschreven ben als burger), om mijn "stemplicht" kunnen te vervullen (voor verkiezingen met een twijfelachtig wettelijk kader). Enfin, op die manier kan/moet ik dus niet stemmen. |
|
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en voor wie zou je gestemd hebben?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() minister van buitenlandse zaken.
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet het niet goed, het heeft nu trouwens geen belang meer, he.
Hoewel het helemaal niet in mijn aard ligt (ik vind die hele communautaire zever heel zielig), zou ik wel NVA eens overwogen kunnen hebben, kwestie van proberen eens de dingen te deblokkeren. |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stuur een mail met je klacht naar Reynders en Di Pupo.
En doe presies of je op hen wilde stemmen. Hoe kwader die zijn op den tsjeef Van Acker, die dat dus prutserig georganizeerd heeft, hoe beter.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge hebt in ieder geval de Reynders al kwaad gekregen.
link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100528_120 titel: Reynders boos op Vanackere over expats
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() 5 dagen was inderdaad nogal weinig. Maar voor de eerste keer was ik gemotiveerd, en heb een in BHV-wonende medeforummer mijn volmacht gegeven. Was heel eenvoudig. Dit wordt mijn eerste stem sedert de regering Martens ergens in de jaren '80.
|
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Garry : 28 mei 2010 om 22:13. |
|
![]() |
![]() |
#9 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() Ik vind je commentaar wel grappig. Maar ergens heb je gelijk. Ik ben er NIET VOOR om mensen die hier niet meer wonen, te laten meestemmen.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#11 | |
|
![]() Citaat:
Als je graag had gestemd, had je beter proactief contact opgenomen met de ambassade.
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() Wij heb ook zo een probleem.
Ik vertrek dinsdag op zakenreis naar Denemarken. Ik land pas terug in zaventem om 16.00 uur de dag van de verkiezingen. Mijn vrouw vertrekt op zakenreis naar Denemarken de 10de en komt pas terug in juli. Voor mijn vrouw zal het wel lukken, mar ik heb nog steeds geen oproepingsbrief. Hoe kan ik nu een volmacht geven? Laatst gewijzigd door Travis66 : 29 mei 2010 om 08:26. |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Op het kiesbureau zullen ze zelf wel kijken of je op de kiezerslijst staat.
Heeft U ook SCHIJT aan de DIVERSITEIT? Laatst gewijzigd door Karel Martel B : 29 mei 2010 om 08:39. |
||
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wel, ik heb op afstand het vorige proefproject gadegeslagen, en 't was nie schoon om zien, he. Zoals ik reeds zegde, ik vind dat communautair gedoe dikke zever, maar blijkbaar is het onmogelijk om iets anders te doen voor deze knoop is doorgehakt, en dan moet die maar eens tegoei doorgehakt worden. Mijn eventuele stem voor de NVA had trouwens "eenmalig" geweest. Niet eens zeker. Maar nu moet ik er dus niet meer over wakker liggen.
|
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze keer hebben ze een klein schietgaatje gegeven waarbij ik blijkbaar ZELF MOEST VRAGEN OM TE MOGEN stemmen. Ik klaag niet, ik vind het gewoon arbitrair en eigenaardig. Blijkbaar veranderen de regels van het spel van dag tot dag, en worden ze uitgevonden op de moment zelf. |
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar nog eens, mij niet gelaten, alleen is het arbitrair. Een keer vanzelf, de andere keer moet je erachter vragen... |
|
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Ik kan eigenlijk niet wachten op de krantenkoppen de 14de ![]()
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |