Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 30 mei 2010, 13:07   #21
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Een Forza Flandria met het VB, nooit wat mij betreft dan is de N-Va in één klap al mijn sympathie kwijt en ik ben daar niet alleen in, wel integendeel, ook héél wat N-VA mandatarissen willen totaal geen Forza Flandria met het VB.
De meeste Belgen hebben een panische angst over de NVA en VB in een samenwerkingsverband.

Ik begrijp uw schrik.
Oud 30 mei 2010, 16:27   #22
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armando Bekijk bericht
Mocht jullie even tijd hebben om te weten waarom iemand blijft, ik benadruk "blijft", op VB stemmen ook al haalt het VB maar 10%.
Volgens Annemans worden het de verkiezingen van grote toegevingen aan de franstaligen. Je moet maar even kijken.

http://www.youtube.com/watch?v=XKXne...eature=related

http://www.youtube.com/watch?v=UCO0k...eature=related

http://www.youtube.com/watch?v=SZ0_U...eature=related
Ik zou het VB nog steeds dezelfde fout maken: denken dat ze op hun eentje met een redelijk onrealistisch/extreem programma het land kunnen hervormen.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 30 mei 2010, 16:29   #23
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Ik zou het VB nog steeds dezelfde fout maken: denken dat ze op hun eentje met een redelijk onrealistisch/extreem programma het land kunnen hervormen.
Ik zie nochtans de NVA dezelfde fout maken: denken dat ze op hun eentje met een redelijk onrealistisch/extreem programma het land kunnen hervormen.
Oud 30 mei 2010, 16:44   #24
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik zie nochtans de NVA dezelfde fout maken: denken dat ze op hun eentje met een redelijk onrealistisch/extreem programma het land kunnen hervormen.
Weeral vertoon je weeral een merkwardig gebrek aan kennis:

VLD gaat voor een confederaal model zoals de NVA.
Cd&v heeft confederatie nog in het programma staan alhoewel dit afgezwakt is onder druk van theysens en co.
groen en spa willen een staatshervorming waar men het meeste overheveld buiten SZ en zaken zoals justitie en leger.

Met deze allemaal kan NVA wel een compromis sluiten.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

k9 is offline  
Oud 30 mei 2010, 16:47   #25
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Weeral vertoon je weeral een merkwardig gebrek aan kennis:

VLD gaat voor een confederaal model zoals de NVA.
Cd&v heeft confederatie nog in het programma staan alhoewel dit afgezwakt is onder druk van theysens en co.
groen en spa willen een staatshervorming waar men het meeste overheveld buiten SZ en zaken zoals justitie en leger.

Met deze allemaal kan NVA wel een compromis sluiten.
Ja, VLD en CD&V gaan samen met jullie, met de Walen, Belgie stap voor stap afbreken. En als eerste splitsen we even BHV, eerder stappen we niet in de regering. (Bekende woorden reeds ondertussen)

Ik kan moeilijk geloven dat je echt zo naief bent als dat je jezelf hier voordoet.
Oud 30 mei 2010, 16:48   #26
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat onze tegenstrevers toch niet allemaal moeten uithalen om ons electoraal te remmen.
te radikaal
te extreem
racistisch
ondemocratisch
langs de zijlijn
onrealiseerbaar
onrealistisch
enz enz

Enerzijds kunnen de media de waarheid geweld aandoen door de realiteit te verzwijgen of vervalsen en anderzijds door het programma van het VB te verzwijgen of gekleurd weer te geven.

Wat onze tegenstrevers ons echter niet kunnen afnemen is onze overtuiging.
Reeds dertig jaar bewijst het VB dagdagelijks dat ze gelijk hebben.

Ik vind het hilarisch om de vijanden van het Vlaamse volk te horen honen dat het VB weliswaar gelijk heeft maar nooit of te nimmer gelijk zal krijgen in hun eigen media.

Twee keuzes dus:
Stemmen op diegenen die in de media gelijk krijgen.
Stemmen op diegenen die dagdagelijks gelijk hebben.
Oud 30 mei 2010, 16:50   #27
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie Bekijk bericht
NV-A zal aan die tafel zitten. Ook al is dat tegen de zin van de franco's.
Of er resultaten zullen uitkomen is af te wachten.
Joëlleke zal waarschijnlijk weer NON NON gaan roepen, waardoor steeds meer en meer Vlamingen gaan radicaliseren.
Marianneke zal Oui Oui roepen en misschien eens bij de pompiers van Charleroi mogen passeren.
Bart zie ik echter het been stijf houden.
Aldus hoop ik dat er geen regering kan gevormd worden en wordt dat het begin van de scheuring noord-zuid.
Bij de pompiers van Charleroi ?
Dat was toch Alexandra Colen?
filosoof is offline  
Oud 30 mei 2010, 16:54   #28
k9

Standaard

Citaat:
Ja, VLD en CD&V gaan samen met jullie, met de Walen, Belgie stap voor stap afbreken. En als eerste splitsen we even BHV, eerder stappen we niet in de regering. (Bekende woorden reeds ondertussen)
Stap voor stap ja en dat zal onderhandelen en praten en compromissen met zich meebrengen. Wat ik van NVA verwacht is dat ze redelijk zijn en binnen bepaalde perken blijven zoals ze in het verleden al deden. Elkeen met wat verstand beseft dat in belgie je 100% je programma nooit kunt halen .

Citaat:
Ik kan moeilijk geloven dat je echt zo naief bent als dat je jezelf hier voordoet.
Naief? Nee hoor gewoon de programma's van partijen wat verder bekijken dan de slogans .

k9 is offline  
Oud 30 mei 2010, 17:01   #29
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Wat onze tegenstrevers toch niet allemaal moeten uithalen om ons electoraal te remmen.
te radikaal
te extreem
racistisch
ondemocratisch
langs de zijlijn
onrealiseerbaar
onrealistisch
enz enz
Ik zie dat het VB zichzelf al electoraal genoeg remmen hoor .

En die opsomming is gewoon correct .

Citaat:
Enerzijds kunnen de media de waarheid geweld aandoen door de realiteit te verzwijgen of vervalsen en anderzijds door het programma van het VB te verzwijgen of gekleurd weer te geven.
Nochtans vind ik nooit VB'ers bereid om diepgaand op het VB programma in te gaan. meestal krijg je dan verwijten zoals hier boven.

Citaat:
Wat onze tegenstrevers ons echter niet kunnen afnemen is onze overtuiging.
Reeds dertig jaar bewijst het VB dagdagelijks dat ze gelijk hebben.
VB bewijst niks omdat ze nog nooit ergens deelgenomen hebben aan de macht, het enige wat je hebt is je zelfgemaakte verzinsel dat je gelijk zou hebben.

Citaat:
Ik vind het hilarisch om de vijanden van het Vlaamse volk te horen honen dat het VB weliswaar gelijk heeft maar nooit of te nimmer gelijk zal krijgen in hun eigen media.
Mai "vijanden van het vlaamse volk" toont weeral maar eens aan waarom NIET op VB te stemmen.

Citaat:
Twee keuzes dus:
Stemmen op diegenen die in de media gelijk krijgen.
Stemmen op diegenen die dagdagelijks gelijk hebben.
Daar zit het VB echt niet bij hoor, maar 0% stemmen lijkt me niet slecht voor het VB. Ik denk niet dat die partij ooit kan veranderen, zeker niet geziend e laatste machtstrijd gewonnen door de winter en co. Spijtig er zitten een aantal goede mensen bij het VB, maar ja de postjes zijn belangrijker zeker. Wie wil immers zo'n parlementaire wedde zonder veel te doen afstaan he?

k9 is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be