Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Bekijk resultaten enquête: zal Groen! vooruitgaan?
ik dacht van wel 30 44,12%
ik dacht van niet 15 22,06%
ik denk nooit aan of over Groen! 23 33,82%
Aantal stemmers: 68. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 14 juni 2010, 19:37   #141
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Toch spijtig dat Groen twee kleppers kwijt is. Het gejuich bij Groen is dan ook een beetje overbodig.
Lambert een klepper?

Tinne haar zetel kwijt =
Dat vind ik dé ramp van gisteren, ik hoop dat ze ooit terugkeert

Laatst gewijzigd door toccata : 14 juni 2010 om 19:37.
toccata is offline  
Oud 14 juni 2010, 19:44   #142
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Lambert een klepper?

Tinne haar zetel kwijt =
Dat vind ik dé ramp van gisteren, ik hoop dat ze ooit terugkeert
Kom, Lambert is een intelligente kerel en best wel een goede politicus. Als hij nu maar eens zou durven komaf te maken met de jarenlange pogingen om zijn analyses terug te brengen tot mainstream, zou hij veel meer profiel kunnen hebben.

Ik ken Lambert nog van in de VU. Die man is heus wel "tot daar". Jammer genoeg koos hij altijd het schip van mensen die het eigen schip keer op keer tot zinken brachten. En boeiende mensen als Lambert daardoor de verdrinkingsdood wilden laten ondergaan.

Nochtans heeft Groen! mogelijkheden. Met een voorzitter als Van Besien, die ook weer een intelligente kerel is met een gevulde achtergrond en familiegeschiedenis, kan Groen! meer doen dan nu. Daarvan ben ik overtuigd.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 14 juni 2010, 20:34   #143
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Edit: Dubbel
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone

Laatst gewijzigd door groentje : 14 juni 2010 om 20:36.
groentje is offline  
Oud 14 juni 2010, 20:35   #144
groentje
Minister-President

Standaard

Ik heb ook voor Lambert gestemd, en vind het spijtig dat hij niet terug zal komen in de volgende legislatuur. Maar hij heeft al menigmaal bewezen dat hij niet vasthoudt aan zijn postje, getuige daarvan zijn quasi politieke zelfmoord door te proberen met slp alleen door te gaan.
Maar ik laat ook vooral menige traan voor Tinne. Al is het vooral voor ons een groot verlies, zijzelf is sterk genoeg om haar weg te vinden buiten te politiek. En wie weet, over 4 (of minder...) jaar... Als zelfs Bert A. terug kan komen...
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline  
Oud 14 juni 2010, 20:38   #145
toccata
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje Bekijk bericht
I
En wie weet, over 4 (of minder...) jaar...
Inderdaad, ik denk dat ongeveer heel Groen! daar op hoopt, ze is te waardevol om definitief te verliezen

toccata is offline  
Oud 14 juni 2010, 23:32   #146
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Inderdaad, ik denk dat ongeveer heel Groen! daar op hoopt, ze is te waardevol om definitief te verliezen
Groen! hoeft allerminst definitief te verliezen. Er is werk aan de winkel, dat is duidelijk. Als ik zo vrij mag zijn van aan Groen! één tip te geven: maak werk van een alternatief voor de neoliberale weg die Vlaanderen opgestuurd wordt en onderbouw dat met een coherente sociale visie. Concreet voorbeeld: in plaats van prestatiegeneeskunde als basis en forfaitaire als aanvulling, het omgekeerde.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 14 juni 2010, 23:35   #147
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb ook voor Lambert gestemd, en vind het spijtig dat hij niet terug zal komen in de volgende legislatuur. Maar hij heeft al menigmaal bewezen dat hij niet vasthoudt aan zijn postje, getuige daarvan zijn quasi politieke zelfmoord door te proberen met slp alleen door te gaan.
Maar ik laat ook vooral menige traan voor Tinne. Al is het vooral voor ons een groot verlies, zijzelf is sterk genoeg om haar weg te vinden buiten te politiek. En wie weet, over 4 (of minder...) jaar... Als zelfs Bert A. terug kan komen...
Ik zou Geert toch niet op gelijke hoogte plaatsen met Bert. Die laatste is een opportunist en kazakkendraaier. Geert niet. Geert heeft wel gezocht naar een andere partij, maar zijn gedachtengoed wisselt niet naargelang de vlag waaronder hij opkomt. Daarom waardeer ik hem pakken meer dan Bert.
Txiki is offline  
Oud 14 juni 2010, 23:40   #148
groentje
Minister-President

Standaard

Wees gerust, ik heb Geert ook veel liever dan die overschatte Brusselaar.
Jeroen Boone
groentje is offline  
Oud 15 juni 2010, 09:36   #149
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Fout.

Je kan het ook omdraaien. Ik ben tegen Vlaamse autonomie, maar wel voor Europa (en zelfs verder dan Europa). Ook al ben ik voor een punt van hun programma, ik ben tegen zowat alle rest van hun programma, dus zal ik er niet snel op stemmen. Moet N-VA dan ook minder autonomie eisen om mij (bij elke verkiezing een stem die je kan winnen of verliezen) binnen te halen?
Aangezien je duidelijk geen linkse separatist bent, hoef ik niet te antwoorden.
eno2 is offline  
Oud 15 juni 2010, 09:37   #150
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
.

Wat we hier nodig hebben is een Alexander de Kleine om de Belgische knoop door te hakken.
Awel, we hebben nu een Alexander de Kleine.
eno2 is offline  
Oud 15 juni 2010, 17:53   #151
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed dat ie eruit ligt.
Met welk recht stond hij daar op de tweede plaats voor de Senaat?

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 15 juni 2010 om 17:53.
Nr.10 is offline  
Oud 15 juni 2010, 19:15   #152
Julianus
Lokaal Raadslid

Julianus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Goed dat ie eruit ligt.
Met welk recht stond hij daar op de tweede plaats voor de Senaat?
het democratisch recht, maar dat is jou onbekend?
Oud 15 juni 2010, 19:36   #153
toccata
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Julianus Bekijk bericht
²

60% vd Groen!-leden dus

toccata is offline  
Oud 15 juni 2010, 23:19   #154
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Julianus Bekijk bericht
We kunnen alleen maar constateren dat de trofee Lambert glorieus werd binnengehaald en op een gigantisch mooie plaats werd gezet (ten nadele van waarschijnlijk heel wat mensen die al veel langer in de partij zitten) maar dat dat niets heeft opgeleverd voor de betrokkene (wat een goede zaak genoemd mag worden). Ik vind Lambert niets ecologisch uitstralen.
Oud 15 juni 2010, 23:21   #155
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
We kunnen alleen maar constateren dat de trofee Lambert glorieus werd binnengehaald en op een gigantisch mooie plaats werd gezet (ten nadele van waarschijnlijk heel wat mensen die al veel langer in de partij zitten) maar dat dat niets heeft opgeleverd voor de betrokkene (wat een goede zaak genoemd mag worden). Ik vind Lambert niets ecologisch uitstralen.
Allee? Hij spaart de natuur! Vroeger had hij twee stoelen nodig, nu maar één meer
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 15 juni 2010, 23:28   #156
groentje
Minister-President

Standaard

Nu had de slp in haar dagen ook al behoorlijk wat ecologische standpunten, maar het klopt dat het niet hun corebusiness was. Soit, hun partijprogramma lag dicht genoeg bij dat van Groen! om ze te willen aanvaarden.
Als jij een persoonlijke afkeer van de persoon van Geert Lambert hebt, is dat je goed recht. Maar argumenten ervoor heb ik nog niet gehoord.
Jeroen Boone
groentje is offline  
Oud 15 juni 2010, 23:31   #157
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu had de slp in haar dagen ook al behoorlijk wat ecologische standpunten, maar het klopt dat het niet hun corebusiness was. Soit, hun partijprogramma lag dicht genoeg bij dat van Groen! om ze te willen aanvaarden.
Als jij een persoonlijke afkeer van de persoon van Geert Lambert hebt, is dat je goed recht. Maar argumenten ervoor heb ik nog niet gehoord.
Je zegt het zelf.
Voor Lambert is het ecologische secundair.
Zo kom je niet echt geloofwaardig over.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 15 juni 2010 om 23:33.
Nr.10 is offline  
Oud 15 juni 2010, 23:35   #158
groentje
Minister-President

Standaard

Dat is jouw interpretatie. Maar goed, het ging hier over Groen, en dat is veel ruimer dan alleen maar Geert Lambert, die, wat mij betreft, een goede groene is.
Jeroen Boone
groentje is offline  
Oud 15 juni 2010, 23:43   #159
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is jouw interpretatie. Maar goed, het ging hier over Groen, en dat is veel ruimer dan alleen maar Geert Lambert, die, wat mij betreft, een goede groene is.
Mag ik er op wijzen dat het binnenhalen van meneer Lambert tegen alle groene principes is, vooral om hem dan nog een bijna zekere plaats te bezorgen?

AGALEV en nu Groen! willen geen statuspersonen en steeds nieuw bloed naar voor schuiven. Dat principe werd bijna onmiddelijk verkracht na de eerste successen, en toch wordt dat nog steeds aangehaald en BLIJVEN ze het verkrachten...

Rare jongens die groenen.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 16 juni 2010, 08:24   #160
toccata
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Mag ik er op wijzen dat het binnenhalen van meneer Lambert tegen alle groene principes is, vooral om hem dan nog een bijna zekere plaats te bezorgen?
Het werd volledig democratisch beslist door de partijbasis, en ik wil trouwens weten waarom het tegen de principes in is, het is niet de eerste keer dat Groen! convergentie vertoont met een andere politieke beweging

Citaat:
AGALEV en nu Groen! willen geen statuspersonen en steeds nieuw bloed naar voor schuiven. Dat principe werd bijna onmiddelijk verkracht na de eerste successen, en toch wordt dat nog steeds aangehaald en BLIJVEN ze het verkrachten...

Rare jongens die groenen.
Alle verkozen beginnen aan hun tweede termijn, behalve Eva en Kristof, voor hun is het de eerste termijn, dat is niet bepaald er al jaren zitten

toccata is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be