![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() As illegale wapens zo gemakkelijk te krijgen waren, had ik nu wel nen 9mm onder mijn kopkussen liggen. (bij wijze van spreken he)
Maar al mijn connecties schieten te kort op dat vlak.
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is dat niet wat hard om op te slapen?
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand die heel zijn leven een legaal wapen bezit dat door de gewijzigde wapenwet illegaal werd gaat ge toch de doodstraf niet geven hé. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vrees dat uw connecties, als ze te kort schieten op dat vlak, duidelijk van inferieure kwaliteit zijn, misschien zelfs onbestaande.
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zoals ik eerder zei, het is het wapen zelf dat het onderscheid bepaalt in de strafmaat. Een pistool = tot een jaar gevangenis. Hetzelfde pistool met afgevelen nummers = tot vijf jaar gevangenis. Een tweeloop = tot een jaar gevangenis. En afgezaagde tweeloop = tot vijf jaar gevangenis.
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet noodzakelijk, iemand kan een zwart wapen kopen om zijn gezin mee te verdedigen. Het is daarom niet hij die de nummers eruit heeft gevelen.
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
goed idee, dat verwacht natuurlijk wel een professionele houding van de journalist, en in het huidige emotijdperk zijn het verantwoordelijk zijn voor eigen gedrag en het dragen van de mogelijke gevolgen een ver van de "journalisten" hun bed show. Inderdaag spijtig dat we, indien nood aan normaal goed gefundeerde verslaggeving, we dat zelf moeten samenstellen.
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Hoe absurd.
![]() |
![]() |
#30 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Tegen de tijd dat je vrijkomt is er waarschijnlijk al een andere mensensoort geëvolueerd. Dat zou hetzelfde zijn als dat we nu een homo erectus vrijlaten uit de gevangenis.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 23 augustus 2010 om 13:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als de goesting je bekruipt om een zwart wapen te kopen om je gezin mee te verdedigen, dan besteed je de som geld die je daaraan wou spenderen, beter aan een psychiater.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Overlaatst in het nieuws: Gewapende bewoner:http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...kers-neer.aspx Ongewapende bewoner:http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...harelbeke.aspx
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 23 augustus 2010 om 15:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door From_Vlaanderen : 23 augustus 2010 om 15:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Bulk das goedkoper en verlof is veel tijd om te trekken( ![]()
![]() |
![]() |
#36 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat zeg je daar dan tegen? Kom vlug want er dreigt gevaar en ik ben te laf om iets te doen?
Laatst gewijzigd door Xenophon : 23 augustus 2010 om 15:52. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar hebt ge geen vuurwapens voor nodig.
Laatst gewijzigd door From_Vlaanderen : 23 augustus 2010 om 15:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat klopt, voor de psychiater te bellen heb je een telefoon nodig.
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik bedoel maar, er zijn genoeg legale alternatieven.
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er gevaar dreigt, dan bel je de hulpdiensten, zijnde politie of brandweer, naargelang. Ziehier een onnozele repliek op jouw onnozele repliek. Ik stel nu voor dat we terug naar het onderwerp van de draad gaan: het is de politie en het gerecht eigenlijk niet menens om illegaal en crimineel wapenbezit actief en wel gericht efficiënt aan te pakken. Noteer daarbij dat een pistool onder je hoofdkussen, dat daar dan blijft liggen en dus niet meegenomen wordt op straat, nog veel minder prangend is dan een boksijzer of dolk die wel op straat gedragen wordt. (tot eventueel de moment dat je vrouw dat pistool vastpakt en de loop richt naar jouw hersenen, hart of genitaliën ...)
|
![]() |
![]() |