Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 12 september 2010, 22:57   #61
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Iemand die op de werkvloer discrimineert en weigert allochtonen aan te nemen is een racist. En bij mijn weten passen racisten mooi in het plaatje van het vlaams blok.
Ik weiger niet om allochtonen aan te nemen ! Maar enkel als er geen ( échte ) Belg te vinden is voor dat werk. Ik denk namelijk eerst en vooral aan het welzijn van mijn ( échte ) landgenoten, en als er dan nog wat overschiet, ga ik ook andere mensen proberen helpen.
Een racist zou simpelweg weigeren om met vreemdelingen iets te maken te hebben. Zo ben ik dus niet.
den dinges is offline  
Oud 13 september 2010, 05:34   #62
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
We zijn weer vertrokken! post 34 Arti met die nuancering dat je met een hoger diploma ongeacht origine makkelijker werk vind!
Ja, erg; dat jij niet eens wil antwoorden op zo'n simpele vraag.

Je post 34
Zeg zeurkous, je kunt toch lezen?
Uiteraard bestaat discriminatie op basis van leeftijd, uiterlijk, geslacht, en soms op origine maar aangezien deze meneer zegt een bachelor te hebben is hij dus hoger opgeleid, dan doen ook andere vaardigheden ertoe om werk te vinden zoals je houding bij de sollicitatie, reeds opgedane werkervaring en passen in het gevraagde functieprofiel,zeuren dat je "gediscrimineerd wordt" wanneer je niet onmiddellijk werk vind is zever, iedere werkzoekende moet tegenwoordig moeite doen, ongeacht origine!
Mag ik nu eenduidig weten
Voor hoger opgeleiden bestaat er geen discriminatie op de arbeidsmarkt.
Ja of nee?
artisjok is offline  
Oud 13 september 2010, 05:54   #63
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht

Je post 34
Uiteraard bestaat discriminatie op basis van leeftijd, uiterlijk, geslacht, en soms op origine maar aangezien deze meneer zegt een bachelor te hebben is hij dus hoger opgeleid, dan doen ook andere vaardigheden ertoe om werk te vinden zoals je houding bij de sollicitatie, reeds opgedane werkervaring en passen in het gevraagde functieprofiel,zeuren dat je "gediscrimineerd wordt" wanneer je niet onmiddellijk werk vind is zever, iedere werkzoekende moet tegenwoordig moeite doen, ongeacht origine!
Ja of nee?
Hoger opgeleiden hebben immers de nodige motivatie.
Kennis en motivatie zijn de motoren van een goede en rendabele werkkracht.
hurricane is offline  
Oud 13 september 2010, 06:04   #64
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Ik weiger niet om allochtonen aan te nemen ! Maar enkel als er geen ( échte ) Belg te vinden is voor dat werk. Ik denk namelijk eerst en vooral aan het welzijn van mijn ( échte ) landgenoten, en als er dan nog wat overschiet, ga ik ook andere mensen proberen helpen.
Een racist zou simpelweg weigeren om met vreemdelingen iets te maken te hebben. Zo ben ik dus niet.
Ehm, ook door eerst Belgen te nemen en dan pas anderen zijt ge een racist hoor.
Oud 13 september 2010, 06:06   #65
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Hoger opgeleiden hebben immers de nodige motivatie.
Kennis en motivatie zijn de motoren van een goede en rendabele werkkracht.
Dus bij hoger opgeleiden bestaat er geen discriminatie?
Echt?
Oud 13 september 2010, 06:19   #66
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Dus bij hoger opgeleiden bestaat er geen discriminatie?
Echt?
Neen, volgens mij niet.
hurricane is offline  
Oud 13 september 2010, 06:24   #67
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Ehm, ook door eerst Belgen te nemen en dan pas anderen zijt ge een racist hoor.
Wat heeft dat met racisme te maken ?
Stel : je krijgt morgen een flinke winst van Lotto.
Je krijgt ook de kans om een gedeelte daarvan te verdelen onder mensen naar keuze.
Benieuwd aan wie jij die donaties gaat doen.
Aan je familie of uitdelen aan 'arme' immigranten.
Aan u de keuze.
hurricane is offline  
Oud 13 september 2010, 06:44   #68
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Beste, dat klopt allemaal niet, van zodra je een boete of schadevergoeding moet betalen dan ben je van de staat, je behoort toe aan de staat

