Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 1 januari 2011, 13:39   #521
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Ik heb het al eerder gezegd, maar nogmaals:

Die Modood is een Pakistaanse moslim die er vanuit zijn eigen achtergrond als moslim en kolonist zeer bij gebaat is dat de definitie van 'racisme' zo ver mogelijk opgerekt en zo breed mogelijk gedefiniëerd wordt, al dan niet door er quasi-filosofische termen als 'inherentisme' aan te verbinden.

Op die manier pogen hij en zijn medestanders (zijn mede-moslims en de multiculturalistische lobby) een nieuw wapen te creëren om daarmee elke discussie over de wenselijkheid van zowel de aanwezigheid van de islam als die van massa-immigratie lam te kunnen leggen nu de termen 'discriminatie' en 'racisme' steeds minder blijken te werken. Oude wijn in nieuwe zakken dus.
Het doet er toch niet toe welke nationaliteit of religie degene, die deze uitspraak deed, heeft.
Tenzij jij mensen wil beoordelen op nationaliteit en/of religie. Of wil je een concreet voorbeeld van inherentisme geven?

Het is geen kwestie van belangen om racisme breed te definiëren.
Het discours van racisme is hetzelfde discours als van inherentisme.

Lees de tekst, en weerleg die, geef je tegenargumenten.
Liefst iets sterkers dan "ene Modood, een Pakistaanse moslim". Graag iets inhoudelijks.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=212
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2011, 14:13   #522
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Het doet er toch niet toe welke nationaliteit of religie degene, die deze uitspraak deed, heeft.
Tenzij jij mensen wil beoordelen op nationaliteit en/of religie. Of wil je een concreet voorbeeld van inherentisme geven?
Het doet er wel degelijk toe wie wat in welke context en tegen welke mensen gericht, zegt.
Als u dat zelf niet kan zien, heeft een verdere discussie hieromtrent geen enkel nut wat mij betreft.

En ik ga geen voorbeelden van dat zogenaamde 'inherentisme' geven om de doodeenvoudige reden dat ik ten ene male weiger een discussie te voeren op basis van begrippen en definities die door mijn politieke tegenstanders uitgevonden en gedefiniëerd zijn met als enig doel mij monddood proberen te maken. Dat zou hetzelfde zijn als iemand die in de middeleeuwen voor vermeende hekserij aangeklaagd werd en die dan van zijn inquisiteurs aan de hand van de Hexenhammer moest aantonen dat hij onschuldig was.

Citaat:
Het is geen kwestie van belangen om racisme breed te definiëren.
Het discours van racisme is hetzelfde discours als van inherentisme.
En daarmee geeft u zelf wederom aan dat het hier, zoals ik al zei, oude, door muzelminnend links gedefiniëerde, wijn in nieuwe, eveneens door muzelminnend links gedefiniëerde, zakken betreft.
Aangezien de oude definitie al verschrikkelijk opgerekt en uitgehold was, is de nieuwe dat ook, maar nu met een extra woordje; 'inherentisme'.

Citaat:
Lees de tekst, en weerleg die, geef je tegenargumenten.
Liefst iets sterkers dan "ene Modood, een Pakistaanse moslim". Graag iets inhoudelijks.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=212
Ik heb mijn tegenargumenten reeds in woorden vervat, maar u leest daar zoals gewoonlijk weer eens overheen. Maar goed, ik zal dat dan nog maar eens voor u herhalen, want daar schijnt u zo van te houden:
Citaat:
Op die manier pogen hij en zijn medestanders (zijn mede-moslims en de multiculturalistische lobby) een nieuw wapen te creëren om daarmee elke discussie over de wenselijkheid van zowel de aanwezigheid van de islam als die van massa-immigratie lam te kunnen leggen nu de termen 'discriminatie' en 'racisme' steeds minder blijken te werken. Oude wijn in nieuwe zakken dus.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2011, 16:44   #523
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Het doet er wel degelijk toe wie wat in welke context en tegen welke mensen gericht, zegt.
Als u dat zelf niet kan zien, heeft een verdere discussie hieromtrent geen enkel nut wat mij betreft.
Je vertelt hier dat het er toe doet, maar je wil niet uitleggen waarom.

