![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#161 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Wil dat zeggen; 1) dat hij geen fundamentalist is en alle andere volkeren van alle andere culturen wel fundametnalistisch zijn? Laatst gewijzigd door QuasiX : 19 december 2010 om 01:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#162 |
Staatssecretaris
|
![]() Iedereen mag eigen mening/overtuiging hebben. MAAR: 1 ding is racistisch denken die nergens wettelijk verboden is; een andere ding is racistisch te werk gaan en/of racistische propaganda verspreiden, wat wel wettelijk verboden is en als misdaad beschouwd wordt. Ik volg graag de wetgeving.
Laatst gewijzigd door QuasiX : 19 december 2010 om 02:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#163 |
Banneling
|
![]() Uiteraard niet. Er staan sowieso maar een paar Europeanen op. Wel veel Amerikaanse presidenten, oorlogshelden en dictators allerhande.
http://history1900s.about.com/od/peo...f-The-Year.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#164 |
Minister-President
|
![]() Neen. Het is immers al een tijdje geleden dat Belgen of Nederlanders erg grote prestaties op internationaal politiek vlak leverden. Een Michel, een Van Rompuy of een De Crem veranderen daar erg weinig aan. Al heb ik voor die eerste om evidente redenen meer sympathie dan voor die twee anderen.
Zowel België als Nederland kunnen wegen op de internationale politiek, en zeker op tal van andere vlakken. Onze IT-sector behoorde (verleden tijd) tot een van de meest vooruitstrevende ter wereld. Maar we lieten toe dat het gebeuren een initiatief van buitenlanders werd en bleef, en nu is die IT-sector (voor zover ik er zicht op heb) beperkt tot enkele afdelingen van Cisco. De rest heeft na 2001 de boeken dichtgedaan, of de investeringen in ons land (in vergelijking met die in andere landen) drastisch teruggeschroefd. Als je vanuit je overheid geïnvesteerd zou hebben had je dat probleem alvast niet. Ons aandeel in internationale handel en financiën is eveneens erg significant te noemen, net zoals dat in de containertrafiek overigens. Maar doordat ook die in buitenlandse handen zijn hebben we de keuze tussen een minimale belasting van die sectoren (en dus weinig 'winst', inspraak en macht te ontlenen aan hun activiteiten) of het 'wegjagen' van diezelfde sectoren. Dat werd pijnlijk duidelijk toen de liberalen overheidsgaranties verleenden op de spaarrekeningen in dit land. We draaien op voor de rekening van die banken, maar we hebben niets te zeggen over intrestvoeten, werkgelegenheid of liquiditeitenrisico's. Dat is ooit anders geweest en het kan dus ook anders. Ons land is ooit (in een erg ver verleden, lang voordat Time haar Man of the Year begon) een koploper geweest in industriële ontwikkeling. Onze spoorlijnen liggen in India, China, Congo en wellicht nog op enkele plaatsen in Europa. De Nederlandse handelsvloten hebben in zowat elke uithoek van de wereld gezeten. Met fatsoenlijke, niet-kapitalistische stuurlui zouden we hetzelfde kunnen doen op het gebied van derde-wereld emancipatie of verzekering van grondstoffentoevoer. De dag van vandaag is er duidelijk vraag naar landen en mensen die zich willen inzetten voor de emancipatie van tal van Afrikaanse, Latijns-Amerikaanse en Aziatische landen en volkeren. Je moet geen genie zijn om in te zien dat vroeg of laat tal van die landen autonoom gaan worden. Ons land laat die kans geheel aan haar voorbij gaan, en zal in de niet zo verre toekomst politiek quasi geïsoleerd staan in die nieuwe wereld. Als 51ste staat van de VS kan dat ook niet anders. Zolang onze wiskundigen de dividenden moeten opbrengen van angelsaksische en andere aandeelhouders en zolang onze boekhouders de eigen samenleving oplichten kan dat ook niet anders. Er schuilt een geweldig potentieel in de hier aanwezige kennis, maar je moet ze willen gebruiken. Laat die koers varen, engageer je in dergelijke projecten en zorg ervoor dat je het land wordt dat know-how op bvb financieel vlak kan combineren met een uitgesproken engagement in economische ontwikkeling en toevoer van grondstoffen of voedsel. Van daaruit is het slechts een kwestie van tijd voordat er een Belg, Vlaming of Nederlander in dergelijke lijstjes vermeld wordt. Als je lang genoeg wacht levert China die wiskundigen wel, en dan is dit land voor de rest van de wereld gewoon overbodig. Maar waarom zou je China de voedselproductie van die Congolese boer laten beschermen? Waarom zou je zelf geen verzekeringsfondsen oprichten voor kleinschalige Congolese boeren waarmee zij de prijzen van hun producten zouden kunnen beschermen?
