Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 december 2010, 12:04   #61
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Omdat passief roken ongezond is.

Wat maakt het nu uit of iemand bidt tijdens zijn/haar pauze?
Al eens aan gedacht dat je dan hetzelfde krijgt als in de scholen? Moslims zullen door hun broeders onder druk worden gezet te bidden; wat iedere dag op andere tijden moet, dus iedereen neemt pauze wanneer het tijd is voor gebed? Islam die het ritme bepaald op de werkvloer?
Ik heb dergelijke collega's gehad, viel totaal niet mee samen te werken! Bovendien vond ik het aanroepen van Allah bepaald storend! Ook gezag van vrouwelijke meerderen was reden om Allah aan te roepen, religie hou je best buiten werkvloeren!
Bovendien is het helemaal niet nodig, je mag gerust je gebeden thuis doen na je werkuren.
We leven bij mijn weten nog niet in een Islamitisch land!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 12:07   #62
Caligula
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat passief roken ongezond is.
Wat maakt het nu uit of iemand bidt tijdens zijn/haar pauze?
Net zoals het horen van "ham" psychische trauma's veroorzaakt , veroorzaakt het zicht van biddende mensen mij mentale pijnen.

Ik heb het recht daar niet mee geconfronteerd te worden.
Caligula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 12:16   #63
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Elke mens heeft wel recht op een pauze. Wat men doet tijdens die pauze, daar heeft de werkgever geen zaken mee.

Als een gelovige tijdens zijn pauze wilt bidden dan is dat zijn goed recht.
geen enkel probleem.
de ene gaat wat met zijn aarsopening in de lucht zitten wiebelen, de andere doet wat pompoefeningen, nog eentje prevelt wat slogans en onderwijl oefent hij zijn rechterarm in het stijf en schuin omhoog houden (daar hebt ge toch ook geen probleem mee veronderstel ik?), dan hebben we er nog eentje die tijdens de pauze een kwartier op zijn hoofd gaat staan.

Maar de pauze begint wèl om 10 uur en eindigt om 10.15 hoor! en niemand krijgt een apart hokje, ook niet de uebermensen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 12:17   #64
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Caligula Bekijk bericht
Net zoals het horen van "ham" psychische trauma's veroorzaakt , veroorzaakt het zicht van biddende mensen mij mentale pijnen.

gij moet dan maar wat pompoefeningen doen, met je voeten richting aarswiebelaars hé.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 30 december 2010, 12:27   #65
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
richting aarswiebelaars hé.
Waarschijnlijk een domme vraag maar hoe bidden vrouwen ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 12:34   #66
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Waarschijnlijk een domme vraag maar hoe bidden vrouwen ?
ha gewoon... achteraan de mannen natuurlijk hé.

toch op dezelfde manier, afgeleide van de "zonnegroet"

Oud 30 december 2010, 12:45   #67
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ha gewoon... achteraan de mannen natuurlijk hé.

toch op dezelfde manier, afgeleide van de "zonnegroet"

Biddende mannen zag ik al vaak op tv, maar eigenlijk nog geen vrouwen.
Oud 30 december 2010, 12:52   #68
Caligula
Banneling

Standaard

Citaat:
VERBOTEN , je zou eens "vuile gedachten" kunnen krijgen.
die ingepakte mossels worden privé gelucht.
Caligula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 12:55   #69
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik in feite ook niet.

ik weet alleen dat ze achteraan in de moskee moeten zitten - achter een gordijn; Vroeger dacht ik dat het was omdat de mannen anders waanideeën zouden krijgen, maar misschien krijgen de vrouwen dat ook als ze er geen gordijn tussenhangen

Oud 30 december 2010, 12:58   #70
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik in feite ook niet.

ik weet alleen dat ze achteraan in de moskee moeten zitten - achter een gordijn; Vroeger dacht ik dat het was omdat de mannen anders waanideeën zouden krijgen, maar misschien krijgen de vrouwen dat ook als ze er geen gordijn tussenhangen

De voorste rechts, is die aan het bevallen ?
Oud 30 december 2010, 13:08   #71
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Dat, of die moet dringend eens van bil gaan, met zo'n volle zak.
Oud 30 december 2010, 13:26   #72
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het is wel intrigerend hé....

