Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Bekijk resultaten enquête: Minder dan de helft van de Belgen voelt zich nog Belg, en U?
Ik voel mij alleen maar Belg 11 8,33%
Ik voel mij eerst Belg, dan Vlaming (of andere regio) 13 9,85%
Ik voel mij eerst Vlaming (of andere), dan Belg 26 19,70%
Ik voel mij totaal geen Belg 82 62,12%
Aantal stemmers: 132. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 12 november 2010, 12:25   #521
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Elite? Nee, nog niet, maar dat komt wel. Binnen dit en 10 jaar is het zover.

Blank? Ja, dat wel, toch in meerderheid.

Ongeveer 85% van de leerlingen zijn niet afkomstig uit Zwart-Afrika, of Donkerder-Azië.

Ongeveer 60% daarvan komt uit de Maghreb (vooral uit Marokko, maar ook een paar uit Algerije en Tunesië), en de rest komt uit o.a. Turkije, Syrië, Pakistan, Armenië, Roemenië, Albanië, Macedonië, Polen, Kosovo, Rusland en zowaar ook éne uit Spanje.

Van de niet-blanken komt de meerderheid uit Kongo, maar er komen er ook uit Guinée, Kameroen, Ivoorkust, Indië en Mauritius.

O ja, ik heb ook 6 'autochtones' in m'n 5 klassen: twéé met een 'Franstalige' familienaam, vier met een 'Vlaamse'.

Allemaal jonge mensen die tot voor kort amper iets van Vlaanderen, Nederland, Suriname en de rijke culturen uit die contreien afwisten, maar daar komt nu langzamerhand wel verandering in
Hm, klinkt wel goed, maar ik heb zelf les gegeven aan migranten een tijdje geleden, en het lijkt mij toch onwaarschijnlijk dat U hen kan enthousiasmeren voor dingen als Nederlandstalige poëzie en literatuur. Tenzij U natuurlijk een superleraar bent...

Het is wel zo dat teksten van veel muziekgenres dikwijls doorspekt zijn van poezie en filosofie in bvb. Russische, Oost Europese, Turkse of Iraanse muziek. Dus dat mensen die uit die culturen komen open staan voor muziek zoals Wannes Vandevelde en Boudewijn De Groot is ergens wel begrijpelijk. Russische muziek is dikwijls (toch zeker de bard traditie van Visotski en de blatniy) diepzinnig en elk woord heeft wel een of meerdere diepere betekenissen, dus met vele dubbele lagen.

Mijn ervaring in Antwerpen (4 jaar geleden) leert me dat kinderen dikwijls kiezen voor de laagste gemene deler dus platte R en B muziek en dergelijke

Laatst gewijzigd door tomm : 12 november 2010 om 12:37.
tomm is offline  
Oud 12 november 2010, 13:36   #522
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Zou men niet beter opnieuw één land maken van België. één regering één wetgeving , stukken effecienter en goedkoper. het gaat ook niet op om van je vrouw te scheiden en dan te eisen of te beweren dat je haar uitgaven beter kan controleren .
wanneer komen eindelijk de excuses eens van de oude politieke garde Eiskens -Martens De Haene enz die deze onbestuurbare toegevingen en gaos hebben gecreeerd ?
Alsof excuzes genoeg gaan zijn? Beter is het om een commissie samen te stellen als Vlaanderen onafhankelijk is om de misdaden tegen het Vlaamse volk te onderzoeken.

Zodat we de walgelijkste Vlamingen die ooit geleeft hebben ter orde kunnen roepen, de belgische politiekers en hoflakeien.

Straffen gaan we die mensen niet - we zijn tenslotte geen Belgen, maar we gaan ze op straat wel met de vinger wijzen.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 12 november 2010 om 13:37.
Xenophon is offline  
Oud 12 november 2010, 15:15   #523
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je suggesties hebt: laat maar komen!!! Hoe 'filosofischer' de teksten, hoe beter
Lading voor vandaag.

