![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Omdat je niet van 1 dag op de andere kunt zeggen: "Vanaf vandaag voel ik me geen Belg meer omdat meer en meer mensen zich Vlaming voelen" of "Laat me gerust schat, vanmorgen voel ik me Waal" of "Praat eens nederlands aub, ik voel me vanavond Vlaams" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je kan wel mensen proberen duidelijk te maken dat het begrip Belg een hol begrip is dat helemaal nergens op gebaseerd is, buiten het gemeenschappelijk grondgebied der Belgen en de gemeenschappelijke hoofdstad. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wel de mijne is nu toevallig de Belgische. Dat maakt een Vlaamse nationaliteit echter niet minder hol. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Die coherentie is echter niet toevallig, want de Vlamingen zijn een volk. De Belgen zijn gewoon een groep mensen die in hetzelfde land leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Noem eens een karaktertrek, fysiologisch kenmerk dat alle Vlamingen gemeen hebben? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Uiteraard is er geen sluitende definitie voor 'een Vlaming', er zijn overal altijd uitzonderingen. Belgen: - Grondgebied - Hoofdstad - Voetbalploeg Vlamingen: - Grondgebied - Hoofdstad - Taal - Politieke partijen en (in zekere mate) overtuiging - TV- en radio-zenders - Muziek / cultuur - Mentaliteit - Kortweg, alles wat een volk een volk maakt Is het jou dan echt niet duidelijk dat Vlamingen eerder een volk zijn dan Belgen? Je kan natuurlijk gaan muggenziften over wat een volk nu is, of dat een volk niet bestaat. Maar zeg nu eens eerlijk... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dus hoort een Vlaming van gemengde Vlaams-Corsicaanse afkomst zich Lothariër te voelen?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Anna List : 12 juli 2010 om 12:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hier 2 straten verderop verzamelen Kempenaars zich elk weekend verkleed als cowboy met pickup in een nepranch, so what? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Ja ik zie die, en een grondige staatshervorming is volgens mij een goed eindresultaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het verheugt mij bovendien wanneer het Belgisch sentiment moet gebouwd worden op dergelijk irrelevante dingen. Ik kan me niet direct inbeelden dat het Bourgondisch-Kreitsisch-patriottistisch sentiment in mij zal opborrelen, als één van mijn ouders van Arpitaanse afkomst zou zijn.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
- Ik kan mij in het buitenland als Vlaming voorstellen, hetgeen in mijn ogen wel een betekenis heeft ipv het holle begrip 'Belg'. - Het zal ongetwijfeld een positief effect (vanuit mijn perspectief) hebben op de verfransing in mijn buurt. - Mijn politieke overtuigingen zullen sneller doorgang vinden aangezien mijn politieke overtuiging veel meer aansluit bij de mening van de Vlamingen. - Ik moet geen belasting betalen voor een volk waar ik totaal geen voeling mee heb. (pas op, ook geen probleem mee, ik beschouw Walen gewoon als Engelsen, Fransen of Nederlanders, een ander volk). - Eindelijk een degelijk migratiebeleid. - En natuurlijk gewoon het gevoel dat een historische vergissing is rechtgezet, dat zou me meer plezier doen dan de wereldbeker winnen ![]() *edit* uiteraard speelt ook het gevoel mee, niet alleen het rationele, net zoals de wereldbeker winnen eigenlijk geen invloed heeft op iemand zijn leven. Laatst gewijzigd door Snerror : 12 juli 2010 om 12:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je eigen individualiteit zal je nooit vinden in zoiets abstracts als een pas. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs niet in een Belgisch paspoort.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Even toch: -Voel jij je fiscaal meer verwant met een Vlaming die nepinvalide is en zwartwerkt, dan met een Waalse staalarbeider? -Denk jij echt dat franstaligen van de ene dag op de andere ineens allemaal Nederlands zullen spreken? -Vlaanderen als middel om een politieke meerderheid (conservatieve?) door te drukken? |
|
![]() |
![]() |