Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 29 mei 2010, 09:47   #1
armando
Schepen

Standaard Gerolf Annemans

Mocht jullie even tijd hebben om te weten waarom iemand blijft, ik benadruk "blijft", op VB stemmen ook al haalt het VB maar 10%.
Volgens Annemans worden het de verkiezingen van grote toegevingen aan de franstaligen. Je moet maar even kijken.

http://www.youtube.com/watch?v=XKXne...eature=related

http://www.youtube.com/watch?v=UCO0k...eature=related

http://www.youtube.com/watch?v=SZ0_U...eature=related

Laatst gewijzigd door armando : 29 mei 2010 om 09:50.
armando is offline  
Oud 29 mei 2010, 09:51   #2
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Waarom? Omdat HIJ dat zegt. Ik heb veel respect voor Annemans, maar zijn woorden zijn net zo veel waard als die van een ander...
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 29 mei 2010, 09:54   #3
armando
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Waarom? Omdat HIJ dat zegt. Ik heb veel respect voor Annemans, maar zijn woorden zijn net zo veel waard als die van een ander...
Het verschil tussen zijn woorden en de woorden van de anderen is dat de anderen naar de kiezer gaan met een krachtig programma maar van zodra zij met de franstaligen in een federale regering zitten wordt dit programma in de onderste schuif gelegd.
armando is offline  
Oud 29 mei 2010, 10:12   #4
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armando Bekijk bericht
Het verschil tussen zijn woorden en de woorden van de anderen is dat de anderen naar de kiezer gaan met een krachtig programma maar van zodra zij met de franstaligen in een federale regering zitten wordt dit programma in de onderste schuif gelegd.
Kijk armando, het is tof dat je voor een Vlaamse partij stemt, en ik zou niet willen dat het VB al te klein wordt. Maar voorlopig is hij een roepende in de woestijn: hij staat aan de zijlijn en er is weinig hoop dat hij ooit aan de andere kant zou geraken, of hij moet van partij veranderen.

Enige hoop zit in de mogelijkheid dat de klassieke partijen ons nog maar eens verraden, en dat het VB samen met NVA samen 50+ % halen in de volgende Vlaamse én nationale verkiezingen. DAN is alles geblokkeerd en is het VB de stok achter de deur.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 29 mei 2010, 10:21   #5
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Mocht jullie even tijd hebben om te weten waarom iemand blijft, ik benadruk "blijft", op VB stemmen ook al haalt het VB maar 10%.
Volgens Annemans worden het de verkiezingen van grote toegevingen aan de franstaligen. Je moet maar even kijken.

http://www.youtube.com/watch?v=XKXne...eature=related

http://www.youtube.com/watch?v=UCO0k...eature=related

http://www.youtube.com/watch?v=SZ0_U...eature=related
En wat kan stemmen op het VB hieraan verhelpen?
speurneus is offline  
Oud 29 mei 2010, 12:45   #6
Freddie
Gouverneur

Freddie's schermafbeelding

Standaard

[quote=armando;4777049]Mocht jullie even tijd hebben om te weten waarom iemand blijft, ik benadruk "blijft", op VB stemmen ook al haalt het VB maar 10%.
Volgens Annemans worden het de verkiezingen van grote toegevingen aan de franstaligen. Je moet maar even kijken. QUOTE]

Federaal voor het VB stemmen heeft GEEN ZIN. Zij zullen ook dit maal niet aan de onderhandelingstafel worden gevraagd.
Ik stem al een 25-tal jaren voor het VB. Deze keer niet. Het zal NV-A zijn, de enige V-partij die kans maakt.
Oud 29 mei 2010, 13:20   #7
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie Bekijk bericht

Federaal voor het VB stemmen heeft GEEN ZIN. Zij zullen ook dit maal niet aan de onderhandelingstafel worden gevraagd.
Ik stem al een 25-tal jaren voor het VB. Deze keer niet. Het zal NV-A zijn, de enige V-partij die kans maakt.
NVA gaat gevraagd worden door de Waalse partijen om een regering te vormen?

Natuurlijk, maar zonder splitsing BHV en zonder staatshervorming.

Niet dat ik denk dat ze daar wakken van liggen in de NVA, ze zijn het gewoon van in een regering te stappen zonder een splitsing van BHV.

Enige schaamte op die punten, daar hebben ze geen last van.

Voor een versterkt federaal Belgie, stem NVA!

Laatst gewijzigd door Xenophon : 29 mei 2010 om 13:20.
Xenophon is offline  
Oud 29 mei 2010, 13:45   #8
Freddie
Gouverneur

Freddie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
NVA gaat gevraagd worden door de Waalse partijen om een regering te vormen?

Natuurlijk, maar zonder splitsing BHV en zonder staatshervorming.