Mira, Axl Peleman (Daggetwet, Het Kiel is een kleurdoos), Pieter Embrechts (Barcelona, Wachten), Lenny en de Wespen, Hilde Frateur (de kleine boot), Belgian Asociality (Bompa Punk), Gorki, Luc de Vos (kaatje is verdronken), Monza, Noordkaap, De Mens, Mama's Jasje, Claire (vreemde vogels), De Embryo's (Respect), Kommil Foo (Ruimtevaarder, Kop in het zand), Ingeborg (verlegen, als de wind, als je doodgaat), Yasmine, Zjef Vanuytsel, Hugo Raspoet (Helena, Koningskinderen, Hoe durven ze -- nog steeds aktueel!), Kor Van Det Goten (Ballade voor de vlaamse intellectueel -- nog zoiets ), Miel Cools, Ed Kooyman, Jan de Wilde, Della Bossiers, ... en om de Limburgers niet te vergeten: Jo Erens.
In het folk-genre: Ambrozijn, Kadril, Arjaun, Rum, 't Kliekske, De Elegasten, Alfred den Ouden, ...

Citaat:
Edit: hoe meer ik erover bijleer én nadenk, hoe schandaliger ik het begin te vinden dat er zo weinig muziek in onze eigen taal (Nederlands én Vlaams) op de officiële zenders wordt gedraaid.

Vooral RTBf is écht wel de kampioen in de wedstrijd 'blinde vlek'.
Onze eigen BRT is al niet veel beter
fonne is offline  
Oud 12 november 2010, 16:10   #524
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Hm, klinkt wel goed, maar ik heb zelf les gegeven aan migranten een tijdje geleden, en het lijkt mij toch onwaarschijnlijk dat U hen kan enthousiasmeren voor dingen als Nederlandstalige poëzie en literatuur. Tenzij U natuurlijk een superleraar bent...

Het is wel zo dat teksten van veel muziekgenres dikwijls doorspekt zijn van poezie en filosofie in bvb. Russische, Oost Europese, Turkse of Iraanse muziek. Dus dat mensen die uit die culturen komen open staan voor muziek zoals Wannes Vandevelde en Boudewijn De Groot is ergens wel begrijpelijk. Russische muziek is dikwijls (toch zeker de bard traditie van Visotski en de blatniy) diepzinnig en elk woord heeft wel een of meerdere diepere betekenissen, dus met vele dubbele lagen.

Mijn ervaring in Antwerpen (4 jaar geleden) leert me dat kinderen dikwijls kiezen voor de laagste gemene deler dus platte R en B muziek en dergelijke
Het heeft mij natuurlijk wel wat moeite gekost om de - laten we er maar geen doekjes om winden - behoorlijk bekrompen geesten van de ghetto-jeugd open te breken en hen te leren dat er voorbij hun neus en hun play-station of GSM nog een héle wereld op hen ligt te wachten, maar ik ben er blijkbaar in geslaagd enkele gevoelige snaren te raken. Overigens bestaat er in élke cultuur wel een traditie van poëtische en filosofische teksten op muziek. Dat is voor de Nederlandstalige cultuur niet anders. 'Diepzinnigheid' is een universeel menselijk verschijnsel, geen exclusiviteit voor die culturen die u opsomde. Het klopt wel dat de 'commerciële' cultuur zich daar doorgaans zo ver mogelijk van weg houdt, en in de plaats van de argeloze, naïeve en luie consument kiest voor de laagste gemene deler. Ik aarzel niet om daar tegen in te gaan, en mijn leerlingen te dwingen ook eens elders hun oor te luisteren te leggen. En daar ik dat blijkbaar met enig succes weet te doen kan ik maar één besluit trekken:

ik bén een superleraar, tomm

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 12 november 2010, 16:24   #525
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht

1. Lading voor vandaag.

Mira, Axl Peleman (Daggetwet, Het Kiel is een kleurdoos), Pieter Embrechts (Barcelona, Wachten), Lenny en de Wespen, Hilde Frateur (de kleine boot), Belgian Asociality (Bompa Punk), Gorki, Luc de Vos (kaatje is verdronken), Monza, Noordkaap, De Mens, Mama's Jasje, Claire (vreemde vogels), De Embryo's (Respect), Kommil Foo (Ruimtevaarder, Kop in het zand), Ingeborg (verlegen, als de wind, als je doodgaat), Yasmine, Zjef Vanuytsel, Hugo Raspoet (Helena, Koningskinderen, Hoe durven ze -- nog steeds aktueel!), Kor Van Det Goten (Ballade voor de vlaamse intellectueel -- nog zoiets ), Miel Cools, Ed Kooyman, Jan de Wilde, Della Bossiers, ... en om de Limburgers niet te vergeten: Jo Erens.
In het folk-genre: Ambrozijn, Kadril, Arjaun, Rum, 't Kliekske, De Elegasten, Alfred den Ouden, ...

