Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 november 2010, 17:31   #2281
openeye
Gouverneur

openeye's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mgr. Léonard is een intellectueel en neemt intellectueel,
Citaat:
Een intellectueel is een persoon met een grote algemene ontwikkeling, een goed ontwikkeld oordeelsvermogen, die betrokken is bij het maatschappelijk en cultureel debat.
bron
LOLWHUT?

Citaat:
Daarenboven wordt het eens tijd dat liberalen (in de brede zin van het woord) leren om vrije meningsuiting ook te respecteren voor niet-liberale ideeën. Want in tegenstelling tot diezelfde liberalen, die ideeën hebben vervangen door (holle) frasen, beelden en woorden, zijn er gelukkig nog mensen met ideeën.
Kan ik me bij aansluiten

Laatst gewijzigd door openeye : 16 november 2010 om 17:32.
openeye is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 17:32   #2282
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
Dit is een mooie en volledige repliek.

Ik vind vooral de term "biologisch-historische gegroeide vormen" goed.
Ik ben blij te vernemen dat je opnieuw onder de levenden bent!
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 17:34   #2283
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door openeye Bekijk bericht
LOLWHUT?
Voor zoiets heb ik geen woordenboek nodig. Wil je een kleine les in etymologie of niet?
Oud 16 november 2010, 17:37   #2284
openeye
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nestor Burma Bekijk bericht
Voor zoiets heb ik geen woordenboek nodig. Wil je een kleine les in etymologie of niet?
Nou, je kan het altijd geven, maar of het mij interesseert is een andere zaak. Je weet wat het betekend en dat is voldoende voor mij.

Laatst gewijzigd door openeye : 16 november 2010 om 17:37.
Oud 16 november 2010, 17:48   #2285
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Nou, je kan het altijd geven, maar of het mij interesseert is een andere zaak. Je weet wat het betekend en dat is voldoende voor mij.
Intellectueel, intellect of intelligentie is afgeleid van het Latijnse intelligere (begrijpen, in de zin van het directe schouwen van essenties). Ratio is afgeleid van ratiocinari (rekenen, berekenen, een gevolgtrekking maken).

Het eerste impliceert natuurlijk heel wat meer dan een definitie uit een woordenboek. Het betekent dat je openstaat voor een noumenale, essentiële of, gemakshalve, objectieve werkelijkheid die kenbaar is. Dat is een overstijgen en geen inperken van de louter menselijke, individuele en subjectieve horizon.

Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 16 november 2010 om 17:49.
Oud 16 november 2010, 18:07   #2286
openeye
Gouverneur

Standaard

Hmm dus Hitler was ook een intellectueel?
Oud 16 november 2010, 18:54   #2287
Hot Marijke
Staatssecretaris

Hot Marijke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Haat" is iets zuiver gevoelsmatigs. Mgr. Léonard is een intellectueel en neemt intellectueel, zelfs niet eens moraliserend stelling in. Conform een natuurwetdenken, dat zelfs niet eens specifiek christelijk beschouwd hoeft te worden.
Dat is jouw visie over Léonard als een intellectueel met een intellectueel standpunt.

Even een analyse. Een grote algemene kennis, "veel weten" zoals de (Aller)slimste mens ter Wereld" kan slim zijn, maar heeft slechts voor een klein gedeelte te maken met intelligentie en nog veel minder met intellectualiteit.

Je bent zogenoemd slim als je veel weet over verschillende onderwerpen. Dat wijst echter enkel op een goed geheugen, je papegaait na wat je gelezen en gezien of gegoogelt hebt. Indien je in kwisverband de juiste antwoorden zeer vlug uit je geheugendata kunt halen kan je winnen, hetgeen indrukwekkend is, maar niets te maken heeft met intelligentie. Slim zijn is een geest hebben als een frituur.

Intelligent ben je pas als je verschillende onderwerpen niet enkel kent en er over kan praten, maar ze ook onder verscheidene invalshoeken hebt onderzocht, ze tenvolle beheerst, en er aldus geen éénzijdige maar een rijke gefundeerde mening over hebt gevormd die waardevol is in een gesprek of debat. Intelligent zijn is een geest hebben als een taverne.