Niet dat ik denk dat ze daar wakken van liggen in de NVA, ze zijn het gewoon van in een regering te stappen zonder een splitsing van BHV.

Enige schaamte op die punten, daar hebben ze geen last van.

Voor een versterkt federaal Belgie, stem NVA!
NV-A zal aan die tafel zitten. Ook al is dat tegen de zin van de franco's.
Of er resultaten zullen uitkomen is af te wachten.
Joëlleke zal waarschijnlijk weer NON NON gaan roepen, waardoor steeds meer en meer Vlamingen gaan radicaliseren.
Marianneke zal Oui Oui roepen en misschien eens bij de pompiers van Charleroi mogen passeren.
Bart zie ik echter het been stijf houden.
Aldus hoop ik dat er geen regering kan gevormd worden en wordt dat het begin van de scheuring noord-zuid.
Oud 29 mei 2010, 13:52   #9
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie Bekijk bericht
NV-A zal aan die tafel zitten. Ook al is dat tegen de zin van de franco's.
Of er resultaten zullen uitkomen is af te wachten.
Joëlleke zal waarschijnlijk weer NON NON gaan roepen, waardoor steeds meer en meer Vlamingen gaan radicaliseren.
Marianneke zal Oui Oui roepen en misschien eens bij de pompiers van Charleroi mogen passeren.
Bart zie ik echter het been stijf houden.
Aldus hoop ik dat er geen regering kan gevormd worden en wordt dat het begin van de scheuring noord-zuid.
Tegen de zin van de Walen zit er niemand mee aan tafel. Zij beslissen met wie ze in de regering stappen. En dat zal de NVA niet zijn tenzij dan zonder de splitsing van BHV.

Dat zie ik de NVA wel doen, net zoals ze de vorige keren hun woord naar de kiezer gebroken hebben, zo gaan ze dat nu weer doen.

Dat er werkelijk nog mensen zijn die zich laten vangen door de beroepsleugenaars, het is ongelofelijk.

Ik ben werkelijk benieuwd met wat voor uitvluchten men dan weer gaat afkomen hier.

"We stappen niet in de regering zonder dat BHV gesplitst is".
"We stappen niet in de regering zonder akkoord over de splitsing van BHV".
"We stappen in de regering".
...
Oud 29 mei 2010, 13:55   #10
armando
Schepen

Standaard

Wanneer het Bart niet lukt aan de onderhandelingstafel zal hij MOETEN zijn conclusies trekken en ipv nog meer tijd te verliezen, met de andere V-partijen aan tafel gaan zitten, dan pas zal de schrik er echt in zitten in het zuiden van het land. In terzake kwam dit nogmaals ter sprake om een forza flandria te vormen hetzij voor of na de verkiezingen.

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...10757/1.788338
armando is offline  
Oud 29 mei 2010, 14:01   #11
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en natuurlijk... moest het vb in de regering zitten, dan gebeurde dit niet...
empirisch bewijs genoeg natuurlijk... ik zal ik even wachten tot u dit aantoont!

sorry maar langs de kant staan roepen en zeggen dat "ALS...DAN..." kan iedereen
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline  
Oud 29 mei 2010, 14:12   #12
armando
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
en natuurlijk... moest het vb in de regering zitten, dan gebeurde dit niet...
empirisch bewijs genoeg natuurlijk... ik zal ik even wachten tot u dit aantoont!

sorry maar langs de kant staan roepen en zeggen dat "ALS...DAN..." kan iedereen
Ken je de spreuk : "een ezel stoot zich geen 2 keer aan dezelfde steen" en dat is juist wat nu te gebeuren staat, de NVA gaat terug mee in bed met de onbetrouwbare CDNV. De vraag is : wat als het NU terug mislukt, wat dan?
Het VB en LDD staan klaar om aan tafel te gaan met de NVA als het terug niks wordt.

Laatst gewijzigd door armando : 29 mei 2010 om 14:36.
armando is offline  
Oud 29 mei 2010, 15:00   #13
t ignition
Burger