2. Onze eigen BRT is al niet veel beter
1. Bedankt, fonne

Ik herinner me trouwens dat ik ook "Leopold II" van Jef Elbers wilde laten horen, omdat ik met de zesde klas de verschillende Vlaamse dialecten wil verkennen, en daarbij zéker en vast het Brussels niet mag vergeten.
Van Wannes Van De Velde breng ik deze keer, naast "Pieter Breugel", ook "Het Jaar Van Het Milieu".

Die "Hoe Durven Ze" van Hugo Raspoet is een gouden tip!

2. Neen, en dat is eveneens een schande.
Er is een voldoende groot aanbod, dat is dus zeker het probleem niet.

Ik ga een boze brief schrijven, en roep iederéén op dat ook te doen (en familie en vrienden op te roepen om familie en vrienden op te roepen om ...).

Bij voorbaat dank voor uw bereidwillige medewerking,

djimi

djimi is offline  
Oud 12 november 2010, 17:43   #526
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik voel me steeds minder belg. Een onafhankelijk Vlaanderen is (over 2 jaar) de oplossing.
Vlaanderen past met z'n 6.000.000 inwoners en zijn ekonomie perfekt in het rijtje van kleine, welvarende landen zoals Noorwegen, Finland, Denemarken,...
Vlaanderen is goed voor +/- 75% van de uitvoer in dit apeland.
Bij de rangschikking naar BBP per hoofd, laat Vlaanderen o.a. Duitsland achter zich !!!
Vlaanderen heeft, na Canada, de hoogste produktiviteit ter wereld !!! Vandelanotte mag daarover eens nadenken...

Laatst gewijzigd door Boduo : 12 november 2010 om 17:46.
Boduo is offline  
Oud 12 november 2010, 17:45   #527
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Bij het eerste clipje krijg ik deze boodschap: "Deze video bevat inhoud van UMG en is niet beschikbaar in je land."

Wie of wat is UMG???

Dat tweede, Simon met "Vakke(n)vuller", lijkt me wel bruikbaar voor de meisjes en jongens van het 4e jaar (veel 'praktische' woordenschat)

Nummer drie, Bastiaan Ragas met "Dit Is Mijn Stad" lijkt mij wel op het lijf geschreven Leuk!

Met nummer vier, "Mi Rowsu", zal ik het in het vijfde jaar reeds aanwezige enthousiasme voor Suriname nog wat aanwakkeren Ook leuk is het feit dat het wat 'exotischer' klinkt.

Nummer vijf, "Tijdmachine", dat zal wel werken in het zesde jaar, daar twijfel ik niet aan. Ik hoop alleen dat er achteraf nog iets overblijft van m'n klaslokaal

Nummer zes, "Watskeburt?!" hoef ik niet meer voor te stellen. Dat nummer is blijkbaar toch ook tot een groep Franstalige jongeren doorgedrongen. Niet slecht.

Naar Wende Snijders durf ik niet zo goed te luisteren/kijken, omdat ik bang ben mijn hart onherroepelijk te verliezen aan een voor mij voor eeuwig onbereikbare vrouw. Wat een stem! Wat een expressief gezicht! Wat een presentie! Wat een kracht!

Gevaarlijk!

Nummer negen, "Wat Is Dromen", is vanwege de tekst (voldoende rijke woordenschat, en voldoende 'filosofisch' ) eveneens erg bruikbaar. Aan de muziek moet ik wennen, maar samen met m'n leerlingen zal dat wel lukken.

Bedankt, vriend Hollander.

Je hebt me hiermee aardig op weg geholpen!

Laatst gewijzigd door djimi : 12 november 2010 om 17:46.
djimi is offline  
Oud 12 november 2010, 17:56   #528
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ik voel me steeds minder belg. Een onafhankelijk Vlaanderen is (over 2 jaar) de oplossing.
Vlaanderen past met z'n 6.000.000 inwoners en zijn ekonomie perfekt in het rijtje van kleine, welvarende landen zoals Noorwegen, Finland, Denemarken,...
Bij de rangschikking naar BBP per hoofd, laat Vlaanderen o.a. Duitsland achter zich !!!
Vlaanderen heeft, na Canada, de hoogste produktiviteit ter wereld !!! Vandelanotte mag daarover eens nadenken...

