Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Steunt u de actie van Inge en Griet voor Gaza ?
Ja 47 45,63%
Neen 56 54,37%
Aantal stemmers: 103. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 7 juni 2010, 23:12   #401
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Breezertrut Bekijk bericht
Feiten zijn feiten, misdaden zijn misdaden. Zo simpel is het idd.
Zo zie ik dat ook. En toch trekken we verschillende conclusies.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2010, 23:17   #402
Breezertrut
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Zo zie ik dat ook. En toch trekken we verschillende conclusies.
Dat komt vooral door je moslimhaat. Je laat je leiden door emoties, het buikgevoel waar je het over had. Daardoor kan je niet helder denken.
Breezertrut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2010, 23:20   #403
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat komt vooral door je moslimhaat. Je laat je leiden door emoties, het buikgevoel waar je het over had. Daardoor kan je niet helder denken.
Noem het maar religiehaat.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2010, 23:24   #404
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Liberalen denken in individuen en niet in groepen.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2010, 23:25   #405
Breezertrut
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Hij is een neocon
Oud 7 juni 2010, 23:27   #406
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij is een neocon
En waaruit zou dat blijken?
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2010, 23:27   #407
Breezertrut
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik? Ik noem het zoals het is en ga het niet bedekken met de sluier die jij er rond wil leggen.
Oud 7 juni 2010, 23:41   #408
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik? Ik noem het zoals het is en ga het niet bedekken met de sluier die jij er rond wil leggen.
Jij ziet de zaken doorheen je bruin brillekke van slechte kwaliteit : dat brillekke misvormd de realiteit. Zet het eens af twee minuutjes, en trek uw pellen open, wijd open. Je zal zien, het zal er heel anders uitzien.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2010, 23:44   #409
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Men moest wereldwijd protesteren dat de landen in actie komen, niet Gaza 'bestormen' met schepen. Israël had het recht de schepen te overmeesteren, zij hadden er niets te zoeken. Ik steun hen ideologisch dat er iets aan de situatie moet veranderen, maar hun middel was ronduit verkeerd.
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2010, 23:56   #410
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Men moest wereldwijd protesteren dat de landen in actie komen, niet Gaza 'bestormen' met schepen. Israël had het recht de schepen te overmeesteren, zij hadden er niets te zoeken. Ik steun hen ideologisch dat er iets aan de situatie moet veranderen, maar hun middel was ronduit verkeerd.
In internationale wateren??
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2010, 23:57   #411
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
In internationale wateren??
Ik dacht dat ze al dicht genoeg genaderd waren tot de kust dat het Israëlische wateren was hoor
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2010, 23:58   #412
Breezertrut
Banneling

