Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 juli 2010, 22:55   #261
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Begrijpelijk. Jij wel misschien? En hoe zit het dan met de kinderen? Gewoon zelf laten bepalen wat ze doen? Ik kan me niet voorstellen dat een gelovige vrouw haar kinderen 'het geloven' niet zal meegeven.
Die belachelijke zever is inderdaad dikwijls erfelijk. Alhoewel niet altijd !! Er is dus nog hoop...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2010, 23:12   #262
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Maar een moslim met een niet-moslima, dat is dan wél goed voor je zeker, hé ?
Een ander doet natuurlijk wat hem het gelukkigst maakt maar ik ben alvast geen voorstander van een moslim en niet-moslim huwelijk. Of het nu de vrouw is die niet gelooft of de man.

Citaat:
En als hij net alsof doet, en lekker verder varkenvlees blijft eten, en pinten pakken , en zich van god noch alla geen fluit aantrekt ?
Door alsof te doen bedriegt hij zichzelf en niet mij. Btw, als ik een marokkaan trouw kan ik dat ook meemaken hoor. Heeft niks te maken met een niet-moslim of dacht u dat alle turken, marokkanen moslims zijn?
Oud 10 juli 2010, 20:36   #263
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een ander doet natuurlijk wat hem het gelukkigst maakt maar ik ben alvast geen voorstander van een moslim en niet-moslim huwelijk. Of het nu de vrouw is die niet gelooft of de man.

Door alsof te doen bedriegt hij zichzelf en niet mij. Btw, als ik een marokkaan trouw kan ik dat ook meemaken hoor. Heeft niks te maken met een niet-moslim of dacht u dat alle turken, marokkanen moslims zijn?
Ik vind dat helemaal niet erg, voor mij mogen moslims en niet moslims trouwen waarbij beiden in hun waarden blijven, wanner je geen pilaarbijter trouwt kan dit prima.
Wel denk ik dat die man gewoon wil pronken, en die vrouw trouwt vanwege de status van haar echtgenoot, macht werkt voor sommige vrouwen erotiserend, daarom zie je veel ouwe kerels met veel jongere vrouwen, alfamannetjesgedrag met vrouwtje wat zelf niet realiseert maar blij aan de arm van alfamannetje bungelt, een soort dure handtas voor mannen?Maar wanneer mensen daar gelukkig van worden, prima!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2010, 00:39   #264
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:

Als een man jou laat geloven een vroom moslim te zijn, om met jou te kunnen trouwen, en dus naar bed gaan, maar achter je rug vrolijk alcohol drinkt en verboden vleeswaar eet, dan bedriegt hij jou niet, maar zichzelf ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2010, 00:46   #265
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Als een man jou laat geloven een vroom moslim te zijn, om met jou te kunnen trouwen, en dus naar bed gaan, maar achter je rug vrolijk alcohol drinkt en verboden vleeswaar eet, dan bedriegt hij jou niet, maar zichzelf ?
Eerst en vooral bedriegt hij God en zichzelf en dan mij. Goed, hopelijk blijf ik gevrijwaard van dat soort gevallen, inchaAllaah

Btw, zulke 'moslims' vallen snel door de mand bij mij. Ken er zo veel dus weet hoe ze denken, hoe ze zaken aanpakken en hoe ze u kunnen bedriegen

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 11 juli 2010 om 00:48.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2010, 01:02   #266
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eerst en vooral bedriegt hij God en zichzelf en dan mij. Goed, hopelijk blijf ik gevrijwaard van dat soort gevallen, inchaAllaah

Btw, zulke 'moslims' vallen snel door de mand bij mij. Ken er zo veel dus weet hoe ze denken, hoe ze zaken aanpakken en hoe ze u kunnen bedriegen
Ik ken er ook veel en al die vrouwen weten van niets...en jij zult slimmer zijn?
Ik hoop het voor je maar betwijfel het toch wat..
Oud 11 juli 2010, 01:06   #267
suqar_7loe

Standaard

U mag dat betwijfelen. Ik heb een heleboel bagage mee en ben vaak met zulke gevallen in aanraking gekomen..

Maar u hebt gelijk, vandaar dat ik typte 'inchaAllaah'.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 11 juli 2010 om 01:07.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2010, 01:14   #268
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U mag dat betwijfelen. Ik heb een heleboel bagage mee en ben vaak met zulke gevallen in aanraking gekomen..

Maar u hebt gelijk, vandaar dat ik typte 'inchaAllaah'.
Er zijn ook aardige mannen/moslims hoor die niet hun vrouw belazeren ,maar helaas doet een meerderheid dit wel...hopelijk vind je een aardige man!
Oud 11 juli 2010, 01:28   #269
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Er zijn ook aardige mannen/moslims hoor die niet hun vrouw belazeren ,maar helaas doet een meerderheid dit wel...hopelijk vind je een aardige man!
Een zondige moslim is inderdaad soms geneigd tot het belazeren van zn vrouw. Maar weet beste dat mannen, mannen blijven. Een man volgt vaak zn gps, allochtoon of autochtoon en deze gps kan hem soms een verkeerde weg aantonen..

