Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 december 2010, 02:00   #341
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ik bedoelde het heel serieus hoor, had helemaal niets te doen met een poging tot humor scheppen. Het was alleen een voorstelling van de realiteit.

Dat die realiteit een beeld schept van bekrompen hersenen moet ik u gelijk in geven. Om zo een stel debielen zo op een podiumke te plaatsen en daar massa's geld aan te hangen met het waanbeeld dat ge daar mee meer uitstraling hebt naar de wereld toe, moet ge wel voor maximum over slechts 1 hersencel beschikken en dan moet het nog een rechte zijn. Anders doet ge zoiets niet.
Massa's geld 16 € per jaar inclus het patrimonium ?

Bekrompen geest ben je
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2010, 03:27   #342
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht

Bekrompen geest ben je
Voor het patrimonium wil ik nog betalen, maar als het met geld van de gemeenschap wordt betaald, dan moet het ook ter beschikking staan van de gemeenschap.

Voor het onderhoud van la famille Cobourg echter niet. Of wel, ik ben sollidair en als ze echt behoeftig zijn, dan kunnen ze nog een leefloon aan vragen bij het lokale CPAS. Dat zal natuurlijk wel een pak lager liggen dan wat ze nu gewend zijn. Misschien moeten ze dan toch maar gewoon werk zoeken, zoals iedereen...
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2010, 05:15   #343
louis1949
Banneling

Standaard

volgens mij is klarekijk in t echt prins philip
louis1949 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2010, 08:41   #344
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door louis1949 Bekijk bericht
Nee hoor , ik ben een zelfstendig ondernemer , en moet noodgedwongen iets dieperzinniger en breder denken dan de bekrompen meningen die ik hier lees en zelden to the point zijn
Oud 24 december 2010, 15:00   #345
Pieter B
Staatssecretaris

Pieter B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Bekrompen geest ben je
Als jij het dan toch zo'n kleine moeite vindt, dat jij en je koningsgezinde vrienden het dan betalen hé. Oh, maar das waar, dan merkt ge plots hoe veel het wel is hé.

Ik heb een voorstel, als heel de wereld nu 1 euro aan mij betaald. Da is toch ni veel, ge moet echt wel nen bekrompen geest zijn om da ni te willen betalen. Ik zal er een mooi plaleis mee bouwen waar ik in ga wonen en ik zaal ook eens een goei woordje doen voor heel de wereld bij de wereld leiders. Goeien deal, ni?
Oud 24 december 2010, 15:10   #346
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht
Als jij het dan toch zo'n kleine moeite vindt, dat jij en je koningsgezinde vrienden het dan betalen hé. Oh, maar das waar, dan merkt ge plots hoe veel het wel is hé.

Ik heb een voorstel, als heel de wereld nu 1 euro aan mij betaald. Da is toch ni veel, ge moet echt wel nen bekrompen geest zijn om da ni te willen betalen. Ik zal er een mooi plaleis mee bouwen waar ik in ga wonen en ik zaal ook eens een goei woordje doen voor heel de wereld bij de wereld leiders. Goeien deal, ni?

Da's pas echt ne klare kijk op de zaak ......
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 december 2010, 17:41   #347
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Bekrompen geest ben je
De manier waarop op dit forum gediscussieerd wordt, is niet altijd even mooi. Trap niet in de val en probeer zelf niet 'agressief' te worden.

€16 per jaar is objectief bekeken inderdaad niet veel. Toch bedenkingen daarbij:

1° Een niet verwaarloosbare hoeveelheid mensen prefereert een niet-monarchistische parlementaire democratie boven een parlementaire constitutionele monarchie. Bijgevolg betekent kiezen voor dat tweede oneindig keer meer betalen voor de meerwaarde die het levert, al gaat het maar over een eurocent meer.

2° €16 voor de monarchie + €9 voor een ander overbodig systeem + €3 + €2 + €11 + €5 + ...
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2010, 09:07   #348
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Bekrompen geest ben je
Van bekrompen geesten gesproken.

Vooreerst reken jij enkel de officiele dotaties en niet alle verdoken dotaties, kosten en dergelijke. Moest men het volledige kosten plaatje van ons koningshuis publiek bekend maken zou je ogen trekken.

Daarbij telt men steeds die onjuiste kost gedeeld door het aantal inwoners, zo een 11 miljoen.

Van die 11 miljoen waren er bijvoorbeeld, volgens laatst bekend gemaakte cijfers 2007, 6.675.663 belastingplichtigen.

Deel nu even het volledige kostenplaatje, niet alleen dat wat ze je voorschotelen, wat ze ons willen doen geloven dat het maar is, maar het echte kostenplaatje, door het aantal belastingplichtige, want het zijn zij die de kosten betalen, niet al de baby'tje, de schoollopers, de daklozen, de vrouwen/mannen aan de haard, de OCMW trekkers, de zwartwerkers'sters enz.

Hela, bekrompen geest, waar zit ge nu met uw 16 euro per jaar denk je?

Laatst gewijzigd door Garry : 26 december 2010 om 09:23.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2010, 09:16   #349
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee hoor , ik ben een zelfstendig ondernemer , en moet noodgedwongen iets dieperzinniger en breder denken dan de bekrompen meningen die ik hier lees en zelden to the point zijn
Als dat uw manier van diepzinniger denken is als zelfstandig ondernemer, dan hoop ik voor jou dat ge die manier niet doortrekt in heel uw fiscaal plan, want dan ga je gegarandeerd binnen het jaar fait.

Laatst gewijzigd door Garry : 26 december 2010 om 09:16.
Oud 26 december 2010, 09:19   #350
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door louis1949 Bekijk bericht
Nee. Prins Filip kan soms wel onnozelheden uitkramen, maar zo'n....?Goed dat hij niet in de les bedrijfsbeheer bij mijn echtgenoten zit want hij zou er niet door geraken hoor om een attest te bekomen voor een zelfstandige activiteit op te mogen starten.