Citaat:
En ik ga geen voorbeelden van dat zogenaamde 'inherentisme' geven om de doodeenvoudige reden dat ik ten ene male weiger een discussie te voeren op basis van begrippen en definities die door mijn politieke tegenstanders uitgevonden en gedefiniëerd zijn met als enig doel mij monddood proberen te maken. Dat zou hetzelfde zijn als iemand die in de middeleeuwen voor vermeende hekserij aangeklaagd werd en die dan van zijn inquisiteurs aan de hand van de Hexenhammer moest aantonen dat hij onschuldig was.
Hier vertel je dat je niets wil vertellen.

Citaat:
En daarmee geeft u zelf wederom aan dat het hier, zoals ik al zei, oude, door muzelminnend links gedefiniëerde, wijn in nieuwe, eveneens door muzelminnend links gedefiniëerde, zakken betreft.
Aangezien de oude definitie al verschrikkelijk opgerekt en uitgehold was, is de nieuwe dat ook, maar nu met een extra woordje; 'inherentisme'.
Ik wil het ook discriminisme noemen, als je dat meer bevalt.

Citaat:
Ik heb mijn tegenargumenten reeds in woorden vervat, maar u leest daar zoals gewoonlijk weer eens overheen. Maar goed, ik zal dat dan nog maar eens voor u herhalen, want daar schijnt u zo van te houden:
Citaat:
Mocht het racisme/inherentisme/discriminisme achterwege gelaten worden, zou er eindelijk een discussie mogelijk zijn.
Niet alleen over moslims/allochtonen.
Neem bijvoorbeeld drugsbeleid. Een kleine minderheid van drugsgebruikers kan zijn gebruik niet onder controle houden, en dan is het van : alle drugsgebruikers zijn marginalen, junkies, liggen in de goot. Dit maakt iedere discussie over een drugsbeleid onmogelijk.
Oud 1 januari 2011, 17:42   #524
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Je vertelt hier dat het er toe doet, maar je wil niet uitleggen waarom.

Citaat:
Hier vertel je dat je niets wil vertellen.
Om de doodeenvoudige reden dat ik ten ene male weiger een discussie te voeren op basis van begrippen en definities die door mijn politieke tegenstanders uitgevonden en gedefiniëerd zijn met als enig doel mij monddood proberen te maken. Dat zou hetzelfde zijn als iemand die in de middeleeuwen voor vermeende hekserij aangeklaagd werd en die dan van zijn inquisiteurs aan de hand van de Hexenhammer moest aantonen dat hij onschuldig was.

Citaat:
Ik wil het ook discriminisme noemen, als je dat meer bevalt.
Hoe u het ook wil noemen; het is en blijft oude wijn in nieuwe zakken.

Citaat:
Mocht het racisme/inherentisme/discriminisme achterwege gelaten worden, zou er eindelijk een discussie mogelijk zijn.
Niet alleen over moslims/allochtonen.
Neem bijvoorbeeld drugsbeleid. Een kleine minderheid van drugsgebruikers kan zijn gebruik niet onder controle houden, en dan is het van : alle drugsgebruikers zijn marginalen, junkies, liggen in de goot. Dit maakt iedere discussie over een drugsbeleid onmogelijk.
Mocht u uw eeuwige gezaag en verwijten over 'racisme', of hoe u het verder ook wenst te noemen, alsmede uw zeer bewuste blindheid voor een aantal andere zaken voor de verandering eens achterwege laten, dan zou er heel misschien mogelijkerwijze een poging tot discussie gedaan kunnen worden.
Let wel: niet meer door mij, want ik ben uw uiterst beruchte discussie-'technieken' inmiddels dermate kotsbeu geraakt dat het van mij al lang niet meer hoeft.

En uw offtopic geneut over drugs interesseert me geen zier en kan u bijgevolg op de bekende plaats steken - u weet wel, daar waar de zon nimmer schijnt.
Oud 1 januari 2011, 18:33   #525
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Om de doodeenvoudige reden dat ik ten ene male weiger een discussie te voeren op basis van begrippen en definities die door mijn politieke tegenstanders uitgevonden en gedefiniëerd zijn met als enig doel mij monddood proberen te maken. Dat zou hetzelfde zijn als iemand die in de middeleeuwen voor vermeende hekserij aangeklaagd werd en die dan van zijn inquisiteurs aan de hand van de Hexenhammer moest aantonen dat hij onschuldig was.

