![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Vincent Van Quickenborne (VLD) - 31 mei tot 6 juni "Ging voorheen door het leven als senator Q en is nu staatssecretaris voor Administratieve vereenvoudiging. Initiatieven zoals kafka.be trokken de aandacht van het publiek en recent nam hij ook initiatieven om het stemmen per volmacht eenvoudiger te |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Heroïne is véél dodelijker dan alcohol wegens de kleine hoeveelheid die nodig is. Het gaat rouwens véél vlugger ook, uw hart valt gewoon stil.
De enige plaats waar ik de Belgische driekleur nog kan verteren is in die oerdegelijke ouderwetse dweilen. A patriot must always be ready to defend his country against his government. ---Edward Abbey--- |
||
![]() |
![]() |
#22 |
Schepen
|
![]() Mag ik u bij deze vragen om de benaming softdrugs/harddrugs te stoppen.
Bekijk even deze post: http://forum.politics.be/viewtopic.p...hlight=#500691 Ik heb daarin duidelijk gesteld dat het onderscheid softdrugs/harddrugs niet correleerbaar is met verslavingsgraad. Maw; het is niet omdat het een harddrug is dat het automatisch enorm verslavend kan zijn, en het is niet omdat het een softdrug is dat het automatisch niet sterk verslavend kan zijn. Het onderscheid dat gemaakt wordt tussen softdrugs en harddrugs is volkomen willekeurig en eigenlijk zeer nutteloos! (overheid zal zeggen van niet natuurlijk ![]() Furthermore: - wat denk je dat er bij een overdosis alcohol gebeurt? Je hart gaat ook stilstaan hoor! - "Het legaliseren van harddrugs zal ongemeend tot gevolg hebben dat vele jongeren aan het experimenteren zullen slaan. " --> Dat is een hypothese, dat is absoluut geen zekerheid. Tegen-hypothese: "Verboden vruchten zijn aantrekkelijker!" - En uw beschrijving inzake "sociale overlast" ; dat is een zo'n vaag begrip om mee te werken... Je kunt daar echt niets op baseren hoor. Vb: een manager die zwaar cokeverslaafd is, maar zijn job zeker kan behouden, en zijn sociaal leven zeer goed onderhoudt (zo zijn er veel hoor!) VS: Een meer afgezonderd individu die beetje vervreemd is van de samenleving en cannabis ontdekt. Vervolgens begint hij het middel bijna te aanbidden, en doet niets anders meer dan cannabis roken; zijn vrienden/job laat hij links liggen. (zo zijn er zeker ook!) --> Elke verslaving is persoonlijk gericht! Verslaving is afhankelijk van de persoon! Niet van de drug! |
![]() |
![]() |
#23 | ||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ipv. Cannabis kon het individu ook de 'geneugten' van alcohol ontdekken met misschien dramatischer gevolgen. Hier ligt niet de drug, maar de maatschappelijke toestand aan de basis van de problemen. Wetenschappelijk is bewezen dat cannabis wel gewenning met zich kan meebrengen, maar van echte verslaving is géén sprake.
De enige plaats waar ik de Belgische driekleur nog kan verteren is in die oerdegelijke ouderwetse dweilen. A patriot must always be ready to defend his country against his government. ---Edward Abbey--- |
||||
![]() |
![]() |
#24 | ||||
Schepen
|
![]() Citaat:
Maw een wetenschappelijke benadering is wel degelijk vereist inzake drugs. Citaat:
Laten we een koe een koe noemen en zeggen dat de beide middelen de dood tot gevolg kunnen hebben... Citaat:
Probeer in het uitgaansleven GEEN drugs te zien; de enige manier daarvoor is jezelf blinddoeken, en dan nog gaje er ruiken. (en ik heb het dan niet eens over alcohol, wel over XTC-cannabis-GHB-Coke ) Het is wel degelijk makkelijk om eraan te geraken; anders zouden er niet zoveel gebruikers zijn van illegale stoffen. België behoort trouwens tot de top van de producenten van XTC; en het is geen groot land é ... ![]() Citaat:
Dat cocaïne meer geestelijk verslavend zou zijn... Er is wetenschappelijk bewezen dat cannabis niet enorm veel lichamelijke verslaving impliceert: zijnde lichte ontwenningsverschijnselen... maar dit wil niet zeggen dat iemand niet keihard verslaafd aan cannabis kan worden. Er is al 1 man gestorven aan cannabis; hij had in 10 jaar 24.000 jointjes gerookt. Of het nu lichamelijk of geestelijk is, zware verslaving kan voorkomen. Maar zo'n individuele gevallen zijn geen redenen om de stof in zijn totaliteit te verbieden en zo de meerderheid van de gematigde gebruikers te straffen. |
||||
![]() |
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb de indruk dat Vincent van Quickenborne dit topic overslaat
![]() ![]() Dit zou toch keigoed zijn voor de liberalen? En V.Q. zou dan toch het imago kijken van een progressieve vooruitstrever die echt aan �*l de leden van de samenleving denkt (en niet zoals de anderen doet alsof een groep (druggebruikers) niet bestaat)... :-s
![]() |
#26 |
Vreemdeling
|
![]() Drugs zijn inderdaad een zeer hekel thema misschien daarom dat er hier niet direct een antwoord volgt van onze Quickie. Uitspraken die onze waarde staatssecretaris in het verleden heft gedaan over drugs weerhouden hem misschien om hier zijn menign wat naar voren te brengen.
