![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#561 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kijk, de man heeft misschien niet altijd een 'flashie' voorkomen, maar Rik Devillé, is de man de jarenlang gevochten heeft tegen het verstoppertje spelen van de kerk inzake pedopriesters. Die man nam geen blad voor de mond en hardnekkig en koppig bleef strijden tegen de bierkaai, die hier de Rooms-katholieke hooghartige hiërarchie was . Een hiërarchie die permanent Devillé met een kluitje in het riet zond en die niets ondernam tegen kindermisbruik. Maar Devillé kreeg achteraf gelijk, dank zij de commissie Adriaenssens en de gedwongen bekentenis van bisschop Roger Van Gheluwe. Voor zulke mensen heb ik respect en doe ik mijn hoed af. Laatst gewijzigd door system : 1 november 2010 om 20:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#562 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#563 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Verjaringstermijn wat mij betreft levenslang voor alle misdaden, dus ook voor moord. Je kan niet strenger zijn voor pedofilie dan voor moord. Dat gaat niet hé. Hoe verderfelijk de feiten ook zijn...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#564 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#565 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 1 november 2010 om 20:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#566 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#567 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#568 |
Minister-President
|
![]() Voila hier ben ik het met je eens (amai kan ook nog);
![]() |
#569 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik lees evenwel niets dat inhoudelijk ingaat op het volgende:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#570 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#571 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#572 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien toen even advocaat van de duivel spelen: verjaringstermijn hoort wel in ons strafrecht behouden te blijven. Een misdaad reconstrueren en analyseren en dan de schuldvraag beantwoorden, vele jaren na de feiten is vaak een totaal onbegonnen werk (tenzij er duidelijke getuigenissen en bekentenissen zijn).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#573 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 1 november 2010 om 20:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#574 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En ja je kan zeggen iedereen heeft recht op een eerlijk proces en dat is waar ook, maar ik blijf het er enorm enorm moeilijk mee hebben. Heb zelfs gehoord dat in de gevangenis pedo's aanzien worden als het laagste van het laagste bij hun medegevangenen.
![]() |
![]() |
#575 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 'Oude kennis' is een groot woord. Ik verdedig hem trouwens niet "door dik en dun", maar wel omdat hij heel terechte dingen zegt en, nu in het bijzonder, omdat men zijn woorden fragmentarisch citeert en die een eigen leven laat leiden. Dat is nu eenmaal niet correct.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#576 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#577 |
|
![]() Toch wel, hoor. Misdrijven bestraffen hoeft nl. niet alleen een "résultat concret" te hebben. Als ik morgen iemand neerschiet, moet ik dan niet meer vervolgd worden omdat ik mijn pistool intussen verkocht heb?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#578 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#579 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is niet zo. Iedere bisschop is juridisch en kerkrechtelijk enkel verantwoordelijk voor wat in zijn eigen bisdom met zijn eigen personeel gebeurt (de zogenaamde diocesane geestelijkheid). De aartsbisschop heeft sedert de nieuwe regeling ingevoerd door J-P II geen rechtsmacht weer over de andere bisdommen van de kerkprovincie (wat vroeger wel gedeeltelijk anders was). Daarnaast zijn de congregaties en kloosterorden vaak niet onderworpen aan het bisschoppelijk gezeg. De benedictijnen bijvoorbeeld zijn een autonome orde waar de diocesane bisschop geen enkele rechtsmacht heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#580 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |