![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Kun je dat staven? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread.php?t=144419 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() Of het nu hoge flikken of lage flikken, sick bastards zijn het. Er zijn veel manieren om iets uit te voeren.
De domste en gemakkelijkste nemen ze meestal eerst. Kwestie van hun intelligentie te tonen zeker. Laatst gewijzigd door giserke : 4 oktober 2010 om 10:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoek gewoon eens op youtube. Voorbeeldfilmpjes genoeg daarvan.
Zeflde voor flikken die gewoon maar blijven slaan en schoppen, ook al ligt de persoon al lang op de grond.
![]() |
#50 |
Minister-President
|
![]() zo veel volk .. zo weinig flikken en geen charges van de menigte ?
![]() |
#51 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Komaan nie kleinzerig doen, god weet wat hebben ze al tegen die flik gezegd of hoeveel keer heeft die al gezegd van achteruit te gaan of op te zouten...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja dat is waar veel intelligent gedrag moet ge zeker niet verwachten daarvoor zijn ze dan ook flik geworden, ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Achteruit gaan? Hoe kan je achteruit gaan als er nog efkes 40000 man achter u staat? Opzouten? Naar waar? Der staan flikken rondom u, en ge weet op voorhand al: als ik nu probeer weg te raken uit deze miserie, leggen ze me gegarandeerd op de grond. Ik vraag mij soms af waar die mee bezig zijn. Eerst sluiten ze u in tot ge met een hoop op elkaar staat. Derna zeggen ze dat ge achteruit moet gaan, maar dat kan dus niet, want er staat iemand vlak achter u. Dus beginnen ze maar te motten. Als ge op de grond geduwd wordt en ge durft het aan om te protesteren tegen verdere slagen, ben je "weerspannig". Precies of ge zijt ne crimineel als ge "nee" roept en u beschermt tegen een aankomende matrak? Tegen dan hebben die mensen die samengepusht werden al lang door dat er van 'redelijkheid' en 'rechtvaardigheid' geen sprake is. Kan goed zijn dat ze een groep isoleren omdat er een paar individuen tussen zitten die ze willen oppakken, maar waarom moet de rest die er maar bij staat het ook ontgelden? Ooit eens op een betoging gezien hoe een 15 �* 16-jarig klein smal meiske in zo'n ding verzeild was geraakt. Ze wou daar blijkbaar weg (logisch) dus ging ze lopen. Hop meteen ne flik daarop. Ze kon weer rechtstaan, die flik staat vervaarlijk met zijn matrak te zwaaien, en ze begint natuurlijk te roepen "nee nee, blijf van mij". Allez, "weerspannig" dus. ![]() Meiske was serieus aan 't bloeden in haar gezicht. Ik kan me voorstellen, Herr Flick, dat je hierop geilt, maar het is en blijft FOUT. Flikken zouden net dergelijke mensen UIT die situatie moeten helpen. En je kan er niets tegen doen. Klacht neerleggen is zinloos. Situaties als deze zijn voor mij trouwens een reden om niet meer naar betogingen te gaan. Ik heb absoluut geen kwaadaardige bedoelingen, maar op iedere betoging komt het toch tot problemen en als je er toevallig te dicht bij bent heb je 't vlaggen. Als ze mij, met mijn rug en nek, beginnen duwen en slaan lig ik vrees ik een maand in m'n bed en duurt het allicht heel erg lang voor ik weer de oude ben (met risico op blijvende schade). Ze gaan echt niet luisteren als ik vriendelijk vraag om me geen pijn te doen omdat ik al chronische pijn heb hoor.
![]() |
![]() |
#56 |
Banneling
|
![]() De agenten zijn in zulke situaties altijd in de minderheid, omsingeld door agressieve en provocerende betogers, en worden dan verondersteld om kalm te blijven en ook nog eens nauwkeurig onderscheid te kunnen maken tussen de relschoppers en de 'brave' meelopers.
Niet bepaald een benijdenswaardige job. Overigens gaan er veel naar zo'n betoging met de bedoeling om rel te schoppen en politie-agressie uit te lokken en te filmen. Dat die een paar tikken met de matrak krijgen vind ik niet bepaald een groot onrecht. En de 'brave' meelopers kunnen zich best uit de voeten maken wanneer het te heet wordt. Die verantwoordelijkheid mag gerust van betogers verwacht woorden, ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk moet ge u ook de vraag stellen wat is eraan vooraf gegaan, en zo een manifestaties vragen natuurlijk om problemen veel te veel volk op veel te weinig plaats, veel vreedzame mensen maar ook een bende eikels die de boel wil doen ontvlammen en daar dan nog eens vaak te laf voor is om de schuld op zich te nemen. De flikken zullen ook wel wat gefrustreerd zijn, ... anders moeten ze braaf op hun kop laten kakken en nu kunnen ze eens hun gang gaan, dat is ongetwijfeld ook waar. Maar als ge wilt vermijden dat ge in zo een opstootjes terechtkomt, moet ge in de eerste plaats maken dat ge daar weg blijft. Als ge bij een groepje staat dat ambras wil maken, kunt ge daar ongewild in meegetrokken worden. Nu bij ons blijft het bij nen trek en nen duw in t ergste geval ne patat van de wapenstok maar dan zult ge al aanleiding moeten geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
|
![]() Flikken zijn altijd gefrustreerd. Anders worden ze geen flik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |