Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 7 juli 2010, 13:08   #221
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Super idee.

Wat doen we met Beatrix? Ik heb hier al gemerkt op het forum dat niet veel mensen van monarchie houden, itt tot onze geannexeerden in spe
Beatrix verhuist naar het Verenigd Koninkrijk.

En ze neemt heel haar familie mee.
Henri1 is offline  
Oud 7 juli 2010, 13:09   #222
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Super idee.

Wat doen we met Beatrix? Ik heb hier al gemerkt op het forum dat niet veel mensen van monarchie houden, itt tot onze geannexeerden in spe
guillotineren op de Grote Markt (u merkt alleen daarom al moet BRU tot VL blijven horen)
Anna List is offline  
Oud 7 juli 2010, 13:10   #223
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Ook die kans is klein. Maar het resultaat staat niet vast. Ook denk ik dat als puntje bij het economisch paaltje komt, Brussel zal kiezen voor Vlaanderen en het is aan de Vlamingen om genoeg taalgaranties te geven en dus NIET te doen wat de Franstaligen deden bij het verfransen... dus niet alleen maar onderwijs in het Nederlands voorzien, maar ook in het Frans.
In elk geval zullen bij een splitsing, zowel de Walen als de Vlamingen trachten een claim te leggen op Brussel. Vlaanderen heeft daarbij de beste kansen, Wallonië geen poot om op te staan. Grondgebied dat door de "heersers" (die de franstaligen hier lang waren) veroverd werd door valse wetgeving ( alles verplicht in het Frans) wordt namelijk internationaal NIET erkend.
Garanties? Als u nadat Vlaanderen eenzijdig de onafhankelijkheid heeft verklaard, wat zal moeten aangezien de Franstaligen daarover nooit zullen onderhandelen (en daarmee de facto de controle verliest over het Brussels Gewest) u me één Franstalige kan geven die ook maar enig vertrouwen heeft in de zogenaamde Vlaamse "garanties" dan koop ik me een lidkaart van NVA.

Voor de rest verkoopt u even grote onzin en whisfull-thinking praat als onze vriend Shadowke. De ironie is dat onze nationalistiche vrienden (altans velen) Brussel steevast afschilderen als een extreem Vlaamsvijandige stad waar fransdolle politici de plak zwaaien maar er wel van uitgaan dat men voor Vlaanderen zal kiezen.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 7 juli 2010 om 13:12.
solidarnosc is offline  
Oud 7 juli 2010, 13:10   #224
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht

Heeft u al eens een NVA-er van dichtbij gezien?

Allé, dit zegt Siegfried Bracke, hét NVA-stemmenkanon van 13 juni: "Ik ben een overtuigd orangist. (...) Ik voel me een Groot-Nederlander, en dat is al jaren zo. Vroeger werd dat als een onnozele gedachte beschouwd, maar met het verenigde Europa zie je dat het opnieuw in de goede richting gaat."

http://www.nieuwsblad.be/article/det...NA12072003_007
Tja, er zijn ook 'liberaaldenkenden' bij SP.A en ongelovigen bij CD&V enz.

Particratie kan soms leuke fenomenen vertonen maar bij nader order beschouw ik NVA nog steeds volgens hun partijprogramma.
gehuigert is offline  
Oud 7 juli 2010, 13:10   #225
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Beatrix verhuist naar het Verenigd Koninkrijk.

En ze neemt heel haar familie mee.
we gaan er daar geen 2 van creëren hé
Anna List is offline  
Oud 7 juli 2010, 13:11   #226
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
guillotineren op de Grote Markt (u merkt alleen daarom al moet BRU tot VL blijven horen)
Alle geannexeerden die houden van monarchie? Of enkel hun idolen?
gehuigert is offline  
Oud 7 juli 2010, 13:11   #227
nihao
Minister

nihao's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij mijn weten heeft de VS zelfs geen officiële taal.
Vandaar dat een arbeidsvergunning er in folioformaat wordt uitgereikt, want de tekst staat er in alle 321 talen die in het noordelijk halfrond enigszins gangbaar zijn op.
Oud 7 juli 2010, 13:13   #228
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Alle geannexeerden die houden van monarchie? Of enkel hun idolen?
alle gekroonde hoofden en hun gehele offspring (vroeg of laat claimen die anders toch terug de troon)

1789 tradities

liberté, fraternité, égalité
Anna List is offline  
Oud 7 juli 2010, 13:13   #229
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
mensen die andere mensen randdebielen noemen vanwege een andere overtuiging ... nee ik ga ermee stoppen hier, voel jij je gerust beter. nog een prettige dag verder.
Ik voel me niet beter, ik ben beter. Begrepen?
AyneRand is offline  
Oud 7 juli 2010, 13:14   #230
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
dan wie?
Oud 7 juli 2010, 13:15   #231
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
extra nationaliteitsvoorwaarden (bovenop het bezitten van de B nationaliteit en op VL grondgebied wonen) die ingevoerd moeten worden bij uitroeping van de onafhankelijkheid ????

i think not ... stel de vraag maar eens aan uw studiedienst, en doe het nieuwe diensthoofd de groeten van me
Heb maar even met Utsi gebeld. (groeten doen gaat moeilijk aangezien ik uw naam niet ken )

Het klopt dat we bij een onafhankelijk Vlaanderen diegene die reeds Belg zijn op dat ogenblik geen eisen kunnen opleggen aangaande de nationaliteit.

