Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Patka verbieden op school ?
ja 24 60,00%
nee 16 40,00%
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2010, 14:28   #161
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ja, vrouwen mogen van mij dragen wat ze zelf willen en bepalen zelf waar ze zich goed bijvoelen. Dat u mij niet gelooft, is niet mijn probleem.
Zolang het niet ingaat tegen de wet en daarom gaat uw kopvod AFFFFFFFF
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 14:28   #162
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, vrouwen mogen van mij dragen wat ze zelf willen en bepalen zelf waar ze zich goed bijvoelen. Dat u mij niet gelooft, is niet mijn probleem.
En het is hun eigen schuld dat ze 'objecten' zijn dus. wat een haat wat een xenofoob gedrag. Stigmatiseren van een bevolkingsgroep. Moderatie graag ingrijpen. Deze moslima laat de lelijke waarheid van de islam zien !
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 14:29   #163
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Jij loopt in Marokko in een korte broek, sexy rokje en topje ?
Ga je nu beweren dat er niemand in Marokko met een korte broek, sexy rokje en topje rond loopt?
Oud 8 september 2010, 14:31   #164
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ga je nu beweren dat er niemand in Marokko met een korte broek, sexy rokje en topje rond loopt?
Ik hoop dat je toeristen er niet bij rekent...
plakker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 14:32   #165
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Ik hoop dat je toeristen er niet bij rekent...
Neen, die reken ik er niet bij.
Oud 8 september 2010, 14:34   #166
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De vraag was niet aan mij gesteld, maar ik dacht inderdaad al gelezen te hebben dat dat in Marokko op sommige plaatsen geen probleem is. Voor het geld van de toeristen doe je al eens een ietsje meer nietwaar.
Heb echter ook al gelezen dat sommige vrouwen die daar ineens stukken moderner zijn wanneer ze uit het vliegtuig stappen... dan weer vlug hun hoofddoekje opzetten voor ze hier weer, na de vakantie, uit het vliegtuig stappen. Hier moeten ze het grondgebied nog veroveren voor de islam, in Marokko niet meer natuurlijk.

Laatst gewijzigd door andev : 8 september 2010 om 14:35.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 14:35   #167
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En wat heeft dat er nu mee te maken?
Dat sommigen onder hen uitgebuit worden is erg en mag/moet aangepakt worden maar heeft niets met de discussie over het dragen van een tulband te maken, en dat zul je zelf wel weten: vlug vlug over iets anders beginnen, dat is wat je probeert.
En inderdaad, er is iets eigenaardigs aan. De tulbanddragers komen hier hard werken voor een schamel loontje, terwijl een andere soort gewoon onze ocmw's platloopt en daar geld ontvangt zonder een klop te hoeven doen. Als je het toch daarover wil hebben. Het land loopt er stilaan vol van en toch moeten we nog dat lastige werk door de "tulbanddragers" laten doen!
Euh, jij begon over tulbanden, hoor. Ik schreef alleen maar dat in landen waar veel tulbanddragers wonen, zij die gewoon mogen dragen, ook in openbare ambten.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 14:37   #168
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Zolang het niet ingaat tegen de wet en daarom gaat uw kopvod AFFFFFFFF
Dat bepaalt de aldikok niet voor alle duidelijkheid.

Trouwens, krijg ik nog een antwoord op mn vraag of was u weer maar eens voor de verandering uit uw nek aan het kletsen?
Oud 8 september 2010, 14:39   #169
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Euh, jij begon over tulbanden, hoor. Ik schreef alleen maar dat in landen waar veel tulbanddragers wonen, zij die gewoon mogen dragen, ook in openbare ambten.
En ik merkte op dat er hier ook mensen met tulbanden rondlopen, al j�*�*�*ren, zonder dat er daar ooit moeilijkheden mee waren. Maar niet zo met de moslim-soort!
Het zou me dan ook helemaal niet storen hier een buschauffeur, taxidriver, ingenieur of whatever te zien rondlopen op zijn werk met een tulband. Daar gaat geen enkele "dreiging" van uit voor de maatschappij zoals met de hoofddoekjes en diegenen die achter de schermen werken.
Het spijtige resultaat is dat die mensen nu ook, dank zij de moslims, daarvoor lastig gevallen worden.
Oud 8 september 2010, 14:43   #170
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En ik merkte op dat er hier ook mensen met tulbanden rondlopen, al j�*�*�*ren, zonder dat er daar ooit moeilijkheden mee waren. Maar niet zo met de moslim-soort!
Het zou me dan ook helemaal niet storen hier een buschauffeur, taxidriver, ingenieur of whatever te zien rondlopen op zijn werk met een tulband. Daar gaat geen enkele "dreiging" van uit voor de maatschappij zoals met de hoofddoekjes en diegenen die achter de schermen werken.
Het spijtige resultaat is dat die mensen nu ook, dank zij de moslims, daarvoor lastig gevallen worden.
Van veruit de meerderheid van de hoofddoekjes gaat ook geen enkele dreiging uit. Ook onder de tulbandjes zitten er extremisten.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 14:46   #171
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dat is logisch, aangezien die tulbanddragers hier enkel getolereerd worden om voor 4 euro per uur fruit te plukken en dan braafjes met zijn zestienen in een garagebox te gaan zitten.

