Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 november 2010, 11:41   #1
den dinges
Banneling

Standaard NOG méér immigranten ?

Volgens onze brave goede Kadhafi mag Europa de komende jaren op extra 30 miljoen Afrikaanse immigranten rekenen, dit doordat het Tsjaad-meer aan het opdrogen is. Dat is op één na ( = Victoria-meer ) het grootste meer van Afrika.
De klimaatopwarming droogt het reeds hete en droge Afrika uit tot een kurkdroge woestenij, waar alles kapot gaat, plant, dier en mens...
Al die uitgehongerde volkeren staan aan onze deuren te drummen, dit terwijl wij, Europeanen , het zélf ook moeilijker krijgen.
Ik zie slechts één oplossing, die men wellicht als " onmenselijk " gaat bestempelen, maar die mij enkel en aleen door mijn overlevingsinstinct word ingegeven : totale immigratiestop , stop asielzoekersopvang, of dit nu politieke of economische vluchtelingen zijn.
Nog beter is dan buitenlandse inmenging in het beleid van de " onafhankelijke " Afrikaanse landen, om de effecten van de klimaatverandering te bestrijden. Volledige ontwapening van Afrikaanse " legers " en " rebellen " , die men onder de gemeenschappelijke noemer van struikrovers, moordenaars , verkrachters en plunderaars kan plaatsen.
Hulp aan de bevolking ter plaatse dus, in de mate wij dit ons financiël kunnen veroorloven, maar geen opvang in onze landen.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 11:45   #2
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Gerust binnenhalen.

Er zijn hier verzekeringsmakelaars die met meerdere auto's rondrijden, kleine zelfstandigen met een zwembad, kortom mensen die veel teveel hebben en er niet gelukkig van worden (enkel arroganter).

Ze gaan toch niet in opstand komen. Laat ze maar betalen.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 12:12   #3
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Ik ben eerder geneigd Flanelcondoom gelijk te geven. De Vlamingen zijn te achterlijk en kortzichtig om een positieve rol van betekenis te hebben in de wereld.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 12:34   #4
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Gerust binnenhalen.

Er zijn hier verzekeringsmakelaars die met meerdere auto's rondrijden, kleine zelfstandigen met een zwembad, kortom mensen die veel teveel hebben en er niet gelukkig van worden (enkel arroganter).

tuurlijk binnenhalen!
Ik schat dat jij een pak jonger bent dan ik.
Ik ontvang mijn pensioenkapitaal en ga rustig emigreren en rentenieren in Thailand of zo.

Jij mag Afrika onderhouden. Have fun.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 12:49   #5
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
tuurlijk binnenhalen!
Ik schat dat jij een pak jonger bent dan ik.
Ik ontvang mijn pensioenkapitaal en ga rustig emigreren en rentenieren in Thailand of zo.

Jij mag Afrika onderhouden. Have fun.
Bwa. Het moet mogelijk zijn om jou hier te laten zodat je kaalgeplukt kunt worden.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 12:51   #6
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Dat noemt men de "Lemmingenmaatschappij" een maatschappij die uit is olpzelfvernietiging.
Oud 1 november 2010, 13:29   #7
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Ik ben eerder geneigd Flanelcondoom gelijk te geven. De Vlamingen zijn te achterlijk en kortzichtig om een positieve rol van betekenis te hebben in de wereld.
Wat een bijzonder achterlijk en kortzichtig antwoord, je moest je schamen want het gaat om je eigen volk.

Je hebt dan nog geen kennis van hoe de echte Amerikaan, mbp de Repulbikein en mbp in het bijzonder de Texaan is.
Oud 1 november 2010, 13:35   #8
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

we leven in een geglobaliseerde wereld waarin het geen zin heeft vast te houden aan het achterhaalde 19e eeuwse romantische en de illusie van natiestaten. Doorheen de geschiedenis hebben volkeren steeds gemigreerd en denken dat dat in de toekomst niet zo gaat zijn is een illusie.

Vergeet niet dat Europeanen niets meer zijn dan een vroege vorm van Afrikaanse migranten

Laatst gewijzigd door koe de poing : 1 november 2010 om 13:39.
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 14:26   #9
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Gerust binnenhalen.

Tja, en als de olie op is, dan zitten we hier met al onze auto's en al onze plastiek die niets meer waard zullen zijn. En niet te vergeten: die 30 miljoen extra Afrikanen.

Het is nogal wiedes dat tegen verwoestijning enkel door irrigatiesystemen en herbebossing iets kan worden gedaan. Noord-Afrika is ooit groen geweest. Zoals de Oude Egyptenaren ook ooit blank geweest zijn.

Het is een racistische vooronderstelling (ook van Pelgrim) om te denken dat de Afrikanen niets aan hun lot kunnen veranderen. Misschien is dat wel zo, maar zeg het dan ook. Enkel dan zal het zin hebben dat Europa intervenieert.
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 14:33   #10
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma Bekijk bericht
Tja, en als de olie op is, dan zitten we hier met al onze auto's en al onze plastiek die niets meer waard zullen zijn. En niet te vergeten: die 30 miljoen extra Afrikanen.

Het is nogal wiedes dat tegen verwoestijning enkel door irrigatiesystemen en herbebossing iets kan worden gedaan. Noord-Afrika is ooit groen geweest. Zoals de Oude Egyptenaren ook ooit blank geweest zijn.

Het is een racistische vooronderstelling (ook van Pelgrim) om te denken dat de Afrikanen niets aan hun lot kunnen veranderen. Misschien is dat wel zo, maar zeg het dan ook. Enkel dan zal het zin hebben dat Europa intervenieert.
Men was goed op weg algemene welvaart te stichten ten tijde van de koloniën, maar men heeft dit opgedoekt.
We weten allemaal -maar we verdringen het- hoe het er intussen op vooruit gegaan is. Zegt maar: er is een serieuze achteruitgang gaande sinds de kolonisatoren zich moeten hebben terugtrekken, of uitgeroeid zijn.

Ik denk dan maar: 'men heeft vroeger onze hulp niet willen aanvaarden, en zelfs onze verwezenlijkingen vernietigd, dus men moet het maar zelf oplossen.
Oud 1 november 2010, 14:35   #11
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg Bekijk bericht
Vergeet niet dat Europeanen niets meer zijn dan een vroege vorm van Afrikaanse migranten

Ah ja, na het "einde van de geschiedenis" (Fukuyama) hebben we nu het begin ook gevonden. We zijn dan wel van achteren naar voren te werk gegaan, maar niet gehinderd. Alleen heeft meneer Fukuyama ondertussen wel zijn eigen these herroepen.
Oud 1 november 2010, 14:36   #12
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Wat een bijzonder achterlijk en kortzichtig antwoord, je moest je schamen want het gaat om je eigen volk.
Ik schaam me inderdaad om dat volk ja, een volk van gatlikkers, bazenpoepers en kleinburgers.

Citaat:
Je hebt dan nog geen kennis van hoe de echte Amerikaan, mbp de Repulbikein en mbp in het bijzonder de Texaan is.
Toch wel hoor, nog dommer, maar wel rechtuit, en dat verdient meer respect.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 14:37   #13
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Kwaadste Belg Bekijk bericht
we leven in een geglobaliseerde wereld waarin het geen zin heeft vast te houden aan het achterhaalde 19e eeuwse romantische en de illusie van natiestaten. Doorheen de geschiedenis hebben volkeren steeds gemigreerd en denken dat dat in de toekomst niet zo gaat zijn is een illusie.

Dat is zo'n redenering van "we moeten toch allemaal ooit doodgaan, waarom dan nu niet meteen?". Heb je er nog zo een?
Oud 1 november 2010, 14:39   #14
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Het Tjaadmeer, en de nodige vluchtelingen. Is al een derde keer het op't forum aangeboden word. in alle geval, bij de eerste keer was de vraagstelling hoe we het konden oplossen.

Mijn antwoord vind je hier
Oud 1 november 2010, 14:47   #15
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Ik schaam me inderdaad om dat volk ja, een volk van gatlikkers, bazenpoepers en kleinburgers.

Toch wel hoor, nog dommer, maar wel rechtuit, en dat verdient meer respect.

