![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
| Bekijk resultaten enquête: Moet de tram zijn absolute voorrang afgenomen worden? | |||
| Ja gij |
|
8 | 15,09% |
| Nee gij |
|
32 | 60,38% |
| Loop zelf onder de tram gij |
|
13 | 24,53% |
| Aantal stemmers: 53. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#41 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
het enige dat aan banden gelegd mag worden zijn mensen die met alle geweld onder zo'n tram lopen, alsof het niet duidelijk is waar die dingen sporen.
|
|
|
|
#42 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Auto´s zijn steeds veiliger geworden... (pedestrian safety / Euro NCAP).
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 18 januari 2011 om 12:57. |
||
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
dat is voor mij het probleem niet, 't probleem is vooral de overdreven reactie op zulke acties. Als mensen dood willen gaan, laat ze doen (alhoewel zo op een trein springen is niet aangenaam voor de bestuurder, 't zou tof zijn dat de zelfdoders daar ook eventjes bij stil zouden staan); daarom hoef je de kustbaan niet om de zeep te helpen door deze 'zogezegd' veiliger te maken, daarom hoef je de tram nog niet te demoniseren e.d.
|
|
|
|
#44 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het kan zijn dat die bestuurder door dat voorval ook ... ge weet wel. De meeste bestuurders die een zwakke-weggebruiker-zelfdoder doodrijden zijn doodrijders hé... het zou me niet verbazen dat ze dat niet kunnen verwerken en zelf aan zelfdoding denken... Citaat:
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 18 januari 2011 om 13:41. |
||
|
|
|
|
|
#45 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
correct, het merendeel der zelfdoders leeft in een zeer kleine wereld; beetje opener omgang met zelfdoding vanuit de maatschappij zou kunnen helpen hen een ruimer beeld bij te brengen, denk ik.
|
|
|
|
#46 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik ben tot de conclusie gekomen dat openbaar vervoer altijd heel traag in mijne weg komt rijden en het verkeer meer ophoud dan moesten al diegene die daar opzitten met de auto, fiets of te voet komen.
Vandaar mogen ze voor mij allemaal die trams, bussen etc afschaffen, alleen treinen, kunnen nog, en daarvoor moeten ze dan overwegen met tunnels of zo bouwen. |
|
|
|
|
|
#47 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#48 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#49 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik + ... , heb ze ook een paar keer geprobeerd vooral voor dat tramgevoel langs de zee. (was met de auto daar) Maar om van een ´stuk uitzicht´ zee+duinen naar het andere stuk zee+duinen te bollen is het ook niet gemaakt, daar is weinig verschil. Om eens in een andere kuststad te landen wel, enkele ´kuststeden´ hebben wel een redelijk verschil.
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 18 januari 2011 om 15:55. |
|
|
|
|
|
|
#50 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Waar pleit je morgen voor? De treinen op overwegen laten stoppen als er een auto af komt? |
|
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
In het wegverkeersreglement staan ook verkeersregels voor de tram (trambestuurder) die op de openbare weg spoort. (tramlichten bvb http://wegcode.be/wetteksten/selecti...e/246-art62ter ) http://wegcode.be/index.php?option=c...d=48&Itemid=48 Voor de treinbestuurder is daar niets te vinden.
|
|
|
|
#52 | |
|
Vreemdeling
|
Citaat:
Men heeft een maatschappelijk beeld geschept rond dit soort thema's dat vooral op onwetendheid en vooroordelen gebaseerd is. Dat zal nog niet te snel veranderen ook niet.
|
|
|
|
#53 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vroeger werd er (bijna) zelf geen onderscheid gemaakt. |
|
|
|
|
|
|
#54 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#55 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Moesten al degenen die op die tram zitten proberen met de auto komen dan kwam je niet eens meer tot aan de kust...
|
|
|
#56 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Voor zover ik weet op sommige plaatsen wel. Maar hoe het aan de kust is weet ik niet.
Citaat:
Dus een trein op de openbare weg zou in principe gewoon dezelfde regels moeten volgen als een tram. Nu treinen op de openbare weg, dat bestaat in België niet meer. Daarvoor moet je naar Zwitserland: ![]() Of de VS: ![]() En jullie maar klagen over trams...
step 1: Blame capitalism step 2: Adopt some policies to "fix things". step 3: When those policies make things worse, return to step 1. ... repeat ... Laatst gewijzigd door Zwitser : 19 januari 2011 om 08:05. |
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
Banneling
|
Verbazend dat die dinosauriërs niet méér geterroriseerd worden.
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#59 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat doen ze dan ook, weliswaar niet altijd op tijd. Eeen onbewaakte overweg zou moeten benaderd worden met een nelheid die nog tijdig stoppen toelaat bij een hindernis. In feite zouden er geen onbewaakte overwegen meer mogen overblijven. Laatst gewijzigd door eno2 : 19 januari 2011 om 10:26. |
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wel integendeel, tram en bus moeten in het verkeer steeds voorrang krijgen.
|
|
|
|