ik ga wel akkoord dat je niet zo'n onderscheid moet maken tusen soft en hard drugs alhoewel voor mezelf en vele anderen de scheidingslijn hoog ligt, de gevolgen ervan kunnen gelijkaardig zijn het hangt er allemaal van af hoezeer de gebruiker zich laat meeslepen in het druggebruik (hoewel dit verkeerd geformuleerd is, ik weet het, maar ik denk wel dat jullie mijn redenering begrijpen). Ik wacht allesinds vol ongeduld op enige (onderlegde en voldoende, want meestal zij het zeer korte akkefietjes) repons van Vincent. mvg, Jouwe |
![]() |
![]() |
#27 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() En wat zijn al die stomme topics hier? Er bestaan blijkbaar nog veel aandacht-trekkertjes op de wereld... |
|
![]() |
![]() |
#28 |
Vreemdeling
|
![]() topics? waarover heb je het??? versta niet wat je hiermee bedoelt hoor
|
![]() |
![]() |
#29 |
Schepen
|
![]() nevermind; de moderator heeft al de spamthreads verwijderd ...
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
(voor de meeste druggebruikers moet je niets doen aangezien ze GEEN problemen hebben). Het zijn niet de meeste druggebruikers die uit kansarme milieus komen, maar omgekeerd zorgt de prohibitie er juist voor dat kansarme gebruikers proportioneel veel meer risico's lopen (alleen al omdat ze minderwaardig spul tegen hogere prijzen van crapuleuze straatdealers moeten kopen). Rijkere gebruikers gaan hun spul halen bij groothandelaars, net als de rijke wijngebruikers hun producten rechtstreeks bij de wijnboer halen! nee, dit beleid moet veranderen...
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein) "I gained nothing at all from Supreme Enlightenment, and for that very reason it is called Supreme Enlightenment." (Boedha) |
||
![]() |
![]() |
#31 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
de dodelijek dosis verschilt voor iedere persoon (net als alcohol trouwens); heroine is 'dodelijker' wanneer intraveneus ingespoten: ce dodelijek dossis cafePine is ook zee rklein moest het ingespoten worden; de gebruikswijz eis dan ook cruciaal. Wie sterft aan een hartstilstand, e ook heroine gebruikt is niet noodzakelijk gedood door een overdosis, eerder door jare,lange verwaarlozing van zichzelf (door het jachtig bestaan, geïnduceerd door het beleid...). de zogenaamde overdoses waarbij de gebruiker met de spuit in zijn arm wordt teruggevonden, zijn fabels: je sterft niet abrupt van een O.D., dat gaat geleidelijk aan en je kan nog gered worden met een opiaatantagonist.. Wie met een spuit in zijn arm wordt teruggevonden is gewoonweg vermoord, dat is de bittere werkelijkheid...
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein) "I gained nothing at all from Supreme Enlightenment, and for that very reason it is called Supreme Enlightenment." (Boedha) |
||
![]() |
![]() |
#32 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Men. Van Quickenborne, wilt u aub reageren en zeggen wat u vindt van mijn voorstel?
![]() |
#33 |
Schepen
|
![]() Je mag wel stellen dat hij deze thread nogal ontweken heeft, nietwaar?
Achja, je mag het hem niet kwalijk nemen; met een afwijkende drugsmening (maw niet totale ontrading/afkeuring/repressie) afkomen is niet zo gezond in de overheid... |
![]() |
![]() |
#34 | |
Burger
|
![]() nou ik zit op dit moment aan m'n laatste week secundair onderwijs,
Citaat:
elke dag kom ik van school door 'n grote wolk van wietrook naar huis. hoe meer ze cannabis hier aanpakken hoe makkelijker het hier is om aan harddrugs te komen, ik zit op een redelijk hoog aangeschreven secundaire school en als ik wil raak ik op de school zelf aan speed, LSD (liquide of op papier naar keuze) GHB en Coke je moet enkel weten wie, het is overal! iemand die ik ken werd na klachten van een klasgenote naar de sleutel gestuurd, alwaar de persoon in kwestie niets overgehouden heeft dan contacten. Vroeger waren er een aantal dealers, nu zijn er mennekes van 13-14 jaar die uit zichzelf beginnen dealen om wat bij te verdienen? en u vind dat een repressief beleid vruchten afwerpt? Nu is het wachten tot het vlaams blok het gedoogbeleid terugdringt en het gebruik van drugs andere dan cannabis weer begint te stijgen, wij kunnen alleszins zeggen dat we't wisten. Het bloed kleeft niet aan de handen van hij die gebruikt maar aan hij die het gebruik verbied. |
|
![]() |