Ineens maken ze van je gehakt, zoals aasgieren komen ze op je af, het stopt niet, intresten, gerechtsdeurwaarders, pesterijen, brieven, schuldbemiddelaars, van zodra je begint te werken, bam, er wordt eenzijdig een bedrag van je loon afgehaald, Die onderzoeken met die cijfers dat moet je van een korreltje zout nemen, het is technologisch en cijfermatig onmogelijk om een exact, correcte en accurate beeld te geven van het kostenplaatje van de migranten, brengen zij iets op of het omgekeerde ?

En derbij nog, als je bij de OCMW bent, als je begint te werken, dan moet je dat geld dat je van de OCMW hebt gekregen je moet dat terugbetalen, een vriend van me zat bij de OCMW en hij heeft dat geld gekregen maar van zodra hij begon te werken moest hij ongeveer 100 euro's terug betalen per maand,

Bij de Belgen heb je ook van die soort mensen die zo zelfs erger zijn dan de ergste Kosovaar, ik noem ze "White Trash"-Belgen, ze zitten dagenlang op 't café met gans de familie, met hun kinderen en hun hondje, ze hebben allemaa incestueuze neigingen, ze zitten allen aan de den dop of ziekenkas, ze zijn allen niet gekwalificeerd, dus geen diploma of zo,
SCHANDALIG !!!!
criminelen die hun gerechtskosten moeten ( terug) betalen
steuntrekkers die hun geld moeten teruggeven als ze een andere inkomstenbron hebben...

Typisch..slachtofferrolletjes spelen..
Eigenzinnig is offline  
Oud 13 september 2010, 07:14   #69
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht

Je post 34
Ja of nee?
Ok, nogmaals en speciaal voor u, discriminatie bestaat, omdat je te oud, te dik bent bijvoorbeeld, een man of een vrouw bent, kortom niet past in wat een werkgever wil, evengoed bestaat discriminatie omdat je behoort tot een groep die geen goede reputatie heeft wat arbeidsattitude betreft maar hoe hoger je opleiding hoe groter de kans op werk.
Zeuren dat je echter gediscrimineerd wordt vanwege origine klopt echter vaak niet, iedereen moet moeite doen om werk te vinden en je moet passen in een bepaald functieprofiel en voldoende vaardigheid hebben in het solliciteren wat je veel moet doen om werk te vinden; dat geldt voor iedereen!
Duidelijk nu?
alice is offline  
Oud 13 september 2010, 07:16   #70
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik denk dat je geen jota begrijpt van sociale zekerheid, misschien toch je
school moeten afmaken!
En wat nog!!!! Alsof de oorspronkelijke opsomming nog niet voldoend was.

Waarom zou de autochtone gemeenschap ook nog eens extra lokalen, directeurs, leerkrachten, onderhoudspersoneel en huisbewaarders moeten bekostigen om dat primair gepeupel iets beschaving pogen bij te brengen.

Is het dan nog niet genoeg dat deze al te zware'kostenpost' gul meesnoept en ruim geniet van de vrijgevigheid van alle sociale voorzieningen en instellingen van dit land en de andere Westerse.

Sociale woningen, leefloon, gratis verzorging en medicatie, kinderbijslag voor kroost in overtal. Zondr te spreken van de omzeggens stilzwijgende toelating om straffeloos te 'jacken' in eender welke vorm en zoals de 'Koekoekvogel' de lokale bevolking stelselmatig te verdrijven om hun plaats in te palmen.

Zullen wij het ook nog eens hebben over de duizenden onschuldige slachtoffers wiens leven onherroepelijk werden besmeurd door al de wandaden van deze nieuwe Belgen populatie?
bruggeman is offline  
Oud 13 september 2010, 08:47   #71
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Wij hebben 3 van die gasten getest....en alle drie terug buiten geshot.
Werken deden ze niet graag en dingen aanleren was een complete ramp.
Er was er zelfs éne die het presteerde om 3 volle maanden alle dagen te laat te komen.
Ja, dat waren aanwinsten.
Dus omdat er 3 slecht scoorden concludeert firmabaas Hurricane dat alle allochtonen wel dezelfde zullen zijn..
Oud 13 september 2010, 08:53   #72
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Dat bent u wel. U weigert van ze in dienst te nemen alleen als ge geen echte belgen vindt. U maakt wel degelijk een onderscheid tussen uw werknemers en discrimineert a volonté. Bedrijven als die van u mogen van mij failliet gaan
Oud 13 september 2010, 09:12   #73
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Dat bent u wel. U weigert van ze in dienst te nemen alleen als ge geen echte belgen vindt. U maakt wel degelijk een onderscheid tussen uw werknemers en discrimineert a volonté. Bedrijven als die van u mogen van mij failliet gaan
Ik moet zelfs geen moslims als klant hebben. Ik heb daar in het verleden alleen maar last mee gehad. Ik stuur ze steevast door naar de concurrentie.

Laatst gewijzigd door Pericles : 13 september 2010 om 09:12.
Pericles is offline  
Oud 13 september 2010, 09:18   #74
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Vangheluwe

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
Waarom zou de autochtone gemeenschap ook nog eens extra lokalen, directeurs, leerkrachten, onderhoudspersoneel en huisbewaarders moeten bekostigen om dat primair gepeupel iets beschaving pogen bij te brengen.

....
Ja waarom zouden ze?
Eberhard Leclerc is offline  
Oud 13 september 2010, 09:45   #75
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb een Bachelor, en om eerlijk te zijn, ik moet toegeven, dat

Vlamingen zeer moeilijke mensen zijn

Als jullie willen dat Allochtonen niet oververtegenwoordigd moeten worden in de Dop, enzo, dan NEEM HEN AAN, en denk niet "Eigen volk eerst"

Hoeveel dappere Marokkaanse jongeren ken ik, die een diploma hebben, en die gestudeerd hebben en wat voor een job doen zij? Klantendienstmedewerker bij Telenet, die gast ocharme, die heeft gans zijn leven gestudeerd in zijn donkere kamertje om dan te eindigen in de Klantendienst van Base hahaha loll

Een bekende gezegde:

Wanneer een vreemdeling werkt PAKT HIJ ONZE JOBS AF

En wanneer hij niet werkt dan zit hij aan den dop

Dus hoe jet het ook keert of draait ze hebben altijd commentaar
Klopt. Daarom moet een terugkeer naar het land van oorsprong aangemoedigd worden. Wellicht kunnen die 'Marokkanen' (zo noem je ze, niet?) met hun bachelor heel mooie jobs krijgen in Marokko (waar ook andere Marokkanen wonen). Dus waarom niet daar heil gaan zoeken?

Het valt me overigens op dat je jezelf en je soortgenoten nergens 'Belg' noemt maar wel degelijk 'Marokkanen'. Marokkane, mijn beste, wonen grotendeels in Marokko.
Oud 13 september 2010, 09:46   #76
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht

Vangheluwe

Ja waarom zouden ze?
Ga je die foto nu overal posten? Wat is je argument? Of heb je bepaalde trauma's waar je vanaf wil?
Oud 13 september 2010, 09:47   #77
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
En wat nog!!!! Alsof de oorspronkelijke opsomming nog niet voldoend was.

Is het dan nog niet genoeg dat deze al te zware'kostenpost' gul meesnoept en ruim geniet van de vrijgevigheid van alle sociale voorzieningen en instellingen van dit land en de andere Westerse.

Sociale woningen, leefloon, gratis verzorging en medicatie, kinderbijslag voor kroost in overtal. Zondr te spreken van de omzeggens stilzwijgende toelating om straffeloos te 'jacken' in eender welke vorm en zoals de 'Koekoekvogel' de lokale bevolking stelselmatig te verdrijven om hun plaats in te palmen.

Zullen wij het ook nog eens hebben over de duizenden onschuldige slachtoffers wiens leven onherroepelijk werden besmeurd door al de wandaden van deze nieuwe Belgen populatie?

