![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#261 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij zit dus heel hoog en tegelijk aan de zijlijn. Dat mag je me eens logischerwijze uitleggen, o hoog verstand.
|
![]() |
![]() |
#262 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
hop naar het compromis? We laten ons toch niet doen zeker? Natuurlijk laten we ons doen, want dat is net de bedoeling van de uitdaging. |
|
![]() |
![]() |
#263 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mja... zoals de enige zijn die een compromis op papier durft zetten. Zo ver durft onze Elio zelfs nog niet te gaan.
Heel eerbaar. Echt waar. |
![]() |
![]() |
#264 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() WTF???
|
![]() |
![]() |
#265 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar vorig jaar was het even erg waar was de NVA dan? Het wordt ieder jaar winter rond dezelfde tijd, waar was de NVA deze zomer, om op tijd het voorstel in te dienen, en door te drukken? Echt iets doen is wel nog wat anders dan een wetsvoorstel indienen voor het oog van de media. Wat nu beter is dan vroeger, is dat ze het nu dank zij hun groter aantal, gemakkelijker kunnen doordrukken. Afwachten dus Misschien iets te maken met plannen tot nieuwe verkiezingen? Een oppoetsbeurt voor imago dat ze nog iets anders doen dan "vlaanderen" De toekomst zal het uitwijzen. Ik heb mijn twijfels, of de oprechte bekommernis om de stakkers echt rijmt met een strenger asielbeleid? Ik zie het eerder als de stakkers hier weghouden, zodat hun miserie niet voor onze voeten ligt. Laatst gewijzigd door spherelike : 6 december 2010 om 19:58. |
|
![]() |
![]() |
#266 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#267 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geef mijn portie maar aan de belgicistische kat.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 6 december 2010 om 20:06. |
||
![]() |
![]() |
#268 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een onderhandeld compromis op papier zetten is de laatste fase, en het is eerbaar als iedereen zich aan zijn woord houdt, en het papier dus de neerslag is van wat afgesproken werd. Een grotendeels éénzijdige tekst op paier zetten is waarschijnlijk slechts eerbaar voor de opstellende partij, en is dus geen compromis maar een dictaat. Het neit respecteren van een "herenakkoord" is alles behalve eerbaar. |
|
![]() |
![]() |
#269 |
Europees Commissaris
|
![]() verkeerd begrepen, ik bedoelde genoeg zakdoek over om ons eigen vlaams snot in te dumpen. Ons snot, niet het belgische
|
![]() |
![]() |
#270 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oh, het is dan uw mening dat we nu Vlaamse snot in Wallonie dumpen omdat hier geen plaats is ofzo? Hoe moet ik dat begrijpen?
![]() |
![]() |
#271 |
Minister-President
|
![]() Inmiddels zijn de Belgische Franstaligen er al in geslaagd om de bal geheel en al in het kamp der Vlaamse partijen te leggen :
http://www.lesoir.be/actualite/belgi...ord-807418.php http://www.lalibre.be//actu/election...-flamands.html Het feit dat er geen akkoord wordt bereikt is dus louter en uitsluitend de fout van de Vlamingen. Tja, eigen schuld, dikke bult : de Vlaamse partijen willen tot dusver de N-VA niet helemaal terzijde schuiven, dus dan moeten ze maar solidair de schuld der mislukking dragen. Bovendien laten ze zich later deze week nog maar eens extra in een hoekje drummen middels de door het Belgisch Franstalig regime geplande “meeting” met enkele vertegenwoordigers van het IMF. Immers, wijl het toch voor iedereen duidelijk moet zijn dat het IMF totaal niets te maken heeft met de vorming van een bestuurscoalitie waar dan ook, en uitsluitend contact dient te hebben met de vertegenwoordigers van een wettige regering (in casu deze van Leterme), gaat men die mensen De Wever eens de les laten spellen, en die gaat daar dan nog op in