![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 |
Europees Commissaris
|
![]() Vlamingen willen Brussel bij Vlaanderen, Franstaligen een apart gewest zolang de allochtonen Franstalig stemmen, ja, ik denk dat wanneer de positie van Brussel ter discussie staat dat een federaal district meer kans maakt dan een opslorping door Vlaanderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In je voorafgaande post had het over migranten.
Zorgvuldig blijven aub. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 20 oktober 2010 om 21:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En vooral de Vlamingen zelf staan negatief tov de Nederlandse taal. Een politieke keuze. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#166 |
Partijlid
|
![]() Sorry mannen ik heb een stuk in mijn voeten en lig bij mijn ongetrouwde vriendin in Abu Dhabi.
Ik denk wel dat Brussel nu troeven in handen heeft die zouden kunnen verloren gaan door een nog langer durende instabiliteit. Waarom toch dit risico nemen vraag ik mij af. Is niemand in Belgie zich dan bewust van de eer en de verantwoordelijkheid dat Belgie met haar de taken als gastland van de EU, de NAVO en als lubrificatorland met zich meekrijgt. In hoeverre houdt dit jullie bezig? Beseffen jullie hoeveel Erasmus studenten Brussel kiezen als bestemming omdat het de hoofdstad is van de EU? Ik denk dat, zoals Eberhard ze vernoemt, de gemiddelde witte Vlaming zich daar totaal geen rekenschap van geeft. Misschien is er, voor enige politieke significante beslissing moet worden genomen, een jaartje nodig om uit te trekken puur voor educatie van de Belgische - Vlaamse, Brusselse EN Waalse - bevolking over het land waarin ze leven. Misschien is het wel eens tijd voor een Belgische media, die de mensen een beetje een volledig beeld geeft van wat er gebeurt in hun land, soms niet verder dan een tiental kilometer van hun huis maar door de huidige media genegeerd vermits aan de andere kant van de taalgrens zijnde. Brussel zal inderdaad nooit zijn verdiende glorie krijgen als het land zo verdeeld is. Pas als de Belgen beseffen wat voor rijkdom ze in handen hebben, op welk niveau de toegevoegde waarde die zich voordoet zich eigenlijk bevindt (ver boven de level of understanding van de meesten), en hoe dit misschien de enige sleutel is tot een overleven in de harde tijden die ons als miniscuul westers landje staan te wachten tov de E N O R M E uitdaging die ons staan te wachten vanuit het midden en verre oosten (productie zoals in Vlaanderen zal het alvast niet meer zijn), wel dan zal er misschien een kans bestaan dat deze crisis wordt opgelost. Want zoals overduidelijk blijkt: de sleutel van de gordiaanse knoop ligt in Brussel. maar zoals ik al zei ik heb een stuk in mijn voeten en dus is het misschien niet het beste moment om te schrijven |
![]() |
![]() |
![]() |
#167 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#168 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het woord allochtoon betekent letterlijk "van een ander land" (Oudgrieks: ἀλλος=ander, vreemd; en χθων=aarde, land). Tegenover het begrip allochtoon staat de term autochtoon, dat letterlijk "uit hetzelfde land" betekent.
Mensen uit andere EU-landen zijn dus per definitie allochtonen.
![]() |
![]() |
#169 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
![]() |
![]() |
#170 |
Europees Commissaris
|
![]() Met die nuance heb je niets nuttig bijgedragen tot de discussie. Op de onderhandelingstafel wil men nog steeds niet Brussel versterken vanuit Vlaamse zijde (en als het van de N-VA afhing, vloog de instelling van Picqué morgen al op straat) en vanuit Franstalige zijde wil men dat juist wel. Wat ben je dan met die nuance dat "sommigen" dat anders willen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#172 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zij die het meeste problemen hebben (en dus veroorzaken) zijn de mannelijke jongeren pubers en adolescenten. Ze zijn veeleer Brusselaar dan allochtoon of migrant aangezien het echte stadskinderen zijn die geen of zeer weinig voeling hebben met het thuisland van hun (groot)ouders.
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allochtoon = iemand die geboren is in het buitenland, of waarvan één van de ouders in een buitenland is geboren. Dat zouden er in Brussel dus iets meer dan 70% zijn, en als we de derde generatie meerekenen nog meer. Brussel is nog steeds verreweg de duurste stad van Belgie om een woning aan te schaffen. Dat is wat de markt dus zegt hoe 'erg' de 'allochtonen' zijn om tussen te wonen. Blijkbaar kunnen veel 'allochtonen' zich wél deze woningen veroorloven, terwijl het superras zich piepend en hatend, angstig in de goedkope provincie heeft teruggetrokken. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 21 oktober 2010 om 13:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#175 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#176 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat is zeker waar maar het is niet in tegenspraak met wat ik schreef.
![]() |
![]() |
#177 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je moet natuurlijk niet antwoorden, als je dat niet wil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
- Luxemburg : grensarbeiders betalen hun taxen in ... Luxemburg. : http://www.frontaliers-belges.lu/htm...faq/faq15.html - Duitsland : grensarbeiders betalen hun taxen in ... Duitsland : http://fiscus.fgov.be/interfaoiffr/D...nd/bericht.htm - Frankrijk : grensarbeiders betalen hun taxen in ... Frankrijk : http://www.becompta.be/modules/newbb/sujet-10480.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Rogge : 21 oktober 2010 om 17:31. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#180 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik heb wel een voorkeur voor Belgïe ... maar als het moet ... liever een ECHTE confederatie na een ECHTE splitsing in 3. Zo zal alles duidelijker zijn ! |
|
![]() |
![]() |