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 19 december 2010 om 02:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#165 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door QuasiX : 19 december 2010 om 02:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#166 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag me trouwens af waarom de overheid die de wettelijke middelen daarvoor ter beschikking heeft dat niet doet. Citaat:
Laatst gewijzigd door daiwa : 19 december 2010 om 02:26. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#167 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#168 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom belachelijk maken? Ik denk eerder dat de overheid zich een beetje geloofwaardiger zou maken indien men alle teksten die oproepen tot haat, geweld en moord zou weren uit die boeken en niet zoals men nu doet enkel de burger daarvoor te vervolgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#169 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
In alle religieuze boeken kun je haat en extremisme vinden. In alle religieuze boeken kun je vrede en discipline vinden. - Ofwel heeft iedereen gelijk, ofwel is iedereen in fout (herhaling)... - In plaats daarvan is het gemakkelijker om een databank te maken, beheren en volgen van alle potentiële criminelen (o.a. terroristen en racisten, die even groot gevaar vormen voor de openbare orde en nationale veiligheid, inbegrepen). Laatst gewijzigd door QuasiX : 19 december 2010 om 02:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#170 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#171 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
...alle religieuze boeken die... "die" is een filter... ik spreek zonder filter... ALLE RELIGIEUZE BOEKEN. Laatst gewijzigd door QuasiX : 19 december 2010 om 02:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#172 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zal het speciaal voor u in 't vet zetten wat achter die die kwam.... Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door daiwa : 19 december 2010 om 02:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik heb geen leesproblemen. Gelieve mijn laatste posten als synthese te begrijpen, en niet als correctie, om elkaar beter te begrijpen ok? - Ik probeerde "verborgen propaganda"=demagogie te vermijden (dat wil niet zeggen dat uw post een "verborgen propaganda" was, wel dat het zou kunnen zijn... vermijden is de beste oplossing voor alle problemen... vermijden kun je als je met open kaarten "speelt" of als je alle kaarten van alle partijen [van een discussie bijvoorbeeld] geforceerd "opent"). - Ik wil gewoon mijn principe (van eerlijk te blijven) houden ... ... Veel mensen (vooral islamofoben) zouden daarmee (met uw post) iets anders kunnen menen... Citaat:
ALLE RELIGIEUZE BOEKEN DIE OPROEPEN TOT HAAT, GEWELD OF MOORD = Koran alleen → Voor mij (voor u ook dus) ALLE RELIGIEUZE BOEKEN DIE OPROEPEN TOT HAAT, GEWELD OF MOORD = (A) ALLE RELIGIEUZE BOEKEN (Omdat je in alle religieuze boeken haat en extremisme kan vinden) of (B) GEEN ENKEL RELIGIEUS BOEK (Omdat je in alle religieuze boeken vrede en discipline kan vinden). ... OPLOSSING A1) alle boeken verbieden (onmogelijk) OPLOSSING A2) zuiveren, alle teksten die tegen de wet ingaan er uit halen (het was uw mening; en ik ben helemaal mee eens, maar ik denk dat het ook onmogelijk is) Laatst gewijzigd door QuasiX : 19 december 2010 om 03:36. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#174 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ik wil mijn stelling verduidelijken en corrigeren. Er zijn ideeën die rechts-radicaal en islamitisch-radicaal gemeenschappelijk hebben. http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=302 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#175 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het is behoorlijk angstwekkend te moeten vaststellen hoe hier gepleit wordt om (religieuze) boeken/teksten te verbieden/zuiveren.
Degenen die hier voor pleiten hebben veel gemeenschappelijk met net die religieuze freaks die ze viseren...
![]() |
#176 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Opdat niemand zou te weten komen hoe de context luidt waarin liberalist_NL die uitspraak deed? Misschien eens beginnen jouw eigen advies ter harte te nemen? Grapjas.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 19 december 2010 om 06:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#177 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Weet je, ik ben eigenlijk wel blij dat jij jezelf niet omschrijft als zijnde 'links'. Ikzelf zou er op slag 'rechts' van worden...
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 19 december 2010 om 07:08. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#178 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe is hier sprake van "veralgemenen, minimaliseren of vergoelijken"? Ik vraag Marie waarop zij zich baseert om te veralgemenen, om een groep mensen over 1 kam te scheren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#179 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vind je het niet kunnen : één zin uit de context te halen? Laatst gewijzigd door artisjok : 19 december 2010 om 07:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#180 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Jij zou graag hebben dat alle draden waarin iets wordt besproken wat je liever geen aandacht ziet krijgen, veranderen in draden over artisjok, hè?
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |