Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 15 oktober 2010, 07:03   #41
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.303
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
De kleine Lexus IS, als compacte achterwielaandrijver, 6-cil in lijn..., vind ik een zeer interessant alternatief voor de toenmalige BMW-3 (E46), maar ik ben er niet toe gekomen. Ook niet voor die eventuele BMW E46.

Aan mijn BMW-roadster -beperkte serie-(in´14 oldie), heb ik steeds nog voldoende plezier aan, en hij daalt maar niet in waarde (2e wagen)

De Kundenzufriedenheit over Lexus auto´s zou altijd in de top gestaan hebben.
http://media.adac.de/news/news/artic...st-2009-1.html

[ ze vallen zelfs nooit in panne volgens de Pannenstatistik van ADAC...
[grapje (er moeten minstens 10.000 auto´s in omloop zijn)]
http://www1.adac.de/Auto_Motorrad/pa...ePageID=250114
Toyota wat Lexus uiteindelijk is , is dan ook enorm betrouwbaar.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 10:53   #42
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.408
Standaard

de titel is verkeerd...

Citaat:
BMW-rijders zijn de meest agressieve en opgefokte weggebruikers van Engeland. Snelheidsduivels, bumperklevers en aso-rijders zitten meestal in een BMW...
iemand is toch niet agressief en opgefokt uit frustratie ? of heb ik dat verkeerd ??

blijkbaar rijden BMW rijders dus harder, vanwaar de conclusie dat hardrijden agressief is ?

blijkbaar rijden BMWrijders meer bumperklevend... wat volgens mij dan toch eerder het gevolg is van de hoogzittende X-serien die relatief veiliger bumperkleven toelaten, omdat je door de achterruit van de voorligger en over de voorligger beter de situatie kunt inschatten. (pleit hier niet voor dat bumperkleven, ik zeg gewoon dat het idee is dat je dit veiliger kunt doen) terug om dat te katalogeren als agressief rijden ???

en dan de term aso-rijder ? wat is dat nu weer ?? dat is dus blijkbaar het 4X4 effect of aso-bak gehalte van de BMW die hier wordt gecatapulteerd naar de term aso-rijder...

sowieso is elke chauffeur die ALLEEN in de auto zit een ASO... Dus ik kan mij niet inbeelden dat hier een ernstig onderzoek aan kleeft.

Eerder een frustratie van de onderzoeker en de journalist..

Laatst gewijzigd door brother paul : 15 oktober 2010 om 10:54.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 11:06   #43
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

toch nog eens melden

compensatie.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 11:19   #44
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Motorrijders storen mij hoegenaamd niet zolang ze maar wat rekening houden met hun zichtbaarheid. Ik vind het tof als ze fluo vestjes aanhebben en met lichten rijden.

En dan ga ik ook naar links of rechts willen ze passeren. Maar zoals gezegd: ik heb mij al een paar keer rot geschrokken met motors die me langs rechts wilden inhalen, en ik zag ze gewoonweg niet. Die konden bijna rijstpap gaan eten met zilveren lepelkes....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 11:34   #45
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.752
Standaard

Vooral oppassen voor de stadsterreinvoertuigen met vrouwen achter het stuur, die zouden zelfs over de autos willen uitrijden.
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 11:46   #46
Johnny Blaze
Minister
 
Johnny Blaze's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2008
Berichten: 3.181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
toch nog eens melden

compensatie.
Wat scheelt er? Bijten ze niet?
Johnny Blaze is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 12:04   #47
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.303
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
toch nog eens melden

compensatie.
Kom kom Anna hoeveel CC en of PK heeft uw vliegmachiene, ...

Ook daar zal wel wat compensatie achter schuilen nietwaar ... ?
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 12:09   #48
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johnny Blaze Bekijk bericht
Wat scheelt er? Bijten ze niet?
kwestie van volhouden :

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Kom kom Anna hoeveel CC en of PK heeft uw vliegmachiene, ...

Ook daar zal wel wat compensatie achter schuilen nietwaar ... ?
ik tuf rond op een 600cc-tje ... klein, licht en wendbaar, net waar hij voor moet dienen ... dus k vrees dat ik je moet teleurstellen geen compensatie daar

waar rijd jij mee rond mss ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 12:23   #49
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.303
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
kwestie van volhouden :



ik tuf rond op een 600cc-tje ... klein, licht en wendbaar, net waar hij voor moet dienen ... dus k vrees dat ik je moet teleurstellen geen compensatie daar

waar rijd jij mee rond mss ?
Ik rijd rond met nen auto, Voor mij moet nen auto in eerste plaats comfort en ruimte bieden, snelheid dat komt maar op de tweede plaats, maar hij heeft genoeg pk`s om goed overal weg te komen... en in Duitsland kan m meer als goed mee met het verkeer al ben ik niet het soort mens dat achter nen Audi of BMW gaat proberen door de geluidsmuur te breken.

ne 600 cc dat is toch ook al behoorlijk, ge kunt daar natuurlijk nog veel ruiger mee gaan maar dat is toch al iets dat vlotjes gaat he...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 12:26   #50
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik rijd rond met nen auto, Voor mij moet nen auto in eerste plaats comfort en ruimte bieden, snelheid dat komt maar op de tweede plaats, maar hij heeft genoeg pk`s om goed overal weg te komen... en in Duitsland kan m meer als goed mee met het verkeer al ben ik niet het soort mens dat achter nen Audi of BMW gaat proberen door de geluidsmuur te breken.

