![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#501 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#502 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als iemand teveel van een of ander chemisch goedje gepakt heeft, en die ziet kaboutertjes, wil dat ook zeggen dat ze echt bestaan? Want die kaboutertjes hebben zich immers getoond aan degenen die hen willen kennen ![]()
Koningen horen thuis in sprookjes http://http://www.facebook.com/home.php#/group.php?gid=40941098748&ref=ts Against gay marriage? Then don't get one and shut the fuck up ![]() "The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. " |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#503 |
Europees Commissaris
|
![]() God heeft mij niets beloofd. Ik heb hem wel willen kennen (toen ik heel jong was) maar hij antwoordde nooit.
![]() |
#504 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#505 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#506 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
"Ik zal Mijn oog op hen slaan, ten goede, en Ik zal hen naar dit land doen terugkeren; Ik zal hen (op)bouwen en niet afbreken, hen planten en niet uitrukken. Ik zal hun een hart geven om Mij te kennen." Jeremia 24:6-7 Laatst gewijzigd door luc154 : 1 augustus 2010 om 08:10. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#507 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#508 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dus hij doet er alles aan om zichzelf ongeloofwaardig te maken, en deelt dan prijzen uit aan diegenen die het toch nog willen geloven? Rare selectieprocedure, tenzij je niet de meest verstandige mensen zoekt natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#509 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() U praat over God als een verliefde kinderlijke vrouw over haar minnaar. En u verdraagt het dat hij er nog talloze minnaressen bij heeft. Deze liefde maakt blind.
Laatst gewijzigd door Piero : 1 augustus 2010 om 09:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#510 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik was oprecht in mijn geloof toen ik 7 was en oprecht in mijn ongeloof erna.
![]() |
#511 |
Europees Commissaris
|
![]() Meer een kind met oedippuscomplex dat doodsbang is van de realiteit van het leven en de dood.
![]() |
#512 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar het is nog veel erger dan dat. De mens moet niet alleen een eerste dood sterven, maar ook een tweede. De eerste dood is bestemd voor alle mensen die uit Adam zijn, maar met de tweede dood is het niet zo. De eerste dood is weggenomen worden uit Gods schepping. De tweede dood is weggenomen worden uit Gods tegenwoordigheid. Het is nu net van die tweede dood, die veel erger is dan de eerste, dat God ons wil verlossen. Dus samen met de dood heeft God ook het leven gegeven aan allen die dat willen, en niet het gewone leven, maar het ware leven. Elk mens heeft wel het gewone leven ontvangen, gratis en voor niets, maar niet het ware leven waarover Jezus spreekt. Daarom zegt Paulus ook "Door de overtreding van één mens moesten alle mensen sterven, maar de genade die God schenkt aan alle mensen door die ene mens Jezus Christus is veel overvloediger." Romeinen 5:15 Dus God laat ons niet aan onszelf over, anders zouden allen eeuwige verwijdering van God ervaren. Hij laat een deur open voor allen die dat willen om dat overvloedige leven, waarover Paulus spreekt, te ervaren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#513 |
Minister-President
|
![]() Luc, je kent veel van de bijbel, dat betekent wss dat je een pinkster of een evangelisch christen bent, of een oude katholiek
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#514 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Travis66 : 1 augustus 2010 om 13:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#515 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
God is niet zoals een mens dat Hij iemand nodig heeft om te beminnen. Nee, Hij is volkomen en volmaakt en bestaat volledig in zichzelf. Want Hij was er al toen de schepping er nog niet was. Hij heeft absoluut geen minnaressen nodig. Maar God deelt wel graag Zijn liefde met de mensen. Daarvoor heeft Hij trouwens de mens geschapen, naar Zijn beeld, zodat ze Zijn onmetelijke en onbeschrijfelijke liefde zouden kennen. Het is nu net die liefde die ons doet zien en niet blind maakt zoals jij suggereert. Laatst gewijzigd door luc154 : 1 augustus 2010 om 13:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#516 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En als je met dit beperkte menselijke zicht naar de wereld kijkt dan lijkt dit idd verkeerd. Waar is God dan? Maar Paulus geeft ons het antwoord op deze vraag in Handelingen 17:31: "Want God heeft bepaald dat er een dag komt waarop Hij een rechtvaardig oordeel zal vellen over elk mens, door een man die Hij voor dat doel heeft aangewezen." Die man is Jezus Christus en allen zullen uiteindelijk voor Hem komen te staan. Aan Hem heeft God de zuivere rechtspraak overgelaten. Daar zal het ultieme vonnis geveld worden over elk mens. Daar zal Gods gerechtigheid uiteindelijk door elk mens gezien en erkent worden en allen zullen zien dat God blijkt rechtvaardig te zijn in alles wat Hij doet. Laatst gewijzigd door luc154 : 1 augustus 2010 om 13:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#517 |
Parlementslid
|
![]() Het doet er niet toe tot welke denominatie je behoort, het belangrijkste is dat je God kent. Tot welke strekking je behoort is van minder belang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#518 |
Minister-President
|
![]() Dat is waar. Maar kan het van belang zijn tot welke strekking je behoord om God beter te dienen? omdat al die strekkingen andere manieren hebben van aanbidden of van het delen in gemeenschap.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#519 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk kun je alles terugvinden in de Bijbel. Als je wil weten wie God is en hoe je tegenover Hem moet leven, dan zul je dit terugvinden in de Bijbel. Zo deden de christenen het van het eerste uur ook. Het is natuurlijk goed dat je behoort tot een gemeente waar de zuivere leer verkondigt wordt, maar uiteindelijk, als je een Bijbel hebt ben je al voor een goed stuk onderweg. De rest komt wel. Laatst gewijzigd door luc154 : 1 augustus 2010 om 13:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#520 |
Europees Commissaris
|
![]() Katho's mochten de Bijbel niet lezen.