Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 4 juni 2010, 09:06   #21
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
BHV wordt nooit meer gesplitst ... er worden gewoon verkiezingen gehouden, en niemand stopt ze ... dus er is duidelijk geen noodzaak om BHV te splitsen.
IDD. de dag dat men besloot om verkiezingen te houden zonder het probleem BHV op te lossen, is de dag dat BHV voorgoed in de illegaliteit zal blijven. Behalve als de Vlamingen echt hun wapens zouden gebruiken.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 4 juni 2010, 09:12   #22
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Tja, één front. Het Vb heeft dat voorgesteld maar de NVA wil niet. Wel ,dat ze dan hun plan trekken hé.
Nogmaals: NVA + VB + LDD is NIET genoeg !!!!!

VB zet zichzelf nog steeds buiten spel, dus kan niet eisen dat NVA zich "bevuilt" door met het VB samen te werken. Er is trouwens NIKS te bereiken samen.

Ik spreek hier duidelijk over de KLASSIEKE partijen + NVA
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 4 juni 2010, 09:15   #23
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Het probleem is dat een monsterscore voor N-VA (stel : 25%) niet genoeg is. Bartje zal zo'n zege pas kunnen verzilveren indien Vlaams Belang en/of LDD op zijn minst stabiel blijven.

Bart wordt gevreesd omdat men onbewust de score van het VB aan die van zijn partij voegt. De N-VA weegt vandaag effectief om en bij de 35%. VB mag niet meespelen maar wanneer Dewever aan tafel zit spreekt hij onrechtsreeks ook in naam van de VB-kiezers (in de ogen van de tegenstanders van de vlaamse zaak althans).

Stel dat Bart morgen 20% haalt en het VB 15%, dan is er eigenlijk helemaal niets veranderd in de machtsverhoudingen in Vlaanderen en België.
Juist.

Trouwens, de "analyse" van de klassieken kennende, zal een verlies van 3% vab het VB en een winst van 7% bij de NVA, uitgelegd worden als een verschuiving van het VB naar NVA. Hun eigen verlies zien ze dan even niet
EddyBal is offline  
Oud 4 juni 2010, 09:18   #24
EddyBal

Standaard

Citaat:
in t kieshokje is de gemiddelde vlaming dat vergeten, dan stemt m terug t zelfde als de vorige keer

de cvp haalt 20 %.
MIJN glazen bol zegt me: de CD&V haalt een HISTERISCH dieptepunt! (historisch ook)
EddyBal is offline  
Oud 4 juni 2010, 09:24   #25
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
MIJN glazen bol zegt me: de CD&V haalt een HISTERISCH dieptepunt! (historisch ook)
ik hoop het met u. Maar ik ben heel bang voor een gegeven dat de n-va bvb 20% haalt en cd&v 22% of zoiets, en dat ze uitroepen dat ze weer de verkiezingen gewonnen hebben...

Ik denk vooral dat het belangrijk is dat cd&v bvb onder de 20% gaat, veel belangrijker dan n-va die die 25% haalt, voor de perceptie.

Laatst gewijzigd door vrijevlaming : 4 juni 2010 om 09:25.
vrijevlaming is offline  
Oud 4 juni 2010, 09:24   #26
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik blijf toch VB stemmen. Ik vertrouw dat zaakste niet, cfr. Egmontpakt.
Zolang je niet op de traditionele partijen stemt ...
Kaal is offline  
Oud 4 juni 2010, 09:26   #27
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
de cvp haalt 20 %.
Anna, stop. Laat ons aub nog tien dagen voort dromen en hopen !
Kaal is offline  
Oud 4 juni 2010, 09:34   #28
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
ik hoop het met u. Maar ik ben heel bang voor een gegeven dat de n-va bvb 20% haalt en cd&v 22% of zoiets, en dat ze uitroepen dat ze weer de verkiezingen gewonnen hebben...

Ik denk vooral dat het belangrijk is dat cd&v bvb onder de 20% gaat, veel belangrijker dan n-va die die 25% haalt, voor de perceptie.
CD&V zal stemmen verliezen aan het VB, aan de NVA en aan Groen. VB zal echter in totaal verlies maken, hoewel ik hoop van niet. CD&V zal de laagste score ooit halen, en hopelijk zullen ze zich bezinnen, en niet met hun dikke nek weer zeggen dat de mensen "het niet hebben begrepen, en zich laten verleiden hebben door de praatjes van NVA"
Diegenen die nog nooit iets hebben begrepen, ook al zeiden ze het tegenovergestelde zijn de klassieke partijen.

CD&V had een hoge score de vorige verkiezing omdat ze de Vlaamse kaart trokken, maar die is daarna terug ingetrokken toen het een beetje moeilijk ging in de regeringsvorming, en omdat ze zelf dan maar het mes in de rug van Leterme hebben geduwd.

Hun ENIGE kans, en dat is een waterkansje, is NU HEEL DE WEEK mea culpa slaan voor die daad, zeggen dat ze toen op hun Vlaamse standpunten hadden moeten blijven, en terug proberen Yves Leterme en Jo Van Deurzen promoveren als een Vlaams front, met de belofte van een splitsing als de Franstaligen niet meer mee willen. "Als de Franstaligen niet meer mee willen, dan doen we het zonder hen"

Laatst gewijzigd door EddyBal : 4 juni 2010 om 09:35.
EddyBal is offline  
Oud 4 juni 2010, 10:00   #29
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik zal u nu al enkele voorspellingen doen :

N-VA zal het niet zo goed doen dan in de peilingen voorspeld
CD&V zal het beter doen dan in de peilingen voorspeld
VB zal het beter doen dan in de peilingen voorspeld werd
SP-a en VLD blijven status quo

uw dienaar met de glazen bol
Oeps...welk merk glazen bol?...ik zie in de mijne net hetzelfde...

Maar ik heb eigenlijk twee kristallen bollen: ik heb er nog eentje die ik in de Efteling heb gekocht.
Op de gebruiksaanwijzing van de bol van de Efteling staat expliciet dat hij geen voorspelling doet maar enkel een uitslag geeft zoals dat bij een normaal volk met kloten aan het lijf zou zijn:

VB: valt terug naar 41%
NVA: schiet omhoog naar 24%
LDD: stoomt door naar 11%
CVP: stabiliseert rond de 7%
SPa: komt op twee plaatsen terug boven de kiesdrempel en scoort een knappe 6%
Groen: 4%
PVV (VLD): 5%
Bubbels, NEEN en andere grapjassen: 2%

Laatst gewijzigd door Fieseler : 4 juni 2010 om 10:02.
Fieseler is offline  
Oud 4 juni 2010, 11:04   #30
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nogmaals: NVA + VB + LDD is NIET genoeg !!!!!

VB zet zichzelf nog steeds buiten spel, dus kan niet eisen dat NVA zich "bevuilt" door met het VB samen te werken. Er is trouwens NIKS te bereiken samen.

Ik spreek hier duidelijk over de KLASSIEKE partijen + NVA
Wel, zoals ik al zei: de NVA gaat niets bereiken en de verkiezingen na deze grandioos verliezen, ten voordele van het VB. Als ze zich nu niet willen "bevuilen" met het VB moeten ze daar de gevolgen maar van dragen, want al halen ze nu 25 procent, ze gaan daarmee geen deuk in een pakske boter kloppen.
Pericles is offline  
Oud 4 juni 2010, 11:11   #31
EddyBal

Standaard

Citaat:
Wel, zoals ik al zei: de NVA gaat niets bereiken en de verkiezingen na deze grandioos verliezen, ten voordele van het VB. Als ze zich nu niet willen "bevuilen" met het VB moeten ze daar de gevolgen maar van dragen, want al halen ze nu 25 procent, ze gaan daarmee geen deuk in een pakske boter kloppen.
Ik weet niet of je het beseft, maar ze zijn al aardige deuken aan het kloppen via de Vlaamse regeringsdeelname. Natuurlijk zijn ze daar niet de grootste partij NU, maar ik zie al uit naar de volgende regionale verkiezingen (als die dan nog regionaal worden genoemd )
EddyBal is offline  
Oud 4 juni 2010, 11:11   #32
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Voert De Standaard campagne voor de CD&V of hoe zit het? CD&V als "underdog" afschilderen en nu al aankondigen dat ze volgende week volop in de media zullen komen. Wat is dat voor iets? Duwtjes in de rug?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 4 juni 2010, 11:14   #33
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Voert De Standaard campagne voor de CD&V of hoe zit het? CD&V als "underdog" afschilderen en nu al aankondigen dat ze volgende week volop in de media zullen komen. Wat is dat voor iets? Duwtjes in de rug?
In DIT geval zal underdag spelen omgekeerd effect opleveren. Meer mensen zullen geneigd zijn hun klassieke stem toch te veranderen.
EddyBal is offline  
Oud 4 juni 2010, 11:16   #34
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In DIT geval zal underdag spelen omgekeerd effect opleveren. Meer mensen zullen geneigd zijn hun klassieke stem toch te veranderen.
Ja?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 4 juni 2010, 11:23   #35
EddyBal

Standaard

Citaat:
Ja?
JA. En weet je waarom? CD&V is géén underdog, maar een zinkend schip!
EddyBal is offline  
Oud 4 juni 2010, 11:25   #36
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Anna, stop. Laat ons aub nog tien dagen voort dromen en hopen !
ook struisvogels in de familie ?
Anna List is offline  
Oud 4 juni 2010, 11:26   #37
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
JA. En weet je waarom? CD&V is géén underdog, maar een zinkend schip!
Ja? Leven wij in een verschillende wereld?
Txiki is offline  
Oud 4 juni 2010, 11:27   #38
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Oeps...welk merk glazen bol?...ik zie in de mijne net hetzelfde...

Maar ik heb eigenlijk twee kristallen bollen: ik heb er nog eentje die ik in de Efteling heb gekocht.
Op de gebruiksaanwijzing van de bol van de Efteling staat expliciet dat hij geen voorspelling doet maar enkel een uitslag geeft zoals dat bij een normaal volk met kloten aan het lijf zou zijn:

VB: valt terug naar 41%
NVA: schiet omhoog naar 24%
LDD: stoomt door naar 11%
CVP: stabiliseert rond de 7%
SPa: komt op twee plaatsen terug boven de kiesdrempel en scoort een knappe 6%
Groen: 4%
PVV (VLD): 5%
Bubbels, NEEN en andere grapjassen: 2%
ik vermoed dat er met zo'n volk nooit een scheuring gekomen was
Anna List is offline  
Oud 4 juni 2010, 11:27   #39
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
²
en wat erger is ... Bracke en Dewever weten dit en weten dat ze mordicus een akkoord nodig hebben ... di rupo gaat van zijne stoel vallen als hij merkt hoe ver hij hen zal krijgen ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 4 juni 2010 om 11:28.
Anna List is offline  
Oud 4 juni 2010, 11:29   #40
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
yep idd

je reinste bangmakerij ...
Anna List is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be