![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Schuldig of onschuldig? | |||
Schuldig |
![]() ![]() ![]() |
48 | 38,71% |
Onschuldig |
![]() ![]() ![]() |
76 | 61,29% |
Aantal stemmers: 124. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1381 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vaarwel meneer Vermassen , see you in het doplokaal of zo ....
![]() Citaat:
Bedankt dames en heren van de jury ... ![]() Edit , linkje : http://www.gva.be/nieuws/binnenland/...ren-terug.aspx Laatst gewijzigd door manta : 20 oktober 2010 om 17:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1382 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1383 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zegt natuurlijk nog niks over de uitspraak, maar als dit verhaal klopt zou ik mijn gezicht als speurder in de rechtzaal niet meer durven laten zien. Laatst gewijzigd door discuz : 20 oktober 2010 om 17:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1384 |
Banneling
|
![]() Het is nogal evident dat ze zou moeten vrijgesproken worden. Als was het maar wegens gebrek aan bewijs. Wat natuurlijk nog niet wil zeggen dat ze het niet heeft gedaan.
Laatst gewijzigd door system : 20 oktober 2010 om 17:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1385 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1386 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1387 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze hadden beter een 'legaly blonde' bimbo ingehuurt voor het onderzoek met kennis van die 'vrouwenzaken'.. ![]() Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 20 oktober 2010 om 17:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1388 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gerecht moet ze dan aanpakken op de eventuele misdaden die ze WEL als persoon hebben gedaan en niet op andere zaken waarbij bewezen is dat ze onschuldig zijn ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1389 |
Minister
|
![]() Hadden de onderzoekers dit ook vastgesteld dat dit tasje gestolen was ? Of was dit een verzinsel van Vermassen ?
Betreffende Van Doren of ze op de hoogte was van de relatie: "Neen, maar ze vermoedde wel iets !" Verslaggever: Rechter Jordens: “Als Els Van Doren aan u uitlegt dat ze de anonieme brief had gekregen en dat ze dacht dat het van haar schoonbroer kwam, wat zei u daar dan op?” Somers: Ja, hoe moet ik dat dan uitleggen? Dan moest ik aan Els uitleggen dat ik een relatie had met Babs. Vanaf toen wist ik wel dat ik op mijn tellen moest gaan letten. Ik had een vrij groot vermoeden dat Babs de schrijver was, emotionele chantage.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#1390 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is de jury ook niet zo'n beetje een hoopje mensen a la "man met de pet" ? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1391 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#1392 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1393 |
Banneling
|
![]() Medeweten(plichtigheid)...het verzaken van hulp aan een persoon in nood, het verzaken van het melden van een misdrijf, alle medewerking met het gerecht weigeren..niks onschuldig, zelfs niet in deze zaak..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1394 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu ja , ik ken ook de details niet van die zaak , maar over de grote lijnen zou je kunnen stellen dat ze dan zitten voor een misdaad die ze niet hebben begaan onder het motto "ze hebben iets anders gedaan" ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1395 |
Staatssecretaris
|
![]() -
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro. Laatst gewijzigd door Rapture : 20 oktober 2010 om 17:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1396 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als verzachtende omstandigheid voor het falen van de onderzoekers kan het mss tellen ??? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1397 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1398 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 19:01 De advocaten en openbare aanklager komen de zaal terug binnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1399 |
Minister
|
![]() Zie je wel: ze gaan voor live
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1400 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik hoop ook dat ze de vrijspraak krijgt; niet omdat ik ervan overtuigd ben dat ze onschuldig is maar gewoon de hele wijze waarop dit theater wordt gevoerd. Zaken die niets met de feiten hebben te maken moeten ten alle koste vermeden worden in een assissenproces, zeker tov de volksjury: getuigenissen van kinderen van het slachtoffer over hoe een goed mens hun ma wel niet was, allerlei emo-argumenten van Vermassen. Als men moet beslissen over een delicate zaak als onschuldig of levenslang bak dan moet dit worden beslist op basis van relevante, objectieve criteria, niet op basis van irrelevant emo-gezwets o.a. door het slachtoffer als een halve heilige te zitten afschilderen.
Anderszijds is een motief geen bewijs, of zelfs nog maar geen factor als basis om iemand te veroordelen. 99% van de moordenaars hebben een motief, maar dit wil niet zeggen dat iedereen die een motief heeft dan ook automatisch de moordenaar is. Een motief is enkel voldoende om iemand als verdachte te beschouwen, en ja, Clottemans is zeker een verdachte, maar niet meer dan dat.