Oud 30 december 2010, 13:33   #73
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Caligula Bekijk bericht

Ik vind psychische trauma's bij het horen van het woord "ham" ziekelijk. Dat vind ik ook van psychische trauma's bij het zien van biddende mensen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 13:35   #74
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Al eens aan gedacht dat je dan hetzelfde krijgt als in de scholen? Moslims zullen door hun broeders onder druk worden gezet te bidden; wat iedere dag op andere tijden moet, dus iedereen neemt pauze wanneer het tijd is voor gebed? Islam die het ritme bepaald op de werkvloer?
Ik heb dergelijke collega's gehad, viel totaal niet mee samen te werken! Bovendien vond ik het aanroepen van Allah bepaald storend! Ook gezag van vrouwelijke meerderen was reden om Allah aan te roepen, religie hou je best buiten werkvloeren!
Bovendien is het helemaal niet nodig, je mag gerust je gebeden thuis doen na je werkuren.
We leven bij mijn weten nog niet in een Islamitisch land!
Heb ik dat nu geschreven? Het enige wat ik heb geschreven is dat men tijdens de pauze (die niet bepaald moet worden door enig geloof) doet wat men wil. Ik heb al helemaal niks geschreven over vrouwelijke superieuren.
Oud 30 december 2010, 13:40   #75
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb ik dat nu geschreven? Het enige wat ik heb geschreven is dat men tijdens de pauze (die niet bepaald moet worden door enig geloof) doet wat men wil. Ik heb al helemaal niks geschreven over vrouwelijke superieuren.
Wanneer men doet wat men wil mag men van u dus ook even gaan bidden?
Want daar is niets mis mee?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 13:42   #76
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind psychische trauma's bij het horen van het woord "ham" ziekelijk. Dat vind ik ook van psychische trauma's bij het zien van biddende mensen.
Ik vind het totaal onaanvaardbaar dat ik tijdens mijn werkuren constant geconfronteerd word met de waanideëen van mijn religieuze collega's. Ik heb daar serieus geen behoefte aan. Ik val hen ook niet lastig met verhalen over mijn geestelijke ontmoetingen met elfjes en kabouterjes en een sporadische verschijning van Napoleon aan mijn bed.

Dat mensen tegenwoordig psychische trauma's krijgen bij rare dingen weten we al sinds gelovige kolonisten in Oostenrijk blijkbaar een trauma oplopen van een jodelende buurman en in Spanje schijnt de juffrouw het ook niet meer over "ham" te mogen hebben want daar kreeg een leerlingetje blijkbaar ter plekke een toeval door:

Een Engelse weergave hier:
http://teaandpolitics.wordpress.com/...ner&utm_medium
Citaat:
Muslims sue teacher for speaking about ham in class

According to the account of the facts, the teacher was explaining the different climates in a geography class and cited the village of Trevelez due to its cold and dry climate. According to the newspaper account, ”as a story, the teacher told his students that such a climate was conducive to making hams (this refers to the procedure that it’s necessary between the pig is killed and the ham is actually ready to be eaten). Then the student asked the teacher not to speak of hams since it offended him, because he was a Muslim. “

The teacher told the students that in his classes, he did not consider the religion of their students, but apparently the family did not stay at home when they learned the facts, to the extent that they went to the National Police to file a complaint without speaking in advance with the teacher.

According to ”El Diario de Cádiz“, the teacher “is accused of being the author of an alleged crime of abuse of workers, also alleging racist and xenophobic motives. “ His school colleagues can’t believe what has happened and speak about the impeccable record of teaching reported.
Zoals ge ziet, het moest eerst in de gazet staan voordat je zoiets kan geloven!