ne 600 cc dat is toch ook al behoorlijk, ge kunt daar natuurlijk nog veel ruiger mee gaan maar dat is toch al iets dat vlotjes gaat he...
List rijd met een Smart ze
ik droom van zo'n auto
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 12:39   #51
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.303
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
List rijd met een Smart ze
ik droom van zo'n auto
Als ne Smart uwen droomauto is, kan dat toch rap in vervulling gaan...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 12:44   #52
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik rijd rond met nen auto, Voor mij moet nen auto in eerste plaats comfort en ruimte bieden, snelheid dat komt maar op de tweede plaats, maar hij heeft genoeg pk`s om goed overal weg te komen... en in Duitsland kan m meer als goed mee met het verkeer al ben ik niet het soort mens dat achter nen Audi of BMW gaat proberen door de geluidsmuur te breken.

ne 600 cc dat is toch ook al behoorlijk, ge kunt daar natuurlijk nog veel ruiger mee gaan maar dat is toch al iets dat vlotjes gaat he...
het gaat vlot
heeft een heel hoge wendbaarheid, en da's soms nodig tussen files om te reageren op onverwachte bewegingen van automobilisten die u weer eens niet gezien hebben omdat ze hun achteruitkijkspiegel niet gebruiken voor ze van baanvak switchen
en brengt mij fileloos van A naar B (32 km per dag h/t)
het voldoet
ik gebruik m alleen voor woon/werk ... langere ritten moet ge voor uw plezier/comfort niet met de moto doen vind ik persoonlijk.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 12:45   #53
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
List rijd met een Smart ze
ik droom van zo'n auto
dat is nu één van de kleine auto's waar ik voor zou passen.

doe me dan maar een mini of een fiatje500 ... maar Smart is gewoon lelijk.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 12:54   #54
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.303
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
het gaat vlot
heeft een heel hoge wendbaarheid, en da's soms nodig tussen files om te reageren op onverwachte bewegingen van automobilisten die u weer eens niet gezien hebben omdat ze hun achteruitkijkspiegel niet gebruiken voor ze van baanvak switchen
en brengt mij fileloos van A naar B (32 km per dag h/t)
het voldoet
ik gebruik m alleen voor woon/werk ... langere ritten moet ge voor uw plezier/comfort niet met de moto doen vind ik persoonlijk.
Persoonlijk vind ik ne moto een beetje onveilig, en zoals je zegt voor lange ritten niet echt comfortabel (of je moet al een serieus machine gaan kopen. )

En ik ken mijn eigen als ik met zo ne moto zou rijden gelijk of met mijne velo, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 12:55   #55
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 47.303
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat is nu één van de kleine auto's waar ik voor zou passen.

doe me dan maar een mini of een fiatje500 ... maar Smart is gewoon lelijk.
Ik zou ook voor nen echten auto gaan, met ne vitessenbak en een toch iets schonere lijn...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 15:53   #56
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 35.408
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
dat is nu één van de kleine auto's waar ik voor zou passen.

doe me dan maar een mini of een fiatje500 ... maar Smart is gewoon lelijk.
dus toch geen smart, ik ging voort op die 600cc

ale die zijn ook goe hoor, of toyota IQ, en de rest, zolang ze maar 3 liter verbruiken
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 16:23   #57
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.408
Standaard

Ik rij regelmatig eens in de Alpen, soms stijgingen van 20 % (20 m omhoog op 100 m) en dan moet je vaststellen dat je met een zescilinder, 2500 cc en 170 pk (voor 1275 kg) amper vooruitkomt, tot in 2e versnelling moest ik terugschakelen.

Maarja de modale Vlaming kijkt niet verder dan plat Vlaanderen, voor sommige is het al genoeg als ze de volgende kerktoren bereiken.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 15 oktober 2010 om 16:25.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 16:31   #58
sperma
Banneling
 
 
Geregistreerd: 15 oktober 2010
Locatie: luik
Berichten: 74
Standaard

BMW top dae rij ik zelk mé
sperma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 23:19   #59
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sperma Bekijk bericht
BMW top dae rij ik zelk mé
Volgens mij zit uw mond er nog vol van.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2010, 23:29   #60
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ik rij regelmatig eens in de Alpen, soms stijgingen van 20 % (20 m omhoog op 100 m) en dan moet je vaststellen dat je met een zescilinder, 2500 cc en 170 pk (voor 1275 kg) amper vooruitkomt, tot in 2e versnelling moest ik terugschakelen.

Maarja de modale Vlaming kijkt niet verder dan plat Vlaanderen, voor sommige is het al genoeg als ze de volgende kerktoren bereiken.
Tenzij ik zeer mis ben, wat ik naar alle waarschijnlijkheid niet ben, is een helling van 20% = 11°19' in graden.

Als u naar 2é moet terug schakelen, bent u misschien slecht begonnen?
Ik heb redelijk lang met een 2,5 bmw gereden en ondervond dat probleem toch niet in bv de Pyreneeën of de alpen?
Uiteraard wie vertraagd moet schakelen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be