Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 18 november 2010, 23:01   #101
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Verdwijnen zal het nooit... opgenomen worden in groter geheel waarschijnlijk wel. En ik hoop voor U dat jij niet teveel uitkijkt naar een republiek Vlaanderen; want die komt er zeker nooit .
Zeg nooit nooit. Alles kan, zelfs een pastoor kan. Maar hij mag niet. Maar hij doet het toch. Af en toe zelfs met kindjes.

Laatst gewijzigd door Garry : 18 november 2010 om 23:01.
Garry is offline  
Oud 18 november 2010, 23:12   #102
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Ik raad je aan om vandaag eens naar Terzake te kijken (item met Philippe Geluck); eens kijken hoe "Belgisch" je je dan nog voelt...
Belgicisten zijn immers onverbeterlijk. Ze klampen zich vast aan hun sprookjes-verhalen (figuren) die ze als goden aanbidden en mijmeren over hun nostalgische, in hun ogen, onsplitsbare België, dat volgens hun visie, toch al zo klein is en dat de separatisten dan nog in twee willen delen. Een Vlaanderen van een scheet groot.

Alsof België iets meer van betekenis zou zijn met zijn anderhalve scheet groot.
Garry is offline  
Oud 18 november 2010, 23:16   #103
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
Hoe kun je dat nu geloven? De tegenstand tegen de EU groeit meer en meer, zelfs vanuit de lidstaten zelf. Wie wilt er nu in een "samengemaakt" Europa leven? Ik heb helemaal niets met Bulgaren, Polen, Portugezen of zelfs Fransen. Mijn buurman is een aardige man en ik wil er wel eens een klapke mee doen, maar hij moet niet elke avond een pint komen drinken en ik ga hem ook geen geld lenen als die schulden heeft.
U wel soms?
Inderdaad. Eu is een lege doos die enkel en alleen dient voor politiekers met grootheidswaanzin dik betaalde postjes te bezorgen. Voor de rest botst en knotst het zoals vierkante ballen
Garry is offline  
Oud 18 november 2010, 23:18   #104
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ik ben zelf Franstalig. Ken ik geen Nederlands?
Mijn complimenten.
Garry is offline  
Oud 18 november 2010, 23:20   #105
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geloof jij dat nu echt?
Geloven is voor pastoors. Wij stellen vast.
Garry is offline  
Oud 18 november 2010, 23:23   #106
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Schending van de democratie? Wat heeft democratie ermee te maken? Democratisch zal het grootste deel van de Europeanen stemmen voor meer Europa... daar kan je op rekenen.
Hoe kan je nu NIET voor meer bevoegdheden en macht voor Europa EN NIET voor het terugplooien op ministaten zijn? Het is het één of het ander...
Ik heb er anders geen probleem mee dat Vlaanderen een onafhankelijke staat zou worden zoals Zwitserland.

Hebben die het minder goed omdat ze niet bij de EU behoren?
Garry is offline  
Oud 18 november 2010, 23:33   #107
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel nodig... zo zwaar mogelijk bruine partijen zoals het Vlaams Blok cordon sanitairen dat moeten wij doen...
Cordon sanitairen of niet. VB of geen VB. Kak of gene kak, de pot op man.

Binnen uw prachtige EU is DUITSLAND, dat waarvan wij tijdens de oorlog bezet waren, de grote speler die het voor het zeggen heeft. In 40/45 danste we naar hun pijpen, en nu 2010 , al enkele jaren, dansen we opnieuw naar hun pijpen.
Capisc?
Garry is offline  
Oud 19 november 2010, 09:17   #108
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Zeg nooit nooit. Alles kan, zelfs een pastoor kan. Maar hij mag niet. Maar hij doet het toch. Af en toe zelfs met kindjes.

en toch; nooit!

Citaat:
Geloven is voor pastoors. Wij stellen vast.
zoals zo vaak stellen jullie alleen wat rare dingen vast.

Citaat:
Ik heb er anders geen probleem mee dat Vlaanderen een onafhankelijke staat zou worden zoals Zwitserland.

Hebben die het minder goed omdat ze niet bij de EU behoren?
Vlaanderen vergelijken met Zwitserland is natuurlijk alleen een leuke theoretische gedachte... Zij hebben het niet minder goed maar ze zijn dan ook een geval apart. Net als Noorwegen eigenlijk... Vlaanderen zou buiten de EU vergelijkbaar zijn met Thaïland... wij hebben de EU nodig.
Citaat:

Binnen uw prachtige EU is DUITSLAND, dat waarvan wij tijdens de oorlog bezet waren, de grote speler die het voor het zeggen heeft. In 40/45 danste we naar hun pijpen, en nu 2010 , al enkele jaren, dansen we opnieuw naar hun pijpen.
Capisc?
Nog zo een vergelijking die kant noch wal raakt... In 40/45 werden wij verplicht een fascistisch bewind te volgen; in 2010 volgen wij zo veel mogelijk een economisch voorbeeld binnen de Unie. We zouden ook Frankrijk kunnen volgen... maar dan kan je zo 1 maand per jaar de trein niet nemen omdat het staking is .