ook…. Kunt u het zich allen een beetje voorstellen ? Monsieur Fondsmonétaire : « Bon, parlons budget. Il faudra faire des efforts, monsieur Belgique : vos résultats ne sont pas comme il faut. » VDL et La Rupette : « C’est pas nous, monsieur Fondsmonétaire. On y peut rien, nous. C’est la faute au petit gros l�*. C’est un nazionalisse, monsieur. Y’a pas pire que ces nazis Flamouches. » Monsieur Fondsmonétaire : « Ouais, mais ce monsieur Petitgros n’est pas votre ministre du budget, si je ne me trompe… » VDL et La Rupette : « Ca fait rien, monsieur Fondsmonétaire. C’est lui, le responsable. Nous, on était �* ça d’un accord, mais lui, il n’en voulait pas. Il a tout bloqué. » Petitgros : « Ja mais wie, une mienuutse, hein. Ze swie pa le minnies’t du la budzet, hein. Ze swie m’aime pa le formateur, hein. » VDL et La Rupette : « Ne l’écoutez pas, monsieur Fondsmonétaire : il ment. C’est un malin, monsieur Fondsmonétaire. C’est lui, le responsable. C’est un nazionalisse, monsieur. » Etc…etc… Is er dan werkelijk geen grens aan de domheid van uw aller Vlaamse politiekers ? Laatst gewijzigd door Gwylan : 6 december 2010 om 20:26. |
![]() |
![]() |
#272 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
voila ![]()
![]() |
#273 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je maakt een ernstige vergissing als je denkt dat de meeste "vlaamse" politici dom zijn. Ze zijn niet dom, ze hebben alleen een anti-Vlaamse agenda, het is de gewone Vlaming die dom is.
![]() |
![]() |
#274 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Een staatshervorming - zonder zuivere bevoegdheidsoverdrachten - zonder overheveling Personenbelasting (op wat gerommel in de marge na) - zonder overheveling Vennootschapsbelasting - zonder regionalisering in de gezondheidszorg |
|
![]() |
![]() |
#275 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik hou in deze de aanpak van uw politiciens in de gaten en beoordeel slechts hun houding. De houding van de Vlaamse bevolking is voor mij enkel in te schatten bij verkiezingen, en die zijn er nu niet. |
|
![]() |
![]() |
#276 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#277 |
Banneling
|
![]() Dat is waar, want na Duitsland doet de economie het het beste in België hoorde ik zoëven op de TV.
Dus, nog goed presteren niettegenstaande het gemodder van volstrekt onbewame politici zoals Dewever en Di Rupo, impliceert inderdaad dat België een sterk merk is. De Nationale Bank trekt de economische groeivooruitzichten voor België op, zo bleek vandaag bij de halfjaarlijkse presentatie. Voor 2010 gaat de Nationale Bank uit van een groei met ongeveer 2,1 procent, een pak meer dan de 1,3 procent waar men in juni nog van uitging. Vooral de Belgische arbeidsmarkt blijkt het beter gedaan te hebben dan verwacht. Voor 2011 verwacht de Nationale Bank een groei van zo'n 1,8 procent, tegen de prognose van 1,7 procent in juni.België doet het daarmee opvallend beter dan het gemiddelde in de eurozone. Ons land moet enkel Duitsland laten voorgaan. Laatst gewijzigd door system : 6 december 2010 om 21:04. |
![]() |
![]() |
#278 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Komt u eens met aparte cijfers voor Vlaanderen en de rest van België voor de dag, en dan praten we verder. |
|
![]() |
![]() |
#279 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ten eerste dat al diegenen die net voor de verkiezingen van 13/06/2010 doem en verderf en Griekenland en Kosovo en wat weet ik nog allemaal voorspelden als 'de mensen' op de N-VA zouden stemmen, zich onsterfelijk belachelijk hebben gemaakt en ten tweede dat er ab-so-luut geen noodzaak is om rap rap en hals over kop tot een regeerakkoord te komen. Dank u wel, Nationale Bank ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#280 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
http://www.vandaag.be/binnenland/536...-regering.html |
|
![]() |