Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 28 december 2010, 13:22   #181
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Je hebt ongelijk, meer zelf, je hebt een erg bevooroordeeld beeld. Iedereen die ietwat de Islam verdedigt, gaat zich bekeren?
Er is niks aan de Islam dat verdediging behoeft. Zeker geen verdediging door niet moslims.
Oud 28 december 2010, 13:24   #182
Caligula
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Je hebt ongelijk, meer zelf, je hebt een erg bevooroordeeld beeld. Iedereen die ietwat de Islam verdedigt, gaat zich bekeren?
Iedreen die collectieve waanzin verdedigt is volgens mij waanzinnig.
Caligula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2010, 17:08   #183
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Wie zijn die velen? Verse Belgen en ouwe pastoors?
Onder die velen zijn er ook "verse Belgen" en ouwe pastoors; maar evengoed rasechte Belgen.
Je hebt bijvoorbeeld ook rasechte Belgen die geen vrouwen in dienst willen nemen; want die kunnen zwanger worden en dat kost te veel geld. Die vrouwen-moeders, willen ook wel eens hun kinderen belangrijker vinden dan hun werk. Dat is onaanvaardbaar voor sommigen.

Citaat:
Staat er ergens in het Belgische wet een regelgeving over met welke stok er geslagen mag worden, of dat er geen zichtbare schade mag veroorzaakt worden?
Staat er ergens in de wet dat je vrouwen mag verkrachten?
Toch gebeurt het. Straf, hé.
En het wordt dan nog nauwelijks

Citaat:
Ik stel voor, eens te gaan proberen hoe een asielzoeker in Cuba behandeld wordt. Ik vermoed iets anders dan een rijke toerist.
Ieder land behandeld asielzoekers anders dan de rijke toeristen.
Maar wat is je punt?
.
Citaat:
Ik lees in de meeste van Porpo's teksten een onvoorwaardelijke en verslaafde dwang om de Koran eerst gelijk te geven en dan omdat het het leven makkelijker maakt, de lokale wetten.
En de Koran geeft duidelijk wanneer er sex mag zijn tussen 2 mensen.
Tussen Moslims mag het alleen maar binnen het huwelijk, en de vrouw moet er niet blij mee zijn.
Maar tussen moslims en "wat hun rechterhand bezit", ergo, alleen de moslimmannetjes mogen het, mogen ze alles wat menselijk is een beurt geven.

Maar , omdat U het bent.
Ik lees dat leeftijd geen crterium is. Andere criteria zijn er wel. Nu kan je de discussie aangaan of die criteria wel de goede criteria zijn en voldoende en/of betere.
Maar ik lees niet dat hij pedofilie goedkeurt.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2010, 17:14   #184
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Iran ondertekende en ratificeerde de URVM NIET
Toch wel.
http://treaties.un.org/Pages/ViewDet...pter=4&lang=en
Oud 28 december 2010, 17:24   #185
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En uw reactie moet een duidelijke veroordeling voorstellen van kinderen die worden verkracht op legale wijze door volwassen mannen?
Wanneer het over moslims gaat bent u ineens (zoals gewoonlijk) niet bepaald een kritische denkster!
Dan beginnen we maar over straatkinderen in Cuba!
Daarnet vroeg je om een
"want u uitspreken tegen de uithuwelijking van kinderen doet u duidelijk niet."
Waarvoor spreek ik me uit?
Ik verkies toch dat die te jonge meisjes/jongens nog wat school lopen en in hun vrije tijd "ontucht" plegen. En wat wachten om de praktische beslomeringen en verantwoordelijkheden van het huwelijk op zich te nemen.
Toen discusiëerden we over een wettelijke minimumleeftijd voor huwelijken in het algemeen. Niet specifiek over uithuwelijken of over een piep-jong meisje met een (veel) oudere man.

