![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Bij dat onderzoek rond geweldspelletjes heeft men er extra voor gezorgd dat men niet vooral agressieve jongeren selecteerde voor die experimenten. Mijn bezwaar op geweldspelletjes is niet dat delinquenten die spelletjes zouden kunnen spelen om zo te oefenen voor echte gevechten. Daar gaat het niet om. En zelfs dan nog: stel dat gevechtspelletjes vooral gebruikt worden door agressieve jongeren om te oefenen voor echte gevechten. Dan nog is er een verschil tussen die spelletjes en die vluchtsimulator: die vluchtsimulator wordt voornamelijk voor nuttige of goede toepassingen gebruikt (laten we het even niet hebben over de milieu-impact van vliegtuigen), de gevechtspelletjes niet.
![]() |
![]() |
#22 |
Minister
|
![]() Ik vind aan de andere kant dat agressie deel uitmaakt van de menselijke psyche. Is het dan niet beter dat het geactiveerd wordt door een onschuldig spelletje dan door uw buurman die zijn vuilbak te dicht bij uw voordeur zet? (bij wijze van spreken eh).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
en agressie maakt natuurlijk deel uit van de menselijke psyche, maar dat maakt het nog niet altijd goed. Ik vind het beter als mensen vaker hun agressieve neigingen onderdrukken.
Rationeel: accuraat in overtuigingen, doeltreffend in middelen, consistent in doelen http://stijnbruers.wordpress.com Laatst gewijzigd door Deepeco : 16 januari 2011 om 19:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mario Bros is ook gevaarlijk zenne. Al eens gaan wandelen na een halve dag mario spelen? Ik weet nie ze, maar ik wil dan overal op springen enzo.
![]() |
#25 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik ben naar London gegaan om hen te ontmoeten, en zij zijn een paar dagen in Leuven geweest. En raad eens, we zijn allemaal normale mensen, we zijn op café geweest, ik heb eens gekookt voor hen, we hebben wat gegamed en een filmmarathon gehouden. Wij zijn geen monsters geworden die snoep van kinderen stelen, en krukken vanonder oudjes uit stampen. Integendeel ik denk dat je zelden mensen ziet die vriendelijker en hoffelijker zijn dan die drie Britten. Een neef van mij heeft een gelijkaardig verhaal met WoW en een Portugese. Ik betwijfel of ik hen zou zijn tegengekomen bij bordspelen.
![]() |
![]() |
#27 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Is er hetzelfde gedaan met een groep tussen 20-30 jaar, zijn daar ook effecten bij gemeten? Twintigers vormen nog steeds de grootste groep gamers.
![]() |
![]() |
#28 |
Staatssecretaris
|
![]() Kijk een film, ultiem realisme, er is nog geen enkele game die het verschil tussen graphics en realiteit heeft doen vervagen, zelfs kinderen zien een verschil.
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb soms de indruk dat je de zaak niet geheel en al serieus neemt.
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door manta : 16 januari 2011 om 20:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Let's ban the interwebs!?!!
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() er zijn betere dingen om serieus te nemen.
![]() |
#34 | |
Staatssecretaris
|
![]() Hier trouwens een onderzoek dat een verband heeft gevonden tussen CoD en pro-sociaal gedrag.
Citaat:
Ik kan trouwens een hele hoop studies opzoeken die geen verband vinden tussen agressiviteit bij kinderen en videogames. Dan zijn er nog de studies die minieme effecten aantonen (zoals die in de openingspost). Eigenlijk is is er discussie of er geen effecten zijn of bijna geen effecten. ![]()
I have promises to keep, and miles to go before I sleep. Laatst gewijzigd door Dionysus : 16 januari 2011 om 20:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
Kortom het kan dooien en het kan vriezen. Echt overtuigend kun je dat "onderzoek" toch niet noemen, om het zachtjes uit te drukken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Staatssecretaris
|
![]() Die zin daarvoor is al iets noemenswaardiger.
Citaat:
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien een kleine tip voor de discussie, maar het tofste onderzoek situeert zich rond de vraag: bij wié geeft het een negatief effect, bij wie een positief, en bij wie doet het niks.