Beste, je kan altijd een partij oprichten en de allochtonen proberen weg te jagen

Wij allochtonen brengen wel degelijk geld in de sociale zekerheid

Wij brengen zeer veel geld binnen, hoeveel vreemdelingen heb je die werken

Verdomme wij zitten hier al 70 jaar, en jullie hebben ons nog niet geaccepteerd
Moor is offline  
Oud 13 september 2010, 09:51   #78
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beste, je kan altijd een partij oprichten en de allochtonen proberen weg te jagen

Wij allochtonen brengen wel degelijk geld in de sociale zekerheid

Wij brengen zeer veel geld binnen, hoeveel vreemdelingen heb je die werken

Verdomme wij zitten hier al 70 jaar, en jullie hebben ons nog niet geaccepteerd
Sommigen wel, anderen niet, sommigen zelfs nooit.
Pericles is offline  
Oud 13 september 2010, 09:53   #79
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
SCHANDALIG !!!!
criminelen die hun gerechtskosten moeten ( terug) betalen
steuntrekkers die hun geld moeten teruggeven als ze een andere inkomstenbron hebben...

Typisch..slachtofferrolletjes spelen..

Neen ik erger me aan de opzienbarende en enorme intresten die soms aan criminelen worden opgelegd, dit is geen slachtofferrol,

Ik ken persoonlijk een crimineel die niets afweet van papieren en administratie, hij heeft het een en 't ander uitgespookt, hij toont berouw, hij wilt alles terugbetalen, en dan begint het, van zodra ze zien dat je berouw hebt getoond, en dat je op het rechte pad pobeert te komen, dan ineens "BOMBARDEREN" ze je met betalingen, intresten, brieven die indien zij in het Chinees zouden geschreven zij, je zou hen beter begrijpen, allerlei gerechtelijke termen, schuldbemiddelaars en gerechtsdeurwaarders die voor een kwartiertje aan de deur staan ineens 200 € vragen

Deze vriend van me is nu godzijdank onstnapd aan die betalingen enzo, maar in Belgie is het toch godgeklaagd schandalig dat je bijvoorbeeld van één parkeer ticket na 6 maanden of zo ineens 1000 euro's moet betalen?

Dus die vriend toont berouw, zijn hart wordt zacht, dan zeggen ze "kom laten we hem aanpakken"

Ik vind dat men die gerechtsdeurwaarders moet afschaffen, wat is hun functie in godsnaam? Waarom ineens 200 euro's vragen van onwetende, onkundige, niet zo al te snuggere criminelen, die waarcshijnlijk niet sgestudeerd hebben,
Moor is offline  
Oud 13 september 2010, 10:18   #80
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Klopt. Daarom moet een terugkeer naar het land van oorsprong aangemoedigd worden. Wellicht kunnen die 'Marokkanen' (zo noem je ze, niet?) met hun bachelor heel mooie jobs krijgen in Marokko (waar ook andere Marokkanen wonen). Dus waarom niet daar heil gaan zoeken?

Het valt me overigens op dat je jezelf en je soortgenoten nergens 'Belg' noemt maar wel degelijk 'Marokkanen'. Marokkane, mijn beste, wonen grotendeels in Marokko.

Jawel zij zijn Belgen maar dit individule geval, in dit forum op deze tijdstip, en in dit debat heb ik ervoor gekozen voor het gemak om het woord Marokkaan te gebruiken

Ik persoonlijk beschouw me als Belgo-Marokkaan, of Belg van Marokkaanse origine, Berberse Belg, of Belgische Berber, Of Belg met Berbers bloed, of Marokkaan dat opgegroeid is in Belgie door Belgische frietjes

Ik bedoel als de Belgische burgers dan zo'n afkeer hebben voor immigratie enzo, stop dan die immigratie, stop die met hoogste spoed,

Ik persoonlijk denk ik dat ik wegga, ik heb een kapitaal opgespaard met mijn eigen lichaam, dus ik heb zwaar gewerkt, alles verkopen, huis verkopen, en daar mijn tijd doorbrengen,

Weeral hierin schiet Belgie te kort, zij moet het voor de allochtonen vergemakkelijken om te vertrekken,

Een ouwe péé van mijn buurt een allochtoon, een marokkaanse belg, na 50 jaar werken, besliste hij om te vertrkken naar Marokko en daar te genieten van zijn pensioen, dus wat gebeurde er, hij moest allerlei paperassen regelen, ze maakten het hem zo moeilijk, ze hebben dan zijn pensioen in twee verdeeld, een deel is te innen in Belgie en een ander deel in Marokko, vreemd toch?????????
Moor is offline  
Discussie gesloten

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be