Hoop je dat echt echt echt? Lief van u, seg!
Oud 11 juli 2010, 02:03   #270
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een zondige moslim is inderdaad soms geneigd tot het belazeren van zn vrouw. Maar weet beste dat mannen, mannen blijven. Een man volgt vaak zn gps, allochtoon of autochtoon en deze gps kan hem soms een verkeerde weg aantonen..

Hoop je dat echt echt echt? Lief van u, seg!
Natuurlijk hoop ik dat, waarom zou ik dat niet doen? Maar ik weet dat de meerderheid van moslims hun trouw niet erg ernstig nemen, u weet dat toch ook? Ga eens kijken op een zaterdagavond in Brussel, daar loopt het dan vol met stelletjes die niet getrouwd zijn met mekaar hoor! Doen Vlaamse mannen dat ook? Zeker, maar minder massaal lijkt me.
Oud 11 juli 2010, 02:44   #271
Teringtubbie
Banneling

Standaard

Citaat:
maar ik ben alvast geen voorstander van een moslim en niet-moslim huwelijk. Of het nu de vrouw is die niet gelooft of de man.
Waarom?
Teringtubbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2010, 09:50   #272
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Die belachelijke zever is inderdaad dikwijls erfelijk. Alhoewel niet altijd !! Er is dus nog hoop...
Iedere ouder voedt zijn/haar kinderen toch op met zijn/haar normen en waarden, levensovertuiging, en dergelijke meer.

Laatst gewijzigd door artisjok : 11 juli 2010 om 09:51.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2010, 14:58   #273
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Iedere ouder voedt zijn/haar kinderen toch op met zijn/haar normen en waarden, levensovertuiging, en dergelijke meer.
En uw punt is???Was er iemand die beweerde dat dit niet zo is?
Oud 11 juli 2010, 15:02   #274
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Teringtubbie Bekijk bericht
Waarom?
Ik zie geen daar geen enkel voordeel in.

Een klein maar belangrijk voorbeeld: Hoe gaat u de opvoeding van het kind aanpakken? De moslim zal het kind een islamitische opvoeding mee willen geven, ik denk niet dat de partner die anders-gelovig is dit zal pikken. Ik voed liever mn kind op samen met een islamitische man, bespaart me een hele hoop miserie.
Oud 11 juli 2010, 15:09   #275
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zie geen daar geen enkel voordeel in.

Een klein maar belangrijk voorbeeld: Hoe gaat u de opvoeding van het kind aanpakken? De moslim zal het kind een islamitische opvoeding mee willen geven, ik denk niet dat de partner die anders-gelovig is dit zal pikken. Ik voed liever mn kind op samen met een islamitische man, bespaart me een hele hoop miserie.
Dus raadt u niet moslims ook aan vooral niet met een moslim te trouwen?
Oud 11 juli 2010, 15:16   #276
suqar_7loe

Standaard

Dat maak jij er van. Ik geef mijn eigen opinie weer, dat is alles. Als ik moslims raad wil geven dan doe ik dat wel binnen mijn 4 muren.
Oud 11 juli 2010, 15:26   #277
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
En uw punt is???Was er iemand die beweerde dat dit niet zo is?
Er is blijkbaar kritiek/ongeloof in dit geval : "Ik kan me niet voorstellen dat een gelovige vrouw haar kinderen 'het geloven' niet zal meegeven."
Oud 11 juli 2010, 16:50   #278
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat maak jij er van. Ik geef mijn eigen opinie weer, dat is alles. Als ik moslims raad wil geven dan doe ik dat wel binnen mijn 4 muren.
Nee, ik stel u beleefd een vraag, wanneer je een huwelijk van een moslim en niet moslim afraadt omdat bijvoorbeeld opvoeding een discusiepunt kan worden, betekent dit dan dat je ook meisjes en vrouwen, mannen afraadt met een moslim of moslima te trouwen? Omdat ook zij dan niet kunnen opvoeden naar Westerse waarden en normen? Het gaat over wederkerigheid, wanneer u die problemen ziet voor moslims bij een huwelijk, dan is het omgekeerde toch ook waar?
Ook een niet moslim moet zichzelf dan goed bezinnen alvorens een moslim(a) te trouwen?
Oud 11 juli 2010, 16:51   #279
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is blijkbaar kritiek/ongeloof in dit geval : "Ik kan me niet voorstellen dat een gelovige vrouw haar kinderen 'het geloven' niet zal meegeven."
Evenmin kan ik me voorstellen dat een vrijzinnige goedvindt dat kinderen religieus worden opgevoed naar de letter van islam.
Oud 11 juli 2010, 16:55   #280
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Evenmin kan ik me voorstellen dat een vrijzinnige goedvindt dat kinderen religieus worden opgevoed naar de letter van islam.
Ja, natuurlijk. In dit opzicht begrijp ik dat iemand er voor kiest om te trouwen met iemand met dezelfde levensovertuiging.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be