Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 augustus 2010, 01:08   #161
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Mijn excuses dan.

En ik kijk op niemand neer op basis van zijn beroep/opleiding: of het nu cafébazen, juristen, uitbaters, bandwerkers, secretaressen of programmeurs zijn.

Ik ben nog maar in juni afgestudeerd dus is het zo raar dat ik na amper 2 maanden nog geen werk heb? En aangezien ik NIET dop (dus gij, Jazeker, Mambo en Jantje hoeven gene euro aan mij te betalen), zie ik ook niet in van wie ik juist aan het profiteren ben.
Uw studies alleen al hebben een 100K gekost aan de gemeenschap. Begin maar af te dokken.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2010, 01:58   #162
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Uw studies alleen al hebben een 100K gekost aan de gemeenschap. Begin maar af te dokken.
Dat impliceert reciprociteit, wat niet bestaat in de staat.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2010, 05:38   #163
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Mortel is mortel, de samenstelling is vrij homogeen. Beton is natuurlijk iets anders, beton om de dek te storten of voor fundering heeft dikkere stenen dan beton om een dek in te wassen. Ook heb je nog een ruime keuze in hoeveel cement er / m³ in de beton gedaan wordt. Cement is een redelijk zwaar product en heeft dus veel invloed op het eindgewicht.
De ene mortel is de andere niet.
Net als bij beton zijn er verschillen in de samenstelling.
Zelfs enkel tussen de soorten zand dat er gebruikt word bestaan er verschillen in soortelijk gewicht.
Dan heb je nog de hoeveelheden cenment die verschillen.
En dan heb je nog de toevoegingen, zoals waterdichting, mortelolie en kleurstof.

Want veel mensen denken dat mortel mortel is, maar er zijn dus ook daar verschillen in.
Mortel voor snelbouw kan je zo niet gebruiken voor kalksteen.
En die voor kalksteen niet voor snelbouw.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 augustus 2010, 06:02   #164
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Slechte hoofdinspecteur.
Nogmaals geef mij namen.
Jongen, ik heb zelf reeds verschillende malen jobs geweigerd en lach de RVA en VDAB mensen zelfs direct in hun gezicht uit als ze afkomen met hun schorsingsverhaal.

Eén van mijn buurtbewoners is bouwvakker en zijn echtgenote verpleegkundige en doppen alle twee.
Zowel RVA als VDAB kunnen hen niets maken als zijn jobs weigeren.

Men is hier namelijk vanaf sommige woningen namelijk verplicht om een afstand van meer dan 8km te overbruggen voor men openbaar vervoer kan gebruiken. En men is niet verplicht om een wagen te bezitten of om te kunnen fietsen.

Een vriend van mij is reeds 6 jaar werkloos en heeft zelfs een diploma van bouwkundige en verschillende attesten van knelpuntberoepen.
En de RVA kan hem niets maken, ook al is hij nog maar 35 jaar oud en woont hij in het centrum van Antwerpen. Hij is namelijk ook voor 35% economisch invalide.

En ik kan je nog 1001 voorbeelden geven van mensen die zowel de RVA als de VDAB gewoon uitlachen in hun gezicht.

Ik ken zelfs mensen die RVA inspecteurs door de arbeidsrechtbank hebben laten verplichten om eerst de Belgische wetten op arbeid te gaan studeren, voor ze nog mochten werken.

Wie zijn wetten kent, kan hier in dit land rustig een heel leven lang doppen zonder dat de RVA er iets kan tegen ondernemen.

En één van de wetten die de RVA machteloos maakt is zelfs een grondwet, die bepaald dat beschuldiger, onderzoeker en rechter niet dezelfde persoon mag zijn en dat die zelfs geen omgang met elkaar mogen hebben tijdens het onderzoek en de uitspraak van straf.

En tweede wet die de RVA machteloos maakt, is de wet dat een vonnis enkel mag uitgesproken worden door een rechtbank en elke privé en overheidsinstelling zijn taken en verplichten moet blijven uitvoeren tot de rechtbank anders oordeelt.
Oud 12 augustus 2010, 15:36   #165
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Kosten die volledig nutteloos zullen zijn geweest indien ik geen werk vind met mijn diploma, zelfs al ga ik werken als bijv. ober dan zullen het nog steeds een weggegooide 100K zijn aangezien die studies dan geen nut hebben gehad.
Pleit dan beter voor de afschaffing van hoger onderwijs tout court als het toch alleen geld kost.