Enfin Capisc... ik zou niet onmiddellijk terug in mijn schuilkelder kruipen als ik U was. Zo erg is dat allemaal niet hoor economie en internationale politiek.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 19 november 2010, 20:44   #109
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito Bekijk bericht
die talen kennen ze ook niet. De vlamingen wel.

En om een beetje te stoefen. Ik spreek beide talen zoals een native speaker. (en dat zijn niet mijn woorden)
Native? Is dat zoals een sioux, cheyenne, apache, ... ?
fonne is offline  
Oud 19 november 2010, 20:49   #110
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan217 Bekijk bericht
Groen wil meer mensen aantrekken naar het leger???

Ecolo staat al een stap verder, dat zijn vandaag de grootste verdedigers van de NATO-aanwezigheid in België.
ecolo demande le maintien du site du shape a mons. Straks is het Vlaams Belang nog de enige pacifistische partij die België rijk is
fonne is offline  
Oud 19 november 2010, 21:05   #111
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Ik ben zelf Franstalig. Ken ik geen Nederlands?
U kent vast niet zoveel taalgenoten die hetzelfde kunnen zeggen, als dat ik taalgenoten ken die wél Frans kunnen. Dat is het verschil he. En dat ligt niet aan de bevolking zelf, maar aan de manier van opvoeden door de regering. Als je alleen maar je eigen taal te horen krijgt op radio en tv, heb je echt niet veel kans om een andere taal onder de knie te krijgen, nietwaar?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 20 november 2010, 11:52   #112
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Capisc?
Na wat Duitsland geflikt heeft met Oost-Duitsland, en hoe ze het nu economisch flikken: ja, het moderne Duitsland is een voorbeeld.
Niet op alle vlakken natuurlijk, maar dat wist je zelf al wel.

Ook:
wij dansen nu opnieuw naar hun pijpen; inderdaad, omgekeerd zou belachelijk zijn: wij met ons drie man en een paardekop tegenover zo'n aantal mensen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 20 november 2010, 22:51   #113
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

en toch; nooit!

zoals zo vaak stellen jullie alleen wat rare dingen vast.

Vlaanderen vergelijken met Zwitserland is natuurlijk alleen een leuke theoretische gedachte... Zij hebben het niet minder goed maar ze zijn dan ook een geval apart. Net als Noorwegen eigenlijk... Vlaanderen zou buiten de EU vergelijkbaar zijn met Thaïland... wij hebben de EU nodig.

Nog zo een vergelijking die kant noch wal raakt... In 40/45 werden wij verplicht een fascistisch bewind te volgen; in 2010 volgen wij zo veel mogelijk een economisch voorbeeld binnen de Unie. We zouden ook Frankrijk kunnen volgen... maar dan kan je zo 1 maand per jaar de trein niet nemen omdat het staking is .

Enfin Capisc... ik zou niet onmiddellijk terug in mijn schuilkelder kruipen als ik U was. Zo erg is dat allemaal niet hoor economie en internationale politiek.
Ik zou niet weten waarom Zwitserland daar anders in is dan Vlaanderen. Wij hebben zelfs nog een aantal havens en als ge ze overal bij het binnen komen ook zo een autowegenvignet aan hun broek lapt zal dat al een flink pak geld opbrengen. Wij zijn voornamelijk een transit land weet je? Geen goesting van af te dokken? Rij maar rond mannekes. Bovendien hebben we hier geen last van bergen, noch van bergen sneeuw in de winter, en we beschikken over een uitgebreid wegennet.
Ja, we maken geen horlogekes, dat is een verschil. We hebben wel een glasindustrie en de koeien geven hier ook melk.

Laatst gewijzigd door Garry : 20 november 2010 om 22:53.
Garry is offline  
Oud 20 november 2010, 22:54   #114
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Die bekrompen geesten zitten duidelijk in het zuiden, nietwaar? Voor de rest ben ik het inderdaad eens dat er beter een europees geregelde strijd of vredes macht komt. Politiek echter onmogelijk. Elk land bepaalt nog steeds zelfstandig aan welk "project" ze willen meewerken.
In Wallonië is het voorpagina-nieuws als een Vlaming chef wordt van een kazerne. Du jamais vu.

Première �* Marche: le chef de corps sera flamand .
fonne is offline  
Oud 20 november 2010, 22:59   #115
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Na wat Duitsland geflikt heeft met Oost-Duitsland, en hoe ze het nu economisch flikken: ja, het moderne Duitsland is een voorbeeld.
Niet op alle vlakken natuurlijk, maar dat wist je zelf al wel.

Ook:
wij dansen nu opnieuw naar hun pijpen; inderdaad, omgekeerd zou belachelijk zijn: wij met ons drie man en een paardekop tegenover zo'n aantal mensen.
Moet toegeven dat er ook goede kanten aan zijn.

Als meer dan 20 jaar lang het VB zegt dat de allochtonen zich moeten integreren en aanpassen, luid er niets anders dan awoe geroep. Nu dat dat Duist geval dat zegt, wordt het door Leterme openlijk beaamt .

Toch al een flinke stap vooruit zou ik zeggen.

Laatst gewijzigd door Garry : 20 november 2010 om 23:00.
Garry is offline  
Oud 21 november 2010, 10:31   #116
largo_w

Standaard

Citaat:
Ik zou niet weten waarom Zwitserland daar anders in is dan Vlaanderen. Wij hebben zelfs nog een aantal havens en als ge ze overal bij het binnen komen ook zo een autowegenvignet aan hun broek lapt zal dat al een flink pak geld opbrengen. Wij zijn voornamelijk een transit land weet je? Geen goesting van af te dokken? Rij maar rond mannekes. Bovendien hebben we hier geen last van bergen, noch van bergen sneeuw in de winter, en we beschikken over een uitgebreid wegennet.
Ja, we maken geen horlogekes, dat is een verschil. We hebben wel een glasindustrie en de koeien geven hier ook melk.
Of hoe men "Transitland" volledig verkeerd kan interpreteren ...
Ik zal je een tip geven zonder het vrij verkeer binnen Vlaanderen gaan we terug naar de steentijd... je weet wel die tijd waar Wallonië vooruitstrevender was dan ons.

ps: die Bergen zorgen wel voor gratis elentriek en toeristen ... infrastructuur kost dan wel wat meer maar then again al die centen die hun onafhankelijkheid in WOII heeft "opgebracht" daar moesten ze ook wat mee kunnen doen hé.
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline  
Oud 21 november 2010, 10:56   #117
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zal je een tip geven zonder het vrij verkeer binnen Vlaanderen gaan we terug naar de steentijd... je weet wel die tijd waar Wallonië vooruitstrevender was dan ons.

ps: die Bergen zorgen wel voor gratis elentriek en toeristen ... infrastructuur kost dan wel wat meer maar then again al die centen die hun onafhankelijkheid in WOII heeft "opgebracht" daar moesten ze ook wat mee kunnen doen hé.
Van transport heb je geen kaas gegeten. Niemand zal rond België of Vlaanderen rijden, maar doodgewoon betalen. De kortste weg is altijd de goedkoopste.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 21 november 2010, 11:05   #118
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Van transport heb je geen kaas gegeten. Niemand zal rond België of Vlaanderen rijden, maar doodgewoon betalen. De kortste weg is altijd de goedkoopste.

Jij snapt niks van logistiek... als je onze grenzen weer afsluit dan gaat men gewoon naar Nederland en Frankrijk. "Transit" betekent dat hier enorm veel logistieke bedrijven gelegen zijn die niks anders doen dan aannemen en versturen. Waarom? Omdat wij gelegen zijn midden op de logistieke as van Europa. Dat is een geluk dat we hebben...

Men zal niet "rond" Vlaanderen gaan omdat er een vignet zou komen (dat schrijf ik ook nergens) maar omdat we onze grenzen weer sluiten zoals Garry voorstelt. Je moet leren lezen wat er staat...

een vignet vind ik een goed idee... wie onze wegen gebruikt en er in geen honderd jaar voor heeft betaald is een parasiet.
Citaat:
largo_w is offline  
Oud 21 november 2010, 23:35   #119
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat voor zever is dat nu weer. Alsof wij enig voordeel hebben aan vrij verkeer dat hier dagelijks ons land doorkruist, de wegen stuk rijd, ladingen verliest met uren lange file vorming waardoor hopen mensen niet tijdig meer op hun werk geraken. Moet ik nog wat voort gaan op deze weg?

Elektriciteit. Gij denkt nog in het steentijdperk. Die bergen heb je helemaal niet meer nodig om gratis elektriciteit te produceren. Weet ge hoeveel elektriciteit ge ter zee kunt produceren? En zee hebben we. Ge hebt nog maar juist gehoord, als ge hebt opgelet, hoeveel zee Vlaanderen er bij krijgt.
Maar ge moet willen hé. Mogelijkheden genoeg. We hebben alle troeven om veel beter af te zijn dan Zwitserland.

Toeristen? Die naar wat komen kijken? Naar een stel koeien en rotsachtige bergen? Ons kust trekt misschien duizend keer zo veel toeristen dan heel dat stom Zwitseland. Veel passanten ja, op weg naar Italië en dergelijke. Daarbij, met de opwarming van de aarde zal de kust meer en meer toeristen trekken en Zwiterland minder, want daar hebben ze straks geen sneeuw meer, alleen nog kale rotsen. Moeilijk om op te skiën. En als de opwarming keert verandert het weer in een grote ijskegel.

Het enige wat hun geld op levert is juist hun onafhankelijkheid. Het eigen beschikkingsrecht om bankgeheim te hebben. Dikke business jonge. En los van de EU zitten wij in het zelfde bootje.
Garry is offline  
Oud 22 november 2010, 00:04   #120
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
In Wallonië is het voorpagina-nieuws als een Vlaming chef wordt van een kazerne. Du jamais vu.

Première �* Marche: le chef de corps sera flamand .

Hoe is het mogelijk dat die walen zo'n hoge rang bereiken in het leger en dan opeens mislukken in een taalexamen voor generaal ???

Boduo is offline  

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be