![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Bedankt voor de link! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is niet aan de moslims om "genoeg" te zeggen! Gewoon ergens naar toe trekken waar ze denken het beter te zullen hebben, dat moeten ze doen. En de "laffe Vlamingen" die niet als wilde beesten reageren zoals een bepaald soort moslim- en ander vreemd gespuis, dat soort gedrag moeten we toch niet overnemen zeker? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoeveel zou dat half miljoen moslims (...misschien een pak meer, "nieuwe Belgen enz, om de statistieken te vervalsen) kosten aan onze gemeenschap aan uitkeringen, kindergeld, onderwijs, ziekenverzorging, extra politie voor nodig, extra gerechtskosten, extra sociale woningen, extra kosten door vernielingen en agressie allerhande telkens ze hun zin niet krijgen, extra gevangenissen bouwen om ze in onder te stoppen, extra gesloten instellingen om niet teveel gespuis op straat te laten lopen wegens geen plaats , extra personeel om dat alles te doen draaien en wie het wil kan het lijstje vervolledigen... Hoeveel zouden de bijdragen van die groep aan de staatskas bedragen? Een verhouding van 2/10 (bijdrage/kosten)? Wat denk je? Laatst gewijzigd door andev : 29 mei 2010 om 14:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik wel, ze hebben het zowat overal in de islamitische wereld verziekt.
Daar is nergens zoveel persoonlijke vrijheid, vrijheid van godsdienst, recht op zelfontplooiing en scholing te vinden als hier. Ik neem ze dus heel erg serieus...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daar hoeft geen discussie over gevoerd te worden. Toch is dit voor sommigen blijkbaar niet voldoende, vandaar de vele kleine berichtjes als datgene dat de opener van deze draad heeft geplaatst. Deze kleine, maar talrijke illustraties van een bepaald extremistisch denken binnen de islam maken veel mensen nerveus. Steevast riposteren cultuurrelativisten naar de kleinschaligheid van dit denken. De hamvraag blijft natuurlijk hoe het komt dat de kleinschaligheid van deze denkwijze er in geslaagd is om in de hele islamitische wereld ofwel de overhand te halen, ofwel als pressiegroep serieus te wegen op het beleid dan wel gewapenderhand een ernstige bedreiging aan het vormen is voor de overheid. En dan spreek ik nog niet over de talloze brandhaarden in landen met delen waarvan de bevolking grotendeels islamitisch is en middels extreme gewelddadigheden strijdt voor afscheuring (zuiden van de Filipijnen, zuiden van Thailand, zuid-Rusland, etc...) en waarvan de cultuurrelativisten veel te makkelijk de schuld bij de overheden leggen. Ik blijf me dus afvragen: Welke discriminatie???? Zou nog meer toegevingen doen niet automatisch leiden naar hetzelfde scenario als overal waar de islam sterk in zijn schoenen staat, namelijk het stelselmatig afbreken van individuele vrijheid op elk denkbaar vlak dat een aanvaring met de waarden van de islam kan betekenen?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tekstjes vinden die zowel het ene als het tegenovergestelde beweren, aangepast aan de gelegenheid van de dag, die kan iedereen vinden! Je bent tegen elke vorm van criminaliteit, dat zou er nog aan ontbreken, maar je maakt je telkens of bijna alleen druk als het gaat over negatieve vaststellingen die vooral bij één bepaalde bevolkingsgroep, hier en elders, worden gemaakt! Iedereen over dezelfde kam scheren enz, dat doen we niet. Maar het is leuk om daar telkens mee af te komen als zogezegd verweer tegen feiten die niet kunnen weerlegd worden ... En voor wat de verwezenlijkingen van de islam betreft door de eeuwen heen, die zijn over een paar eeuwen bijna stilgevallen, en de mensen die hun wijk of hun leven verpest zien door hedendaagse volgelingen hebben daar geen boodschap aan. Prins Charles woont waarschijnlijk in zo'n wijk, die kan het weten. Veel weerleggen van wat ik schrijf doe je anders niet! Ik ben hier eventjes zo vrij een stukje posting dat ergens hierboven staat en waarschijnlijk aan je aandacht is ontsnapt nog eens het daglicht te laten zien: "De islam is mogelijk een van de oorzaken van delinquent gedrag van Marokkaanse jongeren. Dat oppert Corine de Ruiter, hoogleraar forensische psychologie in Maastricht die - samen met anderen - in opdracht van het ministerie van Justitie de aanpak van criminele Marokkaanse jongeren in kaart heeft gebracht. Volgens De Ruiter hebben Marokkaanse (en Turkse) jongeren een ‘achterstand in hun morele ontwikkeling’. Zo’n achterstand is één van de factoren die crimineel gedrag kunnen veroorzaken: wetenschappelijk is aangetoond dat delinquenten vaak een verminderde gewetensfunctie, minder empathisch vermogen en minder agressiecontrole hebben. Dit minder goed ontwikkelde ‘moreel redeneren’ van Marokkaanse en Turkse jongeren is volgens De Ruiter en haar medewerkster Kim van Oorsouw te verklaren uit de islamitische achtergrond van deze minderheidsgroepen." Laatst gewijzigd door andev : 29 mei 2010 om 14:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het zal u misschien bevreemden, maar ik ken er evenzeer. Je mag gewoon niet over zaken beginnen praten die geloof aangaan, want dan kan het je makkelijk duizelen voor de ogen. Praat bijvoorbeeld niet over homoseksualiteit "dat is omdat ouders hun zoon te lang met meisjes hebben laten spelen als ze klein waren, dan spelen ze ook met poppen en worden ze homo" is een stelling die ik persoonlijk heb mogen aanhoren van een heel vriendelijke collega van Algerijnse afkomst. De man is overigens ingenieur. Praat over werk, gezin, vrije tijd etc en je krijgt een beeld van deze man als dat van eender welke progressieve blanke universitair. Maar het zijn die kleine puntjes, waar je dan uiteindelijk van leert om er gewoon omheen te fietsen, die duidelijk illustreren dat onder de laag open westerse samenleving, er een loyaliteit ligt die moeilijker te bevatten is, een geloof dat stuit met alles waar een echte progressieve open samenleving voor staat. En dan denk ik steevast aan hetgeen er overal in de islamitische samenlevingen is gebeurd met de vrijheid: ze hebben hem vermoord... Zou het feit dat we allemaal brave moslims kennen daar écht een remedie tegen zijn? Als ik de getuigenissen lees (zie vb. "Erger dan Oorlog - Volkerenmoord, Eliminationisme en de aanhoudende schending van de menselijkheid) over de genocide in Rwanda door Tutsi-overlevenden, voel ik me toch al wat ongemakkelijker. "De ene dag zaten we samen lachend met onze buren te barbecuen in de tuin, de dag erna kwamen ze lached onze ledematen afhakken met hun machetes..." Als je dan de verklaring leest van dergelijk gedrag, en dat weet de schrijver van het boek met een razend gemak te doen omdat dergelijke contradicties in menselijk gedrag blijkbaar vaak voorkomen bij zo'n slachtpartijen, schuifel ik al wat ongemakkelijker heen en weer op mijn stoel. En sinds ik de massale anti-cartoon betoging in Londen heb gezien met de intussen wel gekende slogans die ik hier niet nog een keer ga herhalen, ben ik wel heel zeker dat we verdomd goed op onze hoede moeten zijn in de toekomst. Racisten zitten er overal, maar angst voor moslims simpelweg omschrijven als "het verlies van realiteitszin" betekent voor mij, met alle respect voor de integriteit van uw persoon, dat u gewoon zelf de realiteit van de wereld waarin we leven en de geschiedenis waarop hij stoelt, niet goed vat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er is in de hele islamitische samenleving (waar Maleisië als het meest open land geldt, maar wel stempels zet op je paspoort met je religie, en eens je je als ex-moslim wil outen, je die stempel onmogelijk van je paspoort kunt laten verwijderen) geen enkel land waar je dezelfde rechten en vrijheden kunt genieten als in onze westerse open samenlevingen, niet als niet-moslim, en zelfs niet als moslim. Er is dus echt wel een verschil. En als je écht wilt weten hoe je moslimvrienden of collega's denken, dan kun je eens over homoseksualiteit, politiek en religie beginnen. Maar ik weet zeker dat jij de eerste zult zijn om op je tong te bijten. Misschien is het niet van belang hoeveel moslims je kent, maar hoeveel ex-moslims je kent. Hou daar eens een discussie mee, en merk dan op hoeveel verschil er is tussen de manier van denken van hun ex-medegelovigen en familie, netjes verborgen onder de oppervlakte, maar die zullen dan weer bevooroordeeld zijn, nietwaar?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het slachtoffer-imago van de moslim wordt hier op sublieme wijze aangegrepen om meteen de reactie goed te praten. En die reactie die je hier suggestief illustreert, zou een conflict zijn nietwaar? Ziehier het salonvoorbeeld van de ware politiek correcte, cultuurrelativist in zijn ivoren toren, die eigenlijk al het excuus uit zijn botten slaat voor als het toch zou gebeuren waar al die, hoe omschreef je het ook alweer, die extremistische rechtselingen die enkel 1 beeld kennen, geen moslims kennen, welke alle grip op de realiteit zijn verloren en uit hun dak gaan wanneer een extreme tegengroep eens iets zeg zo bang voor zijn... De islam zou een probleem kunnen vormen zegt u? Ja maar, da's de schuld van de bange blanke man hé!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Europees Commissaris
|
![]() Waarom???
Ik heb onlangs nog het boek "Geen God dan God - Oorsprong, ontwikkeling en toekomst van de islam" van Reza Aslan gelezen. Hierin beschrijft hij het model van Medina, waar joden en moslims, tussen 622 bij de aankomst van Mohammed, en 627 vreedzaam naast elkaar coëxisteerden. Het hele boek hangt aan die vijf jaar vast, en de schrijver wil aantonen dat de islam wel kan samenleven met andere godsdiensten. Na 5 jaar kreeg Mohammed het echter in zijn hoofd dat de joodse gemeenschap van Medina meeheulde met de vijand uit Mekka, en liet hij alle weerbare mannen onthoofden, de vrouwen en kinderen werden als slaaf verkocht. Het ergste is dat de auteur dit nog minimaliseert door te stellen dat uiteindelijk slechts een klein deel effectief werd gedood, de rest werd verbannen of als slaaf verkocht. Met zo'n argumentatie kom je natuurlijk met elke massamoord weg. Maar dat beseft deze man dus duidelijk niet. Dit kan alleen maar als je effectief blindelings gelooft. Dan kun je alles relativeren. Ik ben nuchter, wat zou ik op zo'n samenkomsten te zoeken hebben? Horen zeggen dat Mohammed de edelste mens was die ooit rodgelopen heeft op de aarde, dat zijn voorbeeld het te volgen voorbeeld bij uitstek is, terwijl je weet hebt van alle roof- en moordpartijen en talrijke andere misdaden, van zo'n uitspraken kun je als intelligent mens toch alleen maar kokhalzen? Maar neen, we moeten zwijgen, anders discrimineren we de moslim in zijn geloof. Dus - hup - Mohammed was een edel mens, en de profeet van God (een God die in mijn ogen uitschot is en die ik niet wil kennen) - driewerf hoera!!!
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Joden en christenen leven er letterlijk in de schaduw, en zij betalen verplicht de kafir-belasting. In samenlevingen die geneigd zijn ongelijkheid te aanvaarden (de islamitische dus) kan zo'n ongelijkheidsmodel perfect werken, maar in onze moderne samenleving kunnen we zo'n tweederangsburgerschap niet aanvaarden. Ze hebben dus dezelfde rechten als wij. Een oplossing zou zijn om elke vorm van financiëring van geloof volledig af te schaffen, dus ook de christelijke. Dit is niet meer van deze tijd, en op die manier hoeft niemand meer te vrezen dat belastingsgeld wordt gebruikt om staatsondermijnende activiteiten te ondersteunen, iets waar zeker wat betreft de islam, al langer een zweem van wantrouwen rond hangt, niet in het minst door de fratsen van de Moslimexecutieve.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat je zelfs dat nog niet weet. Neen, je verwijst naar een islamitische site van mensen die écht wel onafhankelijk in hun schoenen staan ![]() Wat betreft criminaliteit van moslimjongeren: die is er niet meer dan criminaliteit van Oosteuropeanen. De reden voor de criminaliteit is daarentegen anders. Oosteuropeanen komen naar hier omdat ze niks hebben, moslimjongeren doen het enkel omdat ze zich afzetten tegen onze maatschappij, en omdat ze op de ongelovige neerkijken. We hebben allemaal toch al wel eens de verhalen gelezen in de media over de regelmatig terugkerende moslim die protesteert tegen de rechter na een veroordeling wegens diefstal omdat het toch in de koran staat dat je mag stelen van de ongelovige...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Werkelijk? Ik werk in een Turkse onderneming, en de Turken daar zijn héél duidelijk: wat jullie in Belgie toelaten laten wij niet toe in Istanbul. Indien de Belgen deze mensen zouden kennen zouden ze pas weten wat gematigde moderne islam is, en Turkije direkt in de EU binnenlaten, na uiteraard de rest huiswaarts te hebben gestuurd. Jij bent de leugenaar en extremist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Gelukkig dat ik wel respect heb voor jou dan. Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 29 mei 2010 om 16:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zie daar een der kenmerken van de Moslims. " It wasn't me/true" (en natuurlijk het obligatoire "je bent n racist/hebt gn respect" Net zoals de vader van de 13-jarige bejaardenverkrachter. Toeval of een tendens? Laatst gewijzigd door Cdude : 29 mei 2010 om 16:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
Soms heb ik gewoon geen zin om in te gaan op zulke achterlijke zaken. Het enige dat ik lees is, Mohammed is dit, Mohammed is dat. Mooi, wij moslims kennen een andere Mohammed en wat jij vindt van Mijn profeet is niet relevant. Ik ga niet in op beledigingen, wie weet zou ik jullie gedrag aannemen en ook beginnen beledigen. Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 29 mei 2010 om 16:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() discussieren over de essentie van de zaak is voor u toch te hoog gegrepen he "filosoof"
een beetje in het wild slaan met het schuim op uw euuuh...mond dat wel. probeer toch eens een ander plaatje te draaien...ik heb een fobie voor oneindige leegtes Laatst gewijzigd door born2bewild : 29 mei 2010 om 17:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
|
![]() Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=Qy3l3JXroeY
![]() |