t ignition's schermafbeelding

Standaard

CD&V en Open VLD hebben al duidelijk laten verstaan dat er van een verregaande staatshervorming niks in huis komt. N-VA, VB en LDD zullen niet meespelen tenzij ze samen een 2/3de meerderheid hebben, onmogelijk dus, de "Vlaamse" traditionele partijen verkiezen Di Rupo als premier, zelfs al stemt de meederheid van Vlaanderen op N-VA, VB en LDD. Ik zal nooit meer op SPA, Open VLD of CD&V stemmen mocht dit het geval worden en hoop velen met mij ! Als N-VA weeral meegaat voor de show, kunnen ze het ook voorgoed vergeten ! Dan blijft er enkel VB over, tot in de eeuwigheid desnoods, al wordt Alexandra voorzitter van die partij.
t ignition is offline  
Oud 29 mei 2010, 15:27   #14
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door t ignition Bekijk bericht
CD&V en Open VLD hebben al duidelijk laten verstaan dat er van een verregaande staatshervorming niks in huis komt. N-VA, VB en LDD zullen niet meespelen tenzij ze samen een 2/3de meerderheid hebben, onmogelijk dus, de "Vlaamse" traditionele partijen verkiezen Di Rupo als premier, zelfs al stemt de meederheid van Vlaanderen op N-VA, VB en LDD. Ik zal nooit meer op SPA, Open VLD of CD&V stemmen mocht dit het geval worden en hoop velen met mij ! Als N-VA weeral meegaat voor de show, kunnen ze het ook voorgoed vergeten ! Dan blijft er enkel VB over, tot in de eeuwigheid desnoods, al wordt Alexandra voorzitter van die partij.
Ik weet niet welke nieuwsberichten jij volgt, maar CD&V en O-VLD zeggen net het tegenovergestelde van wat jij hier beweert. Maar ja, forumbevuiling met leugens is gratis he.

Kan je ook BRONNEN geven?
EddyBal is offline  
Oud 29 mei 2010, 15:34   #15
Pol
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
De reden waarom het dit keer niet meer zou kunnen lukken voor de Franstaligen is juist dat de Vlamingen meer en meer bewust zijn dat het best zijn stem niet verloren laat gaan aan partijen, die toch niet (willen) meespelen... De Franstalige politici liggen niet meer wakker van VB, net zoals dat het geval was voor Paars. Hun oordeel was en is : hoe meer verloren Vlaamse stemmen, hoe beter.

Laatst gewijzigd door Pol : 29 mei 2010 om 15:35.
Pol is offline  
Oud 29 mei 2010, 15:36   #16
t ignition
Burger

Standaard

Citaat:
Ik weet niet welke nieuwsberichten jij volgt, maar CD&V en O-VLD zeggen net het tegenovergestelde van wat jij hier beweert. Maar ja, forumbevuiling met leugens is gratis he.

Kan je ook BRONNEN geven?
Ge zult wel zien, kan er ook niet aan doen dat je niet kan lezen !!!
t ignition is offline  
Oud 30 mei 2010, 01:30   #17
t ignition
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pol Bekijk bericht
De reden waarom het dit keer niet meer zou kunnen lukken voor de Franstaligen is juist dat de Vlamingen meer en meer bewust zijn dat het best zijn stem niet verloren laat gaan aan partijen, die toch niet (willen) meespelen... De Franstalige politici liggen niet meer wakker van VB, net zoals dat het geval was voor Paars. Hun oordeel was en is : hoe meer verloren Vlaamse stemmen, hoe beter.
Alsof stemmen voor SPA, Open VLD en CD&V geen verloren stemmen zijn.
t ignition is offline  
Oud 30 mei 2010, 09:42   #18
xrc
Parlementsvoorzitter

xrc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk armando, het is tof dat je voor een Vlaamse partij stemt, en ik zou niet willen dat het VB al te klein wordt. Maar voorlopig is hij een roepende in de woestijn: hij staat aan de zijlijn en er is weinig hoop dat hij ooit aan de andere kant zou geraken, of hij moet van partij veranderen.

Enige hoop zit in de mogelijkheid dat de klassieke partijen ons nog maar eens verraden, en dat het VB samen met NVA samen 50+ % halen in de volgende Vlaamse én nationale verkiezingen. DAN is alles geblokkeerd en is het VB de stok achter de deur.
Af en toe komen de dorpelingen nog wel eens in de woestijn luisteren.
xrc is offline  
Oud 30 mei 2010, 12:45   #19
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door t ignition Bekijk bericht
Alsof stemmen voor SPA, Open VLD en CD&V geen verloren stemmen zijn.
Ja, maar het geeft toch meer zekerheid: de zekerheid dat ze er niets van gaan terechtbrengen en er absoluut niets zal veranderen in dit land. Roestige vastheid...
fonne is offline  
Oud 30 mei 2010, 12:56   #20
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wanneer het Bart niet lukt aan de onderhandelingstafel zal hij MOETEN zijn conclusies trekken en ipv nog meer tijd te verliezen, met de andere V-partijen aan tafel gaan zitten, dan pas zal de schrik er echt in zitten in het zuiden van het land. In terzake kwam dit nogmaals ter sprake om een forza flandria te vormen hetzij voor of na de verkiezingen.

Een Forza Flandria met het VB, nooit wat mij betreft dan is de N-Va in één klap al mijn sympathie kwijt en ik ben daar niet alleen in, wel integendeel, ook héél wat N-VA mandatarissen willen totaal geen Forza Flandria met het VB.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be