Wanneer is men intellectueel? De meeste mensen vinden zichzelf intellectueel omdat het natuurlijk een soort eretitel is die men zichzelf graag toekent. Ze zeggen het ook van een ander in de hoop dat het op henzelf afstraalt. Intellectueel is slim én intelligent zijn én een enorm inzicht én doorzicht hebben. Maar dat is absoluut geen garantie dat men een goed mens is. Léonard mag een superintellectueel zijn, maar hij is geen goed mens. Hitler zelf was zeker geen intellectueel, er waren echter nazi's die dat beslist wél waren, dat maakt hen echter niet tot goede mensen. Kwaliteiten van de menselijke geest kunnen ten goede en ten kwade gericht zijn. Intellectueel zijn is finesse, het is een geest hebben als een *** Michelinrestaurant.

Citaat:
Daarenboven wordt het eens tijd dat liberalen (in de brede zin van het woord) leren om vrije meningsuiting ook te respecteren voor niet-liberale ideeën. Want in tegenstelling tot diezelfde liberalen, die ideeën hebben vervangen door (holle) frasen, beelden en woorden, zijn er gelukkig nog mensen met ideeën.
Ja, maar enkel indien die niet-liberale ideeën niet discrimineren.

Hot Marijke

A Day without Sex is a Day without Sunshine

Laatst gewijzigd door Hot Marijke : 16 november 2010 om 19:09.
Hot Marijke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 19:50   #2288
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Nog één aanvulling bij mijn voorgaande metaforen.

Het is duidelijk dat een ***Michelingeest met alle gemak kan afzakken tot het taverne- en frituurniveau. De tavernegeest kan zich ook zonder problemen bewegen in de frituuromgeving. Omgekeerd, stijgen is een heel moeilijk en voor sommigen onmogelijk proces, hoe erg ze er ook naar verlangen.

Is de frituurgeest dan de laagste? Uiteraard niet, want die is nog altijd "slim". Over minder dan slim wil ik het niet hebben, echte dommeriken komen immers niet op dit forum.

Is de ***Michelin geest dan de hoogste? Uiteraard niet, dat is de Geniale Geest, waarvoor geen metafoor bestaat. Genieën verspillen hun kostbare tijd echter niet aan dit forum, vandaar dat ik hen niet vermeldde.

Hot Marijke

Oud 16 november 2010, 20:01   #2289
openeye
Gouverneur

Standaard

haha nee die voeren coke aan hun kinderen. Me looking @ freud
Oud 16 november 2010, 21:22   #2290
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
haha nee die voeren coke aan hun kinderen. Me looking @ freud
Ik spiegel mij zeker niet aan de Über en unter-Ichs van Freud, noch de Archetypes van Jung of de minderwaardigheidscomplexen van Adler. Mijn metaforen zijn origineel én in nuchtere toestand uit mijn brein ontsproten.

Ik ben trouwens meer fan van Wilhelm Reich dan van het bovenvernoemde trio. Reich had een gerenommeerde orgasmetherapie, hij is als het ware een soulmate.

Hot Marijke

Laatst gewijzigd door Hot Marijke : 16 november 2010 om 21:32.
Oud 16 november 2010, 23:35   #2291
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
Léonard vergelijkt homoseksualiteit met anorexia, als je dan geen homohater bent dan weet ik het niet.

http://www.rtlinfo.be/info/belgique/politique/302289/
Een kritische mening uiten betekent niet onmiddellijk dat je het object of subject van kritiek ook haat.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 november 2010, 23:42   #2292
openeye
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik spiegel mij zeker niet aan de Über en unter-Ichs van Freud, noch de Archetypes van Jung of de minderwaardigheidscomplexen van Adler. Mijn metaforen zijn origineel én in nuchtere toestand uit mijn brein ontsproten.