Cijfers uit "de duim" of heb je een bron? Link?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 12 november 2010, 18:01   #529
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Cijfers uit "de duim" of heb je een bron? Link?
de belangrijkste bron is de NAR.
De vaststelling v.h. FEIT dat Vlaanderen de hoogste produktiviteit, na Canada, v.d. ganse wereld heeft, komt v.d.OESO

Boduo is offline  
Oud 12 november 2010, 18:32   #530
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de belangrijkste bron is de NAR.
De vaststelling v.h. FEIT dat Vlaanderen de hoogste produktiviteit, na Canada, v.d. ganse wereld heeft, komt v.d.OESO

Link??
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 12 november 2010, 18:38   #531
system
Banneling

Standaard

Citaat:

Da's raar. Ik voel me steeds méér Belg. En ik was al wat Belg voordien. Zij het dan zonder dat bombastisch nationalisme waarmee vele Vlaams-nationalistische rakkers dwepen hier. Alhoewel ik me ook Limburger voel natuurlijk. D�*t spreekt vanzelf.

Laatst gewijzigd door system : 12 november 2010 om 18:42.
system is offline  
Oud 12 november 2010, 19:57   #532
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Da's raar. Ik voel me steeds méér Belg. En ik was al wat Belg voordien. Zij het dan zonder dat bombastisch nationalisme waarmee vele Vlaams-nationalistische rakkers dwepen hier. Alhoewel ik me ook Limburger voel natuurlijk. D�*t spreekt vanzelf.
Zijn getallen v.d. NAR en de OESO bombastisch ?
Jij wilt het licht v.d. zon als onbestaand aanzien ,of niet ?
Boduo is offline  
Oud 12 november 2010, 23:17   #533
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het heeft mij natuurlijk wel wat moeite gekost om de - laten we er maar geen doekjes om winden - behoorlijk bekrompen geesten van de ghetto-jeugd open te breken en hen te leren dat er voorbij hun neus en hun play-station of GSM nog een héle wereld op hen ligt te wachten, maar ik ben er blijkbaar in geslaagd enkele gevoelige snaren te raken. Overigens bestaat er in élke cultuur wel een traditie van poëtische en filosofische teksten op muziek. Dat is voor de Nederlandstalige cultuur niet anders. 'Diepzinnigheid' is een universeel menselijk verschijnsel, geen exclusiviteit voor die culturen die u opsomde. Het klopt wel dat de 'commerciële' cultuur zich daar doorgaans zo ver mogelijk van weg houdt, en in de plaats van de argeloze, naïeve en luie consument kiest voor de laagste gemene deler. Ik aarzel niet om daar tegen in te gaan, en mijn leerlingen te dwingen ook eens elders hun oor te luisteren te leggen. En daar ik dat blijkbaar met enig succes weet te doen kan ik maar één besluit trekken:

ik bén een superleraar, tomm
Het verschil is dat die diepzinnige muziek in die landen ook echt populair is onder brede lagen van de bevolking, terwijl het in Vlaanderen (en bij uitbreiding West-Europa) eerder een randfenomeen is voor een kleine elite.

Het is inderdaad niet zo eenvoudig die jongeren te doen beseffen dat de wereld veel breder is dan hun enge wereldje. Meestal staan ze er gewoon niet voor open. Helaas betekent multiculturaliteit in de praktijk al te veel het naar beneden afronden van een gemene deler.

Zoals in Frankrijk, de Franse elite is zeer verfijnd en zeer verwaand, maar de jongeren in de banlieues staan daar mijlenver vanaf, het is hun wereld niet. Hetzelfde zie je in de angelsaxische wereld en in mindere mate in België. Het Belgische schoolsysteem is ook zeer hierargisch en elitair. (top of the top latijn-wiskunde, daarna zakt het af moderne talen, TSO, BSO... )
In Rusland is het anders: de nieuwe rijken zijn daarom niet verfijnder of meer cultureel ingesteld dan een gewone poetsvrouw of metaalarbeider. Dikwijls zelfs in tegendeel.

Laatst gewijzigd door tomm : 12 november 2010 om 23:21.
tomm is offline  
Oud 12 november 2010, 23:59   #534
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het verschil is dat die diepzinnige muziek in die landen ook echt populair is onder brede lagen van de bevolking, terwijl het in Vlaanderen (en bij uitbreiding West-Europa) eerder een randfenomeen is voor een kleine elite.
Citaat:
Zoals in Frankrijk, de Franse elite is zeer verfijnd en zeer verwaand, maar de jongeren in de banlieues staan daar mijlenver vanaf, het is hun wereld niet.

