![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Banken hebben zichzelf gezien als de motor van de economie. Ze waren echter veelmeer de profiteurs van de economie, nietsnutten die een broodje mee aten met de bedrijven. Laatst gewijzigd door Piero : 3 december 2010 om 12:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik heb hier al meermaals op het boek van Margrit Kennedy, leerlinge van Silvio Gesell, gewezen. Het staat hier op mijn boekenrek, maar je kunt het ook gewoon downloaden, gedeeltelijk zelfs in het NL. Zeer ontluisterend over hoe het bestaande geldsysteem ons stelselmatig besteelt.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
|
![]() In Nederland bestaat sinds één of twee jaar ergens een 'stadsmunt'. De politiek zit zeker te slapen. Ik vermoed dat er geen BTW wordt ingehouden, de winkelier steekt 19% in zijn eigen zak of hij moet met de eigen munt goedkoper leveren. Ik denk ook niet dat je er een TV mee kan kopen, wel een potje bier.
Laatst gewijzigd door Piero : 3 december 2010 om 12:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
Nochthans, de tijd van de Euro lijkt z'n tijd gehad te hebben; de volgende bailout zal de definitieve ondergang van de Euro inluiden, met de nodige problemen van dien.
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Europa moet zijn buitenbrenzen sluiten en zijn lidstaten beschermen tegen kapitaalsvlucht , de enorme geldstroom uitwaards stoppen en een beetje meer beschermende maatregelen nemen . dan pas kan de tij keren voor ons allen .
En geen miljoenen pensioenen meer opsturen naar out of Europ , kapitaal dat Never turn back bestemmening heeft genomen . |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() De europese uni moet nu eerst orde op zaken stellen en dringend , en eerst economie en productie creeren voor onze eigen bevolking een doel en inkomen te geven , en stoppen met imigratie en invoer van goederen gelijk aan uitvoer van kapitaal
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Surprise, surprise,
Citaat:
Met andere woorden het betekent dat Duitsland en Frankrijk afstappen van de idee dat belasting- en werkgelegenheidspolitiek puur nationale zaken zijn. Als ze wel aan die nationale autonomie vasthouden, kan dat de ondergang van de euro tot gevolg hebben. Laatst gewijzigd door Sjaax : 13 december 2010 om 18:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Hoe eerder die euro in elkaar stuikt, des te beter is het. Hopelijk stuikt die hele vermaledijde EU dan ook meteen in elkaar.
Dat zulks eventueel gepaard zal gaan met een verminderde welvaart, zal me verder een rotzorg wezen. Mijn vrijheid en zelfbeschikkingsrecht, en dat van mijn volksgenoten, is me veel meer waard dan die nieuwste gsm of vetste sportwagen. Dus laat Frankrijk en Duitsland maar fijn aan hun nationale autonomie vasthouden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister-President
|
![]() Zeg eens, hoe kan de euro niet ten ondergaan wanneer de ECB bijna de enige opkoper is van overheidsobligaties van landen die het moeilijk hebben? Als je als supra-nationale organisatie je centrale bank oproept om de schulden van je leden over te kopen dan is volgens mij de eindtrom ingezet.
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() De volgende bailout is Ierland of Portugal. Politiek zal daar een hoop over te doen zijn, economisch kunnen we het makkelijk hebben. Als Spanje gaat, dan wordt het spannend.
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Grote beleggers zien de realiteit beter onder ogen dan de leiders van de EU.
De onevenwichtigheid in de economieën van de landen van de Eurozone kan alleen worden opgelost door zwakke landen uit de Euro te zetten. Maar naar mijn mening betekent dit feitelijk dat de Euro in soevereine landen een mislukking is gebleken. Beter is het de Euro maar helemaal op te heffen of anders de soevereiniteit op te geven. Allen voor één, één voor allen. Citaat:
Laatst gewijzigd door Piero : 20 december 2010 om 14:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() @Sjaax
Dat valt wel mee dacht ik. Grote beleggers kochten bijvoorbeeld bepaalde 10-jaars staatsobligaties met de idee dat ze een rente van 3,5 tot 4% zouden opleveren over een middellange periode. Nu zijn die obligaties flink in waarde gedaald. Grote beleggers als pensioenfondsen beleggen een groot deel van hun vermogen veilig en tegen een geringe rente, in staatsobligaties. De ECB werkt evenzeer aan het redden van de Euro als aan het redden van banken pensioenfondsen en Centrale Banken. Het is allemaal met elkaar verweven. Landen met pensioenfondsen, zoals Nederland, lopen daarom extra risico, of liever, moeten rekenen op flinke verliezen. Een eerste signaal is nu door de Europese leiders afgegeven dat landen als Griekenland en Ierland de staatsobligaties niet voor de nominale waarde gaan terugkopen. Verschillende directeuren van CB'n hebben dit al bevestigd. Men onderzoekt hoe het verlies kan worden gedeeld. U zal niet blij zijn als uw bank of pensioenfonds hierbij honderden miljoenen schade oploopt, maar zulke dingen gaan gebeuren. Wij gaan dus beslist verlies leiden, hetzij door de garanties aan de zwakke banken uit te moeten betalen, hetzij door voor ons beheerd vermogen af te moeten schrijven. Laatst gewijzigd door Piero : 20 december 2010 om 19:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar ik maakte mijn opmerking meer over het plan om Griekenland, Ierland en Portugal uit de euro te zetten. Dat kan werken voor de korte termijn. Die landen kunnen hun munt devalueren en zo hun economie weer op orde krijgen. Voor de iets verdere toekomst is het echter erg riskant. Het zou een signaal kunnen zijn dat de landen als puntje bij paaltje komt niet aan een grote Europese markt willen werken, dat als er problemen ontstaan, het ieder voor zich is. Dat geeft weinig vertrouwen voor een toekomst waarin dan wel met overtuiging aan de Europese integratie wordt gewerkt. En als die overtuiging er niet is, ontstaat grote kans op mislukking van het Europese project en daarmee kans op het afzakken van de afzonderlijke Europese landen tot speelpoppen op het wereldtoneel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Sjaax : 20 december 2010 om 23:11. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dan kan je de euro evengoed opdoeken. Wie gaat er geinteresseerd zijn in de 'zuidelijke Euro'? Het hele opzet van de Euro was net om te profiteren van het imago van Duitsland. Neem dat weg en het is compleet zinloos voor de meeste landen om in een dergerlijke unie te blijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het Europese sociale model dat het beste ter wereld zou moeten zijn stierf op de dag dat de eurocraten beslisten de euro op te leggen. Vandaag zijn we slechts het wingewest van de banksector.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
En niet te vergeten van de VS. Europa loopt volledig aan het handje van de VS mafia ............
![]() |