![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Marianne Thyssen zegt dat CD&v niet in een regering stapt waar er geen Vlaamse meerderheid is, ze benadrukt ook nog eens dat CD&V dat ook niet gedaan heeft in 2007 want toen hadden ze een vlaamse meerderheid met N-VA erbij...
Tja van consequentie gesproken en tis natuurlijk weer de schuld van anderen; ik dacht overigens ook dat N-Va nooit deel heeft uigemaakt van de ontslagnemende regering, dat ze die regering in het begin wel gesteund heeft dat wel, maar ze hebben er nooit echt ten volle deel van uitgemaakt. Het gaat van kwaad naar erger met die CD&V; zo erg zelfs dat Leterme blijft zeggen dat hij geen spijt heeft van zijn uitspraken 5 minuten politieke moed en wie gelooft deze mensen nog (zegt dat in de krant van West-Vlaanderen van deze week). Zal straks eens opzoeken hoe hij het precies verwoord heeft. En toch vrees ik dat ze nog de 20 % gaan halen hoor, tsjeven zitten diep verankerd en zullen in die laatste week alles maar dan ook alles uit de kast halen.
#2 |
Banneling
|
![]() cvp: liegen tot ze zwart zien
en na de verkiezingen marten en eyskens nog eens opwarmen |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Thyssen mag dan wel zeggen dat ze een breuk wil met die drie jaren stilstand, maar uit de "campagnes" en uitspraken van alle regeringspartijen blijkt niet meer of niet minder dan dat ze op dezelfde leegheid blijven leunen. Dat is ook meteen het grappige en markante van heel de campagne. Die gaat in feite echt nergens over. Geen enkel thema wordt besproken, behalve wat oppervlakkig sloganesk geleuter over confederalisme en een federale kieskring. Het enige thema dat cruciaal blijkt voor deze samenleving is de N-VA zelf. Althans, volgens de andere politieke partijen. Goed bezig. Klaar voor nog eens een paar jaar leegte.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 6 juni 2010 om 17:29. |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vooraleer ik reageer in deze draad, zou ik wel een link willen zien waar en hoe dat dat wijf dat gezegd zou hebben.
Daarna zal ik dan het volgende posten: dat is nu al bijna een halve eeuw dat ik denk van die tsjeven: dit is het toppunt van tsjeverij; dit kan nooit verbeterd of zelfs geëvenaard worden. En toch, iedere keer verrassen ze weer, en bereikt hun tsjeverij een nieuw wereldrekord. En die durven dat nog doen zonder zich te schamen, of zelfs te blozen. Als er ooit marsmanneks landen op de aarde, dan zullen ze van de tsjeven het meest verwonderd staan van alle dinges hier op aarde.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het gevecht om de volmachten. Daar zou ik wel eens een reportage aan gewijd willen zien. Bij alle politieke partijen wordt er volop geronseld bij leden, militanten, vrienden en familieleden van militanten, ... . Volgens mij kan je dat bij de telecomoperatoren merken aan het aantallen telefoongesprekken en smssen. Van dat handeltje komen van tijd scheidingen, buren- en familieruzies en weet ik wat nog allemaal. Afrikaanse toestanden. En nu nog legale ongrondwettelijke verkiezingen daarbovenop. De internationale waarnemers gaan deze verkiezingen echt niet kunnen goedkeuren. |
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
"Daar waar het hart van vol is, loopt de mond van over." Tenminste, dat zegt een eeuwenoud spreekwoord. Laatst gewijzigd door system : 6 juni 2010 om 17:57. |
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat denkt u over de "5 minuten politieke moed" quote? (graag een antwoord zonder naar Bart De Wever te referen) Laatst gewijzigd door born2bewild : 6 juni 2010 om 17:59. |
|
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, maar dit keer is het wel degelijk een dikke bewuste achterbakse leugen. En het is niet de eerste van ons Marianneke, dat mens liegt dat ze zwart ziet. Uit pure N-VA haat.
Feit: N-VA heeft nooit deel uitgemaakt van een regering Leterme. NOOIT. En er was ook geen enkele reden waarom ze erin zou gestapt zijn. Zelfs een mager spierinkske kon er niet af voor Bart De Wever. Een partij stapt in een regering om tenminste een stukje van zijn verkiezingsprogramma gerealizeerd te zien, allez, ik bedoel: een democratisch ingestelde partij doet dat zo. Het was de CD&V die alle, maar dan ook alle beloften heeft verbroken om toch maar aan de postjes te geraken. Shame on you, Marianne. Laatst gewijzigd door fonne : 6 juni 2010 om 18:10. |
![]() |
![]() |
#9 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Van De Panne tot in Opgrimbie
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
|
![]() |
![]() |
#10 |
Burgemeester
|
![]() Eerlijk is eerlijk. De week dat n-va besliste de meerderheid niet langer te steunen, is de week dat de bankencrisis is uitgebarsten.
Op 15 september heeft Lehman Chapter 11 bankruptcy protection aangevraagd, op 22 september heeft n-va haar steun aan de regering opgezegd en op 28 september is fortis 'gered'. |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() is lehman failliet gegaan omdat de NV-A uit de regering is gestapt?
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() En waarom zou ik niet naar de Wever mogen verwijzen. Het is maar net zo'n politieker als de anderen. U vergeet de 500.000 nieuwe jobs die Olijke Bart belooft. Maar ondertussen dus niet meer belooft. Enfin, hij weet niet meer goed wat hij nog moet beloven.
Laatst gewijzigd door system : 6 juni 2010 om 18:23. |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() omdat ik het zeg
Citaat:
hij belooft geen 500000 jobs. Hij zegt dat we 500000 jobs nodig hebben om het europees gemiddelde te halen enifn, u kan het onderscheid tussen waarheid en leugens niet maken. uw probleem Laatst gewijzigd door born2bewild : 6 juni 2010 om 18:26. |
|
![]() |
![]() |
#16 |
Minister-President
|
![]() Ach dat zal wel gebeuren...
#17 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja en als oplossing uit de impasse een staatsvorm dat nog nergens gewerkt heeft, waarvan ie vandaag geen enkel concreet voorbeeld kan geven en nog nooit is gevolgd uit een federale staat om daarnaast de hoofstad van Europa twee gemeenschappen met elkaar te laten concurreren qua sociale zekerheid waarvan de man eveneens geen enkel voorbeeld kan geven om ondertussen de 15% Vlaamse kiezers in Brussel evenveel macht te geven als de 85% Franstalige kiezers.
|
![]() |
![]() |
#18 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ik heb het niet over de daaropvolgende maanden tot nu, maar in die specifieke weken. |
|
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ASAP |
|
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Opvallend vind ik naarmate het succes van NVA in de peilingen toeneemt het probleem van het ongrondwettelijk karakter van deze verkiezingen minder in de belangestelling komt te staan.
![]() |
![]() |