Volgens de Belgische wetgeving is het verkrachting indien een 15 jarig meisje seks heeft met een 17 jarige jongen.
Indien de ouders van het meisje klacht indienen of dat meisje zwanger wordt; moet die jongen dan de bak in voor verkrachting? Mogen die jongeren dan huwen?

Ik haalde Cuba aan omdat je West Europa vergelijk met de rest van de wereld.
Doet het pijn om toe te geven dat Cuba het beter doet op vlak van onderwijs en gezondheidszorg?

Laatst gewijzigd door artisjok : 28 december 2010 om 17:26.
Oud 28 december 2010, 17:31   #186
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat probeer je dus helemaal niet! Ik wijs er juist op dat Iran de charia toepast en niet de mensenrechten! Waarop u " relativeert" met " Belgie erkent ook niet steeds alle mensenrechten"..gedraai en gekronkel dus!
Dat probeerde ik wel.
http://forum.politics.be/showthread....52#post5190752
Oud 28 december 2010, 21:27   #187
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Daarnet vroeg je om een
"want u uitspreken tegen de uithuwelijking van kinderen doet u duidelijk niet."
Waarvoor spreek ik me uit?
Ik verkies toch dat die te jonge meisjes/jongens nog wat school lopen en in hun vrije tijd "ontucht" plegen. En wat wachten om de praktische beslomeringen en verantwoordelijkheden van het huwelijk op zich te nemen.
Toen discusiëerden we over een wettelijke minimumleeftijd voor huwelijken in het algemeen. Niet specifiek over uithuwelijken of over een piep-jong meisje met een (veel) oudere man.

Volgens de Belgische wetgeving is het verkrachting indien een 15 jarig meisje seks heeft met een 17 jarige jongen.
Indien de ouders van het meisje klacht indienen of dat meisje zwanger wordt; moet die jongen dan de bak in voor verkrachting? Mogen die jongeren dan huwen?

Ik haalde Cuba aan omdat je West Europa vergelijk met de rest van de wereld.
Doet het pijn om toe te geven dat Cuba het beter doet op vlak van onderwijs en gezondheidszorg?
U veroordeelt nog steeds niet het uithuwelijken van kinderen aan volwassen mannen en sleurt er zoals steeds iets ( Cuba??) bij om toch maar goed te praten!
Het ging wel specifiek over jonge meisjes, lees het maar na!
Maar het is genoteerd, dat vrouwen gediscrimineerd worden omdat ze geen priester mogen worden is iets om je "zorgen" over te maken, over het uithuwelijken van kinderen maakt u zich een pak minder druk!
Maar ja, wanneer het over moslims gaat horen we u nooit he?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2010, 21:29   #188
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Niet dus, integendeel u " relativeert" weer want Belgie doet het ook..worden kinderen hier gedwongen tot een huwelijk met een volwassen man? Dacht het niet!
Oud 28 december 2010, 22:56   #189
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet dus, integendeel u " relativeert" weer want Belgie doet het ook..worden kinderen hier gedwongen tot een huwelijk met een volwassen man? Dacht het niet!
Waar worden de kinderen tot huwelijk gedwongen? ((dat heet uithuwelijking)), en waar in de wereld heeft men wettelijk geen recht op een klacht indienen tegen uithuwelijking?.

Spreek dit keer en voor eerste keer met bronnen.

Wat jij hier "kind" noemt, hoeft ergens anders niet een "kind" te zijn.

Van Dale:
kind het; o -eren; -je, -jes of -ertjes 1 mens in onvolwassen staat: het ~ vd rekening worden ergens voor moeten boeten; een ~ kan de was doen het is bijzonder gemakkelijk; geen ~ aan iem hebben geen last ondervinden van 2 afstammeling

Heb jij misschien ooit van "late volwassenheid" gehoord?
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2010, 23:04   #190
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Waar worden de kinderen tot huwelijk gedwongen? ((dat heet uithuwelijking)), en waar in de wereld heeft men wettelijk geen recht op een klacht indienen tegen uithuwelijking?.