Nu bevestigt ge dat bijv. ne doktoor laten werken als wc-madam eigenlijk geldverkwisting is voor de gemeenschap.
Oud 12 augustus 2010, 15:40   #166
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Kosten die volledig nutteloos zullen zijn geweest indien ik geen werk vind met mijn diploma, zelfs al ga ik werken als bijv. ober dan zullen het nog steeds een weggegooide 100K zijn aangezien die studies dan geen nut hebben gehad.
Als je gaat werken als ober breng je op als radertje in de samenleving/belastingsbetaler. Op je duimen blijven zitten tot een job naar je nauwe ingesteldheid binnenwaait en ondertussen geld van de gemeenschap ontvangen is een dubbele verliespost.

Citaat:
Pleit dan beter voor de afschaffing van hoger onderwijs tout court als het toch alleen geld kost.
Er zijn systemen die dit wel opvangen, studieleningen enzo.

Citaat:
Nu bevestigt ge dat bijv. ne doktoor laten werken als wc-madam eigenlijk geldverkwisting is voor de gemeenschap.
Beter een dokter laten werken als WC madam, dan een dokter te laten werken als ambtenaar, als het de gemeenschap niks mag kosten.
Oud 12 augustus 2010, 15:58   #167
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Als je gaat werken als ober breng je op als radertje in de samenleving/belastingsbetaler. Op je duimen blijven zitten tot een job naar je nauwe ingesteldheid binnenwaait en ondertussen geld van de gemeenschap ontvangen is een dubbele verliespost.

Er zijn systemen die dit wel opvangen, studieleningen enzo.

Beter een dokter laten werken als WC madam, dan een dokter te laten werken als ambtenaar, als het de gemeenschap niks mag kosten.
Ge kunt ook pleiten voor het Brits systeem qua onderwijs. Daar betaalt ieder individu zijn eigen hogere studies volledig. Groot voordeel: de gemeenschap hoeft niet te betalen voor andermans opleiding.

Trouwens, als we de theorie doortrekken dan heeft iedereen al vanaf zijn geboorte schulden aan de gemeenschap: kindergeld, onderwijskosten, ziekte,... dus eigenlijk kunt ge iedereen verplichten om op zijn 18de 1 jaar gratis voor de gemeenschap laten werken om deze schulden te vereffenen.

In dit opzicht is iemand die nooit werkt (omdat die bijv. rijke ouders heeft, de lotto heeft gewonnen) ook een profiteur.

Eigenlijk valt er dan iets op te zeggen om arbeid verplicht te maken aangezien iedereen (zeker in het begin) geld kost aan de samenleving.

Maar andersom: stel dat ik morgen werk vind en ik doe dit onafgebroken tot mijn 65ste, dan heb ik veel meer afgedragen dan dat ik de gemeenschap ooit heb gekost. Kan ik dit dan ook terug recupereren van de gemeenschap? Zeker aangezien het feit en de huidige vooruitzichten dat ik nooit pensioen zal krijgen.
Oud 12 augustus 2010, 16:23   #168
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Ge kunt ook pleiten voor het Brits systeem qua onderwijs. Daar betaalt ieder individu zijn eigen hogere studies volledig. Groot voordeel: de gemeenschap hoeft niet te betalen voor andermans opleiding.
En U ziet het voordeel niet?

Citaat:
Trouwens, als we de theorie doortrekken dan heeft iedereen al vanaf zijn geboorte schulden aan de gemeenschap: kindergeld, onderwijskosten, ziekte,... dus eigenlijk kunt ge iedereen verplichten om op zijn 18de 1 jaar gratis voor de gemeenschap laten werken om deze schulden te vereffenen.
Waarom hebben we "die schuld aan de gemeenschap"? Omdat onze overheid ongeveer even efficient omgaat met de gemeenschap als een 3 flessen vodka/dag alcoholicus.

Citaat:
In dit opzicht is iemand die nooit werkt (omdat die bijv. rijke ouders heeft, de lotto heeft gewonnen) ook een profiteur.
Op zijn minst is dat lotto-geld vrijwillig afgegeven om een grote pot te maken, en zo door middel van toeval een paar rijken te creeren.