EDIT: in Canada zijn er mounties met een tulband (tijdens de diensturen) en in Australië stikt het van de tulbanden op de luchthaven. Nochtans ook ambtenaren.
Sikhsen die voor 4€/uur fruit plukken? Waar? Dan begin ik dadelijk terug met fruit
Bijna 20 jaar geleden verdienden die mannen bij ons tussen de 3000 en 6000 BF / dag
frank1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 14:57   #172
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Van veruit de meerderheid van de hoofddoekjes gaat ook geen enkele dreiging uit. Ook onder de tulbandjes zitten er extremisten.
Van de meeste hoofddoekdraagsters persoonlijk gaat uiteraard geen dreiging uit, wel van diegenen die ze achter de schermen manipuleren. Vele/de meeste hoofddoekdraagsters zijn willoze slachtoffers van diegenen die hen dat opdringen. "Ze kiezen er zelf voor"... 't zal wel zijn. Zoals die vrouw kiest voor 99 zweepslagen ergens in de wereld.
Oud 8 september 2010, 15:15   #173
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is logisch, aangezien die tulbanddragers hier enkel getolereerd worden om voor 4 euro per uur fruit te plukken en dan braafjes met zijn zestienen in een garagebox te gaan zitten.

EDIT: in Canada zijn er mounties met een tulband (tijdens de diensturen) en in Australië stikt het van de tulbanden op de luchthaven. Nochtans ook ambtenaren.

Citaat:
Religieus symbool
Het verschilt per land of er plaats is voor religieuze symbolen in de publieke ruimte, zo constateert de Commissie Gelijke Behandeling in het advies aan minister Ter Horst over kledingvoorschriften voor de politie. Een selectie.

VERENIGDE STATEN: Bij de New York Police Department bestaat sinds 2004 officieus de mogelijkheid voor sikhs om een tulband en een baard te dragen bij het politie uniform.is0

CANADA: Het nationale politiekorps van Canada staat sinds 1990 toe dat sikhs door middel van een tulband uitdrukking geven aan hun geloof. In het leger wordt Aboriginals toegestaan om vlechten te dragen en mogen moslima’s een hoofddoek dragen.

ENGELAND: In Engeland staat de London Metropolitan Police Force sinds 1970 toe dat politieambtenaren die het sikhgeloof aanhangen een tulband dragen. Politievrouwen die moslim zijn, kunnen kiezen uit vier verschillende politiehoofddoeken.

ZWEDEN: In het Zweedse politiekledingreglement is officieus de weg vrijgemaakt voor godsdienstige uitingen.

FRANKRIJK: Frankrijk verbiedt het leerlingen in publieke onderwijsinstellingen sinds 2004 ”opzichtige” tekens van een geloofsovertuiging te dragen. Vanwege de scheiding van kerk en staat moeten alle openbare instellingen zijn gevrijwaard van religieuze uitingen.

DUITSLAND: In Duitsland heeft het Bundesverfassungsgericht in september 2003 geoordeeld dat een deelstaat onrechtmatig handelde door een lerares van een openbare school te verbieden een hoofddoek te dragen in de school. De stadstaat Berlijn verbiedt alle zichtbare religieuze uitingen in publieke instellingen.

TURKIJE: Evenals Frankrijk weert Turkije alle geloofsuitingen in de openbare sfeer.

MAROKKO: Vrouwen die sinds de jaren ’90 in het leger en bij de politie werken, is niet toegestaan een hoofddoek te dragen; dit beleid is nooit ter discussie gesteld. Vrees voor politiek islamisme zorgt er in Marokko voor dat de laatste jaren meer grenzen worden gesteld aan het dragen van een hoofddoek, evenals aan ongetrimde baarden bij mannen.
Let op de kledingregels van de 2 'moslimlanden' in het lijstje...

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 8 september 2010 om 15:15.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 15:16   #174
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat bepaalt de aldikok niet voor alle duidelijkheid.

Trouwens, krijg ik nog een antwoord op mn vraag of was u weer maar eens voor de verandering uit uw nek aan het kletsen?
Andev deed dit reeds mooi voor mij

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=166
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 15:17   #175
Discobitch
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is typerend voor de vlaamse cultuur is me opgevallen. Alles wat hen niet aanstaat, is marginaal. Alles wat overeenkomt met hun leefwijze is deftig. De Vlaamse man is namelijk egoïstisch en denkt alleen aan zichzelf. Wat een ander doet en andere tradities boeit hen niet zozeer. Uiteraard zullen ze als eerste kritiek leveren op hetgeen (marginale) hen niet aanstaat.

Een pet dragen hoort niet en is onbeleefd. Het zit er namelijk van kleinsaf ingebakken. Wat mij ook opvalt is dat de vlaamse petdrager er als eerste bij is om te roepen dat een hoofddoek verboden dient te worden en een pet is dan ineens iets dat tot de 'vlaamse cultuur' behoort en niet verboden zou mogen worden.

Ik vind daar trouwens niks kinderachtig aan. Een individu bepaalt nog steeds zelf wat het draagt en waar het zich goed bijvoelt. Iemand die dat niet accepteert heeft duidelijk een probleem.
Zo is dat. Prijs je gelukkig, je hebt meer dan 1 cultuur gezien. Dat maakt relativeren en accepteren veel gemakkelijker.
Discobitch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 15:19   #176
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
De vraag was: http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=130
Oud 8 september 2010, 15:20   #177
Discobitch
Banneling

Standaard

Dus, waarom mogen moslimas geen hoofddoek dragen?
Discobitch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 15:22   #178
suqar_7loe

Standaard

Misschien kan ook iemand even de moeite doen om deze vraag te beantwoorden:

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=131

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 8 september 2010 om 15:23.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 15:30   #179
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien kan ook iemand even de moeite doen om deze vraag te beantwoorden:

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=131
Ik zou liever eens vernemen waarom men hoofddeksels zou moeten toelaten op scholen.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 15:31   #180
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Ik zou liever eens vernemen waarom men hoofddeksels zou moeten toelaten op scholen.
En waarom zou men dat niet mogen toelaten?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be