Pelgrim, idd, missch moesten de domme Vlamingen/Belgen eindelijk ook eens rechtuit wezen, en komaf maken met al die profiteurs: zijnde van eeuwige studenten, werklozen, azielzoekers, afschaffen van weinig tot niet renderende subsidie's, afschaffen van subsidie's voor zinloze rastabedoeningen, serieus werk maken voor de vooruitgang van onze industrie en zware industrie; met name bv onze kerncentrale's verder uitbouwen en exploiteren, de haven verder uitbreiden, en komaf maken met de waardeloze pummels die in de bouwvallige spookdorpen rondlummelen (dat men toch daar rekening mee houdt? Men moet daar simpelweg hard tegen optreden), niet het simpel volk laten beslissen over zaken waar het geen verstand van heeft bv denk aan de lange-wapper-affaire.....
Oud 1 november 2010, 14:48   #16
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bwa. Het moet mogelijk zijn om jou hier te laten zodat je kaalgeplukt kunt worden.
Nee , nee Flanel, Circe en ik zullen op tijd weg zijn, met onze centen.
Het zal jij zijn die ze zal kunnen onderhouden.
Wij wilden u dit laatste besparen , maar vermits je er zelf om vraagt.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 14:50   #17
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Tja Nestor Burma, je gevolgtrekkingen komen aardig overeen met die van mij.

De Afrikaan kan niets aan eigen welstand doen zonder hulp of dwang. Hij heeft een stuk evolutie gemist en daardoor ook geen aansluiting gevonden bij de moderne maatschappij. Qua verstandelijk peil is de Afrikaan op het niveau van de vroege middeleeuwen blijven staan. Zo ook is het politieke stelsel in Afrika vrijwel volledig feodaal. Een paar clans leven in absolute rijkdom, de rest crepeert of doet ernstige pogingen daartoe.
Eeuwenlang haalden de stammen hun voedsel uit de jungle en leefden van het land. Pas toen sommige Bantustammen vee ging houden, lipe hun ecologisch leven uit de rails. Het vee had steeds meer grondgebied nodig omdat het land in betrekkelijk snel tempo werd afgegraasd. Wat er nog overbleef vernielden de geiten, de pest van Afrika. De bantustammen verspreidden zich en daarmee begon de ecologische aftakeling. De komst van de Europese migranten en de daaruit volgende kolonialisering deed de rest.

Afrika is op termijn te redden. Zowel in ecologisch als in economisch opzicht.
Maar niet door de Afrikaan. Zijn denkvermogen is daartoe niet toereikend noch de zelfdiscipline die daarvoor nodig is om het in stand te houden.
Oud 1 november 2010, 14:52   #18
MaGNiFiCaT

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Nee , nee Flanel, Circe en ik zullen op tijd weg zijn, met onze centen.
Het zal jij zijn die ze zal kunnen onderhouden.
Wij wilden u dit laatste besparen , maar vermits je er zelf om vraagt.
Erger nog: België zal nog jullie pensioen mogen uitbetalen ook, waar jullie ook mogen verblijven. Maar daar hebben jullie recht op, jullie hebben ervoor gewerkt.
Oud 1 november 2010, 14:54   #19
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

De meeste Afrikanen hebben niet de middelen om tot in Europa te geraken. Wat we nodig hebben zijn goed afgebakende grenzen en landen als Libië en Marokko moeten nog meer gestreund worden in het afbakenen van hun Zuid-grenzen.
Afrika voor de Afrikanen. In hun eigen land doen ze wat ze willen, we kunnen ze wel steunen en adviesen geven over geboortebeperking en goed bestuur, en handel drijven met Afrika. Europese bedrijven zouden moeten aangemoedigd worden te investeren in Afrikaanse landen, zoals China al een tijdje doet. Chinezen bouwen wegen, fabrieken, scholen, sturen hun ingenieurs naar Afrika en bouwen dammen. Die weg is nog lang en moeilijk, maar het is de enige.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 15:12   #20
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Men was goed op weg algemene welvaart te stichten ten tijde van de koloniën, maar men heeft dit opgedoekt.
We weten allemaal -maar we verdringen het- hoe het er intussen op vooruit gegaan is. Zegt maar: er is een serieuze achteruitgang gaande sinds de kolonisatoren zich moeten hebben terugtrekken, of uitgeroeid zijn.

Ik denk dan maar: 'men heeft vroeger onze hulp niet willen aanvaarden, en zelfs onze verwezenlijkingen vernietigd, dus men moet het maar zelf oplossen.
"wij" verdringen die wetenschap niet. Het beleid VERHINDERT ons om die wetenschap wereldkundig te maken.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be