Standaard

Dacht jij even mis.
Oud 8 juni 2010, 00:03   #413
CARLAPALESTINA
Vreemdeling

Standaard

De Belgische actievoerders die gearresteerd werden, waaronder Griet Deknopper en Inge Neefs, ken ik niet persoonlijk. Maar heel wat van mijn vrienden zijn actief in de solidariteitsbeweging met Palestina. En een goede vriendin van mij is zelfs rechtstreeks betrokken bij deze flotilla. Met solidariteit is niets mis, het is genereus, en de mensen die zich voor de Palestijnen in Gaza inzetten, zijn van goede wil. Maar voor mij is het onrustwekkend dat de solidariteit met Palestina nu zo volkomen in het vaarwater zit van het islamitische reveil – en dat is nog zacht uitgedrukt. Solidariteit vereist dat men ook zijn verstand gebruikt en zich niet mag laten manipuleren door sinistere ideologieën die een eigen verborgen agenda volgen. Ik heb de voorbije dagen daarover al vele discussies gehad met vrienden – linkse vrienden, christelijke vrienden – en het treft me telkens weer hoe blind ze zijn. Solidariteit met Palestina is ook kritisch zijn, en een eigen solidariteit uitbouwen, los van Hamas, Moslimbroederschap en wat nog al meer. De leiding van deze bootactie was volledig in handen van groepen met bloedstollende ideeën. Voor mij is dat dé les die uit dit debacle moet worden getrokken. De solidariteit met de onderdrukten die leven op Gaza verdient beter dan dit. Ik raad iedereen dan ook aan om niet klakkeloos de islamistische mediamachine te volgen – zeker niet de Turkse. Het is duidelijk dat de Turkse islamisten met de bootactie vooral een binnenlandse bedoeling hadden – namelijk een aanval op de seculiere en democratische krachten binnen Turkije. Griet en Inge – jullie idealisme is schandelijk misbruikt. Zoek alstublieft zelf informatie. Dat is te vinden. Er zijn namelijk al vertalingen voorhanden van interviews uit de Turkse krant Haber. Hierin komen vrienden en familie van drie gedode Turkse activisten aan het woord – alledrie hadden ze voor hun vertrek verklaard dat ze shahid (martelaar) wilden worden. Is dat vertrekken met vredevolle bedoelingen? En dat is maar één voorbeeld. Ik wil mijn post hier niet te lang en te saai maken. Zoek het zelf maar op. Nogmaals, ook ik ben solidair met de mensen in Gaza, maar dan wel op mijn eigen voorwaarden. Hoe kunnen progressieve mensen hier in België zich zo bij de neus laten nemen door de manipulators van Hamas, die in de Gaza alle tegenstanders met geweld uit de weg ruimen en vrouwen onderwerpen aan de sharia? Hoe kan je nog geloven dat je aan de juiste kant staat als je je laat misbruiken door organisaties die haaks staan op alles wat progressief en menslievend is? Griet en Inge, waarom steunen jullie niet de progressieve mensen in Gaza, die zich verzetten tegen de fascisten van Hamas? En waarom zoeken jullie geen contact met de vredesactivisten in Israël? Dan pas zou jullie idealisme geloofwaardig worden. Denk hier maar eens diep over na. Heel diep. Het zou niet de eerste keer in de geschiedenis zijn dat antifascisten in fascistisch vaarwater terecht komen.
CARLAPALESTINA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2010, 00:08   #414
Breezertrut
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CARLAPALESTINA Bekijk bericht
Het zou niet de eerste keer in de geschiedenis zijn dat antifascisten in fascistisch vaarwater terecht komen.
Zo hebt ge de reis beknopt beschreven.
Oud 8 juni 2010, 00:23   #415
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
@ Liberaal

De twee dames werken allebei in de immigranten-industrie, het linkse segment dat (behoorlijk) geld verdient aan allochtonenhulp plus wat daar bijkomt. Een groot deel van het linkse gedachtengoed dat voor opening van alle grenzen is leeft van dezelfde mensen die ze binnenhalen. Begrijp je nu wat ik bedoel?
In feite zitten die daar om meer krediet te krijgen bij de mensen waar ze hun brood aan verdienen.
Oud 8 juni 2010, 00:24   #416
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Feiten zijn feiten, misdaden zijn misdaden. Zo simpel is het idd.
En Breezertrut zuipt te veel breezers
Oud 8 juni 2010, 00:26   #417
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zei al dat ik dien bucht niet zuip bij uw vorige poging om "grappig" te zijn.
Het is niet omdat gij dat zegt, dat dat waar is. Waarom die avatarnaam anders ? " Breezertrut " ?
Oud 8 juni 2010, 00:27   #418
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Ik pas me dan ook een jouw niveau aan. Als jij met een dooddoener komt, kaats ik de bal terug.

Jij toont ook niet bijster veel positiviteit op dit forum. Heb je een tijdje geen seks meer gehad?
Mischien heeft een joods lief hem laten vallen ? Of zijn lief is gaan lopen met een jood ?
Oud 8 juni 2010, 01:29   #419
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
da's een religie als een andere.

Citaat:
da's een religie als een andere.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2010, 02:31   #420
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ta ta ta...
Dat de Hasbara er zoveel geld, middelen en personeel tegenaan smijt om nuances aan te brengen waar ze niet thuis horen, illustreert maar één ding: ze weten zelf donders goed hoever ze naast hun eigen realiteit, waarden en normen zitten.

