Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 7 juli 2010, 19:17   #621
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Als ik volgens jou een Nederlander ben dan mag jij, wat mij betreft, een francofone "Bruxellois" zijn, of een Waaltje...
Uw vlag op uw avatar liegt er anders niet om.
system is offline  
Oud 7 juli 2010, 19:17   #622
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/1274/Verkie...l-Belgie.dhtml

dank u Maingain met deze uitspraak.
u bent dan wel Brussel kwijt maar aangezien u uw pijlen heeft gericht op la Wallonië zal dat waarschijnlijk geen kwaad kunnen.

het is duidelijk dat de Franstalige partijen geen confederaal België willen.
tijd om de stekker eruit te trekken!
Awel, dan is het toch opgelost. MAIGAIN is dus de ideale partner voor BART DEWEVER, tenminste, als Dewever is wat hij laat uitschijnen dat hij is. Ben er nog altijd niet van overtuigd maar ik hoop wel dat ik me vergis in hem.
Garry is offline  
Oud 7 juli 2010, 19:18   #623
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Awel, dan is het toch opgelost. MAIGAIN is dus de ideale partner voor BART DEWEVER, tenminste, als Dewever is wat hij laat uitschijnen dat hij is. Ben er nog altijd niet van overtuigd maar ik hoop wel dat ik me vergis in hem.
afwachten Garry.
maar int federaal parlement wast alvast fun gisteren met Jan Jambon zijn uitspraak en Di Corrupto zijne kop.
Shadowke is offline  
Oud 7 juli 2010, 19:23   #624
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
afwachten Garry.
maar int federaal parlement wast alvast fun gisteren met Jan Jambon zijn uitspraak en Di Corrupto zijne kop.
Kerk en staat, is nog steeds niet veel verschil he. Ons kardinaaltje heeft ook een black out juist zoals Willy Claes destijds.
Garry is offline  
Oud 7 juli 2010, 19:23   #625
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
De Prinsenvlag staat symbool voor de Verenigde Nederlanden. De huidige Nederlandse vlag is rood, wit, blauw.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline  
Oud 7 juli 2010, 19:25   #626
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
De Prinsenvlag staat symbool voor de Verenigde Nederlanden. De huidige Nederlandse vlag is rood, wit, blauw.
Met oranje, was dat niet de geuzenvlag ?
Pericles is offline  
Oud 7 juli 2010, 19:26   #627
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
is idd ook de geuzenvlag
Shadowke is offline  
Oud 7 juli 2010, 19:28   #628
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Pff de 'prinsenvlag'! Het zal me wat. U bent er precies fier op. Maar weinig 'prinselijk' als u het me vraagt. Dat was de vlag van voormalig Suid-Afrika vroeger ook: Oranje-Blanje-Bleu.

En we weten allemaal wat voor een kwalijk parfum die eeuwenlang heeft verspreid. Idem dito in Suriname en in de ' Gordel van Smargad' ofte Indonesië.

In uw plaats zou ik maar minder triomfantelijk doen.

Laatst gewijzigd door system : 7 juli 2010 om 19:30.
system is offline  
Oud 7 juli 2010, 19:31   #629
Shadowke

Standaard

we zullen maar zwijgen over onze persoonlijke kolonisator Leopold II en over het Franstalige regime van Belziek in de 19e eeuw tov Vlaanderen?

Laatst gewijzigd door Shadowke : 7 juli 2010 om 19:32.
Shadowke is offline  
Oud 7 juli 2010, 19:40   #630
system
Banneling

Standaard

Citaat:
we zullen maar zwijgen over onze persoonlijke kolonisator Leopold II en over het Franstalige regime van Belziek in de 19e eeuw tov Vlaanderen?
Als u maar één ogenblik denk dat ik fier ben over alles wat er ooit in Congo is gebeurd, dan bent u abuis. En zo moet men evenmin fier zijn op de 'prinsenvlag'. Ik zou dat stukje stof eerder een schandaalvlag noemen.

Of misschien nog eerder een zeeroversvlag.
Symbool voor : knevelarij, slavernij, moord, uitbuiting...enfin u vult het zelf maar in. Dat bespaart me de moeite.

Laatst gewijzigd door system : 7 juli 2010 om 19:41.
system is offline  
Oud 7 juli 2010, 19:44   #631
Shadowke

Standaard

Citaat:
Als u maar één ogenblik denk dat ik fier ben over alles wat er ooit in Congo is gebeurd, dan bent u abuis. En zo moet men evenmin fier zijn op de 'prinsenvlag'. Ik zou dat stukje stof eerder een schandaalvlag noemen.

Symbool voor : knevelarij, slavernij, moord, uitbuiting...enfin u vult het zelf maar in. Dat bespaart me de moeite.
nederland heeft al lang zijn fouten toegegeven.
de congolezen zijn nog steeds aant wachten op de excuses van de saksen-coburgers en de vlamingen zijn nog steeds aant wachten op de excuses van de franstalige partijen voor wat er gebeurde in vlaanderen in de 19e eeuw (de kans is klein dat die er ooit zullen komen).
Shadowke is offline  
Oud 7 juli 2010, 19:45   #632
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

dus die prinsen-vlag is foei omdat al die stoute dingen gebeurd zijn daar -> het staat symbool voor "knevelarij, slavernij, moord, uitbuiting..." (uw woorden)

indien we uw redenering volgen -> In Congo gebeurde dit ook -> staat de Belgische vlag hier dan ook symbool voor? De belgische vlag als schandaalvlag?

of gaat u nu een of andere 'argument' oprakelen om dit tegen te spreken? Ik wacht geduldig af wat het zal worden!

met vriendelijke groet!
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 7 juli 2010 om 19:46.
lollysticky is offline  
Oud 7 juli 2010, 19:46   #633
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij, die o zo graag je voordoet als "intellectueel", zou moeten weten wat voor een vlag dit in werkelijkheid is. Het is de Prinsenvlag, system, de vlag die symbool stond voor het verzet van de Nederlanden tegen de Spaans-katholieke terreur in de 80-jarige oorlog. Het is dus niet de Nederlandse vlag. Ook jij kunt altijd nog iets bijleren system...
Oud 7 juli 2010, 19:51   #634
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ja, werd voor het eerst gehesen in de mast van een "geuzenschip" in 1587.
Oud 7 juli 2010, 19:56   #635
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pff de 'prinsenvlag'! Het zal me wat. U bent er precies fier op. Maar weinig 'prinselijk' als u het me vraagt. Dat was de vlag van voormalig Suid-Afrika vroeger ook: Oranje-Blanje-Bleu.

En we weten allemaal wat voor een kwalijk parfum die eeuwenlang heeft verspreid. Idem dito in Suriname en in de ' Gordel van Smargad' ofte Indonesië.

In uw plaats zou ik maar minder triomfantelijk doen.
Je verkoopt onnozele praat system. Zuid-Afrika is begonnen als een Nederlandse kolonie, gesticht door Jan van Riebeeck in de 17e eeuw. Het is dus niet te verwonderen dat de nakomelingen kozen voor een vlag uit de Nederlanden. Het "apartheidsregime" is pas formeel als een grondwettelijk systeem in Zuid-Afrika ingevoerd na WO2, met Verwoerd.
Oud 7 juli 2010, 19:57   #636
Shadowke

Standaard

Citaat:
Je verkoopt onnozele praat system. Zuid-Afrika is begonnen als een Nederlandse kolonie, gesticht door Jan van Riebeeck in de 17e eeuw. Het is dus niet te verwonderen dat de nakomelingen kozen voor een vlag uit de Nederlanden. Het "apartheidsregime" is pas formeel als een grondwettelijk systeem in Zuid-Afrika ingevoerd na WO2, met Verwoerd.
toen nederland er al ff weg was.
Shadowke is offline  
Oud 7 juli 2010, 20:09   #637
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Na een paar bladzijden heb ik opgegeven... ik zocht naar een stukje discussie dat over Maingain's uitspraak zou gaan, maar dat heb ik niet gevonden. Alé, toch niet in die eerste vijf bladzijden.

Hoe is dat toch mogelijk, mannekes? Maingain doet een kanjer van een uitspraak en dan zitten jullie bladzijden lang over van alles en nog wat te leuteren, maar niet over het interessante van de uitspraak zelf.

Alé, welke gevolgen kan die uitspraak hebben voor de positie van MR in de regeringsonderhandelingen? Welke gevolgen kan die uitspraak hebben voor de samenwerking tussen MR en FDF? Gaat die tandem voorstellen voor een staatshervorming niet steunen dan?

Dat is toch boeiend!
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 7 juli 2010, 20:11   #638
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Na een paar bladzijden heb ik opgegeven... ik zocht naar een stukje discussie dat over Maingain's uitspraak zou gaan, maar dat heb ik niet gevonden. Alé, toch niet in die eerste vijf bladzijden.

Hoe is dat toch mogelijk, mannekes? Maingain doet een kanjer van een uitspraak en dan zitten jullie bladzijden lang over van alles en nog wat te leuteren, maar niet over het interessante van de uitspraak zelf.

Alé, welke gevolgen kan die uitspraak hebben voor de positie van MR in de regeringsonderhandelingen? Welke gevolgen kan die uitspraak hebben voor de samenwerking tussen MR en FDF? Gaat die tandem voorstellen voor een staatshervorming niet steunen dan?

Dat is toch boeiend!
er komt geen federale regering, geen staatshervorming, geen splitsing bhv.
belgie houdt op te bestaan en wordt onderverdeeld in 2 delen: vlaanderen (+ brussel) en wallonie.
dat is de conclusie.
de rest is over wat vlaanderen zal doen na belgie. daarover zijn de meningen nogal verdeeld.
Shadowke is offline  
Oud 7 juli 2010, 20:13   #639
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Juist daarom.

Laatst gewijzigd door system : 7 juli 2010 om 20:14.
system is offline  
Oud 7 juli 2010, 20:17   #640
Shadowke

Standaard

Citaat:
Juist daarom.
maar het apartheidsregime kwam er niet onder Nederland.
Nederland zou dat nooit hebben goedgekeurd.
doe je huiswerk int vervolg is tegoei system. dank u.
Shadowke is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be