Laatst gewijzigd door Garry : 26 december 2010 om 09:28.
Oud 26 december 2010, 12:34   #351
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Nee. Prins Filip kan soms wel onnozelheden uitkramen, maar zo'n....?Goed dat hij niet in de les bedrijfsbeheer bij mijn echtgenoten zit want hij zou er niet door geraken hoor om een attest te bekomen voor een zelfstandige activiteit op te mogen starten.
Ik heb alvast veel meer voldoening in mijn werk dan U denkt en mag ik over 5 dagen het jaar afsluiten zonder één openstaande factuur . Daar heb ik zus niet voor nodig hoor.
Ik hoef geen omhooggestudeerde details en dure woorden om te weten hoe ik mijn 3 bedrijven moet leiden .

En bovendien ben ik nog gelukkig ook , omdat ik niet zo haatdragend ben als jij en mij niet laat leiden door uw door de in blindheid verkrachte democratie die niet werkt ,waar U zo'n voorstander van bent .
Oud 26 december 2010, 12:38   #352
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter B Bekijk bericht

Uw hebzucht verraad U. Bij U gaat het om het geld .

Geld is als een wild dier , hoe meer luidruchtige (als U ) u er op jaagt , hoe banger het is en hoe verder het van je wegrend .

Maar van waarden en educatie kent U geen bal
Oud 26 december 2010, 16:07   #353
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Geld is als een wild dier , hoe meer luidruchtige (als U ) u er op jaagt , hoe banger het is en hoe verder het van je wegrend .

Als het niet om het geld gaat, kunnen die mannen in Laken dan ook niet gewoon voor niets werken? Geld is immers toch niet belangrijk, dan lijkt eender welke dotatie me ook volstrekt overbodig.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2010, 17:17   #354
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Welke waarden en educatie zijn hier belangrijk?
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2010, 17:20   #355
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wie heeft hier drie goeddraaiende firma's?
Niet om het geld maar om het plezier zeker.

Ooit gehoord van de zwarte pot en ne ketel met verwijten?
Oud 26 december 2010, 22:54   #356
Klarekijk
Banneling

Standaard

Ho werk bestraffen is jullie volgende capasiteit .
Dat is ook zo'n gave die de huidige democratische politici echt onder de knie hebben.
Blijkbaar zijn jullie vergeten hoe onze welvaart is opgebouwd .
dat is wel door te werken hoor , en door verantwoodelijkheid te nemen , en niet door mij zichzelf ziekelijk te focussen op negatieve commentaar.
Oud 26 december 2010, 23:04   #357
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb alvast veel meer voldoening in mijn werk dan U denkt en mag ik over 5 dagen het jaar afsluiten zonder één openstaande factuur . Daar heb ik zus niet voor nodig hoor.
Ik hoef geen omhooggestudeerde details en dure woorden om te weten hoe ik mijn 3 bedrijven moet leiden .

En bovendien ben ik nog gelukkig ook , omdat ik niet zo haatdragend ben als jij en mij niet laat leiden door uw door de in blindheid verkrachte democratie die niet werkt ,waar U zo'n voorstander van bent .
Dat zou moeten betekenen dat ge zou kunnen rekenen, maar aan de hand van wat ge hier allemaal al gepost hebt, heb ik dat nog niet kunnen afleiden. Weet ge intussen al hoeveel Euro precies het is, dat ons Koningshuis kost per belastingplichtige?

Alles rekenen hé, ook de personeelskosten, onderhoud gebouwen, verwarming gebouwen, privé gebruik vliegtuigen, kosten jacht (verbruik, personeel, haventaksen, bevoorrading, technische interventies.....), ongrondwettelijke dotaties enz. Of durf je het uiteindelijke bedrag niet meer naar voor te brengen?

Nog steeds overtuigt dat een president meer kost?

Met wat voor president vergelijk je dan?
Republieken in de wereld:

██ presidentiële republieken met een presidentieel systeem;

██ presidentiële republieken met een parlementair systeem;

██ semi-presidentiële republieken met een parlementair systeem;

██ parlementaire republieken;

██ republieken met een eenpartijenstelsel in de grondwet.

Keuze genoeg? Allemaal duurder dan jou koning?

Laatst gewijzigd door Garry : 26 december 2010 om 23:05.
Oud 26 december 2010, 23:11   #358
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is ook zo'n gave die de huidige democratische politici echt onder de knie hebben.
dat is wel door te werken hoor , en door verantwoodelijkheid te nemen , en niet door mij zichzelf ziekelijk te focussen op negatieve commentaar.
Allemaal dankzij de koning zeker?
Oud 27 december 2010, 00:34   #359
Pieter B
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

Wie zegt dat wij niet gelukkig zijn?

Democraten kunnen ook gelukkig zijn hoor. Geluk is niet hetzelfde als niet nadenken en alles laten zoals het is. Geluk is dingen verwezenlijken, op korte en op lange termijn. Het afschaffen van de monarchie zal mij gelukkig maken maar er zijn nog heel wat andere dingen die mij gelukkig maken. Maakt u zich vooral geen zorgen over mijn geluk.
Oud 27 december 2010, 00:39   #360
Pieter B
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Euhm, Hij verwijst hier letterlijk naar wat je zelf hebt gezegd. U bent degene die geld verdienen als verwerpelijk bestempelde maar ter zelfde tijd verkondigd u hier dat u 3 bedrijven runt. Dat is nogal paradoxaal hé, te minste als die bedrijven geld op brengen, ik hoop voor u dat ze dat doen.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be