Echter, het vreemdelingenprobleem valt niet te ontkennen en de onwil tot integratie moet wel aangepakt worden. Met andere woorden is het nu de moment om er voor te zorgen dat iedereen de taal respecteert (om bij het voorbeeld van de taal te blijven).

Nieuwkomers in een onafhankelijk Vlaanderen zullen eveneens aan de taalvereisten moeten voldoen voor onze partij.

Nu is het dus de moment (zolang we nog niet onafhankelijk zijn) om iedere vreemdeling Diets te maken dat de kennis van het Nederlands een minimumvereiste is om de Belgische nationaliteit te kunnen verwerven. En dat is wat ik wilde duidelijk maken.
Oud 7 juli 2010, 13:15   #232
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
als jij gelukkig bent met die gedachte ... ach wie zou ik dan zijn om jou met je neus op de feiten te drukken ... nog een prettig leven verder.
Anna List is offline  
Oud 7 juli 2010, 13:15   #233
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, er zijn ook 'liberaaldenkenden' bij SP.A en ongelovigen bij CD&V enz.

Particratie kan soms leuke fenomenen vertonen maar bij nader order beschouw ik NVA nog steeds volgens hun partijprogramma.
Un programme peut en cacher un autre.
Oud 7 juli 2010, 13:16   #234
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Heb maar even met Utsi gebeld. (groeten doen gaat moeilijk aangezien ik uw naam niet ken )

Het klopt dat we bij een onafhankelijk Vlaanderen diegene die reeds Belg zijn op dat ogenblik geen eisen kunnen opleggen aangaande de nationaliteit.

Echter, het vreemdelingenprobleem valt niet te ontkennen en de onwil tot integratie moet wel aangepakt worden. Met andere woorden is het nu de moment om er voor te zorgen dat iedereen de taal respecteert (om bij het voorbeeld van de taal te blijven).

Nieuwkomers in een onafhankelijk Vlaanderen zullen eveneens aan de taalvereisten moeten voldoen voor onze partij.

Nu is het dus de moment (zolang we nog niet onafhankelijk zijn) om iedere vreemdeling Diets te maken dat de kennis van het Nederlands een minimumvereiste is om de Belgische nationaliteit te kunnen verwerven. En dat is wat ik wilde duidelijk maken.
je moet dus je staart intrekken.
Oud 7 juli 2010, 13:17   #235
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
als jij gelukkig bent met die gedachte ... ach wie zou ik dan zijn om jou met je neus op de feiten te drukken ... nog een prettig leven verder.
Dat heb ik al lang en een heel "rijk" leven ook ...
AyneRand is offline  
Oud 7 juli 2010, 13:17   #236
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hé, waarom heeft u op die kaart alles wit gemaakt behalve West-Limburg en Voeren? Zijn dat eilanden misschien, of is het gewoon een pathetische poging om te foefelen?
Oud 7 juli 2010, 13:17   #237
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht

voorwaarden voor de B nationaliteit worden niet door VL bepaald.

leg vóór de onafhankelijkheid dus geen extra vw op want je blokkeert de weg naar onafhankelijkheid, niet meer, niet minder.

dat Vlaanderen achteraf zijn migratiebeleid zelf bepaalt is de evidentie zelve.

Laatst gewijzigd door Anna List : 7 juli 2010 om 13:19.
Anna List is offline  
Oud 7 juli 2010, 13:20   #238
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
je moet dus je staart intrekken.
leedvermaak is geen mooie karaktereigenschap.
Anna List is offline  
Oud 7 juli 2010, 13:20   #239
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Hé, waarom heeft u op die kaart alles wit gemaakt behalve West-Limburg en Voeren? Zijn dat eilanden misschien, of is het gewoon een pathetische poging om te foefelen?
Mijn beste, dat is Limburg. Vlaams Limburg, welteverstaan.

Hier nog een kaartje:

gehuigert is offline  
Oud 7 juli 2010, 13:21   #240
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nederlands-Limburg != Belgisch (Vlaams) Limburg.

Tenzij Vlaanderen Nederlands-Limburg gaat annexeren wordt Voeren dus een enclave of wordt het Waals.
Belgisch noch Nederlands Limburg noch Voeren hebben een Vlaamse geschiedenis vóór de vorming van de gewesten einde vorige eeuw.

Als de taal telt bij de bepaling wat een volk is, en waar de grenzen van hun gebied liggen:de oorspronkelijke bevolking heeft Limburgs als gemeenschappelijke taal.
Nederlands is daar (dus ook in de Voerstreek) een door de overheid 'VERPLICHT OPGELEGDE STANDAARDTAAL' zoals in België vroeger Frans de standaardtaal was.

Hun eisen ivm Brussel zouden als een boemerang in hun eigen gezicht kunnen terecht komen.
De grote meerderheid van Vlamingen zitten hier maar te lullen over grondgebied dat in het verleden van Vlaanderen deel uitmaakte (Brussel) en daarom ontegensprekelijk tot Vlaanderen zal gaan behoren. Zij vergeten dat om diezelfde reden Wallonië (prinsbisdom Luik) rechten heeft op bijna het gehele grondgebied van Belgisch-Limburg.
pajoske is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be