Enfin, maar ik vind dat tolerantie dus gelijkmatig moet zijn. Iemand die niet kan verdragen dat ik een coteletje eet terwijl hij rustig zijn geit mag oppeuzelen, die mag van mij in mijn aanwezigheid dus ook geen onverdoofd geslachte geit meer oppeuzelen: apartheid dus.

Een boeddhist mag van mijn rustig in zijn oranje kleed rondlopen op straat, maar het is weinig waarschijnlijk dat zo iemand van mij gaat eisen dat de werkomstandigheden gaan aangepast moeten worden omdat hij daar werkt.

Laatst gewijzigd door circe : 30 december 2010 om 13:43.
Oud 30 december 2010, 13:43   #77
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wanneer men doet wat men wil mag men van u dus ook even gaan bidden?
Want daar is niets mis mee?
Sommige mensen gaan roken tijdens hun pauze, anderen lezen de Dag Allemaal. Nog anderen gaan misschien een kakske doen met de krant. Vanwaar zou ik dan de pretentie halen te bepalen wat mensen doen tijdens hun kwartiertje pauze?
Oud 30 december 2010, 13:46   #78
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sommige mensen gaan roken tijdens hun pauze, anderen lezen de Dag Allemaal. Nog anderen gaan misschien een kakske doen met de krant. Vanwaar zou ik dan de pretentie halen te bepalen wat mensen doen tijdens hun kwartiertje pauze?
volledig akkoord. zolang ze maar niet gaan eisen dat de pauzetijd wordt aangepast aan hun zonnestand.

Oud 30 december 2010, 13:46   #79
Steve_M

Standaard

Citaat:
Ik vind het totaal onaanvaardbaar dat ik tijdens mijn werkuren constant geconfronteerd word met de waanideëen van mijn religieuze collega's. Ik heb daar serieus geen behoefte aan. Ik val hen ook niet lastig met verhalen over mijn geestelijke ontmoetingen met elfjes en kabouterjes en een sporadische verschijning van Napoleon aan mijn bed.

Dat mensen tegenwoordig psychische trauma's krijgen bij rare dingen weten we al sinds gelovige kolonisten in Oostenrijk blijkbaar een trauma oplopen van een jodelende buurman en in Spanje schijnt de juffrouw het ook niet meer over "ham" te mogen hebben want daar kreeg een leerlingetje blijkbaar ter plekke een toeval door:
En blijkbaar vind jij dat dus allemaal normaal? Sommige moslims reageren hysterisch op het woord ham, dus gaan wij nu ook hysterisch reageren op ander gedrag? Ik vind mensen die steigeren bij het horen van het woord ham onnozelaars. Maar ze zijn wel maar even onnozel dan mensen die steigeren bij de gedachte dat anderen bidden.
Oud 30 december 2010, 13:50   #80
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En blijkbaar vind jij dat dus allemaal normaal? Sommige moslims reageren hysterisch op het woord ham, dus gaan wij nu ook hysterisch reageren op ander gedrag? Ik vind mensen die steigeren bij het horen van het woord ham onnozelaars. Maar ze zijn wel maar even onnozel dan mensen die steigeren bij de gedachte dat anderen bidden.
ik vind de hysterie van de muzelmannen véél en véél kwalijker dan de commentaren op het openbaar uiten van uw religieuze overtuigingen tijdens de werkuren.

Of zou jij het leuk vinden dat de helft van uw collega's komen werken, gehuld in een Vlaamse Vlag, waarbij ze dan tijdens de pauze hun klompen aantrekken, een rondedansje maken en schallend de Vlaamse Leeuw aanheffen, een "normale manier van werken"? hewel, ik niet.
en ik schaar het islamitische "bidden" (zonnegroet afgeleide) daaronder.

Niks tegen mensen die rustig even willen mediteren (dat ze het noemen zoals ze willen) zonder daarbij turnoefeningen en keelgeluiden te moeten maken.

Laatst gewijzigd door circe : 30 december 2010 om 13:51.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be