Ik ben trouwens meer fan van Wilhelm Reich dan van het bovenvernoemde trio. Reich had een gerenommeerde orgasmetherapie, hij is als het ware een soulmate.
"The great question that has never been answered, and which I have not yet been able to answer, despite my thirty years of research into the feminine soul, is 'What does a woman want?'"
Oud 16 november 2010, 23:43   #2293
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"The great question that has never been answered, and which I have not yet been able to answer, despite my thirty years of research into the feminine soul, is 'What does a woman want?'"
Het geluk van de man: Ik wil. Het geluk van de vrouw: Hij wil.
Oud 16 november 2010, 23:47   #2294
openeye
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Het geluk van de man: Ik wil. Het geluk van de vrouw: Hij wil.
Neuh denk ik niet. Anders zou de feministische beweging niet zo zijn opgeschoten.
Oud 16 november 2010, 23:47   #2295
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neuh denk ik niet. Anders zou de feministische beweging niet zo zijn opgeschoten.
Toen was emancipatie 'in'.
Oud 16 november 2010, 23:49   #2296
openeye
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Toen was emancipatie 'in'.
Emancipatie is zalig, laat de vrouw maar werken, wees de nieuwe man. kan toch niet beter? Vanzodra het te moeilijk voor ze wordt komen ze zowieso terug.

Laatst gewijzigd door openeye : 16 november 2010 om 23:50.
Oud 16 november 2010, 23:50   #2297
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Emancipatie is zalig, laat de vrouw maar werken, wees de nieuwe man. kan toch niet beter?
De vrouw mag zeker werken, het moet een keuze blijven. Een vrouw die haar kinderen wil opvoeden moet die kans kunnen krijgen. Nu is het financieel onhaalbaar en zuigt het kapitalistisch systeem het gezin verder uit.
Oud 16 november 2010, 23:53   #2298
openeye
Gouverneur

Standaard

Citaat:
De vrouw mag zeker werken, het moet een keuze blijven. Een vrouw die haar kinderen wil opvoeden moet die kans kunnen krijgen. Nu is het financieel onhaalbaar en zuigt het kapitalistisch systeem het gezin verder uit.
Klopt, de keus moet er zijn. Maar sommigen hebben spijt dat de vrouw emancipeert. Kan het alleen toejuichen! Dan verwachten ze tenminste niet dat je ze in huis haalt als je ze eens achterover hebt geduwd, omdat ze dan zelfstandig kunnen leven!
Apropos, nu we het toch over homo's hebben he. Voor alle gelovers op dit forum. Hoeveel rondes kunnen jullie volhouden?
http://tinyurl.com/2w6uv8r

Laatst gewijzigd door openeye : 16 november 2010 om 23:59.
Oud 17 november 2010, 00:35   #2299
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn collage verwijst wel degelijk naar Léonard en Vlaams Belang-Alexandra die met hun homohaat lijnrecht staan tegenover hun Jezus die verdraagzaamheid en Liefde voor de medemens op de 1e plaats stelt.

Ik kan me in jouw standpunt vinden: iedere volwassene heeft effectief het recht op het (sex)leven dat hij/zij wenst zonder de bemoeienissen en discriminatie van derden.

Teneinde de homohaters hier aan het denken te zetten: - in zoverre dat nog mogelijk is - klik op onderstaande link en leer hoe men zich als MENS dient te gedragen ten opzichte van holebi's. Vergeet nooit dat jullie irrationele haat dikwijls voor drama's zorgt, tot zelfmoord toe! Laat het doordringen!

http://www2.vlaanderen.be/holebi/f_concreet.html
Homohaat is iets dan amper bestaat in de westerse wereld. Ik heb nog nooit een belgische homohater gezien.

Jezus was vol van liefde en verdraagzaamheid. Dat wil niet zeggen dat hij zondes accepteert.
Oud 17 november 2010, 00:39   #2300
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat wil niet zeggen dat hij zondes accepteert.
Jij durft wel heel erg concreet te spreken over God de Zoon.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be