![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#781 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#782 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#783 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread....25#post5196725 Citaat:
Behalve over de lijst van de landen die de UVRM tekenden. Een lijst die jij niet gaf. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#784 |
Banneling
|
![]() Neen, er staan toch geen vraagtekens in mijn post.
Ik vertelde je iets (Sus, het is cicre die beweerde dat seks met een 15-jarige hetzelfde is als seks met een 9-jarige.), en deed een verzoek(Gelieve noch de westerse noch de islamitische denkkaders verantwoordelijk te stellen voor haar denkwijze.). |
![]() |
![]() |
![]() |
#785 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#786 | ||||
Gouverneur
|
![]() Bon, als Maddox' uitwendige geheugen en liefhebbende echtgenote zijnde ga ik eventjes een brandende nieuwsgierigheid bevredigen van Artisjokje... namelijk de bronnen over belangrijke rechtsgeleerden en rechtszaken ivm te jonge bruidjes... ik google wat omdat dit voor mij (als CVS en fibromyalgie-lijdster is het internet voor mij letterlijk een venster op de wereld - bovendien heb ik op de unief indertijd letterlijk geleerd om dingen op te zoeken en hoewel het internet toen nog niet bestond heb ik gemerkt dat die kennis er even goed werkt) het gemakkelijkst is:
Saudi Arabian marriage clerk Ahmad Al-Mu'bi said "The Prophet Muhammad is the model we follow. He took 'Aisha to be his wife when she was 6, but he had sex with her only when she was 9." Saudi Arabia's top religious authority, the Grand Mufti Sheikh Abdul Aziz al-Shaikh, confirmed that it is not against Islamic law for girls to marry at age 15 or younger (Ori, 2010). De twee bovenstaande citaten haal ik uit deze webstek. Zij geeft trouwens zeer netjes bronnen... zoals deze. Gaan we dus verder zoeken... In Saoudi-Arabië bestaat er blijkbaar geen leeftijdsgebod en er is een discussie na enkele rechtszaken. Ik vind dit zinnetje veelzeggend: Citaat:
Ook in dit artikel, over een Javaanse internaat-schooldirecteur die een kind-bruidje huwde, vond ik een interessant citaat: Citaat:
In maart dit jaar was er in Jakarta de volgende fatwa: Citaat:
In dit opiniestukje lezen we over minderjarigen die huwen in Canada. De ouders willen hun dochters zo snel mogelijk aan de man brengen om te voorkomen dat de meisjes... vriendjes zouden krijgen en dus sex. De familie-eer ? Een minder leuk gevolg is dat deze meisjes ion vrijwel alle gevallen niet verder komen dan hun middelbare school en geen vooruitzichten hebben op werk. Dus, als ik het goed begrijp: in Arabië (zie boven) worden meisjes gezien als een goede manier om schulden af te betalen of sowieso een flinke som te vangen (wat ik trouwens ook in een reeks artikelen over kindbruidjes in Afghanistan en Pakistan tegenkwam), in de Westerse landen worden ze eerder gezien als een soort verantwoordelijkheid dat men zo snel mogelijk op de echtgenoot en diens familie wilt overdragen (zoals bv in dit krantenartikeltje). In Marokko was er in september 2007 Cheikh Mohamed ben Abderrahmane Al-Maghraoui die huwelijken van 9-jarige meisjes met een fatwa goedkeurde op zijn webstek. Ik haal de uitleg van enkele becommentariërende websteks af aangezien ik geen Arabisch kan lezen... Citaat:
En dan heb ik als afsluitertje nog deze interessante webstek, waar U wederom enkele autoriteiten aan het woord zult vinden. Waarbij vooral fatwa 88089 van Islamweb opvalt. Ge kunt klagen en negeren zoveel als ge wilt, en inderdaad zijn er autoriteiten die beweren dat meisjes beter later trouwen, maar het staat nu eenmaal in de best bekende hadiths, en het maakt deel uit van de historisch-culturele "schat" van menige Moslim-staat. Er zijn er teveel die ervan overtuigd zijn dat het wenselijk is om meisjes zo jong mogelijk uit te huwelijken, om fitna en zina te voorkomen, en voor velen ook omdat zo'n maagdelijk ding behoorlijk kan opbrengen. En voor genoeg onder hen omdat zo'n maagdelijk jong ding gewoon ... ja... lekker is. Rest mij nog een persoonlijke opmerking: in een discussie waarbij werd gezegd dat de vrouw beter toegeeft aan haar man om te voorkomen dat hij zijn lusten elders gaat botvieren: Wat is er verdorie mis met een beetje zelfbeheersing ? Wat is er VERDORIE mis met toewijding aan de eega en zich alleen voor haar bewaren ? Maar de Koran leert geen zelfbeheersing. De Koran leert alleen dat je mag nemen wat je wilt, als je er maar mee weg komt. Of zoals Aisha ooit eens vriendelijk opmerkte: "ik zie dat jouw God erg snel al je wensen vervult". Bukhari (60:311)
![]() |
![]() |
#787 |
Banneling
|
![]() Hatsikidee!
En een dikke pluim voor Babeth. |
![]() |
![]() |
![]() |
#788 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
2) Ik heb geen bezwaar tegen inductief en deductief redeneren. 3) Je voorbeeld 'Alle mensen zijn sterfelijk, enzovoort" (een syllogisme met majorpremisse, minorpremisse, conclusie) heeft een formele tekortkoming waar ik je voor waarschuwde. Het is precies de barbara van Aristoteles, jou nog onbekend zo te zien. De formele fout in deze redenering is dat je niet weet of alle mensen sterfelijk zijn zolang er nog mensen leven. Je majorpremissie is fout en je conclusie is ook fout. Door dit soort misvattingen kan vrijwel de hele klassieke filosofie op de schroothoop (Bertrand Russell). Graag gedaan. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#789 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welkom terug Babeth.
