![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#341 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 13 december 2010 om 07:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#342 |
|
![]()
![]() |
#343 | |
|
![]() Citaat:
My bad. ![]()
![]() |
![]() |
#344 |
|
![]() 2
![]() |
#345 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We zitten al op blz 18 en wacht nog steeds tot men die studie nu eens gaat gebruiken om aan te tonen wat men beweert dat ze aantoont.
Integendeel, men rekent op goede verstaanders. Weer anderen hebben die studie zelfs niet gelezen maar baseren zich op eerdere studies. Laatst gewijzigd door Bobke : 13 december 2010 om 12:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#346 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat heb ik niet gevolgd, en Eberhard is wel origineel dus ik kan het niet raden, maar bij de mohammedanen die ik ken was het iets waar juist bij hen een stukje van ontbreekt. Ze zeiden zelf dat ze "er altijd achter aan liepen".
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#347 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#348 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#349 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#350 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En een taart die niet over een aantal atomen beschikt dat een veelvoud is van drie zal maar moelijk netjes te verdelen zijn in 3. Je zou zelfs verder kunnen gaan en stellen dat PI niet bestaat, en rationale getallen niet bestaan omdat het concept deling zelf niet bestaat in de reële wereld. Om het anders te stellen: de operaties waarmee uit de meest elementaire elementen de wereld wordt opgebouwd vormen geen algebraïsche ring waar elk element een inverse heeft. We gebruiken dus in feite een verkeerde algebra om de wereld te beschrijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#351 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#352 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) wat er over in de krant en de media is bericht staat in feite niet in de studie, maar is politiek misbruik dat er van gemaakt wordt; 3) de voorgangerstudie uit 2008 van Hooghe, Hardyns en Bircan is essentieel dezelfde als degene die vandaag is gepubliceerd, maar is wel gratis raadpleegbaar; 4) het uitgangspunt van die studie was: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#353 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je mag onderzoeken tot je erbij neervalt, maar als je de elementaire regels van de logica daarbij negeert leiden al die onderzoeken alleen maar tot nonsens-uitspraken. "Correlation doesn't imply causation" is een van die logische basisregels die nogal eens verkracht wordt door onderzoekers op zoek naar een beetje media-aandacht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#354 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen die werken hebben geen tijd voor criminaliteit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#355 |
Banneling
|
![]() Ik dacht dat je refereerde naar een hele tijd geleden op dit forum.
En ik meen mij te herinneren iets in die richting gelezen te hebben in een draad onder suggesties en mededelingen. Ik weet het niet zeker, zoals ik al schreef : het is een hele tijd gelezen. Nogmaals mijn excuses, ik wilde niet naar je persoonlijke situatie verwijzen (die ik niet ken). Maar ik begrijp van geen kanten dat iemand over mensen die in armoede leven stelt "Het is eerder iets wat men wil." |
![]() |
![]() |
![]() |
#356 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 13 december 2010 om 21:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#357 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=311 Daar begreep ik het al niet. Je zegt zelf dat de minimumlonen te laag zijn. Tegenwoordig leven de mensen, die aan een minimumloon werken; ook in de armoede. Het item over de welzijnsschakel gezien gisteren in het nieuws? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#358 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Je zegt dat we de verkeerde algebra hanteren ? ( dat stukje over die die (R,+,x) , ik vermoed dat je daarnaar verwijst, waar ieder element een inverse heeft is me volledig wartaal wat het hier komst bij te doen ) Ik zou het houden op een onzekerheid wat betreft het isomorfisme tussen de reële wereld en zoals we die wensen/kunnen te beschrijven aan de hand van allerhande fysische concepten ( die wiskunde is immers maar een werktool ) ... het is niet de eerste keer gebleken dat die moeten bijgeschaafd worden. Verder lijkt me de wijze van beschrijven zoals men dat doet, incluis allerhande vreemdsoortige getallen en concepten, niet meteen contra-productief om het te proberen te begrijpen. De hele discussie er rond 'bewijst' ook nergens dat er alleen maar zoiets als natuurlijke getallen werkelijk zouden zijn en de anderen niet. Het voorbeeld met de taart in het achterhoofd en nieuwe zienswijzen over atomen/moleculen ( niet langer als een solied bolletje dus ) beschouwde zou het misschien wel best zinvol worden toch over 1/3 atoom te gaan spreken |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#359 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Indien nog niet: mensen die door ziekte, handicap, leeftijd of gewoonweg omdat er werkelijk geen jobkansen voor deze mensen zijn ondanks hun inspanningen gedwongen niet kunnen gaan werken behoren m.i. niet tot "het profitariaat". ![]() Mensen die er vrijwillig voor kiezen om in de werkloosheid te blijven, ondanks het feit dat er objectief gezien genoeg mogelijkheden voor hen zijn om tewerkgesteld te worden (omdat ze bv. toch niet notaris mogen worden omwille van niet het gevolgde onderwijs of een gebrekkige talenkennis bij wijze van spreken), zie ik wel als mensen die in hun situatie willen blijven. Zij zorgen ervoor dat de mensen in categorie hierboven, net armer worden. Kijk maar eens hier en vergelijk eens de uitkeringen e.d. met de uitkeringen voor gehandicapten bvb... http://www.armoedebestrijding.be/cij...itkeringen.htm Citaat:
Ten eerste is een minimumloon (arbeiders) of minimumbarema (bedienden) vastgesteld per sector. (In de eerder schaarse gevallen waarin dat niet het feit is, komt de overheid tussenbeide door het minimumloon vast te leggen.) Ik ben er vrij zeker van dat je niet zal vinden dat al die minimumlonen en- barema's voor iedere sector te laag liggen ... Ten tweede stel ik het volgende: Citaat:
Schuif me nu niet in de schoenen dat ik morgen ga klagen als ieders' inkomen wordt verhoogd. Maar indien dat gebeurt, moet je misschien eens kijken naar de index en naar de inflatie... :-/ Als je de minimumlonen verhoogt, moet je trouwens voor iedere sector gaan verhogen uiteraard. Dus ook voor de hogergeschoolden. Verder scholen moet namelijk nog lonen ook, gezien de inkomensderving door het bijkomend aantal studies die overigens ook nog eens stukken van mensen kosten. M�*�*r, daar loert de buitenwereld om de hoek: wie gaat er een ingenieur van hier aannemen die hij 3000 euro netto moet betalen pakweg (stel dat dit het resultaat is van uw inkomensverhoging) terwijl er in India/Pakistan/Irak/... miljoenen klaar staan die hoger zijn opgeleid en het voor 1/4e willen doen? U begrijpt het al: we moeten concurrentieel blijven. (De lonen kunnen natuurlijk ook worden verhoogd door een lastenverlaging waardoor de werknemer uiteindelijk evenveel betaald, maar dat is een andere discussie.) Wat ik wel wil stellen - en dat heb ik al een aantal malen zeer expliciet gezegd - is dat de overheid veel te genereus is met zijn inkomensvervangende uitkeringen voor bepaalde groepen! (En veel te gierig voor andere groepen, denk maar aan de gepensioneerden met de laagste pensioenen, gehandicaptenuitkeringen, ...) Er schort namelijk toch het één en ander als een modaal (vaak allochtoon) gezin netto meer overhoudt als het thuisblijft (alle sociale voordelen die hierbij komen in acht gekomen) dan als één of beide ouders gaan werken! Dit is een situatie die niet kan blijven bestaan... of iemand moet binnenkort tegen de gepensioneerden, zieken, gehandicapten en andere die hun situatie niet kunnen veranderen gaan vertellen dat ze het met een pak minder of niets meer moeten doen. Dit omdat bepaalde groepen systematisch veel uit die kas krijgen ... En om terug de link naar dit topic te maken: gezien deze mensen zich bezig houden met niet werken maar vaak zelfs ook niet met studeren, komt criminaliteit wel eens voor. En dat kent ook nog een heel hoge maatschappelijke kost, van herstellingswerken van mens en materiaal (indien nog mogelijk!! ![]() ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 14 december 2010 om 02:37. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#360 |
|
![]() Voor berekeningen in real-life worden dagelijks rationele getallen gebruikt.
Gelukkig maar, anders zouden zaken zoals auto's, bruggen, gebouwen, ed. veel meer fout lopen dan anders. Ik denk dat uw GPS zonder rationele getallen u in geen km's van uw bestemming gaat brengen.