Spreek dit keer en voor eerste keer met bronnen.

Wat jij hier "kind" noemt, hoeft ergens anders niet een "kind" te zijn.

Van Dale:
kind het; o -eren; -je, -jes of -ertjes 1 mens in onvolwassen staat: het ~ vd rekening worden ergens voor moeten boeten; een ~ kan de was doen het is bijzonder gemakkelijk; geen ~ aan iem hebben geen last ondervinden van 2 afstammeling

Heb jij misschien ooit van "late volwassenheid" gehoord?
In Saoudi Arabie,Iran en Pakistan om alvast wat voorbeelden te noemen!
Kunnen volgens u kinderen vrijwillig een huwelijk aangaan?
En een kind is een kind waar ook ter wereld! Of denkt u dat je door meisjes vanaf geboorte af te richten tot onderwerping en gehoorzaamheid ze sneller volwassen zijn?
U praat gewoonweg pedofelie goed; omdat volgens uw ideologie mannen het recht hebben legaal kinderen te verkrachten omdat ze "getrouwd" zijn.
Daarbij verschuilt u zich achter regelrecht monsterlijke uitspraken zoals" binnen islam is er geen leeftijdgrens vastgelegd"alsof dit het minder erg maakt!

Uw ideologie maakt het u onmogelijk een werkelijk moreel standpunt in te nemen tegenover kinderen die worden uitgehuwelijkt aan volwassen mannen die in gedrag niet anders zijn dan wat hier pedofelie wordt genoemd, dat verandert niet omdat uw Allah dit zou goedvinden!

Maar die REDEnering gaat boven uw bevattingsvermogen.
Oud 28 december 2010, 23:20   #191
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In Saoudi Arabie,Iran en Pakistan om alvast wat voorbeelden te noemen!
Maar ik zie nergens een bron + bron dat men geen recht heeft om een wettelijke klacht in te dienen tegen uithuwelijking.

Citaat:
Kunnen volgens u kinderen vrijwillig een huwelijk aangaan?
1) Vertel mij wat een kind is en uw bewering dat kind overal in de wereld gewoon een kind is, is een inhoudsloze bewering. Breng mij de definitie van kind uit woordenboeken van Arabisch, Perzich, Urdu, Japaans .. Dat kan je niet, dus hou maar uw bewering bij u. Het is nutteloos.

2) Vertel mij de wet, normen van de gemeenschap en hun tradities.

3) Heb jij ooit van "late volwassenheid" gehoord of niet? Er zijn meisjes die 30 zijn (of ouder) en nog steeds onvolwassen, ook een kind?

4) Weet je trouwens wat volwassen is? Het betekent niet meer groeiend; volgroeid (Van Dale). Denk je dat alle mensen vanaf hun 16-18 niet meer groeien? Heb jij een ideetje van groeicurven?

Ik kan dus niet direct op uw vraag antwoorden omdat ik veel te ruim en divers denk. Het woordje "kind" moet eerst bepaald worden: taalkundig, fysiologisch, psychisch en cultureel.

De rest van u reactie is gewoon kakelen, geen feite en geen juiste redenering plus veroordelingen en valse beschuldigingen.

Laatst gewijzigd door porpo : 28 december 2010 om 23:20.
Oud 28 december 2010, 23:21   #192
Caligula
Banneling

Standaard

Ik moet nog het eerste (kind)meisje zien dat het aandurft een klacht in te dienen tegen de wil van haar ouders en nadien overleeft nadat ze werd verstoten door haar familie omdat deze niet in schaamte zouden moeten leven.

Meestal eindigen deze dan ook in de prostitutie.

Insh Allah

Laatst gewijzigd door Caligula : 28 december 2010 om 23:24.
Oud 28 december 2010, 23:45   #193
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar ik zie nergens een bron + bron dat men geen recht heeft om een wettelijke klacht in te dienen tegen uithuwelijking.

1) Vertel mij wat een kind is en uw bewering dat kind overal in de wereld gewoon een kind is, is een inhoudsloze bewering. Breng mij de definitie van kind uit woordenboeken van Arabisch, Perzich, Urdu, Japaans .. Dat kan je niet, dus hou maar uw bewering bij u. Het is nutteloos.

3) Heb jij ooit van "late volwassenheid" gehoord of niet? Er zijn meisjes die 30 zijn (of ouder) en nog steeds onvolwassen, ook een kind?

4) Weet je trouwens wat volwassen is? Het betekent niet meer groeiend; volgroeid (Van Dale). Denk je dat alle mensen vanaf hun 16-18 niet meer groeien? Heb jij een ideetje van groeicurven?

Ik kan dus niet direct op uw vraag antwoorden omdat ik veel te ruim en divers denk. Het woordje "kind" moet eerst bepaald worden: taalkundig, fysiologisch, psychisch en cultureel.

De rest van u reactie is gewoon kakelen, geen feite en geen juiste redenering plus veroordelingen en valse beschuldigingen.
Ziet u dit een kind van negen doen? Klacht indienen omdat pappa haar uithuwelijkt??
Neen, geen inhoudloze bewering! Met excuses aan andere mannelijke forumleden, maar voor deze perfersiteit moet ge denk ik een gelovige man zijn!
Wanneer je op je dertigste niet " volwassen " bent, kortom niet handelingsbekwaam, kom je hier onder een bewindvoerder te staan.

U blijft proberen om pedofelie goed te praten omdat uw ideologie dat toelaat, er ruimte voor biedt en dit ook daadwerkelijk gebeurd, evenals eerwraak in Zuid Turkije, besnijdenis in Egypte, en steniging in Iran, nog meer fraais wat uw ideologie voor vrouwen in de aanbieding heeft!
Oud 28 december 2010, 23:49   #194
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Caligula Bekijk bericht
Ik moet nog het eerste (kind)meisje zien dat het aandurft een klacht in te dienen tegen de wil van haar ouders en nadien overleeft nadat ze werd verstoten door haar familie omdat deze niet in schaamte zouden moeten leven.

Meestal eindigen deze dan ook in de prostitutie.

Insh Allah
Dat weet Porpo ook best maar hij denkt" wanneer het meisje instemt is er niets aan de hand"!
Het kan zelfs om een tijdelijk huwelijk gaan wanneer het sjiieten zijn. Dan is dat kind nadien oud vuil. Uit armoede overkomt dit meisjes nog steeds, hun ouders hebben het geld nodig en een mond minder te voeden, zonder angst om de eer van de famillie.
Oud 29 december 2010, 00:08   #195
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ziet u dit een kind van negen doen? Klacht indienen omdat pappa haar uithuwelijkt??
Ja, hier een bewijs van een 8-jarige meisje uit Jemen
http://www.youtube.com/watch?v=pro-ZjtnqpM
Als je geen Arabisch kent, en dit is het geval, dan kan je het laten verifiëren door iemand die dat wel kan (als je mij niet gelooft natuurlijk).

Haar huwelijk was eigenlijk geen uithuwelijking, ze wou het zelf, maar na het huwelijk wou ze het niet meer, en ging naar rechtbank voor aanvraag tot scheiding.

Dat is misschien geen goed voorbeeld (geen uithuwelijking)

Dit is een ander voorbeeld (ook uit Jemen): http://www.youtube.com/watch?v=otcjFzvMZh0
Dit meisje (10) was wel uitgehuwelijkt , en ze diende een klacht tegen uithuwelijking en tegen haar vader die haar om financiële redenen uithuwelijkte.

Citaat:
Neen, geen inhoudloze bewering!
Geen inhoudsloze bewering? Ok, maar waar blijft uw argumentatie?

Citaat:
Met excuses aan andere mannelijke forumleden, maar voor deze perfersiteit moet ge denk ik een gelovige man zijn!
Wanneer je op je dertigste niet " volwassen " bent, kortom niet handelingsbekwaam, kom je hier onder een bewindvoerder te staan.
Hier breng jij geen bewijs voor. Wat mij hier interesseert is jouw praatje over "kind". Mogen mensen met "late volwassenheid" niet trouwen omdat ze nog steeds kindertjes zijn?

Citaat:
U blijft proberen om pedofelie goed te praten omdat uw ideologie dat toelaat, er ruimte voor biedt en dit ook daadwerkelijk gebeurd, evenals eerwraak in Zuid Turkije, besnijdenis in Egypte, en steniging in Iran, nog meer fraais wat uw ideologie voor vrouwen in de aanbieding heeft!
Ik praat pedofilie niet goed want ik woon hier, en hier bestaat pedofilie in de taal, in de cultuur en in de gewoontes van de mens.

Nu geen kleur van de auto van je buurman, besnijdenis en voetbal. We zijn bezig met "kind".

Opnieuw proberen, misschien?

Probeer nu wat beter, of moet je eerst gemotiveerd worden?

Laatst gewijzigd door porpo : 29 december 2010 om 00:21.
Oud 29 december 2010, 00:14   #196
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, hier een bewijs van een 8-jarige meisje uit Jemen
http://www.youtube.com/watch?v=pro-ZjtnqpM
Als je geen Arabisch kent, en dit is het geval, dan kan je het laten verifiëren door iemand die dat wel kan (als je mij niet gelooft natuurlijk).

Haar huwelijk was eigenlijk geen uithuwelijking, ze wou het zelf, maar na het huwelijk wou ze het niet meer, en ging naar rechtbank voor aanvraag tot scheiding.
WHOEHAHAHAAAAAAA
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 00:33   #197
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
WHOEHAHAHAAAAAAA
N�* het huwelijk begréép het 'kind' misschien pas wat een huwelijk eigenlijk �*s!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 00:33   #198
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het valt mij op dat jij soms veel meer van de islam weet dan ik en dat je soms veel minder weet. In plaats van te zoeken op het woord kind kan je ook zoeken bij volwassen worden, als je wilt zoeken natuurlijk. Wat denk je deze quote porpo? Misschien niet helemaal hermetisch, maar toch wordt er mee gewerkt in de islam.

Citaat:
Volwassen worden

Hoewel in Nederland een kind pas als volwassen beschouwd wordt bij het bereiken van de 18-jarige leeftijd, is dit in de islam anders. Kinderen bereiken de volwassenheid wanneer één van de volgende zaken zich voordoet:

* Het hebben van een zaadlozing
* De eerste menstruatie
* De groei van schaamharen
* De 15 jarige leeftijd bereiken

Als één van deze zaken zich voor gedaan heeft bij het kind, wordt het voortaan beschouwd als een volwassene. Hij of zij is vanaf dat moment verplicht om islamitische verplichtingen na te komen, zoals het vasten tijdens de Ramadan. Echter is degene niet verplicht om vastendagen in te halen van voor het bereiken van de volwassenheid.
http://ramadantijd.nl/ramadan/voor-wie/kinderen
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 00:45   #199
Caligula
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
WHOEHAHAHAAAAAAA
2222222222222222222222222

Wat IK me echter afvraag is de achterliggende situ :

- wie die meisjes hebben geholpen.
- Wat de gevolgen voor hen en hun familie waren
- Hoe gaat het er aan toe BUITEN de steden waar de meeste mensen analfabeet zijn.

Laatst gewijzigd door Caligula : 29 december 2010 om 00:47.
Oud 29 december 2010, 00:48   #200
Caligula
Banneling

Standaard

Nog zo'n goei
Citaat:
Echter is degene niet verplicht om vastendagen in te halen van voor het bereiken van de volwassenheid.

15 jaar = 15 maand vasten.
Moet kunnen

Laatst gewijzigd door Caligula : 29 december 2010 om 00:48.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be