![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#4761 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zie veel woorden, maar weinig informatie. Ik weet dat jij moraliteit probeert te putten uit "de wetenschap". Dat eenieder die dat doet intellectueel failliet is, is duidelijk. Bovendien kan het mij niet schelen hoe de mens is en hoe pol&soccers erover denken. Men moet maar harder denken en tot inzichten komen. Een model is een model. Dat jij (en anderen) door jullie natuur krampachtig daar morele uitspraken uit willen putten, is een teken van jullie faillissement, niet van een absolute moraliteit gebaseerd daarop. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4762 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie zegt dat het "doel" (of hoe je het ook noemt, dat kan mij niet schelen, toch veel holle woorden die over hetzelfde gaan) van de evolutie van een soort het succesvol maken van die soort is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4763 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat doe ik nadrukkelijk niet. Ik puur classificaties uit de wetenschap. De morele oordelen daarover vormen een verhaal apart. Het is niet omdat er mensen geboren worden met een bepaald mankement, dat we een moreel oordeel over deze mensen vellen. De moraal dwingt ons wel na te denken hoe we met die verschillen omgaan. Behandelen we de blinde zoals eenieder of zorgen we toch voor "voorzieningen" die zijn "programmafout" leefbaar maken? Behandelen we kinderen met een open rug of niet? Laten we homoseksuelen aan hun lot over of zorgen we ervoor dat er kanalen en omgevingen bestaan die hen beter in staat stellen een gelukkig bestaan op te bouwen (compensatie van schaalnadelen)? Beschermen we mensen tegen andere mensen die wél een moreel oordeel verbinden aan een of ander mankement? (Het antwoord is volmondig ja)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4764 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bedoel je hetzelfde? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4765 | |
|
![]() Citaat:
Zie jij in die geschiedenis - op een biologisch niveau - patronen en mechanismen die erop wijzen dat de menselijke soort zichzelf probeert uit te roeien? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4766 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In de biologische geschiedenis van de mens zie ik, wel, wat zie ik? De biologische geschiedenis van de mens zeker? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4767 | |
|
![]() Citaat:
Mijns inziens zijn ze juist een grond voor extra ondersteuning, maar in jouw denken moet je dat eigenlijk verwerpen. Of zie ik dat verkeerd? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4768 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het gaat hier, in mijn discours toch, over een zo glashelder mogelijke visie op wat natuur, proces, doel, en afwijking is. Waarom ik dit doe? Omdat bepaalde visies, zoals dat iets een afwijking of tegennatuurlijk is, vaak worden gekaapt door zure paleo's om hun preutsheid te verspreiden. Wat jij doet is jouw morele invulling te nemen en uit te leggen. Ik zet de mijne hier niet uit. Ik probeer puur systeemtechnisch te kijken naar processen. Laatst gewijzigd door Flanelcondoom : 27 oktober 2010 om 11:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4769 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met seksuele betrekkingen tussen twee mannen of tussen twee vrouwen lukt het niet. Maar hun geaardheid is geen enkel beletsel om zich voort te planten.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4770 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zever.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4771 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4772 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4773 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik vind dat de angst voor "recuperatie" door homohaters e.d. geen alibi mag zijn om het spreken in termen van patronisch en a-patronisch, geslaagd en niet geslaagd (gegeven een bepaald patroon) uit te sluiten als mogelijk en acceptabel classificatieschema. (Ik denk overigens niet dat we de clash der schema's in dit stadium van de wetenschap hier en nu al kunnen beslechten.) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4774 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4775 | |
|
![]() Citaat:
Het lijkt verdorie wel ganzenbord hier. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4776 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4777 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4778 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4779 |
|
![]() Straf. Ik ken nochtans nogal wat homoseksuele vrouwen die op vrouwen "georiënteerd" zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4780 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is dus steeds niet doorgedrongen ![]() Laatst gewijzigd door Cdude : 27 oktober 2010 om 14:13. |
|
![]() |
![]() |