Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 31 december 2010, 23:04   #801
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Ik steun (als ik jouw formulering mag gebruiken) op iedereen die gelijk heeft in wat ik hem gelijk geef ongeacht zijn overtuiging.

Imam ali (AS) sayings:

Wisdom is the lost property of believers, then seek it even if it be with polytheists, because you deserve to have it more than they do.

1) Ja, als het gaat om empirisch een beslissing nemen = DOEN. Om te bevestigen redeneer ik in een ander domein. Empirisch observeer ik alles tot nu toe met een doel voor een doel, dus een onzinnige beslissing nemen om een illusionaire fictie over de (doelloze) bron van de mens verwerp ik, en ja inductioneel.

2) Jawel indien je in mens, zijnde een resultaat van blinde acties en reactie in doelloze natuur, gelooft.

3) Ter illustratie gewoon, daarom zeg ik ook dat er geen meningsverschil in permissen mag bestaan om deductief te mogen redeneren, daarom is een quasi-reactie hierop nutteloos.

Deterministisch dus zich onderwerpen aan doelloze blinde fysische wetten. QED. Dat bedoel ik met paradoxaal denken (kakelen).

De volgend stap is dat je probeert om een aanvraag te doen tot het afschaffen van het rechtssysteem, niemand veroordelen, alles wordt deterministisch uitgevoerd.
Is hier iemand op het forum die deze tekst voor mij kan vertalen aub?
Ik begrijp er niets van.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2010, 23:18   #802
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Werden die wel verdoofd voor ze gedood werden?
U zou uzelf beter de vraag stellen of u verdoofd gaat worden wanneer u, als dank voor de bewezen diensten en het mede mogelijk gemaakt hebben van de islamisering, door het kromzwaard van de sharia getroffen gaat worden. Want van linksen moeten die namelijk helemaal niks hebben.

Ik zal, als daad van menslievendheid en naastenliefde, bij uw toekomstige beulen dan gaan pleiten voor een verdoving, maar ik vrees dat ze helaas niet naar mij zullen gaan luisteren.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2010, 23:20   #803
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ik begrijp er niets van.
Geen nood, zelfs zijn eigenste maangodje begrijpt die teksten niet eens.
Oud 31 december 2010, 23:28   #804
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ik begrijp er niets van.
Dat is de bedoeling.
Dan kunt ge er over 1000 jaar nog altijd een aangepaste uitleg aan geven.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2010, 23:28   #805
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Neeje, das niets voor mij.
Ik game FPS. Call of Duty Black Ops.

Verder zal het een deugd zijn voor u te vernemen, ik trek me terug uit de discussie.
Krijg ik dan geen antwoord meer?
http://forum.politics.be/showthread....50#post5198250
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2010, 23:50   #806
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Porpo: ben ik hier de enige die walgt van al hetgeen u hier durft te verkondigen? Schaam u diep! Ik mag er niet aan denken dat MIJN dochters èn kleindochters zouden ondergaan hetgeen u hier allemaal verkondigt. Schandalig gewoon dat hier zulke uitspraken en ziekelijke gedachtengang toegestaan zijn. Zet mij voor mijn part op uw negeerlijst, druk indien ge u niet kunt beheersen ('t schijnt dat sommige volwassen mannen dat niet kunnen) op dat rode driehoekje...Ach man, imo zijt ge geen mens. Hoe DURFT ge nog maar uw ziekelijke gedachten hier op een openbaar forum te verdedigen?? En kom nu weer niet af dat "een zieke" in een ziekenhuis thuishoort. Als ge ZO ziek zijt dat ge het ok vindt dat KINDJES door oude bokken verkracht worden is er maar één oplossing: LEVENSLANG verwijderen uit onze maatschappij.
Trixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2010, 23:58   #807
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Porpo: ben ik hier de enige die walgt van al hetgeen u hier durft te verkondigen? Schaam u diep! Ik mag er niet aan denken dat MIJN dochters èn kleindochters zouden ondergaan hetgeen u hier allemaal verkondigt. Schandalig gewoon dat hier zulke uitspraken en ziekelijke gedachtengang toegestaan zijn. Zet mij voor mijn part op uw negeerlijst, druk indien ge u niet kunt beheersen ('t schijnt dat sommige volwassen mannen dat niet kunnen) op dat rode driehoekje...Ach man, imo zijt ge geen mens. Hoe DURFT ge nog maar uw ziekelijke gedachten hier op een openbaar forum te verdedigen?? En kom nu weer niet af dat "een zieke" in een ziekenhuis thuishoort. Als ge ZO ziek zijt dat ge het ok vindt dat KINDJES door oude bokken verkracht worden is er maar één oplossing: LEVENSLANG verwijderen uit onze maatschappij.
Oud 1 januari 2011, 00:07   #808
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Trixie Bekijk bericht
U heeft natuurlijk volkomen gelijk, maar die walgelijke praat van hem is dus het rechtstreekse gevolg van het gedachtengoed dat in de criminogene koran beschreven staat. Dit doet de koran gewoon met mensen.