Citaat:
Eigenlijk valt er dan iets op te zeggen om arbeid verplicht te maken aangezien iedereen (zeker in het begin) geld kost aan de samenleving.
Waarom heb ik nu de neiging om te denken dat U communistische neigingen krijgt?

Citaat:
Maar andersom: stel dat ik morgen werk vind en ik doe dit onafgebroken tot mijn 65ste, dan heb ik veel meer afgedragen dan dat ik de gemeenschap ooit heb gekost. Kan ik dit dan ook terug recupereren van de gemeenschap?
natuurlijk kan je dat volle bedrag niet recuperen. Er zijn namelijk nog sukkelaars in de maatschappij die niet kunnen afdragen. Zo van die net afgestuderenden die geen job vinden die hun aanstaat en/of perfect valt binnen hun opleiding. En die gebruiken een deel van Uw "afdraagsel", zodanig U dat niet kan terugkrijgen.

Citaat:
Zeker aangezien het feit en de huidige vooruitzichten dat ik nooit pensioen zal krijgen.
Daar mag U de overheid op afrekenen bij de volgende verziekingen.
Oud 12 augustus 2010, 21:49   #169
Boontjes
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Laat ons ernstig blijven hé. Wie studeert kost geld aan de gemeenschap, en veel geld (in sommige landen moeten de studies betaald worden - hier betaalt de gemeenschap). Nogal wiedes dat men een deel van die kosten terug betaalt, hetzij door hogere belastingen, hetzij, zoals in Nederland nu voorgesteld wordt, via een terugbetalingsplan - 't is simpel hé: wie op u en mijn kosten studeert heeft zogezegd een lening aangegaan, en die moet gewoonweg op een of andere manier terug betaald worden. Hoe is een andere zaak, dat moet eens uitgezocht worden.
Boontjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2010, 05:37   #170
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een groot nadeel voor de gemeenschap, want niet de beste, maar enkel de rijken kunnen dan verder studeren
Citaat:
Dit deed men vroeger via de dienstplicht, nu een jongere horen een arfument geven om de dienstplicht terug in te voeren doet deugt.

Citaat:
Die kost de gemeenschap geen geld
Citaat:

Maar andersom: stel dat ik morgen werk vind en ik doe dit onafgebroken tot mijn 65ste, dan heb ik veel meer afgedragen dan dat ik de gemeenschap ooit heb gekost. Kan ik dit dan ook terug recupereren van de gemeenschap? Zeker aangezien het feit en de huidige vooruitzichten dat ik nooit pensioen zal krijgen.
Je gaat wel erg ver in verplichtingen, maar ergens heb je gelijk.
En geloof niet alle verhalen over het pensioen die de politici vertellen.
Volgens het rekenhof is er geen probleem met de pensioenen, maar zijn er te veel werklozen en ambtenaren.
Oud 13 augustus 2010, 09:56   #171
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een zelfstandige, die binnen 9 jaar terug in loondienst wil gaan heeft nog al zijn rechten.
Het getal dat ik ventileerde was 15 jaar.
Minder dan 15 jaar heb je al je rechten, na meer dan 15 jaar heb je geen rechten meer.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2010, 12:02   #172
DebianFox
Minister

DebianFox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ik ben momenteel werkloos (krijg een royale uitkering van 550 euro in de maand, 1 oktober start m'n nieuwe job).

Ik ben, ter info, master psychologie en in m'n CV in de VDAB databank staat oa. dat ik interesse heb in wetenschappelijk onderzoek.

Ze willen mij dus parttime laten werken als psychomotorische deskundige (dat bén ik niet) in FRANKRIJK.
De VDAB biedt mij ook nogal ongepaste vacatures aan. Ik ben in september afgestudeerd als Bachelor bedrijfsmanagement en daarna heb ik iets meer dan maand een tijdelijke job gehad als bankbediende.

Sinds dinsdag ben ik terug werkzoekend en stuurt de VDAB mij totaal onpassende vacatures toe via e-mail.