Je vergist je schromelijk:

Het diepzinnige muziekvoer voor de consumerende elite in het Franse én Nederlandse taalgebied komt uit de banlieues, beiden zeer succesvol:

Banlieue Strassbourg: http://www.youtube.com/watch?v=jtXKot_jq8o

Banlieue Zwolle: http://www.youtube.com/watch?v=j2i_TX2GBEA

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 13 november 2010 om 00:00.
Eberhard Leclerc is offline  
Oud 13 november 2010, 00:07   #535
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Je vergist je schromelijk:

Het diepzinnige muziekvoer voor de consumerende elite in het Franse én Nederlandse taalgebied komt uit de banlieues, beiden zeer succesvol:

Banlieue Strassbourg: http://www.youtube.com/watch?v=jtXKot_jq8o

Banlieue Zwolle: http://www.youtube.com/watch?v=j2i_TX2GBEA
tja, ik heb nog wel een andere definitie van diepzinnigheid.. maar goed, inderdaad, er wordt over reële problemen gesproken dat is al iets. Ook in dat genre
http://www.youtube.com/watch?v=9KDle5aPFp4

Mijn definitie van diepzinnige muziek (spijtig genoeg versta je er niets van maar elk woord heeft een dubbele betekenis, en ook de tonaliteit heeft betekenis...) Het feit alleen dat de zanger is neergeschoten door mensen die het niet met de boodschap van z'n muziek eens waren maakt de muziek extra mythisch.. Hij schreef z'n muziek op de lavabo in de badkamer en weigerde een cent om te strijken van de inkomsten. Dat is nu eens een echte artiest...

http://www.youtube.com/watch?v=qRKKB...eature=related

http://www.youtube.com/watch?v=_GS3h...eature=related

Laatst gewijzigd door tomm : 13 november 2010 om 00:34.
tomm is offline  
Oud 13 november 2010, 09:05   #536
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij het eerste clipje krijg ik deze boodschap: "Deze video bevat inhoud van UMG en is niet beschikbaar in je land."

Wie of wat is UMG???

Dat tweede, Simon met "Vakke(n)vuller", lijkt me wel bruikbaar voor de meisjes en jongens van het 4e jaar (veel 'praktische' woordenschat)

Nummer drie, Bastiaan Ragas met "Dit Is Mijn Stad" lijkt mij wel op het lijf geschreven Leuk!

Met nummer vier, "Mi Rowsu", zal ik het in het vijfde jaar reeds aanwezige enthousiasme voor Suriname nog wat aanwakkeren Ook leuk is het feit dat het wat 'exotischer' klinkt.

Nummer vijf, "Tijdmachine", dat zal wel werken in het zesde jaar, daar twijfel ik niet aan. Ik hoop alleen dat er achteraf nog iets overblijft van m'n klaslokaal

Nummer zes, "Watskeburt?!" hoef ik niet meer voor te stellen. Dat nummer is blijkbaar toch ook tot een groep Franstalige jongeren doorgedrongen. Niet slecht.

Naar Wende Snijders durf ik niet zo goed te luisteren/kijken, omdat ik bang ben mijn hart onherroepelijk te verliezen aan een voor mij voor eeuwig onbereikbare vrouw. Wat een stem! Wat een expressief gezicht! Wat een presentie! Wat een kracht!

Gevaarlijk!

Nummer negen, "Wat Is Dromen", is vanwege de tekst (voldoende rijke woordenschat, en voldoende 'filosofisch' ) eveneens erg bruikbaar. Aan de muziek moet ik wennen, maar samen met m'n leerlingen zal dat wel lukken.

Bedankt, vriend Hollander.

Je hebt me hiermee aardig op weg geholpen!
doe wat je goeddunkt, vriend. Voor mij is het toch al te laat.
Hollander is offline  
Oud 13 november 2010, 09:09   #537
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Gevaarlijk!
Blijf hier dan maar verre van:

http://www.youtube.com/watch?v=OhADs...eature=related
Hollander is offline  
Oud 13 november 2010, 09:17   #538
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Volgens mij ben je vooral een niet-Nederlander.
Spinoza is offline  
Oud 13 november 2010, 09:49   #539
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
Volgens mij ben je vooral een niet-Nederlander.
gij zijt echt wel gebelgd hé, Spinoza.
jogo is offline  
Oud 13 november 2010, 09:59   #540
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
doe wat je goeddunkt, vriend. Voor mij is het toch al te laat.
Oei, dat klinkt onheilspellend.

djimi is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be