Je moest eens meer langskomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#790 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook even een compliment voor Babeth. Zo hoor je het ook eens van een ander!
Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#791 |
Europees Commissaris
|
![]() Bon?
![]() Niks bon, dat is gewoon een grote onzin en als je een afwijkende mening uit Marokko, SA of Turkije haalt, dan moet je ook de reactie van de maatschappij en autoriteit durven te vermelden. Verder, er is een groot verschil tussen theorie en praktijk. Theoretisch bepaalt de islam inderdaad geen leeftijd (noch max. noch min.), dus theoretisch is alles mogelijk, maar praktisch zijn er duidelijke voorwaarden: zoals instemming (rekening houden met de cultuur, normen, waarden en tradities om te begrijpen hoe deze instemming in zijn werking gaat). Er is een verschil tussen huwelijk en het consumeren van het huwelijk. In de praktijk betekent het gewoon een afspraak en een trouwfeest. De voorwaarden zijn vastgesteld en die hebben niets met een bepaalde leeftijd te maken wat het op neerkomt is dat een 20 jarige meisje aan die voorwaarden niet kan voldoen terwijl dat voor een 14 jarige meisje geen probleem is. Concreet Respecteren van de wet, normen en waarden Instemming Schade die men mogelijk aan een ander kan toebrengen maakt huwelijk ongeldig en haram. Wat betreft 'jouw' linkjes, er wordt geen rekening gehouden met de cultuurverschillen, en debatten binnen een bepaalde cultuur, enerzijds, en anderzijds het verschil tussen theorie en praktijk, en binnen de praktijk wordt er nog geen onderscheid gemaakt tussen de islam (algemeen) en jurisprudentie/fiqh (toepassen van algemene regels binnen een bepaalde maatschappij met bepaalde kenmerken en behoeften). Saudi Arabia Mulls Underage Marriage Ban (islamonline.net) Er zijn nu andere debatten bezig omdat de normen aan het veranderen zijn en dat kan je zien aan de hand van gemiddelde huwelijksleeftijd. En ook omdat er misbruikt wordt gemaakt van fiqh regels. The Philosophy of Marriage in Islam The Islamic Ruling on Marriage Child marriage has been going on for eons and is still common in various parts of the world. Recently there has been a media portrayal of child marriage as a Muslim issue, whereas, in reality, it is not. The primary cause of child marriage is poverty. Read more: http://www.islamonline.net/servlet/S...#ixzz19iNvUUUF >>>>> According to UNICEF’s “State of the World’s Children-2009” report, 47% of India's women aged 20–24 were married before the legal age of 18, with 56% in rural areas.[15] The report also showed that 40% of the world's child marriages occur in India.[16]Samenvatting Het vroege huwelijk is inderdaad aangeraden, niet verplicht, maar op voorwaarde dat men de norm niet schendt, de wet niet overtreedt, de partijen instemmen, het geen schade toebrengt en lichamelijk in staat zijn om het huwelijk te kunnen consumeren. ==> dit is de praktijk en de theorie is iets anders, in de theorie kan je soms in een bepaalde zeer specifieke gevallen tot praktijk omvormen in een zeer bepaalde context. In theorie kan je bijvoorbeeld iemand tot levenslang + 500 jaar celstraf veroordelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#792 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Imam ali (AS) sayings: Wisdom is the lost property of believers, then seek it even if it be with polytheists, because you deserve to have it more than they do. Citaat:
2) Jawel indien je in mens, zijnde een resultaat van blinde acties en reactie in doelloze natuur, gelooft. 3) Ter illustratie gewoon, daarom zeg ik ook dat er geen meningsverschil in permissen mag bestaan om deductief te mogen redeneren, daarom is een quasi-reactie hierop nutteloos. Citaat:
De volgend stap is dat je probeert om een aanvraag te doen tot het afschaffen van het rechtssysteem, niemand veroordelen, alles wordt deterministisch uitgevoerd. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#793 | ||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar je hoefde dit niet te doen om mijn nieuwsgierigheid te bevredigen; wel om aan te tonen wat maddox beweerde correct is. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=10992 Citaat:
Citaat:
Citaat:
Jij toonde helemaal niet aan dat De "belangrijke, moderne" schriftgeleerden hebben al lang de consumatieleeftijd van dat huwelijk op 9 jaar gebracht. Citaat:
Staat dat ook in de Koran " dat je mag nemen wat je wilt, als je er maar mee weg komt"? |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#794 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#795 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Djeezes! dat mens is ongelooflijk! allez! woont daarmee samen.
ik ga kreeft eten!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#796 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar dan wel de echte koran he, en niet die suikerzoete versie van Linda met-de-gepluimde-gleuf Bogaert waaruit een aantal essentiële en voor westerlingen vervelende zaken zijn weggelaten, en die nog het meest aan een soort kinderbijbel doet denken. Dus het echte werk lezen. In elke bibliotheek en boekhandel te verkrijgen. Beter nog is het in verschillende vertalingen in zowel Nederlands als bijvoorbeeld Engels en/of Frans te lezen om zo een nog completer beeld te scheppen van de smeerlapperij die er beschreven staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#797 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb net al een zalige lichtgerookte en 110% haramme varkensfilet van ruim zeven ons naar binnen gewerkt. (even snel de buitenkant dichtschroeien in de pan en dan de oven in en daar laten doorgaren zodat hij lekker sappig blijft. Serveren met zuurkool, rode kool en aardappelpuree) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#798 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#799 |