Hoe u het ook wil noemen; het is en blijft oude wijn in nieuwe zakken.

Mocht u uw eeuwige gezaag en verwijten over 'racisme', of hoe u het verder ook wenst te noemen, alsmede uw zeer bewuste blindheid voor een aantal andere zaken voor de verandering eens achterwege laten, dan zou er heel misschien mogelijkerwijze een poging tot discussie gedaan kunnen worden.
Let wel: niet meer door mij, want ik ben uw uiterst beruchte discussie-'technieken' inmiddels dermate kotsbeu geraakt dat het van mij al lang niet meer hoeft.

En uw offtopic geneut over drugs interesseert me geen zier en kan u bijgevolg op de bekende plaats steken - u weet wel, daar waar de zon nimmer schijnt.
Je hoeft echt niet te herhalen dat je niet wil discussiëren.
Maar beweer a.u.b. niet meer dat je enige tegenargumentatie geeft/gaf.

Laatst gewijzigd door artisjok : 1 januari 2011 om 18:35.
Oud 1 januari 2011, 18:45   #526
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Je hoeft echt niet te herhalen dat je niet wil discussiëren.
Ik wil niet met u discussiëren. Een kleine, doch veelzeggende nuance.

Citaat:
Maar beweer a.u.b. niet meer dat je enige tegenargumentatie geeft/gaf.
Mijn argumentatie daaromtrent heeft u zowel in het heden als in het verleden kunnen lezen. Dat u die dan niet als argumentatie wenst te accepteren omdat het niet met uw levensvisie en uw werkelijkheidsopvatting strookt, is verder uw probleem en niet het mijne. Ik bedank eenvoudigweg bij voorbaat voor de zoveelste ronde artisjokkiaanse doordrammerige-rond-de-pot-draaierij.
Oud 1 januari 2011, 19:06   #527
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wil niet met u discussiëren. Een kleine, doch veelzeggende nuance.

Mijn argumentatie daaromtrent heeft u zowel in het heden als in het verleden kunnen lezen. Dat u die dan niet als argumentatie wenst te accepteren omdat het niet met uw levensvisie en uw werkelijkheidsopvatting strookt, is verder uw probleem en niet het mijne. Ik bedank eenvoudigweg bij voorbaat voor de zoveelste ronde artisjokkiaanse doordrammerige-rond-de-pot-draaierij.
Dat varieert nogal, daarnet schreef je :
Om de doodeenvoudige reden dat ik ten ene male weiger een discussie te voeren op basis van....
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=524
Oud 1 januari 2011, 19:18   #528
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik bedank eenvoudigweg bij voorbaat voor de zoveelste ronde artisjokkiaanse doordrammerige-rond-de-pot-draaierij.
En dus:
Citaat:
Dat varieert nogal, daarnet schreef je :
Om de doodeenvoudige reden dat ik ten ene male weiger een discussie te voeren op basis van....
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=524
Q.E.D.
Oud 2 januari 2011, 00:33   #529
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Waar slaat dit eigenlijk op?
Bedoel je dat wie hier kritiek heeft op islam eigenlijk dus een racist is?
Indien niet; begrijp ik niet waarom je dit hier plaatst en indien wel; is de eerste belediging voor onze forumleden dit jaar al binnen!
En nee, ik voel me niet aangesproken maar vind dit hypocriet, wanneer je denkt dat mensen hier vanuit racisme reageren spreek je die mensen aan, en verschuil je jezelf niet achter nietszeggende woorden van anderen om allerlei insinuaties te doen.
De grote vijanden van de mohammedanen zijn meningen zoals die van Artisjok toegedaan: de keuze voor de mohammedanerij is een ras, of op een of andere manier toch iets onveranderlijks, en hoeft dus niet ter discussie te worden gesteld.

De zogenaamde "antiracisten" helpen de onwetendheid van de mohammedanen, en uiteindelijk de oorzaken van hun "achterstelling", te bestendigen.
Oud 2 januari 2011, 09:16   #530
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
De grote vijanden van de mohammedanen zijn meningen zoals die van Artisjok toegedaan: de keuze voor de mohammedanerij is een ras, of op een of andere manier toch iets onveranderlijks, en hoeft dus niet ter discussie te worden gesteld.
Waar schrijf ik iets in die richting? (graag citaat + link)
Oud 2 januari 2011, 14:51   #531
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Waar schrijf ik iets in die richting? (graag citaat + link)
Typisch.

Nu moet ik degenen die deze discussie volgen, afleiden met uitleg die alleen jij beweert nodig te hebben, mijn tijd in een PM met uitvoerige kaars en bril aan jou steken, of je vraag vanaf dit punt negeren.
Oud 2 januari 2011, 15:36   #532
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Typisch.

Nu moet ik degenen die deze discussie volgen, afleiden met uitleg die alleen jij beweert nodig te hebben, mijn tijd in een PM met uitvoerige kaars en bril aan jou steken, of je vraag vanaf dit punt negeren.
Eenvoudige oplossing :
Trek je uitspraak terug in.
Schrijf me geen meningen toe die ik niet uitte.

(p.s. Ik heb die uitleg niet nodig, jij wel)
Oud 2 januari 2011, 15:37   #533
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Eenvoudige oplossing :
Trek je uitspraak terug in.
Schrijf me geen meningen toe die ik niet uitte.

(p.s. Ik heb die uitleg niet nodig, jij wel)

Dat kunnen sommige personen niet , omdat ze hun vooroordelen bevestigd willen zien .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2011, 19:19   #534
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb je toch al uitgelegd waar dit op slaat.
http://forum.politics.be/showpost.ph...2&postcount=54
"Mijn punt is, dat de moslimbashers, die een groep veroordelen wegens de daden van 1 individu, dezelfde "redenering" volgens als de racisten enz"

Dus volgens jou zijn de problemen en de slachtoffers die de moslims veroorzaken zowat overal ter wereld slechts een kwestie van "1 individu" hier en daar? En daarom heeft men er in zoveel landen zoveel last mee, met dat "1 individu"? Wanneer veel van dat soort individuen terug te vinden zijn in een bepaalde groep is het vanzelfsprekend dat de reputatie van die ganse groep er onder te lijden heeft!
Daarom dat sommigen zich dikwijls afvragen waarom die "groep" zo weinig reageert en zelf nietdat "1 individu" op zijn nummertje zet! Het zou hun reputatie veel goed doen!
Als omgekeerde reactie krijg je wel het volgende: stel, een inbrekende Marokkaan wordt op heterdaad betrapt door de politie (1 individu)... en meteen worden de gsm's bovengehaald en komen er 50 of 100 (niet 1 dus) van zijn soortgenoten aangelopen om de politie aan te vallen!
Begrijpe wie kan.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2011, 20:56   #535
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
"Mijn punt is, dat de moslimbashers, die een groep veroordelen wegens de daden van 1 individu, dezelfde "redenering" volgens als de racisten enz"

Dus volgens jou zijn de problemen en de slachtoffers die de moslims veroorzaken zowat overal ter wereld slechts een kwestie van "1 individu" hier en daar?
Neen, bij het maken van mijn punt wenste ik me niet uit te spreken over het aantal individuen die een probleem veroorzaken.

Betekent dit dat je mijn punt niet begrijpt? Of doe je alsof?
Oud 3 januari 2011, 01:23   #536
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

De zogenaamde "antiracisten" helpen de onwetendheid van de mohammedanen, en uiteindelijk de oorzaken van hun "achterstelling", te bestendigen.
Dat klopt..en juist dit proces helpt de achterstelling in stand houden.
Ayaan Hirschi Ali beschrijft dit proces goed in haar boek "Nomade".
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2011, 07:23   #537
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat klopt..en juist dit proces helpt de achterstelling in stand houden.
Ayaan Hirschi Ali beschrijft dit proces goed in haar boek "Nomade".
Wat klopt er?
Oud 3 januari 2011, 10:15   #538
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat klopt er?
Wat bedoel je met "er"?
Oud 3 januari 2011, 10:23   #539
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat bedoel je met "er"?
er : (Bijwoord) van de eerder genoemde zaken of mensen

Met "er" bedoel ik wat Alice citeerde.
Oud 3 januari 2011, 10:31   #540
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

En wat bedoel je met "klopt"?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be