Zelfs zij verstaan dat Israel met de aanval op de fotillia ver over de schreef is gegaan en ze zetten nu zelfs op dit forum - hoe onbelangrijk ook - elke dag nieuwe 'vreemdelingen' in om nuances aan te brengen waar ze niet thuis horen.

Ten gronde (hoe onzinnig ook), toch enkele antwoorden:

Citaat:
De Belgische actievoerders die gearresteerd werden, waaronder Griet Deknopper en Inge Neefs, ken ik niet persoonlijk. Maar heel wat van mijn vrienden zijn actief in de solidariteitsbeweging met Palestina.
Propagandatechniek 1: vereng het aantal actievoerders van vijf tot twee.

Propagandatechniek 2:CARLAPALSETINA ken geen enkele vriend actief in de 'solidariteitsbeweging met Palestina'. Het is het eerste punt in de propagandamethode van de Hasbara: Doe jezelf voor als begripvol voor de humanitaire beweging maar breng nuances aan...

Citaat:
En een goede vriendin van mij is zelfs rechtstreeks betrokken bij deze flotilla.
Propagandatechniek 3: Doe alsof je persoonlijk betrokken bent.

Citaat:
Met solidariteit is niets mis, het is genereus, en de mensen die zich voor de Palestijnen in Gaza inzetten, zijn van goede wil.
Propagandatechniek 4: doe alsof je begrip hebt voor de humanitaire standpunten van je tegenstander maar stel je tegenstander voor als 'naïef en gemanipuleerd".

Citaat:
Maar voor mij is het onrustwekkend dat de solidariteit met Palestina nu zo volkomen in het vaarwater zit van het islamitische reveil –
Propagandatechniek 5: vereenzelvig de solidariteit - waar je het zogezegd in principe mee eens bent - met de karikaturale vijand.

Citaat:
en dat is nog zacht uitgedrukt. Solidariteit vereist dat men ook zijn verstand gebruikt en zich niet mag laten manipuleren door sinistere ideologieën die een eigen verborgen agenda volgen
Propagadatechniek 6: (= Propagadatechniek 5): vereenzelvig de solidariteit waar je het zogezegd in principe mee eens bent, met de karikaturale vijand. Leg er de nadruk op dat je tegenstrevers misschien ter goeder trouw zijn, maar dat ze zich vooral laten manipuleren.

Citaat:
De leiding van deze bootactie was volledig in handen van groepen met bloedstollende ideeën.
Propagandatechniek zeven: maak een groteske van uw politiek tegenstander

Citaat:
Ik raad iedereen dan ook aan om niet klakkeloos de islamistische mediamachine te volgen – zeker niet de Turkse.
Propagandatechniek acht: reduceer uw eigen probleem tot het probleem ven uw tegenstander. Speel op nationalistische gevoelens, ook al doen ze niet ter zake.

Citaat:
Griet en Inge, waarom steunen jullie niet de progressieve mensen in Gaza, die zich verzetten tegen de fascisten van Hamas? En waarom zoeken jullie geen contact met de vredesactivisten in Israël? Dan pas zou jullie idealisme geloofwaardig worden. Denk hier maar eens diep over na. Heel diep. Het zou niet de eerste keer in de geschiedenis zijn dat antifascisten in fascistisch vaarwater terecht komen.

Propagandatechniek negen: doe alsof enkele voorbeelden van tegenstrevers de hele groep uitmaken. Bevraag enkele onbereikbare mensen over kwesties die u uw tegenstander kan bevragen maar nooit zal doen.

In dit geval concreet: waarom heeft Israël zowel financieel als praktisch bijgedragen aan de oprichting van Hamas? Men doet alsof de (ongedocumenteerde en niet bewezen) steun van activisten aan Hamas het probleem is, maar gaat voorbij aan de bewezen en historisch aangetoonde steun van de staat Israël aan Hamas.

Soit, de gekende hasbara technieken om elke vorm van verantwoordelijkheid te leggen bij de tegenstander van de - internationaal veroordeelde blokkade en de imperialistische staat Israël - in plaats van bij die staat zelf.

Bekende technieken dus.

Inhoud= 0
vorm = 4/10

(close but no cigar)

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be