Ik hoop dat hij vanuit zijn levenslange verwijdering uit onze maatschappij evenwel toegang tot het internet zal kunnen blijven houden zodat hij zijn islamistische achterlijkheden kan blijven spuien. Hoe meer mensen te lezen krijgen wat voor vergif die koran bevat en wat dat met mensen doet, des beter het is.
Oud 1 januari 2011, 00:19   #809
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Dit illusteert het wel:

Oud 1 januari 2011, 00:44   #810
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Sorry voor de dubbelpost: was niet de bedoeling.
Oud 1 januari 2011, 01:56   #811
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Om te beginnen wens ik jou, porpo, een heldere geest in het nieuwe jaar.

Citaat:
Ik steun (als ik jouw formulering mag gebruiken) op iedereen die gelijk heeft in wat ik hem gelijk geef ongeacht zijn overtuiging.

Imam ali (AS) sayings:

Wisdom is the lost property of believers, then seek it even if it be with polytheists, because you deserve to have it more than they do.
Dat is niet mijn formulering. Ik heb nooit iets dergelijks gezegd. Ik steun op niets anders dan mijn eigen inzicht.
Ik vind het inconsequent dat jij je beroept op een uitspraak van Nietzsche over waarden, terwijl jij zijn overtuigingen betreffende waarden niet deelt.

Citaat:
1) Ja, als het gaat om empirisch een beslissing nemen = DOEN. Om te bevestigen redeneer ik in een ander domein. Empirisch observeer ik alles tot nu toe met een doel voor een doel, dus een onzinnige beslissing nemen om een illusionaire fictie over de (doelloze) bron van de mens verwerp ik, en ja inductioneel.
Reageren in een discussie en een oordeel geven over een stelling is beslissen of handelen of doen. Dat is niet een ander domein. Ik herhaal nog een keer dat je zelf beweerde dat je inductief en deductief zou discusiëren.

Je kan niet de (bron?) oorsprong van de mens als uitgangspunt nemen als je die niet kent. Het idee van een God als schepper moet je inductioneel verwerpen. Er bestaat namelijk geen verslag van ooggetuigen en het is niet herhaalbaar. Het hoort in het rijtje van de illusionaire fictie. Een mening daarover lijkt mij overigens niet van belang om iets te kunnen zeggen over recht en wet, het onderwerp van deze discussie.

Citaat:
2) Jawel indien je in mens, zijnde een resultaat van blinde acties en reactie in doelloze natuur, gelooft.
Dit is je reactie op mijn uitspraak over determinisme. De acties van de levenloze natuur zijn inderdaad blind, dwz onbewust. Ze zijn echter niet willekeurig want ze worden bepaald door de natuurwetten. Je erkent dus determinatie in de levenloze natuur. Mooi, we zijn het eens.

Citaat:
3) Ter illustratie gewoon, daarom zeg ik ook dat er geen meningsverschil in permissen mag bestaan om deductief te mogen redeneren, daarom is een quasi-reactie hierop nutteloos.
Je kan niet een fout syllogisme aanvoeren en dan later beweren dat er overeenstemming verondersteld wordt in de majorpremisse. De majorpremisse moet feitelijk juist zijn of je geeft aan dat het een postulaat is. Als het een postulaat is dan is je syllogisme alleen waar voor de gelovigen. Je kan de conclusie ook niet als een premisse gebruiken voor een volgend syllogisme, want je begon met een postulaat. Alles wat je vervolgens beweert is speculatief. Je kan je er niet mee afmaken dat mijn reactie een quasi reactie is. Jouw syllogisme (van Aristoteles) is een quasi syllogisme.

Citaat:
Deterministisch dus zich onderwerpen aan doelloze blinde fysische wetten. QED. Dat bedoel ik met paradoxaal denken (kakelen).

De volgend stap is dat je probeert om een aanvraag te doen tot het afschaffen van het rechtssysteem, niemand veroordelen, alles wordt deterministisch uitgevoerd.
Je hebt nog niet verklaard wat doel of doelloos in dit geval betekent. Je kakelt zelf maar wat.
Je hebt nog niet bewezen dat onze moraal, ons rechtsgevoel en onze wetten niet door deterministische mechanismen zijn ontstaan of hoe ze dan anders zouden zijn ontstaan.
Je vermoeden dat ik het rechtssysteem zou willen afschaffen is ongefundeerd en wijst op een fundamentele angst van jou.
Je hebt nog niet bewezen dat determinisme betekent dat niemand verantwoordelijk zou zijn voor zijn daden.

Je reacties waren tot nu toe onzorgvuldig, onsamenhangend en heel slecht geformuleerd. Ik verzoek je in het vervolg duidelijke zinnen te schrijven en nauwkeuriger en zorgvuldiger te argumenteren.

Laatst gewijzigd door Piero : 1 januari 2011 om 01:58.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2011, 09:06   #812
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ja Artisjokje, U hebt gelijk, ik kan maar een paar voorbeelden aanhalen waarin die leeftijd van 9 jaar als een geschikte huwelijksconsumatieleeftijd wordt aangegeven.

Goed om te weten dat er gewoon geen consumatieleeftijd is, maar dat onze liefdevolle profeet, en de ayatolahs, en moefties en nog andere haatbaarden goeie regels hebben opgesteld.
Je mag gewoonweg als man sex hebben met alles en iedereen. Maar als het met een moslim partner is, mag het alleen binnen het huwelijk. En als het met een kindje is , perfect mogelijk binnen het huwelijk, dan mag't kind niet beschadigd worden. Dus in't geval van sex met babies, met de roede tussen geschikte vleselijke delen wrijven, en gaan voor de top.

Om maar iets aan te halen van wat ik van U geleerd heb.
Dank U Artisjok, om me van mijn dwalingen weg te gidsen.

Laatst gewijzigd door maddox : 1 januari 2011 om 09:08.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2011, 09:25   #813
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ja Artisjokje, U hebt gelijk, ik kan maar een paar voorbeelden aanhalen waarin die leeftijd van 9 jaar als een geschikte huwelijksconsumatieleeftijd wordt aangegeven.
Dat zijn dus niet "De "belangrijke, moderne" schriftgeleerden".
Oud 1 januari 2011, 09:26   #814
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Denk je dat de aanwijzingen van Kohmeiny en de andere ayatollahs enigerlei waarde hebben? of moeten ze daarvoor eerst bij jou toestemming voor vragen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2011, 09:31   #815
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Sorry O Grote Artisjok, maar ik heb in tegenstelling tot U geen tig-voudige herhaling nodig.
Oud 1 januari 2011, 09:53   #816
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Djeezes! dat mens is ongelooflijk!
Wat is dat nu weer voor een repliek.
Als iemand hier ongelooflijk is, vertel dan tenminste wie, wat en vooral waarom.

Citaat:
allez! woont daarmee samen.
Het kan niet meer op. Is dit je argumentatie?
Ken jij hier iemand op het forum voldoende om een uitspraak te doen over samenwonen?

Citaat:
ik ga kreeft eten!
Smakelijk. Maar daarvoor is er een draad onder K&K.
Oud 1 januari 2011, 09:57   #817
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Denk je dat de aanwijzingen van Kohmeiny en de andere ayatollahs enigerlei waarde hebben? of moeten ze daarvoor eerst bij jou toestemming voor vragen?
Je begrijpt precies niet goed wat het betekent "de "belangrijke, moderne" schriftgeleerden". Of doe je alsof?
Oud 1 januari 2011, 10:02   #818
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je begrijpt precies niet goed wat het betekent "de "belangrijke, moderne" schriftgeleerden". Of doe je alsof?
neen, ik begrijp het écht niet! Ben je nu aan het zoeken naar de islamitische paus? Naar het hoofd van één van de zovele rechtsscholen? Naar de huidige ayatollah (want kohmeiny is dus dood hé, die heeft de negen-jarige leeftijd terug ingevoerd nadat de Shah het land naar de 20ste eeuw had willen loodsen).

Dus nee, ik weet écht niet over wie je het hebt. Een naam zou daarbij leuk zijn.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 1 januari 2011, 10:17   #819
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
neen, ik begrijp het écht niet! Ben je nu aan het zoeken naar de islamitische paus? Naar het hoofd van één van de zovele rechtsscholen? Naar de huidige ayatollah (want kohmeiny is dus dood hé, die heeft de negen-jarige leeftijd terug ingevoerd nadat de Shah het land naar de 20ste eeuw had willen loodsen).

Dus nee, ik weet écht niet over wie je het hebt. Een naam zou daarbij leuk zijn.
Ok, dan leg ik het nog eens uit.

""de "belangrijke, moderne" schriftgeleerden""

Schriftgeleerden is in het meervoud geschreven. We hebben dus zeker en vast meerdere namen nodig en niet een naam.

Zoals je wellicht weet zijn er binnen de islam veel verschillende stromingen. Voor iedere stromen zijn er schriftgeleerden (meervoud!)

Van alle schriftgeleerden hebben we al de "belangrijke, moderne" nodig; en dan hun uitspraken.
Oud 1 januari 2011, 10:33   #820
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok, dan leg ik het nog eens uit.

""de "belangrijke, moderne" schriftgeleerden""

Schriftgeleerden is in het meervoud geschreven. We hebben dus zeker en vast meerdere namen nodig en niet een naam.

Zoals je wellicht weet zijn er binnen de islam veel verschillende stromingen. Voor iedere stromen zijn er schriftgeleerden (meervoud!)

Van alle schriftgeleerden hebben we al de "belangrijke, moderne" nodig; en dan hun uitspraken.
we hebben het over iran, je bedoelt dus de ayatollah's? Kohmeiny was daarvan de meest gezaghebbende, of ga je die zijn authoriteit in twijfel trekken?

over welke namen heb jij het anders? Over Kameney?
dat zijn er dus al twee.

nog een paar:
Grand Ayatollah Mohammad Mohammad Sadeq al-Sadr; Grand Ayatollah Mohammad Baqir al-Sadr, Ayatollah Mohammad Baqir al-Hakim

Maar weet ge wat? stuur eens een mailtje naar Afshin Elian, die gaat vast nog wat meer namen weten.

Laatst gewijzigd door circe : 1 januari 2011 om 10:38.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be