Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 6 oktober 2010, 12:11   #41
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik lees dezer dagen vooral de lezersreacties in DS maar ook in DM

en verwonder mij erover hoeveel steun Bart krijgt !

dat stemt me hoopvol ...

en ja, dit is natuurlijk een déj�* vu all over again, dat me sterkt in t feit dat ik in juni van dit jaar een geweldig goede keuze heb gedaan

Vandelanotte vanmorgen en Radio1 op dit moment (waar ze het hebben over het pschychopatologisch profiel !!! van BDW) ... hebben mij net doen besluiten ook een lidkaart van de N-VA aan te schaffen.

http://www.n-va.be/word-lid
Voila. Mijn missie zit erop. Ik kan dit forum met een gerust hart de rug toekeren.
Oud 6 oktober 2010, 12:12   #42
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Die kabouterstapjes van de N-VA zorgen er wel voor dat er enige ongerustheid is ontstaan in Wallonie.

En wat nog belangrijker is, dat is dat het N-VA succes er voor zorgt dat de andere "Vlaamse" partijen geen federale Vlaamse minderheidsregering durven opstarten.

Met de schrik in het hart zijn ze plots Vlaams geworden.
Leterme III voor het leven

wat Cortebeeck overigens niet helemaal slecht uitkomt ...

de rest zullen we zien bij de nationale verkiezingen van 2014

alleen eens benieuwd wat de regionale mandatarissen van de CVP er bij de verkiezingen in 2012 van gaan vinden als die ook al niet naar N-VA zijn gehold tegen dan natuurlijk ...
Anna List is offline  
Oud 6 oktober 2010, 12:13   #43
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
een kleine anecdote: heb je eergisteren het verzuurde VRT anker (L Verstraete) gezien?
Die man bestond het om enerzijds met een door gal en citrijn verwrongen gezicht te verklaren dat 70% van de Vlamingen de démarches van BDW steunde waarna "zij" het ook eens aan "de man in de straat" gingen vragen om daar op de meest klassieke VRT-wijze de eerdere stelling belachelijk te maken...

Neen: zolang de NVA het CS blijft steunen en met extreem links in Europa zit zal ik blijven vóór de democratie kiezen en dus voor het VB.
Dat neemt niet weg dat ik vandaag vrankweg durf zingen "Le Nivean c'est mon ami..."
Ik wil er in die context wél op wijzen dat het N-VA-europarlementslid Frieda Brepoels heeft bevestigd dat 'de N-VA tégen een toetreding is van Turkije bij de EU'. Dat scheelt toch al wat, niet?
Oud 6 oktober 2010, 12:13   #44
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
heb je Magniette gehoord ???

in godsnaam, als je je daardoor al "vernederd" moet voelen ??? komaan hé zeg !

niks : Dewever heeft weer eens een magistrale waarheid neergeplant met een woord dat bijblijft, maar waar ze geen inhoudelijk verweer tegen hebben (de deden idd te kleine stappen en ze weten het) ... dan maar voor de gallerij de 'GROTE VERONTWAARDIGING' geacteerd ... maar zeg, die Franse slag doorziet heel Vlaanderen ondertussen
Laten we van héél wallonië maar één groot plopsaland maken.....

De kabouterpasjes hoeven ze alvast niet meer aan te leren....
Svennies is offline  
Oud 6 oktober 2010, 12:16   #45
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Innige deelneming aan beide leeuwen. Remember, into each life some rain must fall...
ik heb 1 streefdoel in de politiek waarvoor ik alle ander politieke items naar achter schuif robert

en dat is een onafhankelijk Vlaanderen.

en uit alles blijkt anno 2010 dat de N-VA voor B als de meest staatsgevaarlijke (vlaamse) partij gepercipieerd wordt, dus zit mijn keuze goed.

VB moet trouwens eerst maar eens intern orde op zaken stellen. meer woorden ga ik daar niet meer aan vuil maken.
Anna List is offline  
Oud 6 oktober 2010, 12:17   #46
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Voila. Mijn missie zit erop. Ik kan dit forum met een gerust hart de rug toekeren.
oesje schatje, ik hoop u niet al te erg teleur te stellen, maar jij hebt mijn beslissing voor geen bal beïnvloed hoor ...
Anna List is offline  
Oud 6 oktober 2010, 12:18   #47
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
oesje schatje, ik hoop u niet al te erg teleur te stellen, maar jij hebt mijn beslissing voor geen bal beïnvloed hoor ...
ach, ik dacht, die gaat wel doorhebben dat het een grapje is ...
Oud 6 oktober 2010, 12:18   #48
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Laten we van héél wallonië maar één groot plopsaland maken.....

De kabouterpasjes hoeven ze alvast niet meer aan te leren....
Verhulst heeft de watervallen van Co toch al gekocht ...
Anna List is offline  
Oud 6 oktober 2010, 12:19   #49
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
ach, ik dacht, die gaat wel doorhebben dat het een grapje is ...
doe nu maar alsof het maar voor te lachen was, ja.
Anna List is offline  
Oud 6 oktober 2010, 12:19   #50
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

De franstaligen zijn goed aan het lukken in hun opzet (met hulp van Spa en Groen): Dewever isoleren en 'kapotonderhandelen'.
Dewever zit er fysiek en mentaal door en trok de stekker eruit.
Leterme 3 dan maar, en Dewever 'nog steeds bereid tot' maar toch vooral stoom afblazen en even tijd voor gezinnetje, etc.
Mitgard is offline  
Oud 6 oktober 2010, 12:20   #51
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
doe nu maar alsof het maar voor te lachen was, ja.
Doe nu maar alsof ik jouw stichtend voorbeeld niet was.
Oud 6 oktober 2010, 12:23   #52
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hi, collega.

Zover is het gekomen, dat we lid worden van de N-VA.
In alle vriendschap en met zware grijns om de lippen: slappelingen!
den ambetantsten is offline  
Oud 6 oktober 2010, 12:27   #53
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Doe nu maar alsof ik jouw stichtend voorbeeld niet was.
Anna List is offline  
Oud 6 oktober 2010, 12:28   #54
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
De franstaligen zijn goed aan het lukken in hun opzet (met hulp van Spa en Groen): Dewever isoleren en 'kapotonderhandelen'.
Dewever zit er fysiek en mentaal door en trok de stekker eruit.
Leterme 3 dan maar, en Dewever 'nog steeds bereid tot' maar toch vooral stoom afblazen en even tijd voor gezinnetje, etc.
als dit zou waar zijn ... heeft Dewever groot gelijk ... dit land is zijn fysieke en geestelijke geozndheid niet waard.
Anna List is offline  
Oud 6 oktober 2010, 12:29   #55
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
In alle vriendschap en met zware grijns om de lippen: slappelingen!
gij moet alleen nog evolueren ... ge leert nog wel leve Belgie zeggen ... vooral eens ge merkt dat dit de snelste weg is naar het kapotmaken van Belgie.
Anna List is offline  
Oud 6 oktober 2010, 12:31   #56
fredo2008
Burgemeester

fredo2008's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Moest dit nu een link zijn naar een poll met de vraag: Wenst u een grote staatshervorming? dan was uw bericht relevant geweest. Dit is echter "peer" antwoorden op de vraag "wat groeit er aan een appelboom?"
De vraagstelling bepaalt idd volledig het antwoord. Stel dat de vraag was geweest "Zou een onafhankelijk Vlaanderen verkiezen boven Belgie indien u er financieel beter van zou worden?".
fredo2008 is offline  
Oud 6 oktober 2010, 12:36   #57
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fredo2008 Bekijk bericht
De vraagstelling bepaalt idd volledig het antwoord. Stel dat de vraag was geweest "Zou een onafhankelijk Vlaanderen verkiezen boven Belgie indien u er financieel beter van zou worden?".
Neen je moet gewoon de relevante vragen stellen. De onderhandelingen zijn niet vastgelopen op het feit dat de franstaligen niet aan de onafhankelijkheidseis van NVA wilden voldoen. De NVA heeft zondag nog gevraagd of regionalisering van personen en vennootschapsbelasting mogelijk was. De franstaligen willen daar dus blijkbaar niet over praten. De vraagstelling moet dus zijn:

Wilt u een verregaande regionalisering van de personen en vennootschapsbelasting. Als meer dan de helft van de Vlamingen daar positief op antwoorden dan staat BDW recht in zijn schoenen wat betreft zijn positie in de onderhandelingen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 6 oktober 2010, 12:37   #58
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
ik bedoel natuurlijk dat zijn conclusie (op basis van partijprogramma's en verkiezingsuitslag) dat 80% van de Vlaming meer autonomie wenst. volkomen correct is. Daar is geen speld tussen te krijgen.
Inderdaad.
Laat dat nu net een boodschap met dubbele bodem zijn: Links betekent in Vlaanderen nog 20% en kan zomaar aanschuiven aan de onderhandelingstafel. Het is ongetwijfeld ook naar dat feit dat BDW refereert.
Oud 6 oktober 2010, 13:18   #59
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Wat brengt deze beschuldiging nu juist bij? Hou toch eens op met iedereen die niet hetzelfde denkt als jij etiketjes op te kleven als "Vlamingenhater". De demografische groei en druk in het BHG heeft een suburbanisatiebeweging in gang gezet die is uitgemond in een verbrusseling van de Vlaamse Rand. Sociologisch zijn gewest en rand allang niet meer van elkaar te scheiden: integendeel, ze vormen een betrekkelijke organische eenheid. Om die reden is het ook verstandiger dat staatkundig op te vangen. Overigens wordt deze argumentatie ook gebruikt door Bart de Wever om het uiteenvallen van België - "sociologisch twee democratieën" - te bepleiten...
Wat Brussel en jij vooral uit het oog verlizen is dat ze hoofdstad zijn bij de gratie van ALLE Belgen. We hadden net zogoed Mechelen kunnen kiezen ooit. Het is Brussel geworden, en ieder heeft er zijn belatingen toe bijgedragen om Brussel te maken tot wat het is.
NU echter lopen ze daar met een dikke nek en is het alsof het allemaal eigen werk was. Niets is minder waar. Alle musea in Brussel zouden leeg zijn als we dat gewoon over België hadden verdeeld. De opbouw van Brussel is dus aan alle Belgen te danken, niet aan de politici die er makkelijkshalve zijn gaan wonen bvb.

Waar denk je dat Brussel zou staan als we anders hadden beslist en bvb de regeringsgebouwen, alle administratie meer lokaal en minder centraal hadden geplaatst? Een beetje bescheidenheid zou hen sieren.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 6 oktober 2010, 13:35   #60
Anna List
Banneling

Standaard

http://internetradio.vrt.be/radiospe...idewever061010
Anna List is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be