Een bloemlezing:

Wijnadviseur

Citaat:
Ik zag jouw kandidatuur in de cv-databank van VDAB. Wellicht heb ik een vacature die aansluit bij jouw profiel.
Vacature: http://vdab.be/vac/previewvacature.do?id=50395683

Citaat:
Verkoop van exclusieve Roemeense wijnen aan particulieren, groot- en kleinhandel. Onze medewerkers zullen dagelijkse prospectie doen.
En de vereiste studies

Citaat:
Vereiste studies:
» Basisonderwijs of 1ste graad secundair onderwijs
Werkervaring: beperkte ervaring
Productinformant autosalon Brussel

Citaat:
Vereisten: Je bent vlot tweetalig Nl/FR en hebt een natuurlijke endynamische uitstraling.Je onthaalt de bezoeker op een klantvriendelijke
manier en je informeert hen zo goed mogelijk over de automodellen waar je
verantwoordelijk voor bent
Een andere afgestudeerde van mijn voormalige klas kreeg een aanbod van de VDAB om zich om te laten scholen tot elektricien.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere Bekijk bericht
Het ernstige van uw schrijven is dat velen in Israel er echt zo over denken

Laatst gewijzigd door DebianFox : 26 november 2010 om 12:03.
DebianFox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2010, 12:35   #173
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DebianFox Bekijk bericht
De VDAB biedt mij ook nogal ongepaste vacatures aan. Ik ben in september afgestudeerd als Bachelor bedrijfsmanagement en daarna heb ik iets meer dan maand een tijdelijke job gehad als bankbediende.

Sinds dinsdag ben ik terug werkzoekend en stuurt de VDAB mij totaal onpassende vacatures toe via e-mail.

Een bloemlezing:

Wijnadviseur

Vacature: http://vdab.be/vac/previewvacature.do?id=50395683

En de vereiste studies

Productinformant autosalon Brussel

Een andere afgestudeerde van mijn voormalige klas kreeg een aanbod van de VDAB om zich om te laten scholen tot elektricien.
Dat zijn jobs die je tenminste nog kan doen
Hoe je zonder opleiding als fysicus aan de slag moet bijv. is me toch een raadsel.
Oud 26 november 2010, 13:41   #174
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
De vdab zou best efficiënter kunnen werken. Mijn vrouw heeft al jaren ervaring in de verkoop. Na haar zwangerschap was ze even werkloos en moest ze van de VDAB een les volgen. Verkoopstechnieken. 1. ze had al jaren ervaring in die sector. 2. ze had alreeds zo'n aantal lessen gehad op haar vorige job. In plaats dat ze dan dingen aanleren die men nog niet weet.
Alsof men Nynorsk de les inleiding in de psychologie zou geven .
Ik wil haar dat wel eens geven hoor
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2010, 13:58   #175
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zijn jobs die je tenminste nog kan doen
Hoe je zonder opleiding als fysicus aan de slag moet bijv. is me toch een raadsel.
Och ze leren u dat wel rap ze doen dat een paar keer voor en , ge kunt uw plan trekken he, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2010, 14:04   #176
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zolang de boel niet ontploft mag dat geen probleem zijn.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2010, 14:19   #177
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Stel u voor zo ne gast die amper nen EHBO cursus gevolgd heeft, die in een ziekenhuis mag gaan werken bvb, om patienten te gaan verzorgen, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2010, 15:04   #178
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Stel u voor zo ne gast die amper nen EHBO cursus gevolgd heeft, die in een ziekenhuis mag gaan werken bvb, om patienten te gaan verzorgen, ...
Daar valt nog over te discuteren.

giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2010, 15:24   #179
Lincola
Burger

Lincola's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Als je in oktober start...vuilbak in. Ze gaan jouw echt geen dop afnemen hoor. Eer je in Belgie je gratis geld niet meer ontvangt moet je het al echt smerig maken...seriemoordenaars ofzo.
En eer ge het krijgt. Fucking 9 maanden wachten op een wachtvergoeding. De naam is in elk geval niet misplaatst. Ze doen er in die tijd natuurlijk alles aan dat gij HUN zo snel mogelijk betaald ipv omgekeerd. Tot zover "sociale zekerheid"
Oud 26 november 2010, 15:59   #180
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Al dat gezaag over de VDAB: